Aplicaţiile Glovo, Foodpanda şi Takeaway.com, sancţionaţi de ANPC. Ce amenzi au primit
26 Noiembrie 2019 MEDIAFAX
În baza listelor puse la dispoziţie de operatorii economici menţionaţi mai sus, s-au contactat unităţile de alimentaţie publică, pentru a pune la dispoziţie facturile şi declaraţiile de conformitate pentru tacâmurile de plastic achiziţionate de aceştia şi puse la dispoziţia consumatorilor.
ANPC a amendat operatorii economici care gestionează aplicaţii de livrare a mâncării Glovoappro SRL, Food Panda Ro SRL şi SC Hellohungry SA, care au fost amendate cu 15.000 de lei şi au primit avertismente, anunţă autoritatea.
Controlul s-a efectuat ca urmare a reclamaţiilor înregistrate la Comisariatul de Protecţia a Consumatorilor din Municipiul Bucureşti cu privire la faptul că nu au fost onorate şi respectate complet unele comenzi, nu s-au respectat ingredientele declarate în preparatele culinare livrate sau nu au fost acordate discounturile afişate, precum şi nefuncţionarea sistemului de efectuare a plăţii la operatorii economici SC Glovoappro SRL precum SC Food Panda Ro SRL şi SC Hellohungry SA
Au fost transmise prin email invitaţii către aceşti operatori economici, iar acţiunile de control au fost finalizate la sediul CPCMB la dată de 22.11.2019, când au fost întocmite 3 procese verbale de constatatare contravenţie aplicându-se sancţiuni contravenţionale în valoare de 15000 lei şi trei avertismente.
Controlul s-a efectuat ca urmare a reclamaţiilor înregistrate la Comisariatul de Protecţia a Consumatorilor din Municipiul Bucureşti cu privire la faptul că nu au fost onorate şi respectate complet unele comenzi, nu s-au respectat ingredientele declarate în preparatele culinare livrate sau nu au fost acordate discounturile afişate, precum şi nefuncţionarea sistemului de efectuare a plăţii la operatorii economici SC Glovoappro SRL precum SC Food Panda Ro SRL şi SC Hellohungry SA
Au fost transmise prin email invitaţii către aceşti operatori economici, iar acţiunile de control au fost finalizate la sediul CPCMB la dată de 22.11.2019, când au fost întocmite 3 procese verbale de constatatare contravenţie aplicându-se sancţiuni contravenţionale în valoare de 15000 lei şi trei avertismente.
La extinderea verificărilor s-au solicitat documente din care să reiasă ultimele 15 livrări efectuate cât şi denumirea operatorilor economici de la care au fost preluate comenzile, lista unităţilor de alimentaţie publică cu care deţin contracte de colaborare, precum şi modele de contracte încheiate cu aceştia, documente care să ateste autorizarea echipamentelor în care sunt transportate comenzile, termenii şi condiţiile de utilizare a site-urilor sau platformelor pe care le deţîn.
În cazul SC Food Panda SRL căreia îi aparţine aplicaţia foodpanda.ro au fost instrumentate cinci reclamaţii care nu s-au putut concluziona şi au fost soluţionate amiabil.
La momentul efectuării controlului s-a procedat la verificarea rucsacelor de transport comenzi produse alimentare şi s-a constatat faptul că pereţii reglabili din interior, din material termoizolant nu realizează o izolare completă a produselor alimentare calde de reci, astfel încât să nu existe transfer termic între produse.
Totodată, din declaraţiile verbale ale angajaţilor care efectuau activităţi de transport produse alimentare cu rucsace termoizolante, a rezultat că igienizarea acestora se realiza cu şerveţele umede, alcool sanitar, fără a avea cunoştinţă de alte procedee de igienizare.
Din verificările efectuate s-a constatat că operatorul economic nu dispune de o procedură care să prevadă modalităţi de sigilare ale ambalajelor produselor alimentare, la preluarea acestora de la furnizori şi nici o procedură de igienizare a genţilor termoizolante utilizate, folosind în cadrul serviciilor prestate proceduri nesigure.
Operatorul economic a fost sancţionat contravenţional cu avertisment.
În cazul operatorului economic SC Glovoappro SRL, ce deţine aplicaţia glovoapp.com au fost instrumentate şase reclamaţii, constatându-se că operatorul economic denotă un comportament incorect în relaţia cu consumatorii.
Din verificarea modului de compartimentare a rucsacelor de transport comenzi produse alimentare, s-a constatat faptul că pereţii reglabili din interior, din material termoizolant nu realizează o izolare completă a produselor alimentare calde de reci, astfel încât să nu existe transfer termic între produse, iar din declaraţiile verbale ale angajaţilor a reieşit faptul că igienizarea acestora se realizează cu serveţele umede, bicarbonat de sodium, alcool sanitar sau în cadă proprie de acasă prin spălare, fără a avea cunoştinţă de alte procedee de igienizare.
Astfel, şi în acest caz s-a constatat că operatorul economic nu dispune de o procedură care să prevadă modalităţi de sigilare ale ambalajelor produselor alimentare, la preluarea acestora de la furnizori şi nici de igienizare a genţilor termoizolante utilizate, folosind în cadrul serviciilor prestate proceduri nesigure.
Operatorul economic a fost sancţionat contravenţional cu amendă în valoare de 5.000 lei şi avertisment.
În cazul operatorului economic SC Hellohungry SA, căruia îi aparţine aplicaţia takeaway.com au fost instrumentate două reclamaţii, constatându-se că operatorul economic nu a respectat condiţiile prescrise şi declarate, deoarece a acceptat prin platforma sa, o comandă în valoare de 30 de lei, iar ulterior i-a fost comunicat consumatorului, direct de către reprezentaţii restaurantului, că pentru a putea livra produsele, comandă minimă trebuie să fie de 50 lei, fapt ce denotă un comportament incorect în relaţia cu consumatorii.
Operatorul economic Hellohungry a pus la dispoziţie procedura de igienizare a genţilor termo, genţi folosite la transportul produselor livrate, contractul de prestări servicii nr. 10/16.05.2019 încheiat cu societatea S.C. Eco Clean S.R.L., pentru igienizarea genţilor, tricourilor, hanoracelor şi gecilor folosite de livratorii societăţîi, cât şi ultimele două facturi emise pentru prestări servicii de curăţătorie.
Operatorul economic Hellohungry a prezentat 4 modele de genţi în care se livrează mâncarea, declarând că transportul produselor se efectuează în genţi separate, în funcţie de produsele alimentare livrate (cele calde, separat de cele reci).
Totodată a reieşit faptul că operatorul economic nu dispune de o procedură care să prevadă modalităţile de sigilare a ambalajelor produselor alimentare la preluarea acestora de la furnizori, astfel se constată faptul că Hellohungry foloseşte în cadrul serviciilor prestate proceduri nesigure.
Operatorul economic a fost sancţionat contravenţional cu amendă în valoare de 10.000 lei şi avertisment.
În cazul operatorilor economici SC Glovoappro SRL şi SC Food Panda SRL, s-a dispus măsura de refacere a serviciului de preluare produse prin implementarea unei proceduri care să prevadă modalităţile de sigilare a ambalajelor produselor alimentare livrate, precum şi implementarea unei proceduri de igienizare a genţilor termoizolante în conformitate cu art. 15(1) din OG21/92 modificată.
Totodată, în conformitate cu art.15(1) din OG21/1992 modificată, pentru operatorul economic Hellohungry s-a dispus măsura de refacere a serviciului de preluare produse prin implementarea unei proceduri care să prevadă modalităţile de sigilare a ambalajelor produselor alimentare livrate.
În baza listelor puse la dispoziţie de operatorii economici menţionaţi mai sus, s-au contactat unităţile de alimentaţie publică, pentru a pune la dispoziţie facturile şi declaraţiile de conformitate pentru tacâmurile de plastic achiziţionate de aceştia şi puse la dispoziţia consumatorilor.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 3415 / 4892 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Bondoc & Asociații a asistat ENGIE în achiziția unuia dintre cele mai mari proiecte eoliene din România. De cealaltă parte, Schoenherr a stat alături de Greenvolt Power pe tot parcursul tranzacției, care a implicat o structură contractuală complexă și multiple considerente de reglementare. Echipele, coordonate de Monica Iancu și Monica Cojocaru
Cea mai mare fuziune din istoria avocaturii de business: Hogan Lovells și Cadwalader, Wickersham & Taft au anunțat intenția de a se combina într-o singură firmă
Apreciată constant de ghidurile juridice internaționale pentru mandatele sofisticate, practica de Capital Markets a CMS România a devenit, prin consistență și profunzime, unul dintre pilonii reputației firmei pe piața locală și un reper important în rețeaua sa regională | De vorbă cu Cristina Reichmann (Partener) despre disciplina pregătirii pentru bursă, finețea aplicării regulilor de piață și forța unei echipe care lucrează articulat, cu roluri clare și obiective aliniate
PNSA a asistat Grupul Société Générale în finalizarea vânzării BRD Pensii. Echipa, coordonată de Silviu Stoica (Avocat Asociat) și Florian Nițu (Avocat Asociat Coordonator)
NNDKP, parte din echipa juridică internațională care a asistat Metinvest în achiziția ArcelorMittal Iași
Mușat & Asociații obține o nouă victorie definitivă pentru NUROL într-un proiect strategic de infrastructură rutieră
Record de promovări la Țuca Zbârcea & Asociații: trei noi parteneri și alte 16 numiri interne | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Această serie de promovări, una dintre cele mai extinse din istoria noastră, coincide cu aniversarea a 20 de ani de la fondarea firmei, un moment ce reconfirmă valoarea, profesionalismul și dăruirea întregii noastre echipe”
Filip & Company a organizat în parteneriat cu Asociația Studenților în Drept cea de-a zecea ediție a Concursului de negocieri simulate „Teodora Tudose”
MAXIM ̸ Asociații asistă EMSIL TECHTRANS în tranzacția imobiliară încheiată cu METSO pentru o proprietate industrială din Oradea
Kinstellar a consiliat GEA Group, firmă cu operațiuni în peste 150 de țări, cu privire la crearea unui joint venture cu RebelDot, companie de tehnologie din Cluj-Napoca. Echipa care a gestionat proiectul a fost condusă de Rusandra Sandu (Partner) și Mihai Stan (Managing Associate)
Mitel & Asociații dezvoltă o practică de litigii construită în jurul unui nucleu de avocați cu mare experiență, capabilă să ducă la capăt mandate complexe cu impact financiar și reputațional major, într-o piață în care disputele devin tot mai tehnice și mai dure | De vorbă cu Magda Dima (Partener) despre cum se construiește strategia, se evaluează riscurile și se formează generația nouă de litigatori
Echipa de Concurență a RTPR îmbină experiența cu precizia operațională, într-o formulă remarcată în Legal 500 și Chambers | De vorbă cu partenerii Valentin Berea și Roxana Ionescu despre modul de lucru care privilegiază consistența și rigoarea, cu rezultate ce confirmă profesionalismul și anvergura practicii
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





