
Majoritatea companiilor apelează la tehnologii de marketing, inclusiv GenAI, pentru a-şi creşte productivitatea (studiu)
09 Septembrie 2024
AgerpresPotrivit cercetării "Chief Marketing Officer (CMO) Survey", realizată de Deloitte, liderii de marketing spun că beneficiile reale martech-ului sunt cu 34% mai mici decât aşteptările lor.
Trei sferturi dintre companii (75%) folosesc tehnologii de marketing, inclusiv inteligenţa artificială generativă (GenAI), ceea ce duce la creşterea productivităţii activităţilor de vânzări şi a satisfacţiei clienţilor, precum şi la scăderea costurilor indirecte de marketing, relevă datele unui studiu de specialitate, publicate luni.
Potrivit cercetării "Chief Marketing Officer (CMO) Survey", realizată de Deloitte, liderii de marketing spun că beneficiile reale martech-ului sunt cu 34% mai mici decât aşteptările lor.
"Atunci când analizează eficienţa tehnologiilor de marketing, experţii în domeniu folosesc cel mai frecvent indicatori precum identificarea de potenţiali clienţi noi (lead generation), menţionat de 76% dintre companiile participante la studiu, vânzările (68%) şi conversia clienţilor potenţiali în clienţi reali (65%). Indicatorii legaţi în mod direct de clienţi, cum ar fi veniturile potenţiale totale generate de un client prin toate interacţiunile sale cu brandul - customer lifetime value (28%), loialitatea (27%) şi accelerarea oportunităţilor de a atrage noi clienţi - pipeline (23%) sunt mai puţin utilizaţi", se arată în studiu.
Potrivit cercetării "Chief Marketing Officer (CMO) Survey", realizată de Deloitte, liderii de marketing spun că beneficiile reale martech-ului sunt cu 34% mai mici decât aşteptările lor.
"Atunci când analizează eficienţa tehnologiilor de marketing, experţii în domeniu folosesc cel mai frecvent indicatori precum identificarea de potenţiali clienţi noi (lead generation), menţionat de 76% dintre companiile participante la studiu, vânzările (68%) şi conversia clienţilor potenţiali în clienţi reali (65%). Indicatorii legaţi în mod direct de clienţi, cum ar fi veniturile potenţiale totale generate de un client prin toate interacţiunile sale cu brandul - customer lifetime value (28%), loialitatea (27%) şi accelerarea oportunităţilor de a atrage noi clienţi - pipeline (23%) sunt mai puţin utilizaţi", se arată în studiu.
De asemenea, Gen AI este utilizat de organizaţii în proporţie de doar 7% din timpul alocat activităţilor specifice de marketing.
În context, printre avantajele concrete ale utilizării acestei tehnologii, specialiştii în marketing menţionează: productivitatea activităţilor de vânzări (creştere de 5%), satisfacţia clienţilor (+6%) şi costurile indirecte de marketing, care au scăzut în medie cu 7%. "Cu toate acestea, integrarea soluţiilor de Gen AI în activităţile de marketing ridică diverse provocări, dintre care cele mai mari sunt minimizarea prejudecăţilor şi asigurarea corectitudinii, precum şi investiţiile în hardware necesare pentru buna funcţionare a Gen AI", subliniază experţii.
Concluziile studiului evidenţiază, totodată, faptul că alocarea financiară pentru marketing, ca procent din bugetul companiei, a continuat să scadă în 2024 şi a ajuns la 10%, de la un maximum 14%, în 2022. În schimb, bugetul de marketing ca procent din veniturile companiei s-a majorat la 10%, în primăvara acestui an, de la 9% în toamna anului 2023.
În ceea ce priveşte cheltuielile totale de marketing, este de aşteptat ca acestea să crească cu 5%, în următoarele 12 luni. În această marjă, estimările arată o scădere a cheltuielilor pentru activităţile de marketing digital, la 8% în anul următor, de la 9% în 2024.
Pe de altă parte, cheltuielile cu activităţile de social media vor creşte uşor, de la 11% din bugetul total de marketing în 2024, la 12% în următoarele 12 luni, dar vor urca la 16% în cinci ani.
Cea mai recentă ediţie a studiului CMO Survey a fost efectuată pe baza răspunsurilor colectate de la aproape 300 de lideri de marketing, activi în companii din 15 sectoare economice din SUA.
Deloitte furnizează la nivel global servicii de audit, consultanţă fiscală şi juridică, consultanţă, consultanţă financiară şi managementul riscului către aproximativ 90% din companiile prezente în topul Fortune Global 500 şi către mii de companii din sectorul privat.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 1961 / 19463 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance a asistat băncile în legătură cu emisiunea record de 1,5 miliarde RON a Băncii Transilvania, prima sa emisiune de obligațiuni sustenabile denominată în lei. Proiect coordonat din București, cu avocați din Londra în echipă
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | Corina Roman, avocat format în câteva firme mari, spune că a regăsit „cu drag”, la BACIU PARTNERS, aceeași preocupare pentru knowledge și dedicare față de mandatele primite de la clienți. “Nu am crezut niciodată că voi lucra într-un proiect cu sateliți, dar iată că aici am avut această ocazie. Și mi-a plăcut enorm, pentru că m-a scos din zona de confort. Acum, datorită acelei experiențe, știm mai multe și putem explora și acest tip de proiecte la nivel de echipă”
Employment | Pe parcursul ultimului an, s-a remarcat o preocupare crescută din partea angajatorilor pentru „descifrarea” obligațiilor tot mai complexe care le revin în temeiul legislației de dată recentă, spun avocații specializați în Dreptul Muncii de la PNSA. De vorbă cu Ioana Cazacu, coordonatoarea practicii, despre noutățile din legislația muncii, solicitările clienților și mandatele complexe în care a fost implicată echipa
BRD coordonează un club loan de 190 mil. € pentru NE Property BV. Avocații CMS au consiliat consorțiul bancar în această finanțare
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Cine sunt campionii pieței locale evidențiați în ultimul clasament IP Stars 2025 | Baciu Partners are cele mai multe recomandări în prima bandă din domeniul mărcilor. ZRVP și Dincă & Speciac sunt pe primul palier al performanței, urmate de Mușat & Asociații și NNDKP
CMS își consolidează echipa din România prin promovarea a șapte avocați | Horea Popescu, managing partner CMS România: ”Aceste promovări reflectă nu doar calitatea muncii lor, ci și energia și dedicarea cu care aduc rezultate remarcabile clienților noștri și ne poziționează perfect pentru a ne continua creșterea și dezvoltarea competențelor”
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
Țuca Zbârcea & Asociații câștigă pentru Silcotub un litigiu major privind recalcularea prețului energiei electrice în lumina Ordonanței de urgență nr. 27 ̸ 2022
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...