ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Răzvan Cuc, despre constructorul pentru Ploieşti-Braşov: O companie din China în asociere. E apanajul CNSP

11 Aprilie 2019   |   Mediafax

PPP-urile sunt gestionate de Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză (CNSP), iar Ion Ghizdeanu este preşedintele instituţiei.

 
 
Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a confirmat, miercuri seara, că autostrada Ploieşti - Braşov va fi construită de un consorţiu din China, printr-un parteneriat public - privat (PPP), iar contractul urmează să fie semnat în aproximativ o lună şi jumătate.

„Aşa am auzit şi eu… O companie din China în asociere cu altă companie”, a afirmat Răzvan Cuc, miercuri seara, într-o emisiune la Digi 24, întrebat dacă autostrada Ploieşti - Braşov va fi construită de o companie din China.

Când i s-a spus că firmele din China lucrează cu muncitori din China, ministrul Transporturilor a reaminit că „noi avem o problemă pe piaţa forţei de muncă foarte mare, la constructori” şi că a mai rămas un singur constructor român.


„Aceasta este o discuţie avansată. Nu ştiu ce s-a discutat cu acea firmă. Haideţi să vedem ce se întâmpla. Discuţia aceasta trebuie să o aveţi cu domnul Ghizdeanu. Încă o dată, nu eu am discutat cu firma din China. Haideţi să nu ne pripim să tragem concluzii. Haideţi să vedem ce se întâmplă. Am răbdare şi aştept. Am răbdare să văd ce se va întâmplă, să vorbesc cu domnul Ghizdeanu să îmi spună şi mie care este negocierea care va avea loc între semnatarul contracului şi firma care va executa lucrarea”, a completat Cuc, când i s-a spus că firmele de construcţii din China lucrează cu muncitori din China şi materiale de construcţie din China.

PPP-urile sunt gestionate de Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză (CNSP), iar Ion Ghizdeanu este preşedintele instituţiei. „Este o variantă mai rapidă şi avem foarte multe firme care sunt interesate”, a adăugat Cuc, referindu-se la PPP-uri versus fonduri europene. „Această modalitate de a lansa PPP-urile este mult mai rapidă, pentru că este o perioadă de precalificare în care vin firmele care sunt interesate să intre. Practic, deblocăm toată partea de licitaţii care, în momentul de faţă, vedem că generează contestaţii, fie nu se prezintă anumite firme, la depunerea de oferte”, a subliniat Cuc.

Ministrul Transporturilor a confirmat că va fi o taxă, dar a spus încă că nu poate da detalii din proiect, cât va fi. „Poate să vă spună domnul Ghizdeanu, că dânsul a lucrat la acest proiect. Noi, la Transporturi, i-am asigurat suportul din punct de vedere tehnic, i-am pus toată documentaţia tehnică la dispoziţie”, a subliniat Cuc.

Oficialul de la Transporturi a mai confirmat că peste aproximativ şase săptămâni va fi semnat contractul de proiectare şi execuţie cu această firmă. „Ploieşti – Braşov a depăşit perioada de precalificare, într-o lună – o lună şi jumătate se va semna contractul cu acel consorţiu care a venit, dar este apanajul Comisiei de Prognoză. N-aş vrea să mă bag peste atributele Comisiei”, a mai susţinut Cuc.

Premierul Viorica Dăncilă a anunţat, miercuri 3 aprilie, că, în scurt timp, Guvernul va începe negocierea clauzelor contractului de PPP pentru construirea autostrăzii Ploieşti-Comarnic-Braşov.

„Facem progrese în privinţa autostrăzi Ploieşti - Comarnic – Braşov, o investiţie aşteptată de români, foarte importantă pentru susţinerea dezvoltării economice. Deşi guvernele anterioare au promis că vor realiza această autostradă şi au făcut şi refăcut studiile de fezabilitate, noi numai în câteva luni am ajuns la faza finală a achiziţiilor publice. Recent, conform termenului limită stabilit, o asociere de firme cu vaste experienţe în domeniul infrastructurii a depus oferta detaliată pentru construirea şi operarea în parteneriat public privat autostrăzii Ploieşti - Comarnic – Braşov. Comisia de evaluarea deschis oferta, se verifică documentaţia iar în scurt timp va începe negocierea clauzele contractului de parteneriat public privat”, a declarat Viorica Dăncilă, la începutul acelei şedinţe de Guvern.

La finalul lunii decembrie a anului 2018, Viorica Dăncilă anunţa că termenul realist pentru finalizarea autostrăzii Comarnic- Braşov este anul 2024, dar speră ca şantierul să fie gata mai devreme, în condiţiile în care la începutul lui 2019 va fi desemnat constructorul câştigător.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 438 / 32059
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Secretary Position Opening (Bondoc & Asociații)
Practica de M&A și Tehnologie a Clifford Chance Badea a asistat Abris Capital Partners la preluarea unui pachet majoritar în Global Technical Group
Cum reușește Țuca Zbârcea & Asociații să atragă talente | Beneficii și cerințe, explicate de Monica Paisa, Staff Coordinator. Tinerii candidați trebuie să fie dedicați unor proiecte profesionale pe termen lung
VIDEO | Din vorbă-n vorbă cu dr. Cosmin Vasile, noul name partner de la ZRVP. Despre schimbarea de denumire a firmei, recrutări, profil avocatului căutat, avalanșa de mandate în arbitraj internațional și marketing-ul firmelor de avocați
LegiTeam: RTPR Allen & Overy looking for an employment lawyer
Clifford Chance Badea a asistat grupul german REWE | DerTour în legătură cu preluarea diviziei de turism a Eurolines.Echipa multidisciplinară de avocați a fost coordonată de Nadia Badea și Loredana Ralea
Reff & Asociații își extinde echipa de litigii prin recrutarea avocaților Mihnea Galgoțiu-Săraru și Ana Pantilică
Avocații din cadrul D&B David și Baias văd un interes crescut pentru sectorul logistic și industrial, în perioada următoare. Georgiana Bălan, Head of Real Estate: Suntem implicați în patru proiecte distincte pentru construirea de fabrici în provincie și în apropierea Bucureștiului
Directiva europeană privind drepturile acționarilor trebuia transpusă în legislația românească până la jumătatea lunii iunie 2019 | Narcisa Oprea, Partener Schoenherr: Chiar dacă directiva nu a fost transpusă încă, existând doar un proiect de lege în acest sens, clienții noștri se pregătesc din vreme pentru conformare, dată fiind anvergura schimbărilor
PNSA și NNDKP, consultanți într-o finanțare de 324 mil. € acordată de un sindicat bancar grupului Ameropa. Ce echipe de avocați au lucrat în proiect
LafargeHolcim preia producătorul de prefabricate Somaco de la Oresa. Avocații PNSA au asistat fondul de investiții, Filip & Company a fost alături de cumpărător
CMS a asistat fondul de private equity Innova în preluarea unuia dintre cei mai puternici jucători români din piața de optică medicală. Vânzătorii, asistați de avocații PNSA | Ce echipe au lucrat în tranzacție
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...