ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Românii alocă mai mult de jumătate din bugetul pentru sărbători pe mâncare (studiu)

17 Decembrie 2020   |   Agerpres

Conform studiului realizat de Reveal Marketing Research, printre segmentele cele mai cheltuitoare sunt familiile moderne - cu un buget mediu de 1.284 lei, respectiv tinerii profesonişti (1.116 lei).

 
 
Peste jumătate din bugetul mediu de 1.059 de lei, pe care românii îl alocă pentru sărbătorile de iarnă, va fi cheltuit pe mâncare (51%), arată rezultatele unui studiu de specialitate, publicat joi.
 
Pe baza afirmaţiilor respondenţilor, bugetul mediu al românilor de sărbători în 2020 ar arăta astfel: dintr-un total de 1.059 lei, pentru mâncare se alocă 539 de lei, ăentru cadouri suma de 395 lei, iar pentru decoraţiuni valoarea de 125 lei.
 
Conform studiului realizat de Reveal Marketing Research, printre segmentele cele mai cheltuitoare sunt familiile moderne - cu un buget mediu de 1.284 lei, respectiv tinerii profesonişti (1.116 lei).
 
La polul opus se află seniorii pensionari, cu un buget de 765 lei şi milenialii fără partener (987 lei).
 
În ceea ce priveşte locurile din care românii achiziţionează cadourile de Crăciun, 69% din totalul respondenţilor preferă magazinele fizice (mall, supermarket, hipermarket, piaţă). În 2020, dintre cei care preferă magazinele, tinerii profesionişti sunt cei care au optat în cea mai mare măsură pentru această variantă (81%).
 
În acelaşi timp, seniorii pensionari se împart în proporţie egală (50-50) când vine vorba despre locul de unde cumpără cadourile pentru cei dragi. Astfel, 50% dintre aceştia declară că preferă să se deplaseze fizic, iar cealaltă jumătate afirmă că, în 2020, comandă online cadouri.
 
"Comparativ cu un studiu similar derulat acum patru ani, datele din prezent ne arată o creştere semnificativă a celor care utilizează Internetul pentru a cumpăra cadouri. Dacă în 2016, doar 5% dintre români au declarat că îşi fac cumpărăturile online şi doar 7% - cumpără şi fizic, dar şi online, în 2020, 31% dintre respondenţi optează pentru cadouri comandate de pe diferite site-uri. În 2019, acelaşi studiu ne arăta că 40% din totalul eşantionului comandă online cadouri. Faţă de anul trecut, este o uşoară scădere a procentului, însă trendul se menţine constant, iar românii se arată tot mai deschişi spre varianta online", se menţionează în cercetarea de specialitate.
 
Potrivit sursei citate, bărbaţii alocă mai mult pe cadouri decât femeile. În cazul bărbaţilor, cheltuielile pentru cadouri ocupă un buget de 433 de lei, comparativ cu femeile a căror alocare este de 364 de lei.
 
Studiul Reveal Marketing Research a utilizat metoda CAWI (Computer Assisted Web Interview), fiind derulate 1.017 de interviuri online cu respondenţi cu vârsta peste 18 ani, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional urban şi rural, în perioada 7-12 decembrie 2020.
 
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 16761 / 20500
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance Badea a asistat Nofar Energy la semnarea a trei contracte de operare și mentenanță (O&M) cu EnergoBit pentru trei parcuri fotovoltaice cu o capacitate totală de peste 360 MW
Care sunt liniile de forță ale practicii de Concurență de la PNSA, apreciată de ghidurile internaționale pentru expertiza profundă, reflexele rapide și capacitatea de a duce la capăt mandate complexe | De vorbă cu Mihaela Ion (Partener) despre tendințele pieței, modul în care lucrează avocații, disciplina procedurală și gândirea strategică în proiectele în care miza, presiunea de timp și finețea analizei fac diferența
Balog & Stoica: Un nou jucător pe piața serviciilor juridice și o perspectivă contemporană asupra avocaturii
Refinitiv Legal Advisers - Q3 2025 | Piața de M&A a continuat să crească, în primele nouă luni, pe piețele emergente și la nivel nivel global, chiar dacă numărul tranzacțiilor este în scădere. Europa prinde viteză, iar Estul continentului redevine un teritoriu în care investitorii strategici și financiari caută randament. CMS își menține pozițiile de top la nivel global și în Europa de Est, regiune în care Clifford Chance și Schoenherr strălucesc, iar Kinstellar rămâne în Top 15
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Țuca Zbârcea & Asociații și britanicii de la Legal 500 au lansat ediția 2025 a GC Powerlist Romania
Filip & Company a asistat Autonom Services S.A. la încheierea unui contract de facilități de credit în valoare de 300 mil. €. Ce avocați au fost în echipa de proiect
Popovici Nițu Stoica & Asociații a asistat Hexagon în achiziția Platformei CUG din Cluj, într-unul dintre cele mai mari proiecte imobiliare ale anului
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...