Gaming - Powered by CMS | Scurtă analiză a principiului jocului responsabil în legislația europeană
08 Mai 2023
Cristina Popescu (Partner) și Sorin Predescu (Associate) - CMS RomaniaMăsurile implementate pentru a proteja persoanele vulnerabile diferă semnificativ de la jurisdicție la jurisdicție, iar acest articol examinează, la nivel european, cele mai noi trenduri de reglementare în această materie.
Cristina Popescu (Partner) si Sorin Predescu (Associate), avocati CMS Romania |
Măsurile implementate pentru a proteja persoanele vulnerabile diferă semnificativ de la jurisdicție la jurisdicție, iar acest articol examinează, la nivel european, cele mai noi trenduri de reglementare în această materie.
Unele măsuri includ interziceri și limitări asupra jocurilor de noroc, având un efect direct pentru protejarea persoanelor vulnerabile, altele vizează, de exemplu, blocarea publicității sau a altor asemenea stimuli, urmărind un efect de reducere a expunerii persoanelor vulnerabile la factori care ar putea încuraja comportamente nesănătoase legate de jocurile de noroc.
Marea Britanie
În Marea Britanie, discuțiile se învârt în jurul noului White Paper, care este considerat a aduce cea mai mare schimbare în reglementarea industriei jocurilor de noroc din regat din ultimele două decenii.
Pe tema schimbărilor cu impact asupra principiului de joc responsabil, au fost antamate mai multe aspecte relevante, între care ar trebui menționate verificările obligatorii de accesibilitate, noile reguli pentru pariurile și promoțiile gratuite (“free bets”), precum și regulile mai stricte pentru publicitate și sponsorizare (sursa).
Belgia
Belgia a luat măsuri stricte în sensul protejării persoanelor vulnerabile și asigurării jocului responsabil. Începând cu 1 iulie 2023, publicitatea pentru jocuri de noroc va fi interzisă în Belgia atât la TV, cât și la radio, în cinematografe, reviste, ziare, în spațiile publice, pe site-uri web și pe rețelele sociale.
Mai mult, guvernul a anunțat că, de la 1 ianuarie 2025, va exista o nouă interdicție asupra publicității pe stadioane, iar de la 1 ianuarie 2028, operatorii de jocuri de noroc nu vor mai putea sponsoriza cluburi sportive profesioniste, cum ar fi echipele de fotbal.
Ca parte a noilor reguli, cheltuielile cu sponsorizarea nu vor mai fi deductibile fiscal pentru operatorii de jocuri de noroc (sursa).
Olanda
În mod similar, în Olanda se va impune o interdicție a reclamelor pentru jocuri de noroc, care va intra în vigoare la 1 iulie 2023.
De menționat este că interdicția vizează reclamele nedirecționate (“untargered ads”) pentru jocuri de noroc, în timp ce publicitatea pe internet va continua să fie permisă, dar în condiții mai stricte, sens în care publicitatea va trebui direcționată exclusiv către consumatorii de peste 24 de ani (sursa).
Spania
Guvernul spaniol a aprobat un nou decret pentru protejarea jocului de noroc responsabil, care are ca scop îmbunătățirea protecției consumatorilor și reducerea riscului jocurilor de noroc problematice în peninsula Iberică.
Noile măsuri includ definirea profilurilor de risc, bazat pe tiparul cheltuielilor consumatorilor, precum și cerințe suplimentare pentru ca operatorii să trimită mesaje de avertizare și să furnizeze rezumate lunare ale activității de joc.
De asemenea, operatorilor spanioli li se va interzice să trimită promoții jucătorilor care participă intensiv la jocuri de noroc, adică cei care au acumulat o pierdere netă de 600 de euro în trei săptămâni consecutive, acestor jucători urmând a le fi interzis accesul la programele VIP ale operatorilor (sursa).
Cipru
Guvernul Ciprului explorează posibilitatea de a interzice jocurile de noroc pentru cetățenii cu venituri mici, în contextul în care sectorul jocurilor de noroc din Cipru a înregistrat o creștere cu 22% a veniturilor în anul 2022. Interdicția propusă i-ar viza atât pe cei care primesc beneficii sociale, cât și pe cei cu venituri sub un anumit prag.
Mișcarea face parte dintr-un efort mai larg de a reduce riscul jocurilor de noroc problematice în Cipru și de a se asigura că industria funcționează într-o manieră responsabilă și durabilă (sursa).
------------------------------------------------------------------------------------------
Citește și
Corporate & Commercial - Powered by CMS | Impactul factorilor ESG asupra proiectelor de fuziuni și achiziții (M&A)
Corporate & Commercial - Powered by CMS | Regulamentul F-Gas și impactul amendamentelor recent votate de Comisia de Mediu a Parlamentului European
------------------------------------------------------------------------------------------
România
În martie, Senatul României a adoptat un proiect de lege care înăsprește și la noi regulile care guvernează publicitatea pentru jocurile de noroc, stabilind reguli mai stricte pentru protejarea minorilor, tinerilor și persoanelor din alte categorii vulnerabile.
Inițial, proiectul de lege impunea o interdicție generală a tuturor formelor de publicitate pentru jocurile de noroc în orice mediu (panouri publicitare, online, televiziune etc.), oarecum similar cu cele impuse în Belgia sau Olanda, însă după dezbateri, senatorii au eliminat această prevedere pe motiv că o astfel de interdicție generală ar avea un impact negativ asupra veniturilor bugetare provenite din colectarea impozitelor și taxelor de la operatorii de jocuri de noroc și de la terți care furnizează servicii industriei.
În prezent, în forma adoptată de Senat, proiectul de lege conține următoarele restricții:
► publicitatea exterioară pentru jocuri de noroc (e.g. panouri publicitare) nu poate depăși 30 de metri pătrați și nu poate promova premii constând în bani sau bunuri materiale;
► interzicerea publicității pentru jocuri de noroc la televizor între orele 23:00 și 6:00;
► în intervalul permis (06:00 – 23:00), publicitatea pentru jocuri de noroc este permisă numai în timpul transmiterii în direct a evenimentelor sportive (și numai atunci când există o înlocuire de jucător sau o schimbare a scorului), cu condiția ca inserția să fie însoțită de mesajul „Joacă responsabil”, iar durata unei asemenea inserții individuale nu poate depăși zece secunde și, în total, maximum două minute în timpul evenimentului sportiv relevant;
► personalitățile publice, culturale, științifice sau sportive sau alte persoane – care datorită celebrității/reputației lor pot încuraja participarea la jocuri de noroc – nu au voie să promoveze sau să facă publicitate jocurilor de noroc.
În concluzie, reglementarea principiului jocului responsabil în Europa este extrem de diversă și reflectă faptul că statele își asumă în mod diferit responsabilitatea de a își proteja cetățenii de efectele negative ale jocurilor de noroc.
Dacă unele țări impun restricții stricte cu privire la publicitatea jocurilor de noroc și limitează accesul la acestea, altele au adoptat măsuri mai flexibile, dar în general, abordarea adoptată indică o înțelegere crescută a necesității de a promova jocul responsabil și de a proteja persoanele vulnerabile peste tot în Europa.
Din punctul nostru de vedere, este important ca reglementările din România să continue să fie îmbunătățite, în lumina trendului european și a schimbărilor în comportamentul consumatorilor, pentru că doar printr-o abordare responsabilă, coerentă și bine coordonată se va reuși protejarea cetățenilor de efectele negative ale jocurilor de noroc, consolidându-se, totodată, o industrie a jocurilor de noroc durabilă și prosperă.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 325 / 1710 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
După un an plin, în care s-au implicat în peste 20 de tranzacții, avocații de M&A de la PNSA au acum în lucru peste zece mandate „cu greutate” | Silviu Stoica, partener: ”Există un interes crescut al fondurilor de private equity, dar și al investitorilor strategici și instituționali. Avem proiecte în cele mai variate domenii”
Echipa integrată a KPMG Legal & Tax obține în fața Curții de Apel Ploiești anularea măsurii nelegale de stabilire a sediului fix în România a unui important jucător în industria fashion, precum și obligațiile fiscale aferente în valoare de 1,5 mil. €
CMS asistă Iberdrola în vânzarea activelor sale eoliene din România. Cumpărătorul i-a avut alături pe avocații firmei Bohâlțeanu & Asociații
Studenții din București s-au impus și în acest an în cadrul Hexagonul Facultăților de Drept
RTPR a fost desemnată „Firma de avocatură a anului în România” la Chambers Europe Awards 2024. Costin Tărăcilă, Managing Partner: Premiul are o semnificație și mai mare în contextul în care sărbătorim 20 de ani de activitate și este o mărturie a muncii de echipă impecabile și a abilităților excepționale ale avocaților noștri
Clifford Chance Badea câștigă Premiul IFLR Casa de Avocatură a Anului în România | Clifford Chance este Firma internațională de avocatură a anului și câștigă 12 premii la IFLR Europe Awards 2024
Ziua Mondială a Proprietății Intelectuale, sărbătorită și prin Concursul de Procese Simulate în Dreptul Proprietății Intelectuale, ediția a doua. Ana-Maria Baciu (Managing Partner Simion & Baciu): „Este o mare bucurie să putem contribui la ascensiunea viitoarelor talente în domeniul dreptului proprietății intelectuale. Ne-au bucurat energia și pasiunea pe care le-am simțit din partea concurenților, ceea ce a făcut ca această competiție să fie încă o experiență memorabilă pentru toți cei implicați”
Kinstellar consiliază divizia de ospitalitate a grupului House of Julius Meinl în achiziția istoricului Hotel Ambasador din centrul Bucureștiului. Victor Constantinescu, Managing Partner al biroului din București: ”Aceasta a fost de departe una dintre cele mai complicate tranzacții, cu numeroase părți, cu multe persoane implicate, necesitând abilități de negociere și o structurare inteligentă pentru a fi semnată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...