Sondaj RoCoach: 4 din 5 manageri consideră că sunt „buni” sau „foarte buni” în rolul lor. Doar 43% dintre angajați sunt însă de acord
14 Martie 2025 BizLawyer
Doar 27,4% dintre angajați consideră că liderii lor demonstrează un nivel ridicat de etică și integritate, comparativ cu 53,7% dintre lideri care își atribuie aceste calități. Empatia, adaptabilitatea și asumarea responsabilității sunt alte domenii unde diferențele de percepție sunt semnificative.
| |
Deși 81% dintre liderii organizațiilor sunt convinși că își îndeplinesc bine sau foarte bine rolul de conducere, doar 43% dintre angajați confirmă că superiorul lor direct bifează criteriile unui bun manager în raport cu nevoile și așteptările lor, potrivit unui sondaj RoCoach realizat la nivel național pe un eșantion de peste 600 de respondenți. Diferențele de percepție sunt la fel de evidente și în alte aspecte-cheie ale leadershipului. În timp ce 74% dintre manageri consideră că își comunică foarte clar viziunea de business și obiectivele pentru echipa lor, 38% dintre angajați afirmă că nu primesc suficiente informații pentru a-și îndeplini cu succes responsabilitățile. Totodată, doar 36% dintre angajați simt că beneficiază de sprijinul de care ar avea nevoie din partea managerului direct, cu toate că 68% dintre lideri sunt de părere că oferă tot sprijinul necesar echipei.
Când vine vorba de stilul de leadership, cei mai mulți respondenți în rol de management se descriu drept implicați (86,57%) și motivaționali (73,1%), aceste caracteristici fiind esențiale unui bun manager. Cu toate acestea, o treime dintre angajați observă mai degrabă un stil autoritar la managerul lor, ceea ce doar 1 din 10 lideri recunoaște, mai arată datele sondajului RoCoach. Un alt aspect critic este comunicarea. Aceleași date arată că deși mai mult de jumătate dintre lideri (56,7% ) cred că sunt deschiși și transparenți, există o diferență de percepție în rândul angajaților, doar 30,1% dintre respondenți confirmând că au acces la toate informațiile necesare din partea managerului lor direct. Mai mult, angajații semnalează o comunicare neclară și confuză într-o proporție mult mai mare (14,6%) comparativ cu percepția managerilor (1,5%).
„Un lider bun trebuie să găsească echilibrul între viziune și capacitatea de a asculta, între fermitate în direcție și flexibilitate în adaptare. Diferența dintre modul în care liderii se evaluează și percepția angajaților asupra leadershipului este un aspect foarte important într-o piață a muncii tot mai competitivă. Această discrepanță poate afecta direct implicarea și loialitatea angajaților, punând presiune pe retenția talentelor. Dacă liderii nu conștientizează acest decalaj, există riscul ca angajații să nu se mai simtă motivați și să caute oportunități în alte companii”, explică Mihai Stănescu, fondatorul RoCoach, prima companie de coaching din România, cu o experiență de peste 20.000 de ore în leadership și strategie de dezvoltare.
Doar 27,4% dintre angajați consideră că liderii lor demonstrează un nivel ridicat de etică și integritate, comparativ cu 53,7% dintre lideri care își atribuie aceste calități. Empatia, adaptabilitatea și asumarea responsabilității sunt alte domenii unde diferențele de percepție sunt semnificative.
„Pentru a reduce acest decalaj, companiile trebuie să investească în programe de dezvoltare a leadershipului, să încurajeze feedback-ul continuu și să creeze o cultură bazată pe transparență și ascultare activă. Această tranziție nu este doar o ajustare, ci un proces esențial de creștere și adaptare, care redefinește relația dintre lideri și echipele lor. Atunci când modul în care liderii se autoevaluează devine mai bine aliniat cu percepția angajaților, organizațiile evoluează, devenind mai eficiente și mai atractive pentru talentele valoroase”, conchide Mihai Stănescu, care, de-a lungul carierei, a ghidat și consiliat sute de lideri din companii de retail, producție, energie și finanțe din România și Europa Centrală și de Est, sprijinindu-i în tranziții organizaționale complexe și contribuind la optimizarea leadershipului și la creșterea agilității echipelor de management.
Cu o experiență de peste două decenii, RoCoach accelerează această transformare prin programe intensive de dezvoltare a leadershipului, organizând anual peste 85 de zile de workshop-uri în sala de training și peste 350 de ore de coaching pentru echipe de management. Expertiza în coaching organizațional și de tranziție s-a concretizat în colaborările cu peste 25 de clienți corporate doar în ultimul an, având un impact direct asupra a peste 400 de manageri din România. Prin aceste inițiative, RoCoach contribuie la crearea unor lideri mai aliniați la nevoile echipelor lor și mai adaptați provocărilor actuale din mediul de business.
Despre RoCoach
RoCoach este prima companie de coaching din România și lider în coaching executiv, de echipă și organizațional. De peste 20 de ani, este un partener de încredere pentru liderii și organizațiile aflate în tranziție, sprijinind peste 800 de clienți în clarificarea viziunii, îmbunătățirea performanței și transformarea culturii organizaționale. Cu o echipă de 20 facilitatori acreditați, RoCoach oferă soluții personalizate, adaptate provocărilor actuale, contribuind la dezvoltarea unui leadership eficient și a unor echipe aliniate strategic.
RoCoach este prima companie de coaching din România și lider în coaching executiv, de echipă și organizațional. De peste 20 de ani, este un partener de încredere pentru liderii și organizațiile aflate în tranziție, sprijinind peste 800 de clienți în clarificarea viziunii, îmbunătățirea performanței și transformarea culturii organizaționale. Cu o echipă de 20 facilitatori acreditați, RoCoach oferă soluții personalizate, adaptate provocărilor actuale, contribuind la dezvoltarea unui leadership eficient și a unor echipe aliniate strategic.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 1605 / 20290 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Filip & Company, consultant juridic în noua emisiune de obligațiuni prin care Agroserv Măriuța atrage 3 mil. €
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Dreptul muncii | Consultanță
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Real Estate | Consultanță
Cum lucrează una dintre cele mai performante echipe de Concurență de pe piața locală și care sunt particularitățile ce o diferențiază | O discuție cu Manuela Guia (Managing Partener GNP Guia Naghi & Partners) și Otilia Vîlcu (Partener), despre munca avocaților pe toată plaja serviciilor de concurență, standarde înalte și modul în care operează astfel încat să asigure clienților siguranță, claritate, robustețe probatorie și soluții care trec testul autorităților și al instanțelor
România solicită despăgubiri de 2 miliarde de euro la Curtea Internațională de Arbitraj din Londra pentru blocarea proiectului „Casa Radio” din București, dezvoltat de Plaza Centers NV | Statul și investitorii se înfruntă pe două planuri, comercial și investițional, cu seturi de remedii și probatoriu diferite, dar și cu potențiale efecte de interferență
Țuca Zbârcea & Asociații obține o soluție favorabilă într-un important litigiu de drept fiscal și vamal | Ionuț Șerban (Partener): „Este o victorie importantă pentru clientul nostru și un precedent valoros în disputele de drept vamal”
Avocații PNSA au stat alături de M Plus Croatia d.o.o, lider european în outsourcing-ul proceselor de afaceri și tehnologie, în tranzacția prin care a achiziționat Valoris Group - jucător local care deservește proiecte multilingve pentru clienți internaționali | Echipa pluridisciplinară a fost coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica
Piața de Real Estate, radiografiată de NNDKP, firmă despre care ghidurile juridice internaționale spun că este “probabil cea mai bună din România” în această practică: industrial-logistic în viteză, office cu accent pe retenție și eficiență, rezidențial cu presiune pe preț | De vorbă cu Vlad Tănase (partener) despre dinamica pieței, apetitul investitorilor, tranzacționarea proiectelor și blocajele de pe acest segment
Biroul Kinstellar din București a fost alături de Repono AB în achiziția unui sistem de stocare pe bază de baterii în județul Argeș | Karim Nils Grueber (CEO Repono): ”Echipa Kinstellar a fost un partener excepțional pe parcursul acestei tranzacții. Expertiza lor în sectorul energetic, abordarea pragmatică și capacitatea de a răspunde rapid și eficient au fost esențiale pentru a ne ghida prin reglementările complexe ale României”
Bohâlțeanu și Asociații a asistat Microfruits SA în achiziționarea pachetului majoritar de acțiuni emise de Armătura SA, cu o echipă coordonată de Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner) | Proiectul a presupus o analiză juridică amplă și o coordonare atentă între toate părțile implicate
ITR World Tax 2026 | Brandurile din avocatura locală cu o activitate notabilă în domeniul taxelor urcă în top. NNDKP, CMS, PNSA, TZA, Schoenherr, Băncilă, Diaconu și Asociații, Mușat & Asociații sau Popescu & Asociații, printre cele mai bune firme locale evidențiate pe palierele de General corporate tax, Transfer pricing și Tax controversy
Baciu Partners și coordonatoarea sa au urcat pe primul loc pe podium la gala inaugurală Legal 500 - CEE Awards | Ana-Maria Baciu, după ce a primit distincția „Romania Lawyer of the Year”, iar BACIU PARTNERS a fost desemnată „CEE IP Firm of the Year”: ”Încrederea nu se câștigă printr-o conjunctură, ci prin consistență, prezență și prin convingerea că lucrurile pot fi mereu făcute altfel, în beneficiul direct al echipei și clienților. Standardul pe care îl impune este clar: să livrezi claritate și rigoare în permanență și să ai curajul să gândești diferit, înțelegând miza reală”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





