ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Cum lucrează avocații RTPR Allen & Overy specializați în Dreptul Muncii | Clientelă formată din corporații sau manageri de top, proiecte multe și importante, printre care și asistența pentru unul dintre cele mai mari grupuri din domeniul utilităților, într-un proces complex de restructurare

08 Octombrie 2019   |   Ștefania Enache

Firma de avocatură colaborează foarte bine și cu juriștii in-house ai clienților.

Alina Stăvaru, Partener RTPR Allen & Overy si coordonator al Departamentului de Dreptul muncii

 
 
Firmele au devenit mult mai pragmatice atunci când vine vorba despre angajații lor, dorindu-și să identifice mijloacele necesare care să le asigure flexibilitatea în păstrarea și atragerea celor mai buni oameni. Companiile se uită mult mai atent la indicatorii de performanță și la criteriile de evaluare, iar atunci când solicită servicii juridice axate pe Dreptul muncii se axează mai ales pe asistență specializată pentru instrumente necesare încetării raporturilor de muncă, făra riscul atacării cu succes în instanță a deciziei de concediere.

Echipa de Dreptul muncii din cadrul RTPR Allen & Overy reprezintă, de obicei, clienți mari (corporații) sau manageri de top. “Dacă situația devine litigioasă, echipa noastră de litigii îi reprezintă mai departe în instanță, bineînțeles. Pe partea de consultanță avem o echipă formată din patru persoane, care este suplimentată la nevoie de încă 1-2 avocați din echipa de litigii care au o experiență bogată în materie de litigii de Dreptul muncii. Proiectele noastre sunt multe și importante: restructurări, stock option plan-uri și alte scheme pentru cointeresarea management-ului de top, negocierea pachetelor pentru management, încetarea relațiilor la nivel de top management, cercetări disciplinare sensibile, concedieri delicate”, explică Alina Stăvaru, Partener RTPR Allen & Overy și coordonator al Departamentului de Dreptul muncii.


Anul acesta, firma de avocatură s-a implicat în mai multe proiecte care au vizat încetări amiabile ale contractelor pentru top management și negocierea corespunzătoare a pachetelor compensatorii. De asemenea, a acordat asistență pentru măsuri disciplinare și concedieri rezultate în urma cercetărilor disciplinare. “Însă am lucrat și la definirea și implementarea de planuri de cointeresare a angajaților, precum stock option pentru angajați cheie și alte instrumente. În aceeași măsură, face parte din practica noastră să acordăm asistență în negocierea contractelor de management, a contractelor colective de muncă, revizuirea regulamentelor interne și diverse alte aspecte”, precizează avocatul.






În contextul noilor reguli privind protecția datelor cu caracter personal, echipa de Dreptul muncii a apelat la cea de GDPR pentru soluționarea proiectelor în care s-a solicitat adaptarea documentelor de HR pentru conformitatea din punct de vedere GDPR. De altfel, politica RTPR Allen & Overy mizează foarte mult pe organizarea de echipe mixte ori de cate ori este necesar.

Cooperare între echipa de consultanță și echipa de litigii

În cazul restructurării sau vânzării unui business, problemele de Dreptul muncii trebuie atent tratate, astfel încât să fie evitate orice riscuri. “În cele mai multe cazuri este nevoie de o abordare multidisciplinară, de aceea echipele noastre includ consultanți specializați. Suntem capabili să ne acoperim intern nevoile pentru proiecte complexe, de la drept societar și dreptul muncii, până la proprietare intelectuală, finanțare și litigii, ca să enumerăm practicile pentru care există cele mai frecvente nevoi”, arată Alina Stăvaru.

Atunci când demarează un proiect nou, echipa de Dreptul muncii începe întotdeauna cu o analiză a situației existente, a riscurilor și a beneficiilor aferente fiecărei posibile alternative pentru realizarea restructurării și decizia cu privire la modalitatea cea mai potrivită pentru atingerea obiectivului adecvat la contextul concret. Urmează apoi asistarea clientului în toți pașii legali necesari, de la redactarea documentelor, asistență în procedurile de informare și consultare, discuțiile cu autoritățile (acolo unde este cazul) și implementarea efectivă a fiecărei etape a restructurării.

“Ultimul proiect de restructurare a fost și cel în care echipa noastră a avut cel mai mult de lucru din perspectiva Dreptului muncii. Am asistat unul dintre cele mai mari grupuri din domeniul utilităților din România în legătură cu un proces complex de restructurare, transferuri de angajați ca urmare a internalizării anumitor linii de business, reașezare a organigramelor, negocieri cu sindicatele și un plan de plecări voluntare care a dus la evitarea unui proces traumatizant de concedieri colective”, precizează Partenerul RTPR Allen & Overy.


Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică

Avocatul mai amintește faptul că, până acum, echipa de litigii a firmei nu a pierdut niciun dosar în care experții din practica de Dreptul muncii au acordat consultanță pentru concedierea care a fost ulterior atacată în instanță. „Suntem mândri de această cooperare între echipa de consultanță și echipa de litigii pe Dreptul muncii. În ultimele 12 luni au fost multe proiecte legate de concedierea unui membru al managementului. De obicei, concedierea apare ca urmare a neperformanței managerului respectiv. Problema cea mai des întâlnită este situația în care managerul este angajat cu contract de muncă (în unele cazuri, chiar și atunci când un contract de management ar fi mult mai adecvat) și nu există criterii clare de performanță și de evaluare. Prin urmare, deși managerul nu mai performează, este foarte dificil de dus discuția în zona de concediere pentru motive ce țin de persoana salariatului și se ajunge la o negociere pentru o încetare prin acord care, de cele mai multe ori, presupune și negocierea unei compensații”, mai spune Alina Stăvaru.

Firma de avocatură colaborează foarte bine și cu juriștii in-house ai clienților. Când echipa in-house este implicată într-o restructurare, strategia se face împreună cu avocații externi, echipa de legal in-house, echipa de HR in-house și alte persoane din top management-ul societății care urmează să treaca printr-o restructurare. Este o echipă mixtă în care contribuția fiecărui membru este importantă pentru a se asigura planificarea și implementarea unui proces care răspunde cel mai bine nevoilor de business și care respectă în același timp și prevederile legale.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1855 / 2112
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Biroul Kinstellar din București a fost alături de Repono AB în achiziția unui sistem de stocare pe bază de baterii în județul Argeș | Karim Nils Grueber (CEO Repono): ”Echipa Kinstellar a fost un partener excepțional pe parcursul acestei tranzacții. Expertiza lor în sectorul energetic, abordarea pragmatică și capacitatea de a răspunde rapid și eficient au fost esențiale pentru a ne ghida prin reglementările complexe ale României”
Bondoc și Asociații, consultanții vânzătorilor in tranzacția prin care Mplus, verticala de BPTO a grupului croat Bosqar, a preluat Valoris Center. Echipa, coordonată de Monica Iancu (partener) și și Gabriela Pop (managing counsel)
Bohâlțeanu și Asociații a asistat Microfruits SA în achiziționarea pachetului majoritar de acțiuni emise de Armătura SA, cu o echipă coordonată de Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner) | Proiectul a presupus o analiză juridică amplă și o coordonare atentă între toate părțile implicate
ITR World Tax 2026 | Brandurile din avocatura locală cu o activitate notabilă în domeniul taxelor urcă în top. NNDKP, CMS, PNSA, TZA, Schoenherr, Băncilă, Diaconu și Asociații, Mușat & Asociații sau Popescu & Asociații, printre cele mai bune firme locale evidențiate pe palierele de General corporate tax, Transfer pricing și Tax controversy
Baciu Partners și coordonatoarea sa au urcat pe primul loc pe podium la gala inaugurală Legal 500 - CEE Awards | Ana-Maria Baciu, după ce a primit distincția „Romania Lawyer of the Year”, iar BACIU PARTNERS a fost desemnată „CEE IP Firm of the Year”: ”Încrederea nu se câștigă printr-o conjunctură, ci prin consistență, prezență și prin convingerea că lucrurile pot fi mereu făcute altfel, în beneficiul direct al echipei și clienților. Standardul pe care îl impune este clar: să livrezi claritate și rigoare în permanență și să ai curajul să gândești diferit, înțelegând miza reală”
Legal500 a desemnat Clifford Chance Badea drept Casa de Avocatură a Anului în România în 2025 | Daniel Badea, Managing Partner: Premiile primite încununează aproape 20 de ani de excelență profesională, de-a lungul cărora ne-am consolidat poziția de lider pe piața de avocatură din România și din regiune, câștigând în paralel aprecierea întregii rețele globale Clifford Chance
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Achiziții & Corporate| Consultanță
D&B David și Baias confirmă reziliența M&A: achiziții strategice dominante, mecanisme flexibile, grafic de lucru modelat de conformare și componenta tehnică. Echipa livrează soluții prompte în proiecte cu arhitectură complexă, aliniind interesele vânzătorilor cu obiectivele investitorilor și orchestrând integrarea post-closing | Anda Rojanschi (Partener): „Tranzacția de succes este aceea în care cele două afaceri se integrează după finalizarea deal-ului”. O regulă care devine rutină operațională prin rigoare, colaborare și coordonare interdisciplinară
Schoenherr lansează a cincea ediție a concursului de eseuri „law, sweet law‟, cu premii totale de 21.000 lei
Filip & Company a asistat ACP Credit în acordarea unei investiții de capital grupului Dental Elite Clinics. Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel) au coordonat echipa
ZRVP aniversează în 2025 trei decenii de avocatură | Cosmin Vasile, Managing Partner: “Am crescut organic, am construit fără grabă și fără artificii, și am ajuns aici pentru că am rămas fideli profesiei și valorilor ei. Rămânem, după 30 de ani, cu aceleași ținte primordiale: perfecțiunea juridică și formarea de avocați care să ne împărtășească pasiunea, valorile și viziunea”
Mitel & Asociații se remarcă în practica de Concurență prin rigoare și sincronizare, oferind clienților remedii țintite, viteză procedurală și certitudine în calendarul de closing | Sub coordonarea partenerului Șerban Suchea, firma asigură trasee clare de conformare, maximizează predictibilitatea autorizărilor și păstrează direcția tranzacțiilor într-un peisaj normativ exigent și bine articulat
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...