ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Bădulescu (ANAT): Turismul românesc are nevoie de un buget anual de promovare situat între 10 şi 20 de milioane de euro

19 Septembrie 2022   |   Agerpres

Acesta a subliniat că fondurile destinate promovării turismului ar trebui gestionate printr-un parteneriat public-privat şi utilizate pentru participarea României la târgurile internaţionale de turism, pentru workshop-uri business to business, plata unor influenceri internaţionali şi conferinţe pentru publicul larg.

 
 
Turismul românesc are nevoie de un buget anual de promovare situat între 10 şi 20 de milioane de euro, o sumă care se va recupera însutit sau înmiit, în câţiva ani, susţine Traian Bădulescu, purtătorul de cuvânt al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism din România (ANAT).
 
"Principala prioritate a turismului românesc trebuie să fie promovarea. Mulţi spun că încă nu suntem pregătiţi, dar nu este adevărat. Nu există nicio ţară, nicio destinaţie pregătită sută la sută. Dacă nu începi nu ai cum să creezi un rodaj, până la urmă. A fost o mare greşeală în pandemie că nu s-a făcut deloc promovare, dar apreciez că, în sfârşit, după doi ani şi jumătate se începe timid promovarea. Avem nevoie de o campanie foarte puternică şi de un buget anual de promovare, undeva, între 10 şi 20 de milioane de euro. Poate mulţi guvernanţi s-ar întreba de ce, pentru că este o sumă mare, dar ca să ajungi cu o imagine bună în toată lumea ai nevoie de suma aceasta care se va recupera însutit sau înmiit, în câţiva ani. Promovarea are rezultate în timp, nu peste noapte. Asta trebuie să înţeleagă guvernanţii noştri, dar şi cei din mediul privat", a declarat duminică, pentru AGERPRES, Traian Bădulescu.
 
Acesta a subliniat că fondurile destinate promovării turismului ar trebui gestionate printr-un parteneriat public-privat şi utilizate pentru participarea României la târgurile internaţionale de turism, pentru workshop-uri business to business, plata unor influenceri internaţionali şi conferinţe pentru publicul larg.
 
"Banii pentru promovare trebuie să vină de la stat, dar trebuie să fie gestionaţi printr-un parteneriat public-privat. Consider că este nevoie de o organizaţie de management a destinaţiei. Şi în Austria, Grecia, Turcia, Thailanda şi în Germania, vin de la stat multe milioane de euro sau dolari pentru promovare, şi acest lucru se vede. Vine de la stat suma fixă stabilită anual şi bineînţeles contribuie şi mediul privat, fiecare cum poate. Hotelierii, prin baza lor de cazare pe care o pun la dispoziţie, când vin invitaţi, companiile aeriene, la fel, etc. Banii ar trebui folosiţi pentru târguri de turism internaţionale care sunt obligatorii, dar nu sunt suficiente", a precizat consultantul în turism.
 
Potrivit acestuia, Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului (MAT) a anunţat o primă sumă pentru promovare, de 1,5 milioane euro, nu un buget anual, care include şi plata unor anumiţi influenceri internaţionali. "Prima sumă pe un anumit termen, nu e bugetul anual, anunţată de MAT este de 1,5 milioane de euro. E foarte puţin, dar e un început. Suma include şi plata unor anumiţi influenceri internaţionali, dar avem nevoie şi de târguri internaţionale, de site-ul turistic al României, care nu a mai fost demult updatat, şi de reclame cât mai multe pe televiziuni şi în presa internaţională", a adăugat Bădulescu.
 
Deşi România nu a făcut deloc promovare în perioada pandemiei, reprezentanţii altor ţări precum Ungaria, Bulgaria, Grecia, Franţa şi Germania, au venit şi susţinut workshop-uri şi conferinţe în România, a mai spus el.
 
"Tocmai că în vremuri dificile, e bine să faci promovare, pentru că lumea nu uită. Deci, ar trebui să facem şi noi workshop-uri business to business, să vină hotelierii noştri, agenţiile. Şi aici se poate implica şi mediul privat, e adevărat, dar e bine să fie şi un buget de la stat. Ar trebui să mergem şi noi pe pieţele ţintă, cu workshop-uri business to business şi să facem conferinţe de presă pentru publicul larg, aşa cum fac şi multe alte ţări la noi, în România. În al doilea rând, trebuie să invităm şi noi mult mai mulţi agenţi de turism, jurnalişti importanţi şi bloggeri. La influenceri, consider că trebuie atenţie mare, pentru că degeaba ai un influencer cu milioane de fani dacă nu are nişă pe partea de turism. Trebuie aleşi, indiferent că sunt cântăreţi, artişti, actori, doar oameni care să-şi promoveze şi călătoriile pe unde merg. De asemenea, e nevoie de reclame cât mai multe pe televiziunile şi în presa internaţională", a subliniat purtătorul de cuvânt al ANAT.
 
În ceea ce priveşte brandul turistic a României, respectiv sloganul "Explore the Carpathian garden" şi logo-ul reprezentat de imaginea unei frunze, Bădulescu spune că ar fi bine să fie schimbat cât mai curând, chiar dacă apreciază faptul că ministrul de resort a cerut utilizarea lui pentru că brandul este în continuare în vigoare, deşi campania de construire a costat 30 de milioane de euro.
 
"E bine că avem încă un brand, primul brand turistic a României, cel cu frunza. Până la urmă a fost o muncă făcută de o agenţie de marketing specializată din Spania, e bine să fie folosit pentru că s-a plătit pentru el. Eu am o vorbă: poţi să foloseşti un logo, poţi să pui şi un punct, pentru că un brand implică mult mai mult. De exemplu, o idee de promovare pe care pot să o dau, este şi aşa: "România, punctul terminus. Nu există să nu ajungi aici". Dau un exemplu, un punct dacă îl promovezi ca logo şi scrii România, dar ai în spate strategia, s-ar putea să ai succes. Frunza n-a fost neapărat ceva extraordinar, ca brand, dar e bine că am început, nu a fost nici ceva criticabil şi e bine că actuala echipă a MAT foloseşte în continuare brandul, însă orice ţară schimbă brandul turistic din 10 sau din 20 în 20 ani şi ar fi bine să îl schimbăm şi noi în curând", a mai spus Traian Bădulescu. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2521 / 8674
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Senior Lawyer Employment | Reff & Associates
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Berea, General counsel la BCR: ”Prin colaborare putem genera schimbări semnificative nu doar în interiorul profesiei noastre, ci și în societate in general. Prin natura muncii noastre, nu numai că răspundem la nevoile imediate ale societății, dar suntem și arhitecți ai viitorului acesteia, contribuind la definirea și modelarea unui cadru normativ care să orienteze comportamentul și deciziile individuale și colective pe termen lung”
Rebecca Marina, counsel în cadrul firmei Filip & Company după ultima rundă de promovări: “Am găsit aici oameni care îmi împărtășesc principiile și valorile de viață și care mi-au devenit prieteni și mentori sau pentru care eu am devenit mentor mai târziu. Orice promovare vine cu responsabilități și noi roluri în echipă”
Patru case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Cum sunt prezentate în GAR 100 (2024), ce mandate au avut și ce spun clienții despre avocați și prestațiile acestora. TZA, ZRVP, LDDP și SP asistă clienți în arbitraje cu pretenții de 15,7 miliarde de dolari
Kinstellar a asistat BIG Mega Renewable Energy cu privire la finanțarea de 92 mil. € cu BERD și OTP Bank pentru construcția și operarea Parcului Eolian Urleasca
Răzvan Gheorghiu-Testa, fondator al Țuca Zbârcea & Asociații, inclus în „Top 50 Cei Mai Influenți Oameni de pe Piața Imobiliară din România”
Wolf Theiss a asistat AIRSOL în legătură cu achiziția MedAir Oxygen Solution | Emanuele Lainati, Legal Affair Manager SOL Group: “Expertiza, dedicarea și abordarea proactivă a avocaţilor Wolf Theiss au fost esențiale pentru încheierea cu succes a tranzacției”
Filip & Company a asistat Centrokinetic, în parteneriat cu Agista, în achiziția pachetului majoritar de părți sociale ale clinicii Socrates din Timișoara
Arbitrajul ICSID cerut de Nova Group Investments a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la 345 mil. E. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
După un an plin, în care s-au implicat în peste 20 de tranzacții, avocații de M&A de la PNSA au acum în lucru peste zece mandate „cu greutate” | Silviu Stoica, partener: ”Există un interes crescut al fondurilor de private equity, dar și al investitorilor strategici și instituționali. Avem proiecte în cele mai variate domenii”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...