RAPORT: În 2018 se constată o scădere a rezultatelor financiare înregistrate de companiile de stat
09 Septembrie 2019 MEDIAFAX
Datele apar înbtr-o notă referitoare la activitatea întreprinderilor publice, pentru anul 2018, care va fi discutată în ședința de Guvern de luni.
| |
În anul 2018 cele 225 de întreprinderi publice centrale au înregistrat venituri de 44,9 miliarde lei și cheltuieli de 41,3 miliarde lei, cu un profit brut de 7,1 miliarde lei realizat de 150 de întreprinderi și perderi brute de 3,5 miliarde lei înregistrate de 48 de întreprinderi.
Datele apar înbtr-o notă referitoare la activitatea întreprinderilor publice, pentru anul 2018, care va fi discutată în ședința de Guvern de luni. Comparativ cu anul 2017, în anul 2018 se constată o scădere a rezultatelor financiare înregistrate de întreprinderile publice centrale, inclusiv în ceea ce privește plățile restante înregistrate de acestea, se arată în notă.
Raportul cuprinde analiza principalilor indicatori economico-financiari monitorizați de Ministerul Finanțelor Publice în temeiul O.G. nr. 26/2013 pentru un număr total de 1.475 întreprinderi publice, atât în exercițiul financiar 2018 cât și în dinamică, grupate după cum urmează: 225 întreprinderi publice centrale (I.P.C) aflate în subordinea, în coordonarea, sub autoritatea ori în portofoliul autorităților publice tutelare centrale (A.P.T.C.); 1.250 întreprinderi publice locale aflate în subordinea, în coordonarea, sub autoritatea ori în portofoliul autorităților publice tutelare locale.
Datele apar înbtr-o notă referitoare la activitatea întreprinderilor publice, pentru anul 2018, care va fi discutată în ședința de Guvern de luni. Comparativ cu anul 2017, în anul 2018 se constată o scădere a rezultatelor financiare înregistrate de întreprinderile publice centrale, inclusiv în ceea ce privește plățile restante înregistrate de acestea, se arată în notă.
Raportul cuprinde analiza principalilor indicatori economico-financiari monitorizați de Ministerul Finanțelor Publice în temeiul O.G. nr. 26/2013 pentru un număr total de 1.475 întreprinderi publice, atât în exercițiul financiar 2018 cât și în dinamică, grupate după cum urmează: 225 întreprinderi publice centrale (I.P.C) aflate în subordinea, în coordonarea, sub autoritatea ori în portofoliul autorităților publice tutelare centrale (A.P.T.C.); 1.250 întreprinderi publice locale aflate în subordinea, în coordonarea, sub autoritatea ori în portofoliul autorităților publice tutelare locale.
O altă temă este analiza aplicării guvernanței corporative în temeiul O.U.G. nr. 109/2011 pentru un număr total de 1.316 întreprinderi publice grupate după cum urmează: 147 întreprinderi publice centrale active1 aflate în subordinea, în coordonarea, sub autoritatea ori în portofoliul autorităților publice tutelare centrale; 1.169 întreprinderi publice locale (Î.P.L.) active aflate în subordinea, în coordonarea, sub autoritatea ori în portofoliul autorităților publice tutelare locale, din care un număr de 792 întreprinderi publice locale sunt organizate ca societăți cu răspundere limitată.
În anul 2018 valoarea totală a participațiilor deținute direct/indirect de stat la cele 225 de întreprinderi publice centrale au fost în sumă de 26,3 mld. lei. În cadrul întreprinderilor publice și-au desfășurat activitatea un număr de 183.152 persoane. Companiile mai au datorii totale în sumă 23,8 mld. lei din care plăți restante în sumă de 4,4 mld. lei.
În anul 2018 față de anul 2017 s-a constatat o scădere a veniturilor totale cu suma de 2,9 mld. lei și o creștere a cheltuielilor totale cu suma de 1,0 mld. lei, ceea ce a determinat și o scădere a rezultatului brut cu suma de 4,4 mld. lei.
Au beneficiat de cele mai mari subvenții pentru exploatare și pentru investiții întreprinderile publice centrale aflate sub autoritatea Ministerului Transporturilor în sumă de 5,1 mld. lei, reprezentând o pondere de 85% din totalul de 6,0 mld. lei al subvențiilor acordate. Plățile restante au crescut cu suma de 0,4 mld. lei, respectiv de la suma de 4,0 mld. lei la 31.12.2017, la suma de 4,4 mld. lei la 31.12.2018 datorită, în principal, creșterii cu suma 0,2 mld lei la Societatea Complexul Energetic Hunedoara S.A.; Societatea Națională de Transport Feroviar de Marfă "CFR - MARFĂ" SA. cu o creștere în sumă de 0,05 mld lei și operatori din industria de apărare (ROMAERO S.A., UZINA MECANICĂ ORĂȘTIE S.A., AVIOANE CRAIOVA S.A.) și unele filiale ROMARM SA, înregistrând o creștere în sumă de 0,06 mld lei. Plățile restante înregistrate de întreprinderile publice din administrația publică centrală la 31.12.2018, nu au atins ținta convenită de reducere aprobată prin Bugetele de Venituri și Cheltuieli pentru anul 2018.
Cele 1.250 de întreprinderi publice locale au 98.245 de angajați și au realizat anul trecut venituri totale în sumă de 10,4 mld. lei, din care subvenții acordate de la bugetele locale în sumă de 1,3 mld. lei, precum și cheltuieli totale în sumă de 10,2 mld. lei;
Rezultat brut este în sumă totală de 0,2 mld. lei obținut astfel: profit brut în sumă de 0,5 mld. lei înregistrat de un număr de 564 întreprinderi publice locale; pierdere brută în sumă de 0,3 mld. lei înregistrată de un număr de 394 întreprinderi publice locale; Datoriile totale în sumă de 6,0 mld. lei din care plăți restante în sumă de 2,9 mld. lei.
În anul 2018, față de anul 2017, s-a înregistrat o creștere a veniturilor totale cu suma de 0,4 mld. lei, o creștere a cheltuielilor totale cu 0,6 mld. lei și o scădere a rezultatului brut cu suma de 0,2 mld. lei.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 19281 / 20290 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Filip & Company, consultant juridic în noua emisiune de obligațiuni prin care Agroserv Măriuța atrage 3 mil. €
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Dreptul muncii | Consultanță
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Real Estate | Consultanță
Cum lucrează una dintre cele mai performante echipe de Concurență de pe piața locală și care sunt particularitățile ce o diferențiază | O discuție cu Manuela Guia (Managing Partener GNP Guia Naghi & Partners) și Otilia Vîlcu (Partener), despre munca avocaților pe toată plaja serviciilor de concurență, standarde înalte și modul în care operează astfel încat să asigure clienților siguranță, claritate, robustețe probatorie și soluții care trec testul autorităților și al instanțelor
România solicită despăgubiri de 2 miliarde de euro la Curtea Internațională de Arbitraj din Londra pentru blocarea proiectului „Casa Radio” din București, dezvoltat de Plaza Centers NV | Statul și investitorii se înfruntă pe două planuri, comercial și investițional, cu seturi de remedii și probatoriu diferite, dar și cu potențiale efecte de interferență
Țuca Zbârcea & Asociații obține o soluție favorabilă într-un important litigiu de drept fiscal și vamal | Ionuț Șerban (Partener): „Este o victorie importantă pentru clientul nostru și un precedent valoros în disputele de drept vamal”
Avocații PNSA au stat alături de M Plus Croatia d.o.o, lider european în outsourcing-ul proceselor de afaceri și tehnologie, în tranzacția prin care a achiziționat Valoris Group - jucător local care deservește proiecte multilingve pentru clienți internaționali | Echipa pluridisciplinară a fost coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica
Piața de Real Estate, radiografiată de NNDKP, firmă despre care ghidurile juridice internaționale spun că este “probabil cea mai bună din România” în această practică: industrial-logistic în viteză, office cu accent pe retenție și eficiență, rezidențial cu presiune pe preț | De vorbă cu Vlad Tănase (partener) despre dinamica pieței, apetitul investitorilor, tranzacționarea proiectelor și blocajele de pe acest segment
Biroul Kinstellar din București a fost alături de Repono AB în achiziția unui sistem de stocare pe bază de baterii în județul Argeș | Karim Nils Grueber (CEO Repono): ”Echipa Kinstellar a fost un partener excepțional pe parcursul acestei tranzacții. Expertiza lor în sectorul energetic, abordarea pragmatică și capacitatea de a răspunde rapid și eficient au fost esențiale pentru a ne ghida prin reglementările complexe ale României”
Bohâlțeanu și Asociații a asistat Microfruits SA în achiziționarea pachetului majoritar de acțiuni emise de Armătura SA, cu o echipă coordonată de Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner) | Proiectul a presupus o analiză juridică amplă și o coordonare atentă între toate părțile implicate
ITR World Tax 2026 | Brandurile din avocatura locală cu o activitate notabilă în domeniul taxelor urcă în top. NNDKP, CMS, PNSA, TZA, Schoenherr, Băncilă, Diaconu și Asociații, Mușat & Asociații sau Popescu & Asociații, printre cele mai bune firme locale evidențiate pe palierele de General corporate tax, Transfer pricing și Tax controversy
Baciu Partners și coordonatoarea sa au urcat pe primul loc pe podium la gala inaugurală Legal 500 - CEE Awards | Ana-Maria Baciu, după ce a primit distincția „Romania Lawyer of the Year”, iar BACIU PARTNERS a fost desemnată „CEE IP Firm of the Year”: ”Încrederea nu se câștigă printr-o conjunctură, ci prin consistență, prezență și prin convingerea că lucrurile pot fi mereu făcute altfel, în beneficiul direct al echipei și clienților. Standardul pe care îl impune este clar: să livrezi claritate și rigoare în permanență și să ai curajul să gândești diferit, înțelegând miza reală”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





