ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Avocații Leroy și Asociații prevăd o creștere a numărului de litigii în comerț și asigurări, solicitările fiind legate de întreruperea activității comerciale. Edgar Jakab, Head of Litigation: Pe lângă mandatele curente, așteptăm o extindere substanțială în perioada următoare și în transporturi și asigurări

10 Iulie 2020   |   Ștefania Enache

În ultimele luni, echipa Leroy și Asociații a primit o serie de mandate noi.

Edgar Jakab, Head of Litigation Leroy si Asociatii

 
 
Perioada imediat următoare ieșirii din starea de urgență a adus multă muncă pentru avocații axați pe litigii, având în vedere că dosarele amânate de criza sanitară au fost repuse pe rol din oficiu, majoritatea termenelor fiind stabilite pentru lunile iunie si iulie. Nici lunile următoare nu se anunță cu mult mai relaxate, urmând ca, din septembrie, să reînceapă și spețele de la Înalta Curte. „Din această perspectivă întreaga echipă de litigii a fost implicată în pregătirea strategiei agreate pentru termenele de judecată și în finalizarea lucrărilor necesare în acest sens”, a declarat pentru BizLawyer Edgar Jakab, Head of Litigation Leroy și Asociații.

Munca de acasă, pe care au experiementat-o avocații în această perioadă, nu a afectat în niciun fel activitatea firmei Leroy și Asociații, lucrurile desfășurându-se în aceeași parametrii cu care erau obișnuiți clienții.


„Ca urmare a suspendării dosarelor în care suntem implicați, nu am fost puși în situația de a participa online la ședintele de judecată, chiar dacă o asemenea soluție ar fi ajutat la susținerea cauzelor în această perioadă. Pregătirea tehnică corespunzătoare pentru asemenea ședinte online urmează probabil să își urmeze cursul, urmând ca ulterior să fie implementată o asemenea soluție, care va contribui fără îndoială la o mai bună gestionare a ședințelor de judecată și la eliminarea aglomerației aferente de pe holurile instanțelor”, a menționat Edgar Jakab.

Totuși, avocatul consideră că munca avocaților litiganți se va schimba în viitor. „Cea mai așteptată modificare a modului de lucru este cea referitoare participarea la ședințele de judecată online, dar și în ceea ce privește administrarea probelor prin avocați și consilieri juridici, acolo unde legea permite aplicarea unei asemenea proceduri”, a punctat expertul.

Profesionistul Leroy și Asociații amitește faptul că programul instanțelor de judecată este ocupat în proporții asemănătoare cu cele dinaintea declanșării pandemiei, fapt care a condus la acordarea de termene de judecată în lunile iunie și iulie, dar odată cu implementarea măsurilor alternative (ședințe online și administrarea probatoriului prin avocați) litigatorii speră la o decongestionare a sălilor de judecată, corelativ cu eficientizarea actului de justiție.

În tot acest timp, interacțiunea cu autoritățile statului s-a realizat preponderent pe cale electronică, iar feedback-ul a fost unul pozitiv, toate cererile fiind soluționate cu celeritate. „Sperăm ca odată cu reluarea activității, ritmul de soluționare a cererilor din partea autorităților publice să nu aibă de suferit”, punctează avocatul.



 
Mandate noi

În ultimele luni, echipa Leroy și Asociații a primit o serie de mandate noi. O analiză a acestor spețe indică faptul că, în perioada crizei medicale, solicitările de asistență și reprezentare în instanțe au fost cu precădere în zona insolvenței, debitorii profitând de suspendarea procedurilor litigioase, profilul clienților fiind din zona energy și construcții.

În echipa de litigii a firmei Leroy și Asociații, avocații își gestionează portofoliul de clienți și stabilesc strategia împreună cu coordonatorul echipei de litigii, Edgar Jakab, care s-a alăturat la începutul acestui an echipei, și cu partenerii coordonatori Andreea Toma și Bruno Leroy.

„Domeniul financiar/bancar a fost unul vizat și în trecut de litigii, preponderent din zona consumatorilor, însă probabil o extindere a litigiilor se va cunoaște în zona comerțului și asigurărilor, solicitările fiind legate de întreruperea activității comerciale. În perioada stării de urgență au crescut litigiile în domeniul insolvenței, iar în perioada următoarea este așteptată o creștere substanțial mai mare, chiar dacă nu în acelasi ritm ca în 2019. Pe lângă mandatele curente, așteptăm o extindere substanțială în perioada următoare în zona asigurărilor și a transporturilor (rutiere, fluviale și maritime)”, explică Edgar Jakab.

Expertul Leroy și Asociații amintește că în fiecare dosar de litigii există o doză însemnată de complexitate și dinamism specifice, fiecare avocat implicat urmărind împreună cu coordonatorul echipei realizarea rezultatului scontat.

„Printre dosarele complexe recente putem menționa asistența acordată unui operator important de pe piaţa gazelor naturale din România într-un proces împotriva Autorităţii Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei, urmată de acțiunea în răspundere contractuală pentru recuperarea prejudiciului rezultat din implementarea defectuoasă a modului de calcul a unor preţuri reglementate pentru furnizarea gazelor naturale”, precizează Edgar Jakab.

Edgar Jakab are o experiență de peste 15 ani în domeniul soluționării disputelor. Acordă asistență și asigură reprezentarea clienților în fața instanțelor de judecată, inclusiv Înalta Curte de Casație și Justiție, în cauze legate de dreptul bancar, dreptul administrativ și fiscal, achiziții publice, precum și procedura insolvenței și executare silită. De asemenea, Edgar  a acumulat o experiență semnificativă in proiecte de investiții de tip greenfield, precum și în domeniul imobiliar.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1611 / 2105
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Achiziții & Corporate| Consultanță
D&B David și Baias confirmă reziliența M&A: achiziții strategice dominante, mecanisme flexibile, grafic de lucru modelat de conformare și componenta tehnică. Echipa livrează soluții prompte în proiecte cu arhitectură complexă, aliniind interesele vânzătorilor cu obiectivele investitorilor și orchestrând integrarea post-closing | Anda Rojanschi (Partener): „Tranzacția de succes este aceea în care cele două afaceri se integrează după finalizarea deal-ului”. O regulă care devine rutină operațională prin rigoare, colaborare și coordonare interdisciplinară
Schoenherr lansează a cincea ediție a concursului de eseuri „law, sweet law‟, cu premii totale de 21.000 lei
Filip & Company a asistat ACP Credit în acordarea unei investiții de capital grupului Dental Elite Clinics. Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel) au coordonat echipa
ZRVP aniversează în 2025 trei decenii de avocatură | Cosmin Vasile, Managing Partner: “Am crescut organic, am construit fără grabă și fără artificii, și am ajuns aici pentru că am rămas fideli profesiei și valorilor ei. Rămânem, după 30 de ani, cu aceleași ținte primordiale: perfecțiunea juridică și formarea de avocați care să ne împărtășească pasiunea, valorile și viziunea”
Cum văd analiștii Mergermarket piața de M&A și activitatea firmelor de avocați | 9 luni cu motorul turat în M&A: Fuziunile și achizițiile la nivel global au ajuns la 3,4 trilioane USD, companiile din UE preferă consolidarea regională, tehnologia conduce, energia și sectorul financiar împing megadeal-urile, private equity își reia ofensiva. În clasamentele juridice, CMS rămâne în Top 10 global și pe locul 2 în Europa, iar Schoenherr stă pe podium în Europa Centrală și de Est
Practica de Concurență de la Țuca Zbârcea & Asociații rămâne etalon pe piața locală, cu o echipă evidențiată în ghidurile internaționale și performanță constantă în mandatele încredințate | Raluca Vasilache (Partener): Ultimul an a fost cu adevărat special, având privilegiul de a lucra în câteva tranzacții stimulante din punct de vedere profesional. A crescut considerabil practica în domeniul autorizării investițiilor străine și se remarcă o pondere mai mare a investigațiilor
Mitel & Asociații se remarcă în practica de Concurență prin rigoare și sincronizare, oferind clienților remedii țintite, viteză procedurală și certitudine în calendarul de closing | Sub coordonarea partenerului Șerban Suchea, firma asigură trasee clare de conformare, maximizează predictibilitatea autorizărilor și păstrează direcția tranzacțiilor într-un peisaj normativ exigent și bine articulat
CMS, implicată în proiectul câștigător al premiului „Investiția Anului” în cadrul SEE Property Forum Awards 2025 pentru al doilea an consecutiv
Bohâlțeanu & Asociații a stat alături de asociații Auto Brand SRL în tranzacția prin care BPW Group a intrat pe piața locală. Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner) și Anda Călin (Managing Associate), în prim plan
LegiTeam: Junior lawyers 0-1 years - Dispute Resolution Practice | GNP Guia Naghi and Partners
CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...