Cum lucrează avocații RTPR Allen & Overy specializați în Dreptul Muncii | Clientelă formată din corporații sau manageri de top, proiecte multe și importante, printre care și asistența pentru unul dintre cele mai mari grupuri din domeniul utilităților, într-un proces complex de restructurare
08 Octombrie 2019 Ștefania Enache
Firma de avocatură colaborează foarte bine și cu juriștii in-house ai clienților.
| |
|
Alina Stăvaru, Partener RTPR Allen & Overy si coordonator al Departamentului de Dreptul muncii |
Firmele au devenit mult mai pragmatice atunci când vine vorba despre angajații lor, dorindu-și să identifice mijloacele necesare care să le asigure flexibilitatea în păstrarea și atragerea celor mai buni oameni. Companiile se uită mult mai atent la indicatorii de performanță și la criteriile de evaluare, iar atunci când solicită servicii juridice axate pe Dreptul muncii se axează mai ales pe asistență specializată pentru instrumente necesare încetării raporturilor de muncă, făra riscul atacării cu succes în instanță a deciziei de concediere.
Echipa de Dreptul muncii din cadrul RTPR Allen & Overy reprezintă, de obicei, clienți mari (corporații) sau manageri de top. “Dacă situația devine litigioasă, echipa noastră de litigii îi reprezintă mai departe în instanță, bineînțeles. Pe partea de consultanță avem o echipă formată din patru persoane, care este suplimentată la nevoie de încă 1-2 avocați din echipa de litigii care au o experiență bogată în materie de litigii de Dreptul muncii. Proiectele noastre sunt multe și importante: restructurări, stock option plan-uri și alte scheme pentru cointeresarea management-ului de top, negocierea pachetelor pentru management, încetarea relațiilor la nivel de top management, cercetări disciplinare sensibile, concedieri delicate”, explică Alina Stăvaru, Partener RTPR Allen & Overy și coordonator al Departamentului de Dreptul muncii.
Echipa de Dreptul muncii din cadrul RTPR Allen & Overy reprezintă, de obicei, clienți mari (corporații) sau manageri de top. “Dacă situația devine litigioasă, echipa noastră de litigii îi reprezintă mai departe în instanță, bineînțeles. Pe partea de consultanță avem o echipă formată din patru persoane, care este suplimentată la nevoie de încă 1-2 avocați din echipa de litigii care au o experiență bogată în materie de litigii de Dreptul muncii. Proiectele noastre sunt multe și importante: restructurări, stock option plan-uri și alte scheme pentru cointeresarea management-ului de top, negocierea pachetelor pentru management, încetarea relațiilor la nivel de top management, cercetări disciplinare sensibile, concedieri delicate”, explică Alina Stăvaru, Partener RTPR Allen & Overy și coordonator al Departamentului de Dreptul muncii.
Anul acesta, firma de avocatură s-a implicat în mai multe proiecte care au vizat încetări amiabile ale contractelor pentru top management și negocierea corespunzătoare a pachetelor compensatorii. De asemenea, a acordat asistență pentru măsuri disciplinare și concedieri rezultate în urma cercetărilor disciplinare. “Însă am lucrat și la definirea și implementarea de planuri de cointeresare a angajaților, precum stock option pentru angajați cheie și alte instrumente. În aceeași măsură, face parte din practica noastră să acordăm asistență în negocierea contractelor de management, a contractelor colective de muncă, revizuirea regulamentelor interne și diverse alte aspecte”, precizează avocatul.
În contextul noilor reguli privind protecția datelor cu caracter personal, echipa de Dreptul muncii a apelat la cea de GDPR pentru soluționarea proiectelor în care s-a solicitat adaptarea documentelor de HR pentru conformitatea din punct de vedere GDPR. De altfel, politica RTPR Allen & Overy mizează foarte mult pe organizarea de echipe mixte ori de cate ori este necesar.
Cooperare între echipa de consultanță și echipa de litigii
În cazul restructurării sau vânzării unui business, problemele de Dreptul muncii trebuie atent tratate, astfel încât să fie evitate orice riscuri. “În cele mai multe cazuri este nevoie de o abordare multidisciplinară, de aceea echipele noastre includ consultanți specializați. Suntem capabili să ne acoperim intern nevoile pentru proiecte complexe, de la drept societar și dreptul muncii, până la proprietare intelectuală, finanțare și litigii, ca să enumerăm practicile pentru care există cele mai frecvente nevoi”, arată Alina Stăvaru.
Atunci când demarează un proiect nou, echipa de Dreptul muncii începe întotdeauna cu o analiză a situației existente, a riscurilor și a beneficiilor aferente fiecărei posibile alternative pentru realizarea restructurării și decizia cu privire la modalitatea cea mai potrivită pentru atingerea obiectivului adecvat la contextul concret. Urmează apoi asistarea clientului în toți pașii legali necesari, de la redactarea documentelor, asistență în procedurile de informare și consultare, discuțiile cu autoritățile (acolo unde este cazul) și implementarea efectivă a fiecărei etape a restructurării.
“Ultimul proiect de restructurare a fost și cel în care echipa noastră a avut cel mai mult de lucru din perspectiva Dreptului muncii. Am asistat unul dintre cele mai mari grupuri din domeniul utilităților din România în legătură cu un proces complex de restructurare, transferuri de angajați ca urmare a internalizării anumitor linii de business, reașezare a organigramelor, negocieri cu sindicatele și un plan de plecări voluntare care a dus la evitarea unui proces traumatizant de concedieri colective”, precizează Partenerul RTPR Allen & Overy.
![]() Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică |
Avocatul mai amintește faptul că, până acum, echipa de litigii a firmei nu a pierdut niciun dosar în care experții din practica de Dreptul muncii au acordat consultanță pentru concedierea care a fost ulterior atacată în instanță. „Suntem mândri de această cooperare între echipa de consultanță și echipa de litigii pe Dreptul muncii. În ultimele 12 luni au fost multe proiecte legate de concedierea unui membru al managementului. De obicei, concedierea apare ca urmare a neperformanței managerului respectiv. Problema cea mai des întâlnită este situația în care managerul este angajat cu contract de muncă (în unele cazuri, chiar și atunci când un contract de management ar fi mult mai adecvat) și nu există criterii clare de performanță și de evaluare. Prin urmare, deși managerul nu mai performează, este foarte dificil de dus discuția în zona de concediere pentru motive ce țin de persoana salariatului și se ajunge la o negociere pentru o încetare prin acord care, de cele mai multe ori, presupune și negocierea unei compensații”, mai spune Alina Stăvaru.
Firma de avocatură colaborează foarte bine și cu juriștii in-house ai clienților. Când echipa in-house este implicată într-o restructurare, strategia se face împreună cu avocații externi, echipa de legal in-house, echipa de HR in-house și alte persoane din top management-ul societății care urmează să treaca printr-o restructurare. Este o echipă mixtă în care contribuția fiecărui membru este importantă pentru a se asigura planificarea și implementarea unui proces care răspunde cel mai bine nevoilor de business și care respectă în același timp și prevederile legale.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 1870 / 2127 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: GNP Guia Naghi and Partners — Corporate | M&A Associate (2–4 years)
Filip & Company a oferit asistență juridică la înființarea Bursei Internaționale a Moldovei
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
PNSA, consultanții Five Elms Capital în runda de finanţare serie B a companiei Digitail Inc. | Echipă pluridisciplinară extinsă, coordonată de Florian Nițu (Partener M&A) și Diana Dobra (Managing Associate)
VIDEO-INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS Romania și Head of CEE Corporate M&A: De când coordonez practica de fuziuni și achiziții în CEE, este pentru prima dată când numărul tranzacțiilor din România este cel mai mare din regiune după primele nouă luni. A fost un an interesant din perspectiva private equity, însă investitorii strategici rămân în continuare cei de bază. Toate ariile de practică au fost foarte ocupate, dar finanțările și departamentul de Banking, cu mandate ce însumează 3 miliarde euro, ”poartă coroana” anul acesta
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
CMS, alături de Buildcom EOOD la achiziția Argus în România. Echipă pluridisciplinară, cu Rodica Manea (Corporate M&A) și Cristina Reichmann în prim plan
Filip & Company a acordat asistență juridică companiei Instant Factoring în structurarea și implementarea unui parteneriat transfrontalier de securitizare în valoare de 30 de milioane EUR cu un fond din Luxemburg
Mușat & Asociații anunță cooptarea fostei președinte a Curții Supreme, Corina Corbu, în poziția de Partener Coordonator al Departamentului de Litigii | Gheorghe Mușat, Senior Partner: ”Este un mare câștig pentru firmă, pentru avocații firmei, pentru clienții firmei”
Filip & Company a oferit asistență juridică în legătură cu o nouă emisiune de obligațiuni corporative garantate de către Agroserv Măriuța, în valoare de 3 mil. €
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS

.png)





