ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Export de talente și servicii pentru administrarea de proprietăți: 6 milioane de metri pătrați în responsabilitatea unei românce

04 Iulie 2019   |   T. S.

• O echipă de peste 600 de oameni, coordonată din România, administrează proprietăți cu o suprafață totală echivalentă cu 10 clădiri de dimensiunea Pentagonului • Luiza Moraru este singurul consultant imobiliar din România cu o funcție de management la nivel regional

Luiza Moraru coordonează o echipă de peste 600 de persoane, fiind singurul consultant imobiliar din România cu o functie de management la nivel regional

 
 
În urmă cu un an, compania CBRE, liderul global și național al pieței de consultanță imobiliară, a promovat un român în funcția de coordonator al diviziei de administrare a proprietăților imobiliare pentru regiunea Europa Centrală și de Est (CEE). În doar un an, portofoliul administrat s-a extins cu 50% iar odată cu el a crescut și echipa, așa încât, la 39 de ani, Luiza Moraru coordonează o echipă de peste 600 de persoane, fiind singurul consultant imobiliar din România cu o funcție de management la nivel regional.

Luiza Moraru are o experiență de peste 18 ani în piața de consultanță imobiliară, dintre care ultimii  11 ani în cadrul CBRE România, la care se adaugă cinci ani în Eurisko, companie achiziționată anterior de CBRE. În rolul de Head of Property Management CEE, Luiza este responsabilă cu administrarea și extinderea portofoliului de proprietăți imobiliare din România, Polonia, Austria, Cehia, Ungaria și Slovacia. În 2019, s-au adăugat cele 8 țări din SEE (Albania, Bosnia și Herțegovina, Bulgaria, Croația, Muntenegru, Serbia, Slovenia și Grecia), CBRE deschizând divizia de property management și pe aceste piețe.


În ultimul an, portofoliul de proprietăți administrat de CBRE a crescut cu 50%, depășind 6 mil. mp de spații de birouri, centre comerciale și spații industriale. Echipa de Property Management s-a extins, de asemenea, cu specialiști din domenii diferite, care aduc valoare adăugată pieței imobiliare, de la industria hotelieră și până la experți în digital și tehnologie.

„Piața de property management continuă să crească atât în România, cât și în regiune. Este o dezvoltare naturală, datorată serviciilor tot mai diversificate și personalizate, care pot ridica, pe termen mediu și lung, valoarea proprietăților. Dacă în acest moment, rata externalizării servicilor de administrare este de 30-35% la nivelul regiunii, estimăm că, în cel mult trei ani, vom depăși pragul de 50%, pe piețele mature acest procent fiind de peste 80%”, a declarat Luiza Moraru, Head of Property Management CEE, CBRE.

Personalizarea serviciilor de Property Management pentru o clădire de birouri sau un centru comercial includ alocarea unei echipe dedicate pentru proiect, Community Management - responsabil cu organizarea evenimentelor specifice în funcție poziționarea clădirii, de profilul chiriașilor și al angajaților acestora, marketing senzorial, precum și integrarea tehnologiei în viața de zi cu zi a ocupanților clădirii prin folosirea aplicațiilor mobile. Toate aceste servicii au rolul de a transforma mediul din interiorul și din exteriorul unei clădiri, așa încât utilizarea spațiilor, fie că este vorba de a lucra într-o clădire de birouri sau de a face cumpărăturile într-un centru comercial, să devină o experiență cât mai plăcută.

 „Pe piața de birouri, decizia de relocare a companiilor este tot mai legată de ceea ce își doresc angajații iar biroul și comunitatea din jurul lui devin factori decisivi în atragerea și retenția talentelor. Prin urmare, serviciile care le pot face angajaților viața mai ușoară sunt extrem de importante. Este o reacție în lanț: satisfacția angajaților duce la loializarea lor, care atrage după sine loializarea chiriașilor, respectiv contracte de închiriere pe perioade mai lungi, ceea ce se traduce prin creșterea valorii proprietăților pentru clienții pe care îi reprezentăm”, a explicat Luiza Moraru.

Același lucru se întâmplă și în cazul centrelor comerciale, unde serviciile și crearea unei experiențe au o influență majoră în decizia de a alege o anumită destinație. În Europa Centrală și de Est, CBRE administrează un portofoliu de 138 de proiecte de retail, cu o suprafață totală de aproximativ 2,2 milioane mp, similară cu suprafața totală administrată pe segmentul spațiilor de birouri (2,3 milioane mp). Sectorul de retail a fost dintotdeauna concentrat pe experiența consumatorului, iar pentru CBRE acest element nu s-a limitat la retail, întrucât experiența este un factor transformațional în orice mediu.

„Cu ajutorul unei echipe puternice și având deja în administrare un portofoliu considerabil de spații de retail, am putut dezvolta într-un mod unic serviciile de property management pentru clădirile de birouri. CBRE folosește know-how-ul acumulat în managementul centrelor comerciale și îl adaptează nevoilor clădirilor de birouri. Este o transformare completă a modului în care ocupanții unei clădirii interacționează cu spațiul, din momentul în care se apropie de clădire și pot vedea online câte locuri de parcare mai sunt libere și până când pleacă de la birou și pot afla ce evenimente au loc la restaurantele sau puburile din zonă”, a încheiat Luiza Moraru.

În România, departamentul de administrare de proprietăți a fost înființat la finele anului 2013. În ultimii trei ani, portofoliul administrat local a crescut de șapte ori, depășind 770.000 mp, printre care se numără centrele comerciale Sun Plaza București, VIVO! Cluj, VIVO! Constanța și clădirile de birouri Timpuri Noi Square, Aviatorilor 8, Floreasca Business Park, Lakeview, Campus 6.1 sau Victoria Park.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1046 / 33040
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Avocații RTPR Allen&Overy, în tranzacția prin care americanii de la Brink cumpără companiile G4S din România şi alte 13 pieţe. Managing Partner-ul Costin Tărăcilă a coordonat echipa locală
Avocații D&B David și Baias și PwC România au acordat consultanță Tarom în procesul de aprobare a ajutorului de stat de salvare de către Comisia Europeană
Laura Rudnyanszky, Country Privacy Lead - Teleperformance Group: Să ne imaginăm cum va arăta piața avocaturii în următorii cinci ani, să intuim ce vor face roboții ̸ tehnologiile și ce anume va face avocatul. Apoi să ne pregătim pentru asta foarte riguros
Un avocat român intră pe lista celor mai buni profesioniști recomandați în Silicon Valley pentru practica în arbitraj și mediere din domeniul tehnologiei
Al doilea arbitraj ICSID cerut de frații Micula a ajuns la final | Firma suedeză Mannheimer Swartling, Shearman & Sterling și biroul Dentons din Paris s-au luptat timp de 6 ani cu LDDP și Lalive. Se așteaptă decizia Tribunalului arbitral în litigiul cu pretenții de 2,3 mld. €
Avocații Mitel & Asociații sunt implicați în discuții care privesc tranzacții noi, estimate a se finaliza în T1-2020. Sorin Mitel (Managing Partner): Avocatura rămâne esențialmente o profesie și mai puțin o „afacere” în care prețurile să dicteze competitivitatea
Voinescu Lawyers a încheiat o alianță cu Studio legale asociato Martinez & Novebaci din Milano. Casa de avocați a deschis și un birou la Paris
România a câștigat arbitrajul în care italienii de la FIN.CO.GE.RO cereau despăgubiri de 327 mil. €. Ce facturi a plătit statul pentru apărare în acest dosar și ce firme de avocați sărbătoresc victoria
Ce punctaje au obținut firmele selectate de Ministerul Finanțelor pentru derularea Programului MTN | Pelinari și Pelinari, în asociere cu Cleary Gottlieb, s-a clasat pe prima poziție. Pe lista finaliștilor sunt și asocierile din care fac parte Filip & Company și Volciuc-Ionescu
Dr. Sabin Taclit, Legal Manager în cadrul NextGen Communications: Strategia departamentelor juridice va rămâne aceeași și în anul 2020: prevenire și inovație. Va fi un an dedicat mai mult consultanței juridice și mai puțin activității litigioase
LegiTeam: ZRVP recrutează avocat definitiv pentru departamentul Litigii
Avocații Radu și Asociații SPRL obțin o nouă confirmare din partea Înaltei Curți de Casație și Justiție a momentului de la care curge termenul de prescripție în materie fiscală
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...