ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Angajatorii şi salariaţii vor putea folosi semnătura electronică la încheierea contractului de muncă

29 Aprilie 2021   |   AGERPRES

În conferinţa de presă de după şedinţa de Guvern de miercuri, ministrul Muncii a explicat că prin utilizarea semnăturii electronice un angajat care optează pentru telemuncă nu mai e obligat să meargă la sediul angajatorului pentru a semna documentul.

 
 
Angajatorii şi salariaţii vor putea folosi semnătura electronică la încheierea contractului de muncă, în urma unei ordonanţe de urgenţă a Guvernului adoptată miercuri prin care se extinde utilizarea semnăturii electronice în relaţiile de muncă, a anunţat ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale, Raluca Turcan, pe Facebook.

"Extinderea utilizării semnăturii electronice în relaţiile de muncă şi simplificarea prevederilor privind telemunca sunt măsuri care vin în sprijinul companiilor şi angajaţilor, în această perioadă de pandemie. Prin prevederile adoptate astăzi în şedinţa de Guvern: companiile vor putea folosi semnătura electronică în relaţiile cu instituţiile publice, la întocmirea documentelor din domeniul relaţiilor de muncă; la încheierea contractului individual de muncă, părţile vor putea să utilizeze semnătura electronică avansată sau calificată însoţită de marca temporală şi sigiliul electronic calificat al angajatorului, fără ca acest lucru să poată fi însă impus angajatului de către angajator", a menţionat Raluca Turcan.


De asemenea, semnătura electronică va putea fi folosită şi în cazul realizării în format electronic a instruirii privind sănătatea şi securitatea în muncă, a precizat ministrul Muncii.

"Semnătura electronică avansată sau semnătura electronică calificată însoţită de marca temporală se vor folosi şi în cazul realizării în format electronic a instruirii privind sănătatea şi securitatea în muncă", a afirmat Raluca Turcan.

Pe de altă parte, actul normativ aprobat miercuri de Guvern reformulează definiţia telemuncii şi elimină sintagma "cel puţin o zi pe lună" în contextul în care, în momentul de faţă, această formă de organizare a muncii se desfăşoară în mod regulat, se precizează într-un comunicat al Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale (MMPS).

În acelaşi timp, salariatul care îşi desfăşoară activitatea în telemuncă are obligaţia de a respecta şi asigura confidenţialitatea informaţiilor utilizate în timpul desfăşurării activităţii, potrivit comunicatului MMPS.

"Activitatea angajaţilor care lucrează în telemuncă este verificată prin utilizarea tehnologiei informaţiei, iar instruirea cu privire la utilizarea echipamentelor necesare activităţii poate fi realizată online", a precizat Raluca Turcan.

În conferinţa de presă de după şedinţa de Guvern de miercuri, ministrul Muncii a explicat că prin utilizarea semnăturii electronice un angajat care optează pentru telemuncă nu mai e obligat să meargă la sediul angajatorului pentru a semna documentul.

"Tot această ordonanţă de urgenţă adoptată astăzi va permite ca telemunca să fie mult mai uşor accesată. În momentul de faţă avem aproximativ 400.000 de angajaţi care lucrează în telemuncă, comparativ cu aproximativ 50.000 în aceeaşi perioadă a anului trecut. Deci practic o creştere de 8 ori a numărului de angajaţi în telemuncă presupune şi simplificarea acestei activităţi, redefinirea acestei activităţi, precum şi detalii cu privire la modul în care sunt folosite informaţiile în telemuncă, cum se face arhivarea activităţii în telemuncă şi de asemenea cum poate fi ea accesată propriu-zis în relaţia angajat-angajator. Aceste proiecte, semnătura electronică şi telemunca, sunt legate între ele, pentru că dacă un angajat optează pentru telemuncă nu mai este nevoie să se deplaseze la sediul angajatorului, aşa cum trebuia să facă până acum să semneze olograf faptul că optează pentru telemuncă şi apoi să se retragă la domiciliu", a comentat Raluca Turcan.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2120 / 5145
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
După un an plin, în care s-au implicat în peste 20 de tranzacții, avocații de M&A de la PNSA au acum în lucru peste zece mandate „cu greutate” | Silviu Stoica, partener: ”Există un interes crescut al fondurilor de private equity, dar și al investitorilor strategici și instituționali. Avem proiecte în cele mai variate domenii”
Echipa integrată a KPMG Legal & Tax obține în fața Curții de Apel Ploiești anularea măsurii nelegale de stabilire a sediului fix în România a unui important jucător în industria fashion, precum și obligațiile fiscale aferente în valoare de 1,5 mil. €
CMS asistă Iberdrola în vânzarea activelor sale eoliene din România. Cumpărătorul i-a avut alături pe avocații firmei Bohâlțeanu & Asociații
Studenții din București s-au impus și în acest an în cadrul Hexagonul Facultăților de Drept
RTPR a fost desemnată „Firma de avocatură a anului în România” la Chambers Europe Awards 2024. Costin Tărăcilă, Managing Partner: Premiul are o semnificație și mai mare în contextul în care sărbătorim 20 de ani de activitate și este o mărturie a muncii de echipă impecabile și a abilităților excepționale ale avocaților noștri
Clifford Chance Badea câștigă Premiul IFLR Casa de Avocatură a Anului în România | Clifford Chance este Firma internațională de avocatură a anului și câștigă 12 premii la IFLR Europe Awards 2024
Ziua Mondială a Proprietății Intelectuale, sărbătorită și prin Concursul de Procese Simulate în Dreptul Proprietății Intelectuale, ediția a doua. Ana-Maria Baciu (Managing Partner Simion & Baciu): „Este o mare bucurie să putem contribui la ascensiunea viitoarelor talente în domeniul dreptului proprietății intelectuale. Ne-au bucurat energia și pasiunea pe care le-am simțit din partea concurenților, ceea ce a făcut ca această competiție să fie încă o experiență memorabilă pentru toți cei implicați”
Kinstellar consiliază divizia de ospitalitate a grupului House of Julius Meinl în achiziția istoricului Hotel Ambasador din centrul Bucureștiului. Victor Constantinescu, Managing Partner al biroului din București: ”Aceasta a fost de departe una dintre cele mai complicate tranzacții, cu numeroase părți, cu multe persoane implicate, necesitând abilități de negociere și o structurare inteligentă pentru a fi semnată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...