ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Peste 180.000 de documente soluționate online de ANCPI. Funcționalități implementate în doar câteva zile

23 Martie 2020   |   BizLawyer

notarii și persoanele fizice și juridice autorizate pot transmite online versiunile electronice ale actelor notariale sau administrative, ale hotărârilor judecătorești, dar și ale altor documente asociate dosarelor de recepție cadastrală și/sau înscriere în cartea funciară, cu verificarea existenței semnăturii electronice.

 
 
Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) a eliberat și a transmis online peste 180.000 de documente, în perioada 16 – 20 martie 2020. Dintre acestea, aproximativ 45.000 au fost semnate electronic. În aceeași perioadă, ANCPI a primit și a înregistrat online peste 180.000 de acte, dintre care 32.000 cu semnătură electronică. Noile funcționalități, care permit soluționarea online a tuturor solicitărilor, au fost implementate în doar câteva zile de ANCPI și au fost realizate în scopul protejării cetățenilor de epidemia de COVID-19.

ANCPI, instituție publică aflată în subordinea Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației (MLPDA), actualizează și îmbunătățește permanent Sistemul informatic integrat de cadastru și carte funciară e-Terra, cu ajutorul specialiștilor în domeniu. Cele mai recente modificări, realizate într-o perioadă foarte scurtă de timp, cu sprijinul companiei Trencadis, au drept scop prestarea exclusiv online a serviciilor oferite de ANCPI și de oficiile de cadastru și publicitate imobiliară (OCPI).


Astfel, notarii și persoanele fizice și juridice autorizate pot transmite online versiunile electronice ale actelor notariale sau administrative, ale hotărârilor judecătorești, dar și ale altor documente asociate dosarelor de recepție cadastrală și/sau înscriere în cartea funciară, cu verificarea existenței semnăturii electronice. În primele două zile, ANCPI a înregistrat peste 11.000 de astfel de solicitări.

Totodată, angajații ANCPI și OCPI au acum posibilitatea de a aplica semnătura electronică, cu certificat calificat pe documentele generate de sistem (extrase de carte funciară, extrasul de plan cadastral, încheieri de carte funciară, referate etc.), pentru a garanta autenticitatea acestora în circuitul civil. Săptămâna trecută, ANCPI a eliberat, în acest fel,  peste 10.000 de acte zilnic.

De asemenea, ANCPI a introdus posibilitatea transmiterii online a ordinelor de plată, care dovedesc achitarea tarifului de către persoanele autorizate, pentru a permite înregistrarea cererilor de la distanță (prin e-mail sau prin poștă).

„Distanțarea socială este o obligație pe care o avem fiecare dintre noi în această perioadă. Totodată, ANCPI, oficiile de cadastru și publicitate imobiliară și Centrul Național de Cartografie au obligația de a presta, în continuare, servicii de calitate atât pentru partenerii noștri – notari, instituții ale statului, persoane fizice și juridice autorizate să execute lucrări de specialitate în domeniu, cât și pentru cetățeni. Am luat toate măsurile necesare creării condițiilor pentru telemuncă, pentru majoritatea angajaților din cadrul OCPI-urilor și am mutat activitatea de la ghișee în online. În acest moment, gradul de informatizare permite desfășurarea activităților principale în proporție de 100% prin mijloace electronice: acces online pentru notari, persoane fizice și juridice autorizate în domeniul cadastrului și alte grupuri profesionale, transport electronic al documentelor, servicii furnizate integral online, plăți electronice în condiții de securitate”, a precizat Laurențiu Alexandru Blaga, președinte – director general ANCPI.     

Sistemul informatic al ANCPI este accesat în fiecare zi de 13.000 de utilizatori. Numărul mediu al cererilor înregistrate zilnic este de aproximativ 30.000, iar cel al documentelor generate, destinate solicitanților de servicii (cetățeni, companii, instituții), este de peste 38.000/zi.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 14987 / 16851
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Kinstellar a asistat BIG Mega Renewable Energy cu privire la finanțarea de 92 mil. € cu BERD și OTP Bank pentru construcția și operarea Parcului Eolian Urleasca
Răzvan Gheorghiu-Testa, fondator al Țuca Zbârcea & Asociații, inclus în „Top 50 Cei Mai Influenți Oameni de pe Piața Imobiliară din România”
Wolf Theiss a asistat AIRSOL în legătură cu achiziția MedAir Oxygen Solution | Emanuele Lainati, Legal Affair Manager SOL Group: “Expertiza, dedicarea și abordarea proactivă a avocaţilor Wolf Theiss au fost esențiale pentru încheierea cu succes a tranzacției”
Filip & Company a asistat Centrokinetic, în parteneriat cu Agista, în achiziția pachetului majoritar de părți sociale ale clinicii Socrates din Timișoara
Arbitrajul ICSID cerut de Nova Group Investments a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la 345 mil. E. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
După un an plin, în care s-au implicat în peste 20 de tranzacții, avocații de M&A de la PNSA au acum în lucru peste zece mandate „cu greutate” | Silviu Stoica, partener: ”Există un interes crescut al fondurilor de private equity, dar și al investitorilor strategici și instituționali. Avem proiecte în cele mai variate domenii”
D&B David şi Baias o cooptează în echipă pe Adina Guțiu, care va coordona departamentul de Energie și Resurse Naturale
Provocarile legislative actuale ale companiilor într-un mediu de afaceri dinamic și inovator | De vorbă cu cu Alexandra Pădurariu, Head of Legal, Compliance and Public Affairs – Samsung Electronics România & Bulgaria, despre cum reușește compania să implementeze practicile și politicile care sprijină guvernanța corporativă responsabilă și adaptarea la tendințele ESG
Echipa integrată a KPMG Legal & Tax obține în fața Curții de Apel Ploiești anularea măsurii nelegale de stabilire a sediului fix în România a unui important jucător în industria fashion, precum și obligațiile fiscale aferente în valoare de 1,5 mil. €
RTPR a fost desemnată „Firma de avocatură a anului în România” la Chambers Europe Awards 2024. Costin Tărăcilă, Managing Partner: Premiul are o semnificație și mai mare în contextul în care sărbătorim 20 de ani de activitate și este o mărturie a muncii de echipă impecabile și a abilităților excepționale ale avocaților noștri
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...