Bogdan Chirițoiu, la un seminar pe teme de concurență organizat de Schoenherr: „Prioritatea nu trebuie să fie să generăm noi măsuri de ajutor de stat, ci să punem presiune pe aparatul administrativ să le implementeze pe cele deja legiferate”
16 Iunie 2020 BizLawyer
”Nu am declanșat noi investigații dar, după ridicarea stării de alertă, vom relua inspecțiile – vom începe cu inspecții mici, astfel încât să ne dăm seama în ce condiții le putem derula, înainte de a trece la cazurile mari. Până la finalul anului vom finaliza o serie de investigații aflate în curs”, a declarat Bogdan Chirițoiu.
Firma de avocatură Schoenherr și Asociații SCA, cu participarea Președintelui Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu, a organizat în data de 12 iunie 2020 evenimentul online „Concurența în vremea COVID-19 și după”. Webinarul a abordat o serie de provocări pentru companii și asociații din perspectivă concurențială, generate de pandemia COVID-19 și de măsurile legislative luate în scopul limitării răspândirii acesteia și a fost găzduit de Georgiana Bădescu, partener Schoenherr și coordonatoarea practicii de dreptul concurenței a firmei în România și Moldova.
Referindu-se la activitatea autorității române de concurență pe durata stării de urgență și a stării de alertă și la planuri pentru perioada următoare, Președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu a declarat în cadrul evenimentului online „Concurența în vremea COVID-19 și după”, organizat pe 12 iunie 2020 de firma de avocatură Schoenherr și Asociații SCA, cu sprijinul Consiliului Concurenței: „Am funcționat foarte bine în această perioadă – concentrările economice au decurs normal, în cazul investigațiilor nu au existat întârzieri. Nu am derulat audieri, însă ne propunem să le reluăm în săptămânile următoare, mutându-le în format online. De asemenea, nu am declanșat noi investigații dar, după ridicarea stării de alertă, vom relua inspecțiile – vom începe cu inspecții mici, astfel încât să ne dăm seama în ce condiții le putem derula, înainte de a trece la cazurile mari. Până la finalul anului vom finaliza o serie de investigații aflate în curs.”
Referindu-se la activitatea autorității române de concurență pe durata stării de urgență și a stării de alertă și la planuri pentru perioada următoare, Președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu a declarat în cadrul evenimentului online „Concurența în vremea COVID-19 și după”, organizat pe 12 iunie 2020 de firma de avocatură Schoenherr și Asociații SCA, cu sprijinul Consiliului Concurenței: „Am funcționat foarte bine în această perioadă – concentrările economice au decurs normal, în cazul investigațiilor nu au existat întârzieri. Nu am derulat audieri, însă ne propunem să le reluăm în săptămânile următoare, mutându-le în format online. De asemenea, nu am declanșat noi investigații dar, după ridicarea stării de alertă, vom relua inspecțiile – vom începe cu inspecții mici, astfel încât să ne dăm seama în ce condiții le putem derula, înainte de a trece la cazurile mari. Până la finalul anului vom finaliza o serie de investigații aflate în curs.”
Printre temele discutate în cadrul evenimentului s-au numărat aspectele la care trebuie să fie atenți jucătorii din anumite sectoare în contextul nevoii crescute de cooperare în contextul actual (ca problemele de aprovizionare cu produse esențiale, lanțul de distribuție, activități de cercetare și dezvoltare), creșterea (excesivă) a prețurilor, precum și participarea companiilor în asociațiile profesionale.
Președintele autorității de concurență a punctat că, în această perioadă, autoritatea a avut o atitudine mai permisivă față de anumite comportamente și că, pe fondul crizei sanitare generate de pandemie, a acceptat lucruri pe care nu le-ar fi acceptat în mod normal. În ultimele luni, Consiliul a primit un număr considerabil de solicitări din partea mediului de afaceri cu privire la posibilitatea „relaxării” unor reguli de concurență, la care a răspuns cu îndrumări (spre exemplu, privind comerțul online, retailul alimentar, sau comerțul cu carburanți).
În contextul acestei atitudini permisive a autorității cu privire la anumite forme de cooperare între companii concurente, specialiștii le recomandă companiilor să fie atente la comportamentele adoptate. „Nu trebuie uitat că aceste forme de cooperare sunt permise în anumite limite, în contextul pandemiei. Pentru a beneficia de exceptare, o cooperare între competitori ar trebui să fie necesară, proporțională cu obiectivele urmărite și limitată în timp. Trebuie acordată o atenție deosebită formalizării cooperării (preferabil în scris, cu limite și reguli clare pentru toți participanții) și schimburilor de informații ce vor avea loc pentru punerea în practică”, precizează Georgiana Bădescu, coordonatoarea practicii de dreptul concurenței a Schoenherr și Asociații SCA.
De altfel, autoritatea de concurență atrage atenția că această situație nu va dura la nesfârșit: „Vom comunica public momentul la care vom renunța la această atitudine oarecum permisivă și vom înceta emiterea unor astfel de îndrumări, atunci când situația se va normaliza”, a menționat Bogdan Chirițoiu.
În privința ajutorului de stat, Președintele Consiliului Concurenței este de părere că prioritatea acestui moment trebuie să fie implementarea măsurilor de sprijin luate deja pentru companiile mici, precum și a celor anunțate pentru companiile mari. „Prioritatea nu trebuie să fie să generăm noi și noi măsuri de sprijin, ci să punem presiune pe aparatul administrativ să implementeze modificările deja legiferate”, a punctat Bogdan Chirițoiu.
„Le recomandăm atât companiilor, cât și asociațiilor, o abordare proactivă și preventivă. Regulile de concurență nu suferă derogări semnificative, pot fi doar interpretate mai relaxat având în vedere contextul economic defavorabil. Companiile interesate de o potențială cooperare cu competitorii ar trebui să aibă în vedere și consultarea prealabilă a Consiliului Concurenței.” – a precizat Georgiana Bădescu.
Acest webinar a fost ultimul dintr-o serie de cinci evenimente online organizate de Schoenherr și Asociații SCA în perioada mai-iunie pe tema problemelor juridice și fiscale cu care se confruntă companiile din România pe fondul măsurilor legislative luate în contextul pandemiei COVID-19.
Schoenherr este o firmă regională de avocatură activă în Europa Centrală și de Est/Europa de Sud Est și prima firmă de avocatură internațională care a intrat pe piața din România (în 1996). În prezent, Schoenherr și Asociații SCA reunește 60 de avocați și consultanți fiscali. Firma oferă servicii integrate în toate domeniile avocaturii de afaceri, precum și servicii de consultanță fiscală, printr-o societate afiliată specializată.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 18203 / 20558 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații asistă cu succes asocierea DOGUS în adjudecarea și semnarea contractului pentru cel mai mare proiect de infrastructură derulat în ultimii ani de o autoritate publică în București
Patru firme de avocați din România, evidențiate pentru activitatea în domeniul Competition ̸ Antitrust | NNDKP, CMS, TZA și D&B David și Baias au intrat în topul global al firmelor cu cea mai bună practică de concurență. Cine sunt avocații evidențiați de GCR 100 – 2026 și care au fost proiectele care au adus recunoaștere echipelor locale
Allianz-Ţiriac Asigurări preia compania de brokeraj din asigurări Campion Broker. Schoenherr, alături de cumpărător
NNDKP confirmă, prin practica de Litigii, că este prima opțiune pentru companiile care au nevoie de reprezentare în dosare cu miză de sute de milioane de euro, în instanțe și arbitraje la curți internaționale | De vorbă cu Emil Bivolaru (Partener Executiv) și Sorina Olaru (Partner) despre combinația dintre strategie, tehnologie și echipe capabile să ducă la capăt dosare complexe cu soluții favorabile, construite pe argumente solide, într-o piață a disputelor sofisticată
Filip & Company a asistat Global Vision Investment Fund S.A. în obținerea unei refinanțări pentru prima sa investiție în retail
Filip & Company operează în segmentul cel mai sofisticat al pieței de Capital Markets, acolo unde se proiectează emisiuni pentru stat, bănci sistemice, companii listate și emitenți antreprenoriali, toate sub presiunea unui calendar strâns și a unor standarde de conformare ridicate | De vorbă cu Olga Niță (Partener) despre direcția pieței, proiectele-reper ale anului, modul în care funcționează ”laboratorul de soluții” și mecanismele interne care permit echipei să finalizeze, la timp și în siguranță, tranzacții extrem de sofisticate
Filip & Company a asistat Grupul Banca Transilvania în finalizarea achiziției BRD SAFPP SA. Alina Stancu Bîrsan (partener) a coordonat echipa
ZRVP, desemnată din nou „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards 2025 | Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner): Un premiu obținut doi ani la rând spune un lucru simplu: că echipa merge în direcția bună. O astfel de recunoaștere confirmă nivelul profesional atins și, în același timp, ne obligă să rămânem la fel de exigenți
Albota Law Firm își menține standardele ridicate în Real Estate cu o echipă alcătuită doar din avocați seniori, recunoscută constant în ghidurile internaționale. Practica are anvergură, ritm și disciplină, iar vizibilitatea internațională validează un mod de lucru orientat spre rezultat | De vorbă cu Oana Albota (Managing Partner) despre tendințele pieței, provocările perioadei modul în care lucrează echipa
Filip & Company a asistat Banca Transilvania în cea mai mare emisiune de obligațiuni AT1 din Europa Centrală și de Est | Echipa de proiect, coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner)
Balog & Stoica: Un nou jucător pe piața serviciilor juridice și o perspectivă contemporană asupra avocaturii
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





