ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Antreprenorii din mall-uri au discutat cu reprezentanţii Ministerului Economiei despre reluarea activităţii în marile centre comerciale. Bogdan Chiriţoiu (Consiliul Concurenței), prezent la discuții

02 Iunie 2020   |   AGERPRES

Discuţiile au vizat modificarea modelelor comerciale şi a comportamentului cumpărătorilor, pericolul redirecţionării acestora dinspre offline către online, precum şi necesitatea dezvoltării unui model de restructurare a ecosistemului mall-urilor, se menţionează în comunicatul Ministerului Economiei.

 
 
Proprietarii de mall-uri şi patronatele din comerţul nealimentar s-au întâlnit, marţi, cu secretarul de stat din Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri Liviu Rogojinaru, în prezenţa preşedintelui Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, pentru a găsi soluţii la problemele provocate marilor centre comerciale de epidemia de coronavirus.

Potrivit unui comunicat remis marţi de ministerul de resort, proprietarii de mall-uri şi patronatele din comerţul nealimentar au formulat propuneri pentru calendarul redeschiderii centrelor comerciale, în condiţii de siguranţă sanitară, după suspendarea activităţii ca urmare a măsurilor de limitare a răspândirii pandemiei SARS-CoV-2.

Discuţiile au vizat modificarea modelelor comerciale şi a comportamentului cumpărătorilor, pericolul redirecţionării acestora dinspre offline către online, precum şi necesitatea dezvoltării unui model de restructurare a ecosistemului mall-urilor, se menţionează în comunicatul Ministerului Economiei.


Secretarul de stat le-a solicitat reprezentanţilor mediului de afaceri să îşi transmită punctele de vedere şi soluţiile propuse pentru revenirea la normalitate a activităţii economice, pentru a fi analizate la nivel guvernamental. Liviu Rogojinaru a prezentat şi câteva idei referitoare la programele de suport guvernamental pentru IMM-urile din domeniile afectate de criză - comerţ, HoReCa şi altele, precizând că vor exista programe similare şi pentru companiile mari.

"Programele se adresează tuturor industriilor afectate, iar accesarea lor va fi digitală. Deschiderea autorităţilor publice pentru dialog este totală. De altfel, la nivelul Ministerului Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, am creat un grup consultativ din care fac parte reprezentanţi ai mediului de afaceri, mediului bancar, mediului universitar, cu care păstrăm un contact permanent, pentru a avea un feedback real şi imediat din partea tuturor operatorilor economici din piaţă", a precizat secretarul de stat.

Participanţii la dezbatere au subliniat importanţa predictibilităţii şi a coerenţei măsurilor guvernamentale de repornire a economiei şi au solicitat sprijinul autorităţilor pentru reglementarea situaţiei existente între proprietarii centrelor comerciale şi companiile care închiriază spaţii cu privire la chiria spaţiilor în perioada suspendării activităţii şi în cea imediat următoare reluării acesteia.

La discuţii au participat reprezentanţi ai Organizaţiei Patronale a Retailerilor din România (RORETAIL), Organizaţiei Patronale a Hotelurilor şi Restaurantelor din România (HORA), Federaţiei Patronale a Reţelelor de Comerţ, reprezentaţi ai industriei cosmetice, şi alţii.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 5711 / 7917
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...