ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Bogdan Chirițoiu, la un seminar pe teme de concurență organizat de Schoenherr: „Prioritatea nu trebuie să fie să generăm noi măsuri de ajutor de stat, ci să punem presiune pe aparatul administrativ să le implementeze pe cele deja legiferate”

16 Iunie 2020   |   BizLawyer

”Nu am declanșat noi investigații dar, după ridicarea stării de alertă, vom relua inspecțiile – vom începe cu inspecții mici, astfel încât să ne dăm seama în ce condiții le putem derula, înainte de a trece la cazurile mari. Până la finalul anului vom finaliza o serie de investigații aflate în curs”, a declarat Bogdan Chirițoiu.

 
 
Firma de avocatură Schoenherr și Asociații SCA, cu participarea Președintelui Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu, a organizat în data de 12 iunie 2020 evenimentul online „Concurența în vremea COVID-19 și după”. Webinarul a abordat o serie de provocări pentru companii și asociații din perspectivă concurențială, generate de pandemia COVID-19 și de măsurile legislative luate în scopul limitării răspândirii acesteia și a fost găzduit de Georgiana Bădescu, partener Schoenherr și coordonatoarea practicii de dreptul concurenței a firmei în România și Moldova.

Referindu-se la activitatea autorității române de concurență pe durata stării de urgență și a stării de alertă și la planuri pentru perioada următoare, Președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu a declarat în cadrul evenimentului online „Concurența în vremea COVID-19 și după”, organizat pe 12 iunie 2020 de firma de avocatură Schoenherr și Asociații SCA, cu sprijinul Consiliului Concurenței: „Am funcționat foarte bine în această perioadă – concentrările economice au decurs normal, în cazul investigațiilor nu au existat întârzieri. Nu am derulat audieri, însă ne propunem să le reluăm în săptămânile următoare, mutându-le în format online. De asemenea, nu am declanșat noi investigații dar, după ridicarea stării de alertă, vom relua inspecțiile – vom începe cu inspecții mici, astfel încât să ne dăm seama în ce condiții le putem derula, înainte de a trece la cazurile mari. Până la finalul anului vom finaliza o serie de investigații aflate în curs.”


Printre temele discutate în cadrul evenimentului s-au numărat aspectele la care trebuie să fie atenți jucătorii din anumite sectoare în contextul nevoii crescute de cooperare în contextul actual (ca problemele de aprovizionare cu produse esențiale, lanțul de distribuție, activități de cercetare și dezvoltare), creșterea (excesivă) a prețurilor, precum și participarea companiilor în asociațiile profesionale.

Președintele autorității de concurență a punctat că, în această perioadă, autoritatea a avut o atitudine mai permisivă față de anumite comportamente și că, pe fondul crizei sanitare generate de pandemie, a acceptat lucruri pe care nu le-ar fi acceptat în mod normal. În ultimele luni, Consiliul a primit un număr considerabil de solicitări din partea mediului de afaceri cu privire la posibilitatea „relaxării” unor reguli de concurență, la care a răspuns cu îndrumări (spre exemplu, privind comerțul online, retailul alimentar, sau comerțul cu carburanți).

În contextul acestei atitudini permisive a autorității cu privire la anumite forme de cooperare între companii concurente, specialiștii le recomandă companiilor să fie atente la comportamentele adoptate.  „Nu trebuie uitat că aceste forme de cooperare sunt permise în anumite limite, în contextul pandemiei. Pentru a beneficia de exceptare, o cooperare între competitori ar trebui să fie necesară, proporțională cu obiectivele urmărite și limitată în timp. Trebuie acordată o atenție deosebită formalizării cooperării (preferabil în scris, cu limite și reguli clare pentru toți participanții) și schimburilor de informații ce vor avea loc pentru punerea în practică”, precizează Georgiana Bădescu, coordonatoarea practicii de dreptul concurenței a Schoenherr și Asociații SCA.

De altfel, autoritatea de concurență atrage atenția că această situație nu va dura la nesfârșit: „Vom comunica public momentul la care vom renunța la această atitudine oarecum permisivă și vom înceta emiterea unor astfel de îndrumări, atunci când situația se va normaliza”, a menționat Bogdan Chirițoiu.

În privința ajutorului de stat, Președintele Consiliului Concurenței este de părere că prioritatea acestui moment trebuie să fie implementarea măsurilor de sprijin luate deja pentru companiile mici, precum și a celor anunțate pentru companiile mari. „Prioritatea nu trebuie să fie să generăm noi și noi măsuri de sprijin, ci să punem presiune pe aparatul administrativ să implementeze modificările deja legiferate”, a punctat Bogdan Chirițoiu.

„Le recomandăm atât companiilor, cât și asociațiilor, o abordare proactivă și preventivă. Regulile de concurență nu suferă derogări semnificative, pot fi doar interpretate mai relaxat având în vedere contextul economic defavorabil. Companiile interesate de o potențială cooperare cu competitorii ar trebui să aibă în vedere și consultarea prealabilă a Consiliului Concurenței.” – a precizat Georgiana Bădescu.
Acest webinar a fost ultimul dintr-o serie de cinci evenimente online organizate de Schoenherr și Asociații SCA în perioada mai-iunie pe tema problemelor juridice și fiscale cu care se confruntă companiile din România pe fondul măsurilor legislative luate în contextul pandemiei COVID-19.

Schoenherr este o firmă regională de avocatură activă în Europa Centrală și de Est/Europa de Sud Est și prima firmă de avocatură internațională care a intrat pe piața din România (în 1996). În prezent, Schoenherr și Asociații SCA reunește 60 de avocați și consultanți fiscali. Firma oferă servicii integrate în toate domeniile avocaturii de afaceri, precum și servicii de consultanță fiscală, printr-o societate afiliată specializată.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 14400 / 16755
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
MPR|Partners asistă cu succes Verde Magnesium într-un important proiect minier. Trei parteneri în echipa de proiect coordonată de Dana Rădulescu
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
LegiTeam: Mitel & Asociații recrutează avocați definitivi pentru Departamentul de Real Estate & Construction
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
Clifford Chance Badea a asistat PIB Group Europa în tranzacția care marchează debutul companiei britanice pe piața de brokeraj de asigurări din România. Ce avocați au făcut parte din echipa coordonată de Nadia Badea, Partener Clifford Chance
CMS alături de PPC în încheierea unui acord strategic cu MYTILINEOS Energy & Metals pentru dezvoltarea unui portofoliu de proiecte fotovoltaice de până la 2GW, în patru țări | Horea Popescu și Mircea Moraru (CMS România) au coordonat echipa internațională care a asistat compania elenă de utilităţi electrice pe parcursul acestei proiect complex
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează asistent ̸ ă | secretar ̸ ă recepție
Zamfirescu Racoți Vasile & Partners primește la Londra premiul Firma Anului în România pentru litigii de brevete, acordat de Managing IP. Alina Tugearu (partener): “Suntem mândri că proiectele pe care le-am derulat sunt remarcate de comunitatea internațională a profesioniștilor în proprietate intelectuală și că munca noastră primește o recunoaștere de un asemenea calibru. Premiul aparține în primul rând echipei care stă în spatele acestor rezultate remarcabile”
SIMION & BACIU câștigă distincțiile Firma Anului în Domeniul Mărcilor și Firma Anului în Domeniul Drepturilor de Autor și Desene în România în cadrul prestigioasei gale Managing IP EMEA. Ana-Maria Baciu (managing partner) a fost desemnată Practicianul Anului în România
Avocații firmei Mitel & Asociații au lucrat anul trecut în 10 tranzacții de M&A, principalele mandate venind din sectorul medical, domeniul securității și managementul riscului și energie | Interesul pentru ținte de achiziții din România se menține ridicat din partea unor investitori cu profil mixt – fonduri de investiții ̸ private equity și investitori strategici. Sorin Mitel, Senior Partner: Se poate remarca și un interes crescut din partea companiilor din Asia, care își fac tot mai mult simțită prezența în România
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...