ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Sondaj PwC: 75% dintre entitățile din România ale grupurilor multinaționale estimează scăderea cu până la 25% a veniturilor în 2020

26 Iunie 2020   |   BizLawyer

În ceea ce privește lichiditatea, majoritatea respondenților au arătat că au avut suficient numerar pentru a-și susține activitatea, iar în eventualitatea unor probleme majore, 60% au indicat renegocierea condițiilor de plată, fără a contracta noi finanțări.

Ionut Simion, Country Managing Partner PwC România

 
 
Aproximativ 75% dintre respondenții sondajului estimează că veniturile totale ale companiilor pe care le reprezintă vor scădea cu mai puțin de 25% în 2020, comparativ cu anul 2019, ca efect al crizei sanitare, potrivit sondajului ”Transfer Pricing Challenges during and post Covid-19”, realizat de PwC România în perioada aprilie-mai.

În același timp, aproape jumătate dintre entitățile din România ale grupurilor multinaționale estimează scăderea marjei de profit din tranzacțiile cu părțile afiliate, iar 36% dintre respondenți au arătat că eventualele cheltuieli generate de criza COVID-19 nu vor fi rambursate de grup.

”Politicile de prețuri de transfer au fost gândite și aplicate de companii într-o perioadă de creștere economică și, prin urmare, acum sunt reanalizate. Grupurile evaluează impactul pe termen mediu și lung al pandemiei, luând în calcul măsuri pentru eficientizarea și reducerea costurilor. Astfel, evoluția relațiilor cu părțile afiliate are o doză mare de incertitudine, nefiind clar în ce măsură grupurile mamă vor decide să susțină entitățile locale pentru a-și acoperi pierderile suferite în perioada de întrerupere a activității”, a declarat Ionuț Simion, Country Managing Partner PwC România.


În ceea ce privește lichiditatea, majoritatea respondenților au arătat că au avut suficient numerar pentru a-și susține activitatea, iar în eventualitatea unor probleme majore, 60% au indicat renegocierea condițiilor de plată, fără a contracta noi finanțări. Doar 20% din răspunsuri au vizat opțiunea de a obține fonduri suplimentare de la terți.

Cheltuieli generate de criza COVID-19

Principalele cheltuielile extraordinare generate de criza COVID-19 sunt legate de forța de muncă, fiind menționate de 28% dintre respondenți. Alte cheltuieli din această categorie vizează siguranța la locul de muncă (echipamente, dezinfectanți), potrivit unui procent de 20% dintre companiile chestionate și cele de logistică,  arată 24% dintre acestea.

Aproape o treime dintre respondenți spun că deja au efectuat aceste cheltuieli, 32% arată că le vor realiza în următoarele 3 luni, iar 28% până la sfârșitul anului 2020.

Majoritatea respondenților au la dispoziție instrumentele IT necesare pentru a înregistra și a măsura efectele financiare ale Covid-19 asupra tranzacțiilor cu părțile afiliate. Ceilalți respondenți nu sunt siguri de impact sau nu au resursele necesare.

Alte concluzii ale sondajului

●    15,5% estimează scăderea veniturilor cu procente între 25 și 50%.
●    14% anticipează pierderi operaționale ca urmare a disfuncționalităților din economie și 14% scăderea cererii din partea afiliaților
●    Cheltuielile generate de COVID-19 vor fi trecute ca pierderi locale de 25% dintre companii și doar 20% spun că există șansa de a împărți cheltuielile între afiliați.


Despre sondaj

Studiul PwC România a fost realizat în lunile aprilie - mai 2020 pe baza informaţiilor furnizate de peste 30 de companii, din sectoarele: retail/FMCG, 40%, IT&C și tehnologie, 15%, servicii, 15%, și industrie, farmaceutic și imobiliar, câte 10%. În ceea ce privește modelul de afaceri operat local, 72% dintre respondenți au un profil funcțional limitat, unde deciziile de grup sunt puse în aplicare la nivel local.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 18245 / 20673
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Apreciată constant de ghidurile juridice internaționale pentru mandatele sofisticate, practica de Capital Markets a CMS România a devenit, prin consistență și profunzime, unul dintre pilonii reputației firmei pe piața locală și un reper important în rețeaua sa regională | De vorbă cu Cristina Reichmann (Partener) despre disciplina pregătirii pentru bursă, finețea aplicării regulilor de piață și forța unei echipe care lucrează articulat, cu roluri clare și obiective aliniate
PNSA a asistat Grupul Société Générale în finalizarea vânzării BRD Pensii. Echipa, coordonată de Silviu Stoica (Avocat Asociat) și Florian Nițu (Avocat Asociat Coordonator)
NNDKP, parte din echipa juridică internațională care a asistat Metinvest în achiziția ArcelorMittal Iași
Mușat & Asociații obține o nouă victorie definitivă pentru NUROL într-un proiect strategic de infrastructură rutieră
Record de promovări la Țuca Zbârcea & Asociații: trei noi parteneri și alte 16 numiri interne | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Această serie de promovări, una dintre cele mai extinse din istoria noastră, coincide cu aniversarea a 20 de ani de la fondarea firmei, un moment ce reconfirmă valoarea, profesionalismul și dăruirea întregii noastre echipe”
Filip & Company a organizat în parteneriat cu Asociația Studenților în Drept cea de-a zecea ediție a Concursului de negocieri simulate „Teodora Tudose”
MAXIM ̸ Asociații asistă EMSIL TECHTRANS în tranzacția imobiliară încheiată cu METSO pentru o proprietate industrială din Oradea
Kinstellar a consiliat GEA Group, firmă cu operațiuni în peste 150 de țări, cu privire la crearea unui joint venture cu RebelDot, companie de tehnologie din Cluj-Napoca. Echipa care a gestionat proiectul a fost condusă de Rusandra Sandu (Partner) și Mihai Stan (Managing Associate)
Mitel & Asociații dezvoltă o practică de litigii construită în jurul unui nucleu de avocați cu mare experiență, capabilă să ducă la capăt mandate complexe cu impact financiar și reputațional major, într-o piață în care disputele devin tot mai tehnice și mai dure | De vorbă cu Magda Dima (Partener) despre cum se construiește strategia, se evaluează riscurile și se formează generația nouă de litigatori
Echipa de Concurență a RTPR îmbină experiența cu precizia operațională, într-o formulă remarcată în Legal 500 și Chambers | De vorbă cu partenerii Valentin Berea și Roxana Ionescu despre modul de lucru care privilegiază consistența și rigoarea, cu rezultate ce confirmă profesionalismul și anvergura practicii
ZRVP, desemnată din nou „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards 2025 | Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner): Un premiu obținut doi ani la rând spune un lucru simplu: că echipa merge în direcția bună. O astfel de recunoaștere confirmă nivelul profesional atins și, în același timp, ne obligă să rămânem la fel de exigenți
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...