ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Studiu Deloitte: companiile au redirecționat aproape jumătate din bugetele de marketing către rețelele de socializare și dispozitivele mobile în timpul pandemiei de COVID-19

20 August 2020   |   BizLawyer

În ciuda unei creșteri cu 70% a cheltuielilor pentru acțiuni de marketing pe dispozitive mobile în timpul pandemiei, specialității în domeniu observă o creștere foarte mică a contribuției acestora la performanța companiei, 28% dintre respondenți considerând că acestea nu ajută deloc la îmbunătățirea performanței. De asemenea, studiul subliniază că, atunci când investesc în astfel de activități, respondenții acordă prioritate optimizării site-urilor pentru dispozitivele mobile (70%), și nu creării și actualizării de aplicații (30%).

Ruxandra Băndilă, Director de Marketing si Business Development, Deloitte România

 
 
În timpul pandemiei de COVID-19, companiile au redirecționat aproape jumătate din bugetele de marketing (46%) către rețelele de socializare și dispozitivele mobile, potrivit celei mai recente ediții a studiului Deloitte Chief Marketing Officer (CMO) Survey, de două ori mai mult decât înainte de pandemie. De asemenea, studiul subliniază faptul că, în următoarele 12 luni, specialiștii anticipează o continuă creștere a cheltuielilor aferente acțiunilor de marketing pe dispozitive mobile, pe când cele legate de rețelele de socializare vor rămâne apropiate de noul nivel, care este ridicat. Deloitte CMO Survey este rezultatul analizei a aproximativ 300 de răspunsuri oferite de către profesioniști de top din domeniu care activează în 13 sectoare din SUA.


În ultimele luni, rețelele de socializare au jucat un rol important atât în creșterea notorietății brandurilor, cât și a performanței companiilor. Trei sferturi dintre respondenți au folosit rețelele de socializare în special pentru acțiuni al căror scop ținea de notorietatea mărcii (84%) și mai mult de jumătate dintre aceștia, pentru păstrarea clienților actuali (54%) și atragerea de noi clienți (51%). În plus, studiul subliniază faptul că rețelele de socializare au avut o contribuție majoră la performanțele înregistrate de companii în timpul pandemiei, cu o creștere de 23,5% față de luna februarie 2020.

Când vine vorba de parteneriatele cu influenceri, studiul arată că specialiștii în marketing apelează puțin la astfel de colaborări și doar 8% din buget este alocat activităților de acest gen pe canale de socializare, precum LinkedIn, blogurile companiilor, Instagram, Facebook și altele. Respondenții anticipează că, în următorii trei ani, vor direcționa bugete mai mari către colaborările cu influenceri, până la 13% din totalul cheltuielilor de marketing, iar cele mai semnificative creșteri sunt de așteptate în domenii precum serviciile bancare și profesionale.

„Mai mult ca oricând, directorii de marketing se află în poziția potrivită pentru a face auzită vocea clienților în întreaga organizație. Pentru aceasta, ei trebuie să îndeplinească trei obiective: să analizeze datele despre clienți pentru a le transforma în recomandări aplicabile, să se asigure că interacțiunile cu clienții sunt relevante și să contribuie la construirea organizației care să poată livra servicii conform așteptărilor clienților. În absența unor surse de informații din interiorul și exteriorul organizației și fără a avea disciplina necesară asigurării calității informațiilor, înțelegerea comportamentului clientului nu poate duce la crearea de acțiuni concrete. În același timp, alinierea atentă a tehnologiei și a datelor cu valorile și identitatea general umană este o necesitate pentru atragerea clienților. Cu toate acestea, dacă organizația nu are o mentalitate axată pe client, datele și tehnologia nu rămân decât un paliativ”, a spus Ruxandra Băndilă, Director de Marketing și Business Development, Deloitte România.

În ciuda unei creșteri cu 70% a cheltuielilor pentru acțiuni de marketing pe dispozitive mobile în timpul pandemiei, specialității în domeniu observă o creștere foarte mică a contribuției acestora la performanța companiei, 28% dintre respondenți considerând că acestea nu ajută deloc la îmbunătățirea performanței. De asemenea, studiul subliniază că, atunci când investesc în astfel de activități, respondenții acordă prioritate optimizării site-urilor pentru dispozitivele mobile (70%), și nu creării și actualizării de aplicații (30%).

Rolul departamentului de marketing în cadrul companiilor s-a schimbat în timpul pandemiei de COVID-19, aproape două treimi dintre respondenți (62%) susținând că departamentele lor au dobândit o importanță mai mare, organizațiile ale căror clienți sunt persoane juridice (business-to-business - B2B) înregistrând cea mai puternică creștere - companii care oferă produse (63%) și servicii (72%). Pe lângă recunoașterea rolului departamentului de marketing, rezultatele studiului subliniază importanța priorităților stabilite de către organizație pentru acesta, cum ar fi păstrarea clienților și consolidarea notorietății mărcii, în contextul în care, în perioada pandemiei, ponderea bugetelor de marketing a crescut ușor, ajungând la 12,6% din bugetele totale al organizațiilor, comparativ cu perioada de dinainte de pandemie (11,3%).

Importanța acestor priorități este surprinzătoare, având în vedere că departamentele de marketing îndeplinesc mai multe sarcini, dar cu mai puțini angajați, deoarece 9% dintre locurile de muncă din departamentele de profil au fost pierdute în timpul pandemiei. Forța de muncă din cadrul acestor departamente ar putea ridica îngrijorări în viitorul apropiat, ținând cont că un sfert dintre respondenți (24%) anticipează că aceste locuri de muncă nu vor fi create din nou.

Deloitte CMO Survey este realizat de două ori pe an, prin sondaj online, și acoperă companii din domenii precum tehnologie, servicii bancare, comerțul cu amănuntul, servicii medicale, servicii profesionale, comunicare, bunurile și servicii de larg consum, producție, transport, minerit și construcții, energie și educație.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 258 / 12406
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
CEE Attorneys ̸ Boanță, Gîdei și Asociații își consolidează practica de drept societar ̸ M&A prin cooptarea Mădălinei Ivan
MPR Partners | Maravela, Popescu & Asociații implementează o platformă de inteligență artificială pentru sectorul juridic. Firma de avocați urmărește dezvoltarea în sfera digitală și accelerează pe zona de tehnologie
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAŢII is recruting ambitious graduates to join the firm’s consultancy and litigation practices
Înalta Curte repune inspecția fiscală în termenul legal. Avocații Radu și Asociații au contribuit la obținerea deciziei
Bondoc & Asociatii, alături de Eviva Energy într-un proiect complex de restructurare a unei datorii provenind dintr-o tranzacție anterioară
Ce proiecte i-au ținut ocupați pe avocații de Banking & Finance de la KPMG Legal. Laura Toncescu, Partener: Primele 8 luni ale acestui an au fost extrem de încărcate. Proiectele de tip NPLs au frânat, dar solicitările de asistență au fost dintre cele mai variate, de la regulatory, până la tranzacții, due diligence, AML și digitalizare
Proiecte de finanțare, inclusiv din fonduri europene, preluarea unei instituții financiare-nebancare și achiziția de NPL-uri, printre mandatele cheie ale echipei de Banking&Finance de la Bohâlțeanu & Asociații în S1 2020. Daniela Milculescu, Partener: Digitalizarea serviciilor devine principala preocupare a jucătorilor din piața în domeniul financiar
Echipa de Real Estate de la Wolf Theiss este implicată în mai multe finanţări imobiliare, una dintre acestea fiind printre cele mai mari proiecte ale acestui an, din punct de vedere al valorii. Implicați în numeroase procese de due diligence cu componente imobiliare semnificative, avocații spun că au constatat un interes sporit pentru reluarea unor tranzacţii de M&A şi un număr semnificativ de proiecte amânate au fost reiniţiate
Refinitiv | Cum s-au împărțit fuziunile mid-market, în primele 8 luni din 2020, pe firmele de avocatură active și la București. Tranzacții mai mici și mai puține în Europa Estică
Firma de avocatură Stratulat Albulescu își va muta birourile în clădirea One Herăstrău Office. Relocarea coincide cu o perioadă de creștere susținută, 13 avocați fiind recrutați de la începutul anului 2020
Echipa de Real-Estate de la Popescu & Asociații asistă unul dintre cei mai mari retaileri de FMGC în cadrul extinderii, în negocieri privind preluarea altor concurenți locali și în diverse achiziții imobiliare. Loredana Popescu, Partener: Am observat în ultima perioadă o creștere a solicitărilor de finanțare. Zona de achiziție ̸ arendă pentru terenuri agricole pare din ce în ce mai atrăgătoare pentru investitori
Noerr a asistat concernul sud-coreean Doosan în tranzacția de vânzare a platformei industriale IMGB. Avocații au oferit asistență coreenilor de-a lungul întregului proces de exit din România
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...