ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Corina Martin (FPIOR): În România lipseşte cultura de industrie a ospitalităţii; ţara nu a avut o campanie de promovare a destinaţiilor

01 August 2022   |   Agerpres

În opinia sa, nu turiştii sunt vinovaţi de faptul că au scăzut rezervările în România, nu sunt de vină nici tarifele pentru camerele de hotel, ci bugetul zero pentru promovare, faptul că încă lipseşte cultura de industrie a ospitalităţii şi educaţia de destinaţie receptoare.

 
 
Toate ţările din bazinul Mării Negre au fost afectate de scăderi ale cererii de vacanţe, ca efect al situaţiei din Ucraina, în România şi Bulgaria reducerea fiind în medie de 20%, potrivit Corinei Martin, secretar general al Federaţiei Patronatelor din Industria Ospitalităţii din România ( FPIOR).
 
În opinia sa, nu turiştii sunt vinovaţi de faptul că au scăzut rezervările în România, nu sunt de vină nici tarifele pentru camerele de hotel, ci bugetul zero pentru promovare, faptul că încă lipseşte cultura de industrie a ospitalităţii şi educaţia de destinaţie receptoare.
 
"În jur de 120.000 turişti pe Litoralul românesc, cifre în creştere clară, în această perioadă, în apropierea începutului de august - luna vacanţelor în România şi în Europa. Din estimările pe care le am de la tur-operatori, toate destinaţiile din bazinul Marii Negre au fost afectate de scăderi ale cererii de vacanţe în acest sezon, ca efect al situaţiei din Ucraina - care a generat reticenţă şi rezerve în alegerea zonei de Litoral la Marea Neagră. Un procent de 20% scădere, în medie, în România şi Bulgaria, mai ales. Dar şi în Turcia şi Grecia, chiar, unde media e, totuşi, puţin mai mică", a scris Corina Martin pe pagina sa de Facebook.
 
Ea a semnalat că şi majorările de tarife de vacanţă generate de creşterea tuturor costurilor pentru utilităţi, alimente, combustibil, materii prime şi forţa de muncă au determinat în mod direct scăderea cererii de vacanţă în general, iar cel mai mult au avut de suferit destinaţiile care erau, oricum, mai scumpe (de exemplu, Mamaia, prin comparaţie cu alte staţiuni).
 
"Peste toate aceste efecte, s-au adăugat, nefericit şi iresponsabil, lipsa oricărei Campanii de promovare a destinaţiilor româneşti (vinovaţi - ministerul şi administraţiile locale de pe Litoral), precum şi decizii de Consilii locale care au alungat turiştii către alte staţiuni şi destinaţii, în loc să îi atragă (taxe nejustificat de mari pentru parcare, de exemplu, cum a fost cazul la Constanţa). Să nu omitem însă un element esenţial", a subliniat Martin.
 
Aceasta a menţionat că turismul Bulgariei, Turciei şi al Greciei nu trăieşte din turişti bulgari, turci sau greci, ci din turişti europeni, români, ruşi etc. Aceste ţări au bugete de promovare importante, bugete consumate pe acele ţări de unde îşi propun (şi reuşesc) să atragă turişti, inclusiv pe români, care aleg şi trebuie să poată alege "singuri şi liberi unde merg în vacanţă"!
 
"Turiştii români călătoresc unde doresc ei şi aşa este normal - nu sunt şi nu pot fi obligaţi să rămână în România, mai ales că nimeni nu a cheltuit 1 RON pentru a-i atrage să rămână în vacanţă în România. Deci, nu turiştii sunt "de vină" pentru că au scăzut rezervările în România. Şi nici şezlongul de 20 sau 30 sau 40 de RON de pe Litoralul românesc nu e de vină pentru scăderea numărului de turişti din România. Tarifele pentru şezlong chiar acestea sunt şi le găsiţi pe 90% din plajele României. Desigur, puteţi alege un şezlong la 70 - 100 RON, pe o plajă exclusivistă, cu mai multe facilităţi şi sunteţi liberi să alegeţi ce vă place - şi aşa trebuie să fie! Nu sunt de vină nici tarifele pentru camere de hotel de 200- 300 sau 1.000 RON/noapte.(...) "De vină" sunt bugetele de promovare ale Turciei, Greciei şi Bulgariei - de 30-40-50 milioane de euro, comparativ cu....zero euro promovare cheltuiţi de România (minister şi administraţii locale). În România, încă lipseşte cultura de industrie a Ospitalităţii şi Educaţia de Destinaţie Receptoare - cu tot cu management, dezvoltare, promovare, dar şi cu educaţia populaţiei în această direcţie", a explicat Corina Martin pe reţeaua de socializare.
 
Ea a subliniat că afacerile româneşti "duc lupte grele pentru a supravieţui în condiţii de taxe şi impozite triple faţă de operatorii bulgari, greci sau turci.
 
"O rugăminte, totuşi - nu mai loviţi în afacerile româneşti care vând şi promovează produs românesc. În cazul nostru, în industria Turismului - noi vindem şi promovăm chiar imaginea României! Dincolo de operaţiunile de război din Ucraina, în interiorul României ducem lupte grele şi noi - să supravieţuim cu servicii decente şi corecte, în condiţii de taxe şi impozite triple faţă de operatorii bulgari sau greci sau turci, în condiţii de "comandamente de control" ca de război şi fără nicio promovare sau atenţie faţă de importanţa unui sector economic ce putea fi în Top 3 priorităţi pentru România - dar nu este! Ne străduim să oferim servicii decente, dar şi experienţe şi emoţii celor care încă aleg România. Şi noi, şi turiştii, clienţii şi oaspeţii noştri - am făcut o alegere. Să fim, încă, aici", a mai scris Corina Martin.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2739 / 8654
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
După un an plin, în care s-au implicat în peste 20 de tranzacții, avocații de M&A de la PNSA au acum în lucru peste zece mandate „cu greutate” | Silviu Stoica, partener: ”Există un interes crescut al fondurilor de private equity, dar și al investitorilor strategici și instituționali. Avem proiecte în cele mai variate domenii”
Echipa integrată a KPMG Legal & Tax obține în fața Curții de Apel Ploiești anularea măsurii nelegale de stabilire a sediului fix în România a unui important jucător în industria fashion, precum și obligațiile fiscale aferente în valoare de 1,5 mil. €
CMS asistă Iberdrola în vânzarea activelor sale eoliene din România. Cumpărătorul i-a avut alături pe avocații firmei Bohâlțeanu & Asociații
Studenții din București s-au impus și în acest an în cadrul Hexagonul Facultăților de Drept
RTPR a fost desemnată „Firma de avocatură a anului în România” la Chambers Europe Awards 2024. Costin Tărăcilă, Managing Partner: Premiul are o semnificație și mai mare în contextul în care sărbătorim 20 de ani de activitate și este o mărturie a muncii de echipă impecabile și a abilităților excepționale ale avocaților noștri
Clifford Chance Badea câștigă Premiul IFLR Casa de Avocatură a Anului în România | Clifford Chance este Firma internațională de avocatură a anului și câștigă 12 premii la IFLR Europe Awards 2024
Ziua Mondială a Proprietății Intelectuale, sărbătorită și prin Concursul de Procese Simulate în Dreptul Proprietății Intelectuale, ediția a doua. Ana-Maria Baciu (Managing Partner Simion & Baciu): „Este o mare bucurie să putem contribui la ascensiunea viitoarelor talente în domeniul dreptului proprietății intelectuale. Ne-au bucurat energia și pasiunea pe care le-am simțit din partea concurenților, ceea ce a făcut ca această competiție să fie încă o experiență memorabilă pentru toți cei implicați”
Kinstellar consiliază divizia de ospitalitate a grupului House of Julius Meinl în achiziția istoricului Hotel Ambasador din centrul Bucureștiului. Victor Constantinescu, Managing Partner al biroului din București: ”Aceasta a fost de departe una dintre cele mai complicate tranzacții, cu numeroase părți, cu multe persoane implicate, necesitând abilități de negociere și o structurare inteligentă pentru a fi semnată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...