ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Bogdan Chirițoiu, la un seminar pe teme de concurență organizat de Schoenherr: „Prioritatea nu trebuie să fie să generăm noi măsuri de ajutor de stat, ci să punem presiune pe aparatul administrativ să le implementeze pe cele deja legiferate”

16 Iunie 2020   |   BizLawyer

”Nu am declanșat noi investigații dar, după ridicarea stării de alertă, vom relua inspecțiile – vom începe cu inspecții mici, astfel încât să ne dăm seama în ce condiții le putem derula, înainte de a trece la cazurile mari. Până la finalul anului vom finaliza o serie de investigații aflate în curs”, a declarat Bogdan Chirițoiu.

 
 
Firma de avocatură Schoenherr și Asociații SCA, cu participarea Președintelui Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu, a organizat în data de 12 iunie 2020 evenimentul online „Concurența în vremea COVID-19 și după”. Webinarul a abordat o serie de provocări pentru companii și asociații din perspectivă concurențială, generate de pandemia COVID-19 și de măsurile legislative luate în scopul limitării răspândirii acesteia și a fost găzduit de Georgiana Bădescu, partener Schoenherr și coordonatoarea practicii de dreptul concurenței a firmei în România și Moldova.

Referindu-se la activitatea autorității române de concurență pe durata stării de urgență și a stării de alertă și la planuri pentru perioada următoare, Președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu a declarat în cadrul evenimentului online „Concurența în vremea COVID-19 și după”, organizat pe 12 iunie 2020 de firma de avocatură Schoenherr și Asociații SCA, cu sprijinul Consiliului Concurenței: „Am funcționat foarte bine în această perioadă – concentrările economice au decurs normal, în cazul investigațiilor nu au existat întârzieri. Nu am derulat audieri, însă ne propunem să le reluăm în săptămânile următoare, mutându-le în format online. De asemenea, nu am declanșat noi investigații dar, după ridicarea stării de alertă, vom relua inspecțiile – vom începe cu inspecții mici, astfel încât să ne dăm seama în ce condiții le putem derula, înainte de a trece la cazurile mari. Până la finalul anului vom finaliza o serie de investigații aflate în curs.”


Printre temele discutate în cadrul evenimentului s-au numărat aspectele la care trebuie să fie atenți jucătorii din anumite sectoare în contextul nevoii crescute de cooperare în contextul actual (ca problemele de aprovizionare cu produse esențiale, lanțul de distribuție, activități de cercetare și dezvoltare), creșterea (excesivă) a prețurilor, precum și participarea companiilor în asociațiile profesionale.

Președintele autorității de concurență a punctat că, în această perioadă, autoritatea a avut o atitudine mai permisivă față de anumite comportamente și că, pe fondul crizei sanitare generate de pandemie, a acceptat lucruri pe care nu le-ar fi acceptat în mod normal. În ultimele luni, Consiliul a primit un număr considerabil de solicitări din partea mediului de afaceri cu privire la posibilitatea „relaxării” unor reguli de concurență, la care a răspuns cu îndrumări (spre exemplu, privind comerțul online, retailul alimentar, sau comerțul cu carburanți).

În contextul acestei atitudini permisive a autorității cu privire la anumite forme de cooperare între companii concurente, specialiștii le recomandă companiilor să fie atente la comportamentele adoptate.  „Nu trebuie uitat că aceste forme de cooperare sunt permise în anumite limite, în contextul pandemiei. Pentru a beneficia de exceptare, o cooperare între competitori ar trebui să fie necesară, proporțională cu obiectivele urmărite și limitată în timp. Trebuie acordată o atenție deosebită formalizării cooperării (preferabil în scris, cu limite și reguli clare pentru toți participanții) și schimburilor de informații ce vor avea loc pentru punerea în practică”, precizează Georgiana Bădescu, coordonatoarea practicii de dreptul concurenței a Schoenherr și Asociații SCA.

De altfel, autoritatea de concurență atrage atenția că această situație nu va dura la nesfârșit: „Vom comunica public momentul la care vom renunța la această atitudine oarecum permisivă și vom înceta emiterea unor astfel de îndrumări, atunci când situația se va normaliza”, a menționat Bogdan Chirițoiu.

În privința ajutorului de stat, Președintele Consiliului Concurenței este de părere că prioritatea acestui moment trebuie să fie implementarea măsurilor de sprijin luate deja pentru companiile mici, precum și a celor anunțate pentru companiile mari. „Prioritatea nu trebuie să fie să generăm noi și noi măsuri de sprijin, ci să punem presiune pe aparatul administrativ să implementeze modificările deja legiferate”, a punctat Bogdan Chirițoiu.

„Le recomandăm atât companiilor, cât și asociațiilor, o abordare proactivă și preventivă. Regulile de concurență nu suferă derogări semnificative, pot fi doar interpretate mai relaxat având în vedere contextul economic defavorabil. Companiile interesate de o potențială cooperare cu competitorii ar trebui să aibă în vedere și consultarea prealabilă a Consiliului Concurenței.” – a precizat Georgiana Bădescu.
Acest webinar a fost ultimul dintr-o serie de cinci evenimente online organizate de Schoenherr și Asociații SCA în perioada mai-iunie pe tema problemelor juridice și fiscale cu care se confruntă companiile din România pe fondul măsurilor legislative luate în contextul pandemiei COVID-19.

Schoenherr este o firmă regională de avocatură activă în Europa Centrală și de Est/Europa de Sud Est și prima firmă de avocatură internațională care a intrat pe piața din România (în 1996). În prezent, Schoenherr și Asociații SCA reunește 60 de avocați și consultanți fiscali. Firma oferă servicii integrate în toate domeniile avocaturii de afaceri, precum și servicii de consultanță fiscală, printr-o societate afiliată specializată.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 361 / 12123
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Criza COVID-19 nu a descurajat investitorii, multe proiecte de M&A începute anterior făcând pași înainte, spun avocații Wolf Theiss. Echipa de Employment a dat o mână de ajutor în aceste proiecte și a ajutat clienții să navigheze lin printre schimbările legislative rapide și efectele pandemiei
Avocații RTPR, pionieri în crearea unui instrument prin care clienții au fost ținuți la curent cu modificările legislative. Alina Stăvaru, Partener și coordonator al echipei de Employment: Întrebările au explodat în domeniile legate de adaptarea organizațiilor la noile realități. Am creat o ancoră de stabilitate și claritate legislativă
Activitate foarte intensă în practica de Dreptul Muncii de la Bondoc & Asociații, cu mandate în proiecte complexe de transfer de activitate sau reorganizarea activității unor companii importante. Mihaela Bondoc, Partener: Așteptăm cu interes reglementările ce urmează să mai fie adoptate în perioada următoare
Cine sunt campionii pieței locale, evidențiați în ultimul clasament IP Stars 2020 | Cei mai buni profesioniști în copyright, brevete și mărci industriale: ZRVP și Simion & Baciu au cele mai multe recomandări, Mușat & Asociații și NNDKP, pe podium
Trofin & Asociații a intrat în doilea arbitraj ICSID și are, alături de LDPP, cele mai multe mandate la Tribunalul arbitral din Washington. Ce firme locale asigură apărarea statului român în cele 8 dosare și ce onorarii primesc firmele angajate de stat
Finanțele restartează procedura de selecție a firmelor de avocați pentru un proiect ce presupune asistență consistentă în baza dreptului englez. Contract pe 3 ani, tarife orare de 2.200 lei
Avocații Leroy și Asociații spun că se observă o revenire ușoară la „normal” | Dacă lunile trecute clienții cereau suport legal pentru desfășurarea activității în condiții de siguranță, acum sunt solicitări de tipul day-to-day business și se reiau proiectele amânate în ultimele luni
Încă o victorie pentru avocații ZRVP. Investitorii din parcurile industriale rămân scutiți de impozitul pe imobile, a confirmat Înalta Curte de Casație și Justiție
Specialiștii în insolvență de la Popescu & Asociații sunt implicați în proceduri judiciare în care masa credală cumulată depășește un miliard de euro. Octavian Popescu, Managing Partner: În toamnă se vor putea măsura cu adevărat efectele pandemiei. Mă aștept să crească semnificativ nivelul încărcăturii nu numai în România, dar și la nivel european
INTERVIU | Ionuț Bohâlțeanu, Managing Partner Bohâlțeanu & Asociații, firma de avocați care asistă Bursa de Valori la înființarea Contrapărții Centrale: Semnarea acordului cu CC&G era un element vital în demararea procesului de autorizare. Proiectul va căpăta viteză în perioada următoare
Avocații PNSA obțin o soluție importantă pentru ARACO și mai multe companii de construcții, legată de ajustarea prețului în contracte de achiziție publică. O instrucțiune a președintelui ANAP, anulată
Concurență.ro | Avocații de Concurență de la Reff & Asociații au obținut o victorie profesională importantă în perioada de lockdown. Cum arată azi tabloul proiectelor din această practică și cum lucrează echipa coordonată de partenerul Florentina Munteanu
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...