ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Avocații Leroy și Asociații prevăd o creștere a numărului de litigii în comerț și asigurări, solicitările fiind legate de întreruperea activității comerciale. Edgar Jakab, Head of Litigation: Pe lângă mandatele curente, așteptăm o extindere substanțială în perioada următoare și în transporturi și asigurări

10 Iulie 2020   |   Ștefania Enache

În ultimele luni, echipa Leroy și Asociații a primit o serie de mandate noi.

Edgar Jakab, Head of Litigation Leroy si Asociatii

 
 
Perioada imediat următoare ieșirii din starea de urgență a adus multă muncă pentru avocații axați pe litigii, având în vedere că dosarele amânate de criza sanitară au fost repuse pe rol din oficiu, majoritatea termenelor fiind stabilite pentru lunile iunie si iulie. Nici lunile următoare nu se anunță cu mult mai relaxate, urmând ca, din septembrie, să reînceapă și spețele de la Înalta Curte. „Din această perspectivă întreaga echipă de litigii a fost implicată în pregătirea strategiei agreate pentru termenele de judecată și în finalizarea lucrărilor necesare în acest sens”, a declarat pentru BizLawyer Edgar Jakab, Head of Litigation Leroy și Asociații.

Munca de acasă, pe care au experiementat-o avocații în această perioadă, nu a afectat în niciun fel activitatea firmei Leroy și Asociații, lucrurile desfășurându-se în aceeași parametrii cu care erau obișnuiți clienții.


„Ca urmare a suspendării dosarelor în care suntem implicați, nu am fost puși în situația de a participa online la ședintele de judecată, chiar dacă o asemenea soluție ar fi ajutat la susținerea cauzelor în această perioadă. Pregătirea tehnică corespunzătoare pentru asemenea ședinte online urmează probabil să își urmeze cursul, urmând ca ulterior să fie implementată o asemenea soluție, care va contribui fără îndoială la o mai bună gestionare a ședințelor de judecată și la eliminarea aglomerației aferente de pe holurile instanțelor”, a menționat Edgar Jakab.

Totuși, avocatul consideră că munca avocaților litiganți se va schimba în viitor. „Cea mai așteptată modificare a modului de lucru este cea referitoare participarea la ședințele de judecată online, dar și în ceea ce privește administrarea probelor prin avocați și consilieri juridici, acolo unde legea permite aplicarea unei asemenea proceduri”, a punctat expertul.

Profesionistul Leroy și Asociații amitește faptul că programul instanțelor de judecată este ocupat în proporții asemănătoare cu cele dinaintea declanșării pandemiei, fapt care a condus la acordarea de termene de judecată în lunile iunie și iulie, dar odată cu implementarea măsurilor alternative (ședințe online și administrarea probatoriului prin avocați) litigatorii speră la o decongestionare a sălilor de judecată, corelativ cu eficientizarea actului de justiție.

În tot acest timp, interacțiunea cu autoritățile statului s-a realizat preponderent pe cale electronică, iar feedback-ul a fost unul pozitiv, toate cererile fiind soluționate cu celeritate. „Sperăm ca odată cu reluarea activității, ritmul de soluționare a cererilor din partea autorităților publice să nu aibă de suferit”, punctează avocatul.



 
Mandate noi

În ultimele luni, echipa Leroy și Asociații a primit o serie de mandate noi. O analiză a acestor spețe indică faptul că, în perioada crizei medicale, solicitările de asistență și reprezentare în instanțe au fost cu precădere în zona insolvenței, debitorii profitând de suspendarea procedurilor litigioase, profilul clienților fiind din zona energy și construcții.

În echipa de litigii a firmei Leroy și Asociații, avocații își gestionează portofoliul de clienți și stabilesc strategia împreună cu coordonatorul echipei de litigii, Edgar Jakab, care s-a alăturat la începutul acestui an echipei, și cu partenerii coordonatori Andreea Toma și Bruno Leroy.

„Domeniul financiar/bancar a fost unul vizat și în trecut de litigii, preponderent din zona consumatorilor, însă probabil o extindere a litigiilor se va cunoaște în zona comerțului și asigurărilor, solicitările fiind legate de întreruperea activității comerciale. În perioada stării de urgență au crescut litigiile în domeniul insolvenței, iar în perioada următoarea este așteptată o creștere substanțial mai mare, chiar dacă nu în acelasi ritm ca în 2019. Pe lângă mandatele curente, așteptăm o extindere substanțială în perioada următoare în zona asigurărilor și a transporturilor (rutiere, fluviale și maritime)”, explică Edgar Jakab.

Expertul Leroy și Asociații amintește că în fiecare dosar de litigii există o doză însemnată de complexitate și dinamism specifice, fiecare avocat implicat urmărind împreună cu coordonatorul echipei realizarea rezultatului scontat.

„Printre dosarele complexe recente putem menționa asistența acordată unui operator important de pe piaţa gazelor naturale din România într-un proces împotriva Autorităţii Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei, urmată de acțiunea în răspundere contractuală pentru recuperarea prejudiciului rezultat din implementarea defectuoasă a modului de calcul a unor preţuri reglementate pentru furnizarea gazelor naturale”, precizează Edgar Jakab.

Edgar Jakab are o experiență de peste 15 ani în domeniul soluționării disputelor. Acordă asistență și asigură reprezentarea clienților în fața instanțelor de judecată, inclusiv Înalta Curte de Casație și Justiție, în cauze legate de dreptul bancar, dreptul administrativ și fiscal, achiziții publice, precum și procedura insolvenței și executare silită. De asemenea, Edgar  a acumulat o experiență semnificativă in proiecte de investiții de tip greenfield, precum și în domeniul imobiliar.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1654 / 2148
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Bondoc & Asociații a asistat ENGIE în achiziția unuia dintre cele mai mari proiecte eoliene din România. De cealaltă parte, Schoenherr a stat alături de Greenvolt Power pe tot parcursul tranzacției, care a implicat o structură contractuală complexă și multiple considerente de reglementare. Echipele, coordonate de Monica Iancu și Monica Cojocaru
Cea mai mare fuziune din istoria avocaturii de business: Hogan Lovells și Cadwalader, Wickersham & Taft au anunțat intenția de a se combina într-o singură firmă
Apreciată constant de ghidurile juridice internaționale pentru mandatele sofisticate, practica de Capital Markets a CMS România a devenit, prin consistență și profunzime, unul dintre pilonii reputației firmei pe piața locală și un reper important în rețeaua sa regională | De vorbă cu Cristina Reichmann (Partener) despre disciplina pregătirii pentru bursă, finețea aplicării regulilor de piață și forța unei echipe care lucrează articulat, cu roluri clare și obiective aliniate
PNSA a asistat Grupul Société Générale în finalizarea vânzării BRD Pensii. Echipa, coordonată de Silviu Stoica (Avocat Asociat) și Florian Nițu (Avocat Asociat Coordonator)
NNDKP, parte din echipa juridică internațională care a asistat Metinvest în achiziția ArcelorMittal Iași
Mușat & Asociații obține o nouă victorie definitivă pentru NUROL într-un proiect strategic de infrastructură rutieră
Record de promovări la Țuca Zbârcea & Asociații: trei noi parteneri și alte 16 numiri interne | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Această serie de promovări, una dintre cele mai extinse din istoria noastră, coincide cu aniversarea a 20 de ani de la fondarea firmei, un moment ce reconfirmă valoarea, profesionalismul și dăruirea întregii noastre echipe”
Filip & Company a organizat în parteneriat cu Asociația Studenților în Drept cea de-a zecea ediție a Concursului de negocieri simulate „Teodora Tudose”
MAXIM ̸ Asociații asistă EMSIL TECHTRANS în tranzacția imobiliară încheiată cu METSO pentru o proprietate industrială din Oradea
Kinstellar a consiliat GEA Group, firmă cu operațiuni în peste 150 de țări, cu privire la crearea unui joint venture cu RebelDot, companie de tehnologie din Cluj-Napoca. Echipa care a gestionat proiectul a fost condusă de Rusandra Sandu (Partner) și Mihai Stan (Managing Associate)
Mitel & Asociații dezvoltă o practică de litigii construită în jurul unui nucleu de avocați cu mare experiență, capabilă să ducă la capăt mandate complexe cu impact financiar și reputațional major, într-o piață în care disputele devin tot mai tehnice și mai dure | De vorbă cu Magda Dima (Partener) despre cum se construiește strategia, se evaluează riscurile și se formează generația nouă de litigatori
Echipa de Concurență a RTPR îmbină experiența cu precizia operațională, într-o formulă remarcată în Legal 500 și Chambers | De vorbă cu partenerii Valentin Berea și Roxana Ionescu despre modul de lucru care privilegiază consistența și rigoarea, cu rezultate ce confirmă profesionalismul și anvergura practicii
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...