ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Export de talente și servicii pentru administrarea de proprietăți: 6 milioane de metri pătrați în responsabilitatea unei românce

04 Iulie 2019   |   T. S.

• O echipă de peste 600 de oameni, coordonată din România, administrează proprietăți cu o suprafață totală echivalentă cu 10 clădiri de dimensiunea Pentagonului • Luiza Moraru este singurul consultant imobiliar din România cu o funcție de management la nivel regional

Luiza Moraru coordonează o echipă de peste 600 de persoane, fiind singurul consultant imobiliar din România cu o functie de management la nivel regional

 
 
În urmă cu un an, compania CBRE, liderul global și național al pieței de consultanță imobiliară, a promovat un român în funcția de coordonator al diviziei de administrare a proprietăților imobiliare pentru regiunea Europa Centrală și de Est (CEE). În doar un an, portofoliul administrat s-a extins cu 50% iar odată cu el a crescut și echipa, așa încât, la 39 de ani, Luiza Moraru coordonează o echipă de peste 600 de persoane, fiind singurul consultant imobiliar din România cu o funcție de management la nivel regional.

Luiza Moraru are o experiență de peste 18 ani în piața de consultanță imobiliară, dintre care ultimii  11 ani în cadrul CBRE România, la care se adaugă cinci ani în Eurisko, companie achiziționată anterior de CBRE. În rolul de Head of Property Management CEE, Luiza este responsabilă cu administrarea și extinderea portofoliului de proprietăți imobiliare din România, Polonia, Austria, Cehia, Ungaria și Slovacia. În 2019, s-au adăugat cele 8 țări din SEE (Albania, Bosnia și Herțegovina, Bulgaria, Croația, Muntenegru, Serbia, Slovenia și Grecia), CBRE deschizând divizia de property management și pe aceste piețe.


În ultimul an, portofoliul de proprietăți administrat de CBRE a crescut cu 50%, depășind 6 mil. mp de spații de birouri, centre comerciale și spații industriale. Echipa de Property Management s-a extins, de asemenea, cu specialiști din domenii diferite, care aduc valoare adăugată pieței imobiliare, de la industria hotelieră și până la experți în digital și tehnologie.

„Piața de property management continuă să crească atât în România, cât și în regiune. Este o dezvoltare naturală, datorată serviciilor tot mai diversificate și personalizate, care pot ridica, pe termen mediu și lung, valoarea proprietăților. Dacă în acest moment, rata externalizării servicilor de administrare este de 30-35% la nivelul regiunii, estimăm că, în cel mult trei ani, vom depăși pragul de 50%, pe piețele mature acest procent fiind de peste 80%”, a declarat Luiza Moraru, Head of Property Management CEE, CBRE.

Personalizarea serviciilor de Property Management pentru o clădire de birouri sau un centru comercial includ alocarea unei echipe dedicate pentru proiect, Community Management - responsabil cu organizarea evenimentelor specifice în funcție poziționarea clădirii, de profilul chiriașilor și al angajaților acestora, marketing senzorial, precum și integrarea tehnologiei în viața de zi cu zi a ocupanților clădirii prin folosirea aplicațiilor mobile. Toate aceste servicii au rolul de a transforma mediul din interiorul și din exteriorul unei clădiri, așa încât utilizarea spațiilor, fie că este vorba de a lucra într-o clădire de birouri sau de a face cumpărăturile într-un centru comercial, să devină o experiență cât mai plăcută.

 „Pe piața de birouri, decizia de relocare a companiilor este tot mai legată de ceea ce își doresc angajații iar biroul și comunitatea din jurul lui devin factori decisivi în atragerea și retenția talentelor. Prin urmare, serviciile care le pot face angajaților viața mai ușoară sunt extrem de importante. Este o reacție în lanț: satisfacția angajaților duce la loializarea lor, care atrage după sine loializarea chiriașilor, respectiv contracte de închiriere pe perioade mai lungi, ceea ce se traduce prin creșterea valorii proprietăților pentru clienții pe care îi reprezentăm”, a explicat Luiza Moraru.

Același lucru se întâmplă și în cazul centrelor comerciale, unde serviciile și crearea unei experiențe au o influență majoră în decizia de a alege o anumită destinație. În Europa Centrală și de Est, CBRE administrează un portofoliu de 138 de proiecte de retail, cu o suprafață totală de aproximativ 2,2 milioane mp, similară cu suprafața totală administrată pe segmentul spațiilor de birouri (2,3 milioane mp). Sectorul de retail a fost dintotdeauna concentrat pe experiența consumatorului, iar pentru CBRE acest element nu s-a limitat la retail, întrucât experiența este un factor transformațional în orice mediu.

„Cu ajutorul unei echipe puternice și având deja în administrare un portofoliu considerabil de spații de retail, am putut dezvolta într-un mod unic serviciile de property management pentru clădirile de birouri. CBRE folosește know-how-ul acumulat în managementul centrelor comerciale și îl adaptează nevoilor clădirilor de birouri. Este o transformare completă a modului în care ocupanții unei clădirii interacționează cu spațiul, din momentul în care se apropie de clădire și pot vedea online câte locuri de parcare mai sunt libere și până când pleacă de la birou și pot afla ce evenimente au loc la restaurantele sau puburile din zonă”, a încheiat Luiza Moraru.

În România, departamentul de administrare de proprietăți a fost înființat la finele anului 2013. În ultimii trei ani, portofoliul administrat local a crescut de șapte ori, depășind 770.000 mp, printre care se numără centrele comerciale Sun Plaza București, VIVO! Cluj, VIVO! Constanța și clădirile de birouri Timpuri Noi Square, Aviatorilor 8, Floreasca Business Park, Lakeview, Campus 6.1 sau Victoria Park.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 8213 / 9014
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
GNP obține o nouă soluție favorabilă definitivă la Înalta Curte de Casație și Justiție prin care a fost anulată o decizie de sancționare emisă de Consiliul Concurenței | Reper jurisprudențial care impune un standard de analiză mai riguros în litigiile de concurență
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Băncilă, Diaconu și Asociații a asistat asociații Mamaia Resort Hotels în vânzarea părților lor sociale către Steaua de Mare Hotels & Resorts
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Clifford Chance Badea a asistat Aukera Energy în obținerea unei finanțări de 60 mil. € pentru primul său proiect de stocare a energiei pe bază de baterii din România
LegiTeam: GNP Guia Naghi and Partners — Corporate | M&A Associate (2–4 years)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
Mușat & Asociații anunță cooptarea fostei președinte a Curții Supreme, Corina Corbu, în poziția de Partener Coordonator al Departamentului de Litigii | Gheorghe Mușat, Senior Partner: ”Este un mare câștig pentru firmă, pentru avocații firmei, pentru clienții firmei”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...