ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Contestaţiile au dus la întârzieri de 311 luni ale proiectelor de infrastructură, din 2017 în prezent

11 Aprilie 2019   |   AGERPRES

Ministrul Transporturilor a subliniat că, în momentul de faţă, pe infrastructura rutieră, România are lansate proiecte de 5,2 miliarde de euro şi urmează să mai fie lansate proiecte de încă 2 miliarde de euro.

 
 
Contestaţiile care s-au depus pe proiectele de infrastructură, din 2017 până în prezent, au dus, în total, la întârzieri de 311 luni, a declarat, miercuri seara, la Digi 24, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.

"Eu am avut o problemă mare şi de fapt problema asta au avut-o toţi miniştrii, deşi n-au recunoscut-o. Această problemă legată de contestaţii. L-am rugat pe domnul Neaga (Narcis Neaga, directorul general al CNAIR - n. r.) să îmi facă o analiză în luni ce au însemnat contestaţiile din 2017 până la zi, acum, luna aprilie 2019. Şi a luat fiecare proiect care a fost lansat şi cu contestaţiile care s-au depus şi, dacă adunăm pe toate proiectele toate lunile, ştiţi câte luni au dat? 311 luni. Este halucinant. De asta e supărarea mea mare pe toate firmele, pe toţi cei care contestă fără niciun fel de fundament", a spus Cuc.


Acesta a subliniat că, pentru a fi rezolvată această problemă, săptămâna viitoare ar putea fi aprobată o ordonanţă de urgenţă prin care "venim şi terminăm cu aceste contestaţii". Mai exact, a explicat ministrul, chiar dacă s-a depus o contestaţie în cazul unui proiect, contractul de proiectare şi execuţie se va semna şi se va da drumul la lucrări până se pronunţă tribunalul.

"Şi, în acest sens, săptămâna următoare, pentru că am avut în cursul zilei de ieri o întâlnire cu doamna prim ministru Dăncilă (Viorica Dăncilă - n. r.), cu domnul Teodorovici (ministrul Finanţelor Eugen Teodorovici - n. r.) şi cu domnul Tudorel Toader (ministrul Justiţiei - n. r.) am iniţiat o ordonanţă de urgenţă prin care venim şi terminăm cu aceste contestaţii. Vă dau un exemplu: Pasajul de la Domneşti - în 2015 licitat, 2017, jumătatea anului, s-a pronunţat instanţa şi s-a semnat contractul. Am stat doi ani şi jumătate să semnăm un contract pentru un obiectiv. Ce facem? Venim cu ordonanţa de urgenţă care spune următorul lucru: după prima contestaţie care se face fie la CNSC, fie la tribunal, şi avem un termen de 30 de zile, semnăm contractul. Cel care contestă este liber să se ducă mai departe să conteste ce vrea el, să conteste din acea procedură. Noi, după 30 de zile, semnăm contractul de proiectare şi execuţie şi dăm drumul la lucru. Până se pronunţă instanţa, noi ajungem undeva la 50-60% din acel obiectiv. Pentru că nouă cazuistica aceasta a contestaţiilor ce ne arată? Că undeva la 95%, a fost făcut un studiu de BEI în 2017, 95% din contestaţii nu au sorţi de izbândă, dar nouă ne blochează proiectele. Avem aceşti contestatari, mă uitam, au ajuns să se conteste în ziua de azi, avem contestaţii făcute inclusiv la acordul de mediu. Am stat un an să obţinem acordul de mediu la Piteşti-Sibiu, un proiect de o importanţă desăvârşită pentru România şi trei persoane fizice au contestat acordul de mediu, dintre care o persoană e din Dublin. Eu nu spun că anumiţi funcţionari nu trebuie impulsionaţi, pentru că vizavi de această ordonanţă care va permite să semnăm contractele avem şi alte amendamente la ordonanţă prin care le micşorăm şi perioada de evaluare", a precizat Cuc.

Ministrul Transporturilor a subliniat că, în momentul de faţă, pe infrastructura rutieră, România are lansate proiecte de 5,2 miliarde de euro şi urmează să mai fie lansate proiecte de încă 2 miliarde de euro.

Un număr de 114 cereri de finanţare pe proiecte majore sau mai mici au fost depuse până în prezent pe axele aferente sectorului de transport din cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020 cu o valoare totală eligibilă de 9,5 miliarde de euro, din care au fost aprobate 65 de cereri, în valoare totală eligibilă de 6,6 miliarde de euro, a afirmat, pe 1 aprilie, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, la dezbaterile pe moţiunea simplă pe Transporturi.

"Până în acest moment, Ministerul Transporturilor a trimis Comisiei Europene 16 proiecte majore în valoare de 4,9 miliarde de euro, reprezentând totalul alocării Uniunii Europene pe Axele 1 şi 2 pe care avem obligaţia să le anunţăm Comisiei. Dintre aceste aplicaţii majore depuse spre aprobare la Comisia Europeană, toate au fost aprobate, excepţie fac Magistrala de metrou 2 şi infrastructura integrată pentru zona orbitală a municipiului Bucureşti, ce vor fi aprobate în prima parte a lunii aprilie 2019, conform formulei primite de la Comisie. Până în prezent, în cadrul axelor aferente sectorului de transport din cadrul POIM 2014-2020, au fost depuse în total 114 cereri de finanţare pe proiecte majore sau mai mici, în valoare totală eligibilă de 43 de miliarde de lei, respectiv 9,5 miliarde de euro. Vedem că există o valoare dublă de finanţare, deoarece Guvernul ne-a dat posibilitatea supracontractării. Din totalul cererilor aferente tuturor proiectelor, adică 114, au mai fost aprobate deja 65, în valoare totală eligibilă de 32 de miliarde de lei, respectiv 6,6 miliarde de euro, din care alocarea UE 24,2 miliarde de lei, respectiv 5,2 miliarde de euro, cât este valoarea alocării pe tot Programul Operaţional de Infrastructură Mare, şi lucrările vor continua", a spus Cuc.

În perioada imediată, vor fi transmise către Comisia Europeană în vederea aprobării următoarele obiective de investiţii: autostrada Nădăşelu-Suplacu de Barcău - Borş şi autostrada de centură a municipiului Bucureşti, secţiunea nord, a adăugat el.

În plus, a susţinut Răzvan Cuc, pe termen lung, la nivelul ministerului se află în pregătire următoarele aplicaţii de finanţare: autostrada Braşov-Bacău, Drumul Expres Ploieşti-Paşcani, Drumul Expres Buzău-Brăila-Tulcea-Constanţa şi Drumul Expres Focşani-Brăila-Galaţi.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 17207 / 17630
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Legiteam | Cherciu & Co is looking for two Junior ̸ Mid - Level Lawyers
Promovări la Popovici Nițu Stoica & Asociații | Patru avocați fac un pas înainte în carieră și devin avocați colaboratori coordonatori
Bohâlțeanu & Asociații a asistat Emma Lambda în achiziția Stratum Energy Romania, într-un mandat complex, desfășurat pe parcursul ultimilor 2 ani. Echipă multidisciplinară, formată din profesioniști specializați în Corporate ̸ M&A, Energy și Real Estate | Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner): ”Un proiect de mare anvergură pentru echipa noastră, având în vedere specificul domeniului, gradul complex de structurare a tranzacției și jurisdicțiile implicate”
Țuca Zbârcea & Asociații apără interesele statului român în litigiul inițiat de Damen Holding la Curtea de Arbitraj de la Viena | Legea 187 ̸ 2023 referitoare la guvernanța corporativă a întreprinderilor publice a pus pe butuci modelul de cooperare cu investitorul olandez la Damen Shipyards Mangalia SA, o companie în care statul deține 51%, prin Șantierul Naval 2 Mai SA. Pierderea litigiului antrenează plata unor ”despăgubiri semnificative”
Țuca Zbârcea & Asociații obține un precedent important într-un arbitraj ICC din industria de petrol și gaze
Andreea Zvâc face un pas înainte în carieră și devine Partener în cadrul biroului Wolf Theiss din București | Bryan W. Jardine (Managing Partner): Promovarea sa reflectă nu numai contribuțiile profesionale remarcabile la dezvoltarea departamentului său, ci și rolul semnificativ în consolidarea poziției generale a firmei pe piața din România
Bondoc & Asociații a asistat TDI Renewables, unul dintre principalii actori în domeniul dezvoltării regenerabile, într-o restructurare internațională
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of legal - Farmexim: „Când ești managerul unei echipe de legal, rolul nu se rezumă doar în a asigura îndeplinirea sarcinilor, ci este de fapt mai mult orientat spre partea umană. Cresc echipe, cresc oameni de niște ani buni și nu există satisfacție mai mare ca atunci când vezi transformarea acestora, acolo unde există ‘sămânța dorinței de a evolua ’ ”
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Avansul cheltuielilor arbitrale (Powered by ZRVP)
Rising Stars | Tudor Bonifate, primul admis la Facultatea de Drept și mai apoi șef de promoție în 2022, cu media 10, a ales să profeseze ca avocat la Țuca Zbârcea & Asociații: ”Învăț permanent – de la avocații care mă coordonează, de la colegii mei avocați, de la profesorii cu care am șansa de a colabora la facultate, de la studenții mei. Cred că avocatura mă face un profesor mai bun, după cum profesoratul mă face un avocat mai bun”
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocați stagiari
LegiTeam | Mitel & Asociatii caută avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...