
Studiu EY: Patru tendinţe în comportamentul consumatorilor determinate de pandemia Covid-19
04 Mai 2020
AGERPRESStudiul urmăreşte atitudinea şi comportamentul consumatorilor din cinci mari pieţe: SUA, Canada, Regatul Unit, Franţa şi Germania.
Criza generată de pandemia Covid-19 defineşte patru categorii distincte de comportamente în rândul consumatorilor: "Redu drastic cheltuielile", "Păstrează-ţi calmul şi cheltuie", "Economiseşte şi fă stocuri" şi "Hibernează şi cheltuie", arată prima ediţie a studiului EY Future Consumer Index, derulat pe un eşantion de 4.859 de persoane.
Studiul urmăreşte atitudinea şi comportamentul consumatorilor din cinci mari pieţe: SUA, Canada, Regatul Unit, Franţa şi Germania.
Astfel, consumatorii care se încadrează în segmentul "Redu drastic" (27,3%) cheltuiesc mai puţin în toate categoriile de consum, deoarece pandemia are un efect mai sever asupra statutului lor profesional. Cei din categoria "Păstrează-ţi calmul şi cheltuie" (26,2%) nu şi-au schimbat obiceiurile de consum. Cei mai mulţi consumatori (35,1%) se înscriu însă în categoria "Economiseşte şi fă stocuri", sunt pesimişti şi privesc cu neîncredere viitorul. Consumatorii din segmentul "Hibernează şi cheltuie" (11,4%) cheltuiesc cel mai mult pe toate categoriile de produse.
Studiul urmăreşte atitudinea şi comportamentul consumatorilor din cinci mari pieţe: SUA, Canada, Regatul Unit, Franţa şi Germania.
Astfel, consumatorii care se încadrează în segmentul "Redu drastic" (27,3%) cheltuiesc mai puţin în toate categoriile de consum, deoarece pandemia are un efect mai sever asupra statutului lor profesional. Cei din categoria "Păstrează-ţi calmul şi cheltuie" (26,2%) nu şi-au schimbat obiceiurile de consum. Cei mai mulţi consumatori (35,1%) se înscriu însă în categoria "Economiseşte şi fă stocuri", sunt pesimişti şi privesc cu neîncredere viitorul. Consumatorii din segmentul "Hibernează şi cheltuie" (11,4%) cheltuiesc cel mai mult pe toate categoriile de produse.
"În timp ce 42% dintre cei intervievaţi se aşteaptă la o schimbare permanentă a comportamentului lor cu privire la cumpărături, o treime sunt dispuşi să plătească mai mult pentru produsele locale, un sfert pentru branduri mari pe care le consideră de încredere şi un sfert pentru produse care respectă principiile etice. Înţelegerea modului în care se va schimba comportamentul clienţilor şi ce noi sub-segmente sunt aşteptate în următoarele luni este esenţială pentru a avea un răspuns adecvat la noile dinamici de cumpărături", spune Cristian Cârstoiu, Partener, Asistenţă în afaceri, EY România.
Din perspectiva grupei de vârstă, a statutului familial sau profesional,consumatorii categoriei "Redu drastic" cheltuielile au, în general, peste 45 de ani şi au fost cei mai afectaţi din punct de vedere profesional. Activitatea profesională a aproape un sfert dintre aceştia a fost suspendată temporar sau permanent. 78% dintre ei fac cumpărături mai rar, 64% cumpără doar produse de strictă necesitate, iar 33% consideră că marca produsului este mult mai puţin importantă pentru ei în contextul actual.
Potrivit studiului, consumatorii "Păstrează-ţi calmul şi cheltuie" nu se consideră direct afectaţi de pandemie şi nu îşi modifică obiceiurile de cumpărare. Doar 21% dintre ei cheltuiesc mai mult pe produsele de băcănie, iar 18% cheltuiesc mai puţin.
Cei din categoria "Economiseşte şi fă stocuri" sunt consumatorii cei mai îngrijoraţi de viitorul familiilor lor şi de perspectivele pe termen lung. Peste o treime (36%) dintre aceştia cheltuiesc mai mult pe produse de băcănie, iar majoritatea cheltuiesc mai puţin pe îmbrăcăminte (72%) şi produse destinate petrecerii timpului liber (85%).
În cadrul segmentului "Hibernează şi cheltuie" sunt consumatorii cuprinşi majoritar în grupa de vârstă 18-44 de ani, ei fiind preocupaţi cel mai mult de impactul pandemiei. Cu toate acestea, doar 40% dintre membrii acestui segment au declarat că fac cumpărături mai rar. Şi, deşi 42% au spus că produsele pe care le cumpără s-au schimbat semnificativ, 46% au declarat că marca este acum mai importantă pentru ei.
Potrivit studiului, cele patru segmente identificate s-ar putea transforma în cinci categorii distincte odată cu atenuarea crizei.
Concluziile raportului sugerează că, în timp, majoritatea consumatorilor din segmentul "Economiseşte şi fă stocuri" vor migra, de exemplu, către două noi segmente: "Păstrează moderaţia" şi "Extravagant prudent".
"Prin urmare, noile segmente de consumatori, detaliate în studiu, care ar putea apărea după pandemia provocată de COVID-19, ar fi: "Continuă să reduci" (13,1%), "Păstrează moderaţia" (21,7%), "Revino la normal" (31,4%), "Extravagant prudent" (24,7%) şi "Revenire spectaculoasă" (9,1%)", arată EY.
Conform studiului EY Future Consumer Index, 54% dintre consumatori ar fi mai dispuşi să îşi furnizeze datele cu caracter personal, dacă acest lucru ar ajuta la monitorizarea şi urmărirea unui focar de infecţie.
De asemenea, studiul mai arată că instituţiile medicale sunt considerate organizaţiile cu cel mai înalt grad de autoritate, 47% dintre consumatori declarând că au încredere deplină în acestea, faţă de guverne (28%), mărci (17%) şi instituţii media (16%).
Timpul, abilităţile şi resursele naturale ar putea fi considerate la fel de valoroase de către consumatori, iar noţiunile tradiţionale de statut social pierd teren în favoarea binelui general şi social. Astfel, 33% dintre consumatori declară că vor reevalua, în mod categoric, lucrurile pe care le preţuiesc cel mai mult ca urmare a pandemiei, în timp ce peste un sfert dintre ei sunt deja mai atenţi la ce consumă şi la impactul pe care îl are acest tip de comportament.
Studiul EY Future Consumer Index va oferi periodic indicatori şi perspective longitudinale cu privire la schimbările de comportament care vor reprezenta probabil reacţii temporare la criza Covid-19, dar care indică modificări fundamentale. Vor fi incluse şi alte ţări, pe măsură ce analiza continuă.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 17142 / 19251 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | De vorbă cu Andrei Cosma (BACIU PARTNERS), revenit în avocatura locală după ce a activat ca general counsel pentru o firmă de tehnologie din Malta: ”Cred că succesul în avocatură apare atunci când un avocat înțelege cu adevărat distincția - și îmbinarea - dintre profesia de avocat și avocatura ca business. Ambele concepte au o importanță de sine stătătoare și trebuie creată o simbioză pentru a tinde spre succes”
Women Lawyers | Pentru Mateea Codreanu, apartenența la echipa Mușat & Asociații, în care a evoluat până la poziția de Partener, a fost decisivă în formarea sa: ”Este o provocare să începi parcursul avocațial ca avocat stagiar într-o firmă de avocatură lider, dar totodată și o premisă pentru o dezvoltare profesională rapidă”
Liviu Togan părăsește Dentons, unde coordona practica de drept penal și investigații și se alătură din nou firmei Mușat & Asociații, pe poziția de Partner: “Revin în cadrul unei echipe pe care o cunosc și în care am încredere”
LMG Life Sciences Awards EMEA 2025 | Kinstellar, Muşat & Asociaţii, NNDKP și Popescu & Asociații, pe lista scurtă din care va fi aleasă peste câteva zile ”South East Europe Firm of the Year”. Popescu & Asociații concurează cu patru firme internaționale de top pentru titlul de ”White Collar Crime Firm of the Year”, iar unul dintre partenerii săi, Mirel Rădescu, este printre cei patru finaliști la categoria ”White Collar Crime Lawyer of the Year”
Avocații Kinstellar spun că semnalul cel mai pregnant din ultima perioadă e dat de proiectele de reorganizare și apreciază că anul acesta va crește numărul companiilor care fac disponibilizări masive. Clienții sunt interesați de consolidarea politicilor privind prevenirea și combaterea hărțuirii la locul de muncă, precum și de regândirea modului de organizare a muncii, pe fondul unei tendințe de creștere a volumului de cauze privind litigiile de muncă | Activitate intensă în practica de Employment, evidențiată de ghidurile juridice internaționale, cu mandate diverse și o echipă expusă la proiecte cu un caracter multidisciplinar
GNP obține o soluție favorabilă pentru un operator de platformă, ce ar putea să contureze o practică constantă și predictibilă, în baza căreia autoritățile de reglementare naționale vor analiza întinderea răspunderii furnizorilor de servicii intermediare. Problemele juridice ridicate în acest litigiu vizează în principal modul de interpretare și aplicare a reglementărilor din Regimul eCommerce și DSA | Avocații Octavian Adam (Partener), Cristina Badea (Senior Associate) și Alice Moisac (Associate), în prim plan
Rising Stars | Eduard Morariu, unul dintre cei mai buni absolvenți ai generației 2022, a ales să profeseze ca avocat la Filip & Company, unde urmărește să se dezvolte în câteva dintre ramurile mai „nișate” ale Dreptului: „Parcursul meu a presupus implicarea în multe dosare de instanță și arbitraj, unele chiar de importanță națională, cu probleme de drept sensibile, dar și cu echipe de avocați excepționali, care le-au făcut față cu o măiestrie la care nu pot decât să aspir”
Cum lucrează echipele Băncilă, Diaconu și Asociații (EY Law) și Grants & Incentives Avisory (EY), în proiectele care vizează accesarea ajutoarelor de stat, în care au o rată de succes mai mare de 90% | Ramificarea multidisciplinară a expertizei permite echipei să ofere clienților o viziune completă asupra pașilor de parcurs și modului în care pot implementa soluțiile propuse, astfel încât să obțină cele mai mari beneficii. Ce servicii integrate asigură clienților și care sunt strategiile pentru maximizarea șanselor de obținere a fondurilor
OMV Aktiengesellschaft a mers pe mâna avocaților de la ZRVP într-un alt arbitraj ICC cu statul român și a câștigat încă 47 mil. €, plus dobânzi. Pretenții de alte 50 mil. € la orizont, într-o procedură nouă, inițiată în decembrie 2024, în care lucrează deja aceeași echipă de avocați
PNSA susține juridic Turneul Internațional Stradivarius
Premieră juridică în România | Popescu & Asociații obține prima despăgubire integrală pentru expropriere: peste 60 mil. lei pentru Viorelo International. Succesul este rezultatul unei strategii juridice riguroase, elaborate și implementate de o echipă interdisciplinară de specialiști
Premieră pe piața avocaturii din România: NNDKP, desemnată pentru a șaptea oară „Firma de avocatură a anului în România” la gala premiilor Chambers Europe 2025. | Ion Nestor, Co-Managing Partner: ” Această recunoaștere, care vine în anul în care sărbătorim 35 de ani de activitate, reprezintă încă o confirmare a poziției de top pe care NNDKP o ocupă pe piața avocaturii din România și validează munca, performanța și rezultatele excelente obținute de întreaga echipă”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...