
Lasselsberger Ceramics România planifică investiții de 9 mil. lei pentru acest an, după o creștere de 20% a cifrei de afaceri în 2019
23 Iulie 2020
BizLawyer• Compania anticipează o ușoară majorare a cifrei de afaceri din acest an și dublarea valorii exporturilor • Pe o piață estimată la un volum de 32 mil. m2, brandul CESAROM își menține poziția de lider, cu o cotă de piață de 20%
![]() |
Lasselsberger Ceramics România, unicul producător local de plăci ceramice și deținător al brandului CESAROM, anticipează menținerea tendinței de creștere a business-ului și în acest an, precum și creșterea exporturilor, valoarea acestora urmând să reprezinte 10% din cifra de afaceri a grupului. Estimările au la bază investiții de peste 9 milioane de lei, acestea urmând a fi direcționate în mărirea capacităților de producție și calitatea acesteia.
În 2019, grupul de companii format din SANEX S.A. și LASSELSBERGER S.A. a înregistrat o creștere de 20% a cifrei de afaceri, ajungând la 158 mil. lei, și estimează o majorare ușoară și pentru anul curent, precum și o redresare a profitului, după ce în 2019 acesta a fost impactat cu 8,5 mil.lei, pe fondul OUG 114/2018, ce a determinat în principal creșterea prețurilor la serviciile de energie. Având în vedere evenimentele din ultima perioadă, reprezentanții companiei afirmă că piața locală de plăci ceramice ar putea să înregistreze un declin de până la 10-15%, comparativ cu 2019. Astfel, în 2020, piața ar putea ajunge, în acest scenariu, la un volum de cca. 31-32 mil. m2.
În 2019, grupul de companii format din SANEX S.A. și LASSELSBERGER S.A. a înregistrat o creștere de 20% a cifrei de afaceri, ajungând la 158 mil. lei, și estimează o majorare ușoară și pentru anul curent, precum și o redresare a profitului, după ce în 2019 acesta a fost impactat cu 8,5 mil.lei, pe fondul OUG 114/2018, ce a determinat în principal creșterea prețurilor la serviciile de energie. Având în vedere evenimentele din ultima perioadă, reprezentanții companiei afirmă că piața locală de plăci ceramice ar putea să înregistreze un declin de până la 10-15%, comparativ cu 2019. Astfel, în 2020, piața ar putea ajunge, în acest scenariu, la un volum de cca. 31-32 mil. m2.
„Criza pandemică a creat însă un avantaj competitiv pentru noi, în calitate de producător autohton. Românii au început să devină tot mai conștienți de faptul că produsele fabricate în România sunt la fel de atractive din punct de vedere calitativ și estetic, comparabile cu orice produs de import. Acum suntem, probabil, mai sensibili decât oricând față de produsele fabricate în România”, a declarat Petrișor Grindeanu, Director General SANEX S.A.
Pentru 2020, compania și-a planificat un buget de peste 9 mil. lei, prin care va continua să investească în automatizarea și eficientizarea procesului de fabricație, pe toate liniile de producție din fabrica SANEX S.A. Prin aceste măsuri, compania vizează creșterea productivității și a calității, crearea de noi produse, cât și scăderea consumului de energie din unitatea de producție.
„În ultimii ani, au fost realizate investiții importante în liniile de producție și în echipamente mai performante atât pentru producția efectivă a biscuitului ceramic, cât și în decorarea acestuia – fie aceasta o decorare 100% digitală, ori cu efecte speciale și aplicații din materiale prețioase precum platină sau aur. În urma acestor investiții, jumătate din liniile de producție din fabrica SANEX sunt de ultimă generație - automatizate și robotizate. Totodată, alocăm o atenție deosebită plăcilor de formate mari, segment pe care se înregistrează o creștere din ce în ce mai mare”, a adăugat reprezentantul companiei.
Potrivit acestuia, Lasselsberger Ceramics România este și singurul producător local care investește în studii de piață, ceea ce oferă companiei avantajul de a înțelege gusturile și de a identifica obiceiurile de consum ale românilor, produsele fiind astfel aliniate constant la cerințele pieței, dar și la tendințele actuale internaționale. Activitatea intensă de cercetare a pieței a dus la lansarea a aproximativ 100 de colecții noi în ultimii 3 ani, acest lucru reflectându-se și în afacerile companiei, inclusiv peste granițe.
Astfel, cu o producție anuală de 8 milioane de metri pătrați de gresie și faianță, fabrica SANEX din Cluj a exportat anul trecut în ţări precum Austria, Bulgaria, Cehia, Islanda, Republica Moldova, Suedia şi Ungaria, exporturile generând cca. 5% din valoarea cifrei de afaceri. Pentru anul în curs, compania anticipează dublarea acestei valori, creșterea datorându-se atât majorării volumelor trimise peste hotare, cât și extinderii portofoliului cu noi piețe.
În ceea ce privește activitatea din acest an, compania a lansat pe piață 25 de noi colecții de gresie și faianță CESAROM, iar planurile pentru a doua jumătate a anului vizează lansarea de alte câteva noi produse, inclusiv gresii de mari dimensiuni precum 120x60cm, gresii porțelanate, rectificate și cu finisaj lucios. Pentru 2021, compania a început deja procesul de dezvoltare și prototipare a noilor colecții, ce urmează a fi lansate pe piață la începutul anului viitor.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 12 / 66 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
„The Lawyer European Awards 2025” | Trei firme cu activitate în România concurează pentru titlu la secțiunea ”Law Firm of the Year: South Eastern Europe”: NNDKP, Popescu & Asociații și TZA, pe lista scurtă a premianților. Firma fondată de Octavian Popescu, printre finaliști și în secțiunea ”European litigation team of the year”
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 2 - 6 years Attorney at Law | Dispute Resolution
Oportunități, provocări și diferențe de abordare - CMS European M&A Outlook 2026 | Horea Popescu, Managing Partner CMS România: “Europa Centrală și de Est se conturează ca o surpriză pozitivă pe harta investițiilor”. Rodica Manea, Corporate Partner: “Vedem o activitate susținută pe piața locală, iar companiile românești continuă să se adapteze rapid și să valorifice oportunitățile emergente”
bpv Grigorescu Ștefănică: tranzacțiile strategice și consolidările sectoriale definesc piața de fuziuni și achiziții | 2025 aduce structuri inovatoare, distressed M&A și o redefinire a noțiunii de succes, într-o piață în care avocații devin arhitecții echilibrului între reglementări stricte și interesele investitorilor. Cătălin Grigorescu (managing partner): „Succesul în tranzacții nu se mai măsoară doar în valoare, ci în capacitatea de a le finaliza într-un mediu juridic tot mai complex”
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Banking & Finance | Echipa Popovici Nițu Stoica & Asociații, coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica, a acordat consultanță Grupului La Fântâna pentru accesarea unei finanțări sindicalizate de 70 milioane euro, menită să susțină activitatea curentă și dezvoltarea businessului
BSMP - Bohâlțeanu și Asociații a asistat UNIGEA România în contractarea unei finanțări de 30,25 milioane EUR pentru dezvoltarea unui proiect solar de referință de 85 MW în Arad. Echipă pluridisciplinară, coordonată de partenerii Daniela Milculescu și Ionuț Bohâlțeanu, într-un efort multijurisdicțional ce a reunit investitori și consultanți cheie din patru țări
Principalele aspecte pe care angajatorii trebuie să le aibă în vedere pentru a se conforma legislației privind combaterea discriminării și hărțuirii la locul de muncă | De vorbă cu Dan Dascălu (Partener) și Sonia Bălănescu (Managing Associate) - D&B David și Baias, despre prevederile legale în vigoare, combaterea acestui fenomen și modul în care poate fi diminuat riscul apariției unor litigii inițiate de salariați
Voicu & Asociații is looking for Junior level Business Lawyers
Filip & Company a asistat ACP Credit în acordarea unei noi runde de finanțare rețelei de clinici veterinare PartnerVet. Echipa, coordonată de Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel)
Clifford Chance își consolidează practica de Litigii prin recrutarea lui Remus Codreanu ca partener în echipa din București
Kinstellar are un nou Office Managing Partner în București | Iustinian Captariu a preluat managementul biroului de la Victor Constantinescu, cel care a condus echipa locală timp de șase ani, cu rezultate remarcabile. Kristóf Ferenczi, Firm Managing Partner: ”Numirea lui Iustinian face parte din programul nostru de planificare a succesiunii, un element esențial pentru a asigura creșterea și succesul continuu al Kinstellar”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...