ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Dăianu: Am făcut o propunere ca să se aplice, cel puţin temporar, o taxă de solidaritate

26 Martie 2020   |   AGERPRES

Referitor la şomajul tehnic, el a spus că este obligatoriu. Acesta se poate face prin redistribuirea de resurse şi este un alt mod în care testăm solidaritatea.

 
 
Preşedintele Consiliului Fiscal, Daniel Dăianu, propune crearea unei taxe de solidaritate care să nu se aplice numai salariilor şi să fie temporară, urmând ca banii să fie destinaţi primului front de luptă împotriva coronavirusului.

"Rectificarea bugetară este pusă de această stare de urgenţă. Şi a doua dimensiune a rectificării bugetare derivă din necesitatea absolută de a aloca mai mult primului front de luptă, şi anume protecţia vieţii sau apărarea vieţii oamenilor. Ce înseamnă acest lucru? Că trebuie să facem chiar în condiţiile extrem de vitrege ale bugetului românesc, un buget foarte sărac în ceea ce priveşte veniturile, să creăm spaţiu fiscal sectorial, adică să realocăm resurse pentru spitale şi când spun spitale mă refer la medici, la asistenţi şi asistente, la toţi cei care deservesc ambulanţele. Aici nu este vorba numai de efectul financiar. Realocăm resurse, adică bani pentru sănătatea publică, pentru acest front. Trebuie să avem şi forţa care nu ţine numai de finanţă, de a obţine echipamentul necesar pentru că în Europa statele membre în momentul de faţă au uitat de solidaritate şi fiecare se luptă pentru a obţine cât mai mult echipament medical. Este o luptă pe viaţă şi pe moarte pentru echipamente", a spus Daniel Dăianu, la Digi 24.


Întrebat dacă la această rectificare bugetară contează de unde sunt luaţi banii, el a răspuns afirmativ.

"Nu poţi să iei de peste tot la fel. Eu cred, şi totdeauna am avut această credinţă, că în bugetul nostru există redundanţă, există ineficienţă. Deci dacă am cartografia bine şi de fapt există această hartă a ineficienţelor în sector bugetar, de acolo lesne s-ar putea reorienta resurse. De la salarii, de pildă, nu ai cum să reorientezi. Eu am făcut o propunere, nu sunt singurul. Am făcut o propunere de pildă ca să se aplice, cel puţin temporar o taxă de solidaritate. Am avut o taxă pentru a achiziţiona ceea ce face parte din patrimoniul românesc, când a fost vorba despre Brâncuşi. De ce să nu facem cu atât mai mult acum, când este vorba de patrimoniul uman al României, să salvăm vieţi omeneşti, o taxă? De fapt aici am testa sentimentul de solidaritate. O taxă de solidaritate care să fie acceptată de societatea românească, de la un anumit nivel al veniturilor. Nu mă refer numai la salarii. Să se aplice această taxă temporar care să suplimenteze resursele alocate pentru primul front de luptă. Ar avea şi o încărcătură simbolică mare. Am putea să creăm un fond de solidaritate", a afirmat Daniel Dăianu.

Referitor la şomajul tehnic, el a spus că este obligatoriu. Acesta se poate face prin redistribuirea de resurse şi este un alt mod în care testăm solidaritatea.

"Ar fi imoral să lăsăm aceste persoane de izbelişte. Noi avem şi la Consiliu Fiscal unele calcule. Luni de zile pot fi acoperite cheltuieli dedicate şomajului tehnic", a precizat Dăianu.

De asemenea, acesta a explicat că putem să avem o creştere a deficitului bugetar în acest an de două - trei procente din PIB, dar să fie o cheltuială raţională, care este dedicată luptei contra coronavirus, acoperirii cheltuielilor de şomaj.

Totodată, Daniel Dăianu a făcut refere la facilitatea de amânare a ratelor la credite şi a spus că ar introduce o nuanţă, să fie destinată pentru persoanele fizice şi firmele care au nevoie.

"Eu nu cred că această amânare ar trebui să fie reacţia automată a fiecărui cetăţean, a fiecărei întreprinderi care ar încerca să-şi optimizeze operaţiunile. Este foarte bine că băncile au înţeles care este perioada, că nu se pot desfăşura afacerile ca într-o situaţie cât de cât normală şi că este necesară o împărţire a poverii. Peste tot în lume se face aşa ceva. Şi cred că se mai impune o observaţie. Această practică nu este o inovaţie românească. În toată Uniunea Europenă guvernele, mediul de afaceri, autorităţile de supraveghere şi reglementare care nu întotdeauna sunt băncile centrale, au înţeles că se impune această împărţire a poverii. Şi că este chiar în interesul băncilor ca atunci când vom fi depăşit acest moment foarte, foarte dificil, sau această perioadă dificilă, un număr cât mai mare de întreprinderi să fie capabile să-şi desfăşoare activitatea în condiţii fireşti, fără a avea nevoie de un sprijin excepţional din partea guvernului sau al sistemului bancar. Tot astfel cum cetăţenii nu trebuie să iasă din această perioadă pur şi simplu istoviţi şi fizic şi mental", a mai declarat Daniel Dăianu.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 8118 / 8583
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...