ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Export de talente și servicii pentru administrarea de proprietăți: 6 milioane de metri pătrați în responsabilitatea unei românce

04 Iulie 2019   |   T. S.

• O echipă de peste 600 de oameni, coordonată din România, administrează proprietăți cu o suprafață totală echivalentă cu 10 clădiri de dimensiunea Pentagonului • Luiza Moraru este singurul consultant imobiliar din România cu o funcție de management la nivel regional

Luiza Moraru coordonează o echipă de peste 600 de persoane, fiind singurul consultant imobiliar din România cu o functie de management la nivel regional

 
 
În urmă cu un an, compania CBRE, liderul global și național al pieței de consultanță imobiliară, a promovat un român în funcția de coordonator al diviziei de administrare a proprietăților imobiliare pentru regiunea Europa Centrală și de Est (CEE). În doar un an, portofoliul administrat s-a extins cu 50% iar odată cu el a crescut și echipa, așa încât, la 39 de ani, Luiza Moraru coordonează o echipă de peste 600 de persoane, fiind singurul consultant imobiliar din România cu o funcție de management la nivel regional.

Luiza Moraru are o experiență de peste 18 ani în piața de consultanță imobiliară, dintre care ultimii  11 ani în cadrul CBRE România, la care se adaugă cinci ani în Eurisko, companie achiziționată anterior de CBRE. În rolul de Head of Property Management CEE, Luiza este responsabilă cu administrarea și extinderea portofoliului de proprietăți imobiliare din România, Polonia, Austria, Cehia, Ungaria și Slovacia. În 2019, s-au adăugat cele 8 țări din SEE (Albania, Bosnia și Herțegovina, Bulgaria, Croația, Muntenegru, Serbia, Slovenia și Grecia), CBRE deschizând divizia de property management și pe aceste piețe.


În ultimul an, portofoliul de proprietăți administrat de CBRE a crescut cu 50%, depășind 6 mil. mp de spații de birouri, centre comerciale și spații industriale. Echipa de Property Management s-a extins, de asemenea, cu specialiști din domenii diferite, care aduc valoare adăugată pieței imobiliare, de la industria hotelieră și până la experți în digital și tehnologie.

„Piața de property management continuă să crească atât în România, cât și în regiune. Este o dezvoltare naturală, datorată serviciilor tot mai diversificate și personalizate, care pot ridica, pe termen mediu și lung, valoarea proprietăților. Dacă în acest moment, rata externalizării servicilor de administrare este de 30-35% la nivelul regiunii, estimăm că, în cel mult trei ani, vom depăși pragul de 50%, pe piețele mature acest procent fiind de peste 80%”, a declarat Luiza Moraru, Head of Property Management CEE, CBRE.

Personalizarea serviciilor de Property Management pentru o clădire de birouri sau un centru comercial includ alocarea unei echipe dedicate pentru proiect, Community Management - responsabil cu organizarea evenimentelor specifice în funcție poziționarea clădirii, de profilul chiriașilor și al angajaților acestora, marketing senzorial, precum și integrarea tehnologiei în viața de zi cu zi a ocupanților clădirii prin folosirea aplicațiilor mobile. Toate aceste servicii au rolul de a transforma mediul din interiorul și din exteriorul unei clădiri, așa încât utilizarea spațiilor, fie că este vorba de a lucra într-o clădire de birouri sau de a face cumpărăturile într-un centru comercial, să devină o experiență cât mai plăcută.

 „Pe piața de birouri, decizia de relocare a companiilor este tot mai legată de ceea ce își doresc angajații iar biroul și comunitatea din jurul lui devin factori decisivi în atragerea și retenția talentelor. Prin urmare, serviciile care le pot face angajaților viața mai ușoară sunt extrem de importante. Este o reacție în lanț: satisfacția angajaților duce la loializarea lor, care atrage după sine loializarea chiriașilor, respectiv contracte de închiriere pe perioade mai lungi, ceea ce se traduce prin creșterea valorii proprietăților pentru clienții pe care îi reprezentăm”, a explicat Luiza Moraru.

Același lucru se întâmplă și în cazul centrelor comerciale, unde serviciile și crearea unei experiențe au o influență majoră în decizia de a alege o anumită destinație. În Europa Centrală și de Est, CBRE administrează un portofoliu de 138 de proiecte de retail, cu o suprafață totală de aproximativ 2,2 milioane mp, similară cu suprafața totală administrată pe segmentul spațiilor de birouri (2,3 milioane mp). Sectorul de retail a fost dintotdeauna concentrat pe experiența consumatorului, iar pentru CBRE acest element nu s-a limitat la retail, întrucât experiența este un factor transformațional în orice mediu.

„Cu ajutorul unei echipe puternice și având deja în administrare un portofoliu considerabil de spații de retail, am putut dezvolta într-un mod unic serviciile de property management pentru clădirile de birouri. CBRE folosește know-how-ul acumulat în managementul centrelor comerciale și îl adaptează nevoilor clădirilor de birouri. Este o transformare completă a modului în care ocupanții unei clădirii interacționează cu spațiul, din momentul în care se apropie de clădire și pot vedea online câte locuri de parcare mai sunt libere și până când pleacă de la birou și pot afla ce evenimente au loc la restaurantele sau puburile din zonă”, a încheiat Luiza Moraru.

În România, departamentul de administrare de proprietăți a fost înființat la finele anului 2013. În ultimii trei ani, portofoliul administrat local a crescut de șapte ori, depășind 770.000 mp, printre care se numără centrele comerciale Sun Plaza București, VIVO! Cluj, VIVO! Constanța și clădirile de birouri Timpuri Noi Square, Aviatorilor 8, Floreasca Business Park, Lakeview, Campus 6.1 sau Victoria Park.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 7151 / 7952
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Dorsey & Whitney (Europe) LLP și Schoenherr România, alături de cumpărator în tranzacția prin care Eleco plc, firmă listată pe bursa londoneză, preia două companii de software locale. Ce consultanți au lucrat pentru vânzător
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
BONDOC ȘI ASOCIAȚII anunță 5 noi promovări în cadrul echipei sale de avocați, inclusiv un nou partener | Lucian Bondoc, Managing Partner: Continuă recunoașterea meritocratică și echitabilă a atingerii unor praguri de experiență și a unor contribuții speciale la succesul nostru comun
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Alexia Rizoiu, 85 de puncte la examenul organizat de Facultatea de Drept în anul 2022: ”Cuvântul-cheie în jurul căruia îmi concentrez activitatea de student este echilibrul. Satisfacția pe care o obții după ce ai reușit să înțelegi încă un concept sau o instituție a dreptului nu se compară cu nimic altceva; simți că ai mai făcut un pas spre a deveni profesionistul care îți dorești să fii”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
Reff & Asociații și Deloitte România au asistat proprietarii Expo Market Doraly în vânzarea integrală a parcului comercial către dezvoltatorul imobiliar WDP
MPR|Partners asistă cu succes Verde Magnesium într-un important proiect minier. Trei parteneri în echipa de proiect coordonată de Dana Rădulescu
LegiTeam: Mitel & Asociații recrutează avocați definitivi pentru Departamentul de Real Estate & Construction
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...