ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Peste 180.000 de documente soluționate online de ANCPI. Funcționalități implementate în doar câteva zile

23 Martie 2020   |   BizLawyer

notarii și persoanele fizice și juridice autorizate pot transmite online versiunile electronice ale actelor notariale sau administrative, ale hotărârilor judecătorești, dar și ale altor documente asociate dosarelor de recepție cadastrală și/sau înscriere în cartea funciară, cu verificarea existenței semnăturii electronice.

 
 
Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) a eliberat și a transmis online peste 180.000 de documente, în perioada 16 – 20 martie 2020. Dintre acestea, aproximativ 45.000 au fost semnate electronic. În aceeași perioadă, ANCPI a primit și a înregistrat online peste 180.000 de acte, dintre care 32.000 cu semnătură electronică. Noile funcționalități, care permit soluționarea online a tuturor solicitărilor, au fost implementate în doar câteva zile de ANCPI și au fost realizate în scopul protejării cetățenilor de epidemia de COVID-19.

ANCPI, instituție publică aflată în subordinea Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației (MLPDA), actualizează și îmbunătățește permanent Sistemul informatic integrat de cadastru și carte funciară e-Terra, cu ajutorul specialiștilor în domeniu. Cele mai recente modificări, realizate într-o perioadă foarte scurtă de timp, cu sprijinul companiei Trencadis, au drept scop prestarea exclusiv online a serviciilor oferite de ANCPI și de oficiile de cadastru și publicitate imobiliară (OCPI).


Astfel, notarii și persoanele fizice și juridice autorizate pot transmite online versiunile electronice ale actelor notariale sau administrative, ale hotărârilor judecătorești, dar și ale altor documente asociate dosarelor de recepție cadastrală și/sau înscriere în cartea funciară, cu verificarea existenței semnăturii electronice. În primele două zile, ANCPI a înregistrat peste 11.000 de astfel de solicitări.

Totodată, angajații ANCPI și OCPI au acum posibilitatea de a aplica semnătura electronică, cu certificat calificat pe documentele generate de sistem (extrase de carte funciară, extrasul de plan cadastral, încheieri de carte funciară, referate etc.), pentru a garanta autenticitatea acestora în circuitul civil. Săptămâna trecută, ANCPI a eliberat, în acest fel,  peste 10.000 de acte zilnic.

De asemenea, ANCPI a introdus posibilitatea transmiterii online a ordinelor de plată, care dovedesc achitarea tarifului de către persoanele autorizate, pentru a permite înregistrarea cererilor de la distanță (prin e-mail sau prin poștă).

„Distanțarea socială este o obligație pe care o avem fiecare dintre noi în această perioadă. Totodată, ANCPI, oficiile de cadastru și publicitate imobiliară și Centrul Național de Cartografie au obligația de a presta, în continuare, servicii de calitate atât pentru partenerii noștri – notari, instituții ale statului, persoane fizice și juridice autorizate să execute lucrări de specialitate în domeniu, cât și pentru cetățeni. Am luat toate măsurile necesare creării condițiilor pentru telemuncă, pentru majoritatea angajaților din cadrul OCPI-urilor și am mutat activitatea de la ghișee în online. În acest moment, gradul de informatizare permite desfășurarea activităților principale în proporție de 100% prin mijloace electronice: acces online pentru notari, persoane fizice și juridice autorizate în domeniul cadastrului și alte grupuri profesionale, transport electronic al documentelor, servicii furnizate integral online, plăți electronice în condiții de securitate”, a precizat Laurențiu Alexandru Blaga, președinte – director general ANCPI.     

Sistemul informatic al ANCPI este accesat în fiecare zi de 13.000 de utilizatori. Numărul mediu al cererilor înregistrate zilnic este de aproximativ 30.000, iar cel al documentelor generate, destinate solicitanților de servicii (cetățeni, companii, instituții), este de peste 38.000/zi.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 96 / 11365
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
VIDEO - Litigii în timpul Stării de Urgență (II) | Avocații ZRVP, invitații acestora și BizLawyer vin în sprijinul profesioniștilor și justițiabililor. Cosmin Vasile (Managing Partner), Mădălina Afrăsinie (Judecător) și Andrei Dumitrescu (Partener), dezbat modul în care statul de drept și puterea judecătorească funcționează în această perioadă
VIDEO - Litigii în timpul Stării de Urgență | Avocații ZRVP, invitații acestora și BizLawyer vin în sprijinul profesioniștilor și justițiabililor. Azi, primul episod: Valerian Cioclei (Partner of Counsel) și Doru Cosmin Ursu (Managing Associate) reevalueză impactul și analizează consecințele Decretului prezidențial privind instaurarea Stării de Urgență și actelor normative subsecvente
Primul proces simulat din România, realizat exclusiv prin intermediul unei platforme online. La derularea acestuia au participat magistrați din cadrul Tribunalului Timiș, precum și membrii fondatori ai grupului Digital Lawyers
Statul a acceptat oferta îmbunătățită a firmelor de avocați care îi reprezintă interesele în arbitrajul ICSID cerut de ALPIQ. Buget de 3,7 mil. lei în 2020
Gilescu Văleanu & Partenerii devine parte a bnt attorneys in CEE. Doi avocați sunt promovați pe poziția de parteneri
CNAIR plătește avocaților onorarii în plaja 100-300 Euro pe oră în litigiile arbitrale. Ce firme de avocați lucrează pentru compania responsabilă de infrastructura rutieră
”Sky is the limit”, sau norocul de a lucra într-o firmă de avocatură în care se oferă oportunități nelimitate | Mihail Boian, numit recent Partener D&B David și Baias: Încerc să ghidez și să provoc colegii spre o gândire originală și ”out of the box”, spre soluții deschise și îndrăznețe
Viața merge înainte | Practica de insolvență de la Mușat & Asociații a cunoscut o dezvoltare semnificativă în ultima perioadă. Mihai Popa, Partener: Ne așteptăm ca serviciile noastre de asistență și analiză pe perioada unui management de criză să fie la mare căutare
Viața merge înainte | Avocații Reff & Asociații explică efectul aplicării prevederilor legislative nou introduse în domeniul achizițiilor publice. Firma este partener strategic pentru unele dintre cele mai importante autorități publice și operatori economici, în acest domeniu
Victorie importantă pentru cea mai mare societate de transport public din România, obținută de echipa de drept penal a Zamfirescu Racoți Vasile & Partners
Avocatul gulerelor albe | Povestea de carieră a unui avocat de drept penal. Mihai Mareș: Avocatura este o profesie meritorie, în care nu contează vârsta sau anii de experienţă
Grupul de lucru Voicu Filipescu dedicat contextului Covid-19: Asistență telefonică de urgență
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...