 
			
			
    
                
                
			
			
			
			
            
			
			Ministerul Mediului lucrează la un program ‘Rabla’ pentru flotele de transport mediu şi greu (secretar de stat)
12 Iunie 2024 Agerpres
Potrivit oficialului MMAP, provocările sunt legate de alocarea bugetară pentru fiecare dintre aceste componente.
      Un program "Rabla" destinat flotelor de transport mediu şi greu se află în lucru, dar acesta nu poate deveni operaţional mai devreme de anul viitor, a declarat, miercuri, într-o conferinţă de specialitate, Bogdan Balanişcu, secretar de stat în Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor (MMAP).
"Ce am reuşit noi de anul trecut până în anul acesta, am investit în ceea ce înseamnă componenta de "Rabla Plus". În urma discuţiilor cu producătorii şi importatorii de maşini electrice, a fost modificat planul, a fost modificat tariful sau valoarea tichetului respectiv, astfel încât să reuşim să punem mai multe unităţi în circulaţie în acest an. Deja pe anul 2024, primul program "Rabla Plus" s-a lansat şi s-a consumat. Mai pregătim încă unul pentru anul care care urmează. De asemenea, este foarte important şi lucrăm în acest moment şi la ceea ce înseamnă un viitor program pe care am putea să-l lansăm pe componenta de flote, şi aici mă refer la partea de turism, pe partea de transport uşor. Acolo este o zonă auto care face mulţi kilometri şi automat poluează pe măsura kilometrilor făcuţi. Deci, avem un lucru şi această chestiune, la fel şi componenta de transport mediu sau transport greu", a spus Balaşnicu, la cea de-a doua ediţie a conferinţei Electric Truck Experience.
	"Ce am reuşit noi de anul trecut până în anul acesta, am investit în ceea ce înseamnă componenta de "Rabla Plus". În urma discuţiilor cu producătorii şi importatorii de maşini electrice, a fost modificat planul, a fost modificat tariful sau valoarea tichetului respectiv, astfel încât să reuşim să punem mai multe unităţi în circulaţie în acest an. Deja pe anul 2024, primul program "Rabla Plus" s-a lansat şi s-a consumat. Mai pregătim încă unul pentru anul care care urmează. De asemenea, este foarte important şi lucrăm în acest moment şi la ceea ce înseamnă un viitor program pe care am putea să-l lansăm pe componenta de flote, şi aici mă refer la partea de turism, pe partea de transport uşor. Acolo este o zonă auto care face mulţi kilometri şi automat poluează pe măsura kilometrilor făcuţi. Deci, avem un lucru şi această chestiune, la fel şi componenta de transport mediu sau transport greu", a spus Balaşnicu, la cea de-a doua ediţie a conferinţei Electric Truck Experience.
Potrivit oficialului MMAP, provocările sunt legate de alocarea bugetară pentru fiecare dintre aceste componente.
"N-am fost niciodată tipul de om din administraţie sau din politică care să vorbească pe după masă sau pe după scară. Este destul de dificil, aproape imposibil, să existe o linie de finanţare deschisă în acest sens, pentru că este o chestiune legată de ceea ce înseamnă componenta bugetară, ce se bugetează la începutul anului, ce se face după partea de rectificare bugetară. Din punctul acesta de vedere, ceva operaţional nu se poate discuta mai devreme de anul anul viitor, pentru că nu se poate din punct de vedere legal la cum funcţionează bugetele", a subliniat secretarul de stat.
În ceea ce priveşte dezvoltarea reţelei de încărcare a vehiculelor electrice, reprezentantul Ministerului Mediului a punctat faptul că este optimist deşi sunt ceva probleme.
"Cred, de asemenea, că este nevoie şi de pe celelalte linii ale Guvernului României să investim în componenta de Cercetare-Dezvoltare şi asta pentru a încuraja la nivel naţional partea economică, să putem să venim şi noi şi să începem să dezvoltăm România. Sunt anumite elemente care să fie conexe cu ceea ce înseamnă industria auto pe acest segment. Au fost ceva discuţii la Ministerul Dezvoltării pe o componentă de finanţare în care să venim şi cu capacităţi de stocare pentru energia electrică pentru cele două componente de transport electric şi producţie consum a energiei electrice. Cred că merg mână în mână şi nu putem să le privim separat, mai ales în zona dumneavoastră de activitate, unde există o dependenţă foarte puternică şi unde există un impact financiar foarte puternic, în sensul în care nu discutăm doar de camioane electrice, ci discutăm şi de staţiile de încărcare care înseamnă un cost semnificativ", a explicat Bogdan Balaşnicu.
Acesta a adăugat că un sprijin important ar trebui să vină şi din partea autorităţilor publice locale.
"Ele trebuie să aibă un interes direct asupra calităţii aerului din fiecare comunitate. Uitaţi ce indicatori avem pe Bucureşti. Mare parte din poluarea de pe Bucureşti vine din trafic. De asemenea, ce indicatori avem pe Iaşi, oraşul din care provin şi eu. Anul trecut, Agenţia Europeană pentru Mediu plasa Iaşi pe locul 360 din 370 de oraşe, la nivel european, din perspectiva calităţii aerului. Cred că este nevoie să venim cu sprijin şi din partea UAT-ului, dar şi din partea guvernamentală, astfel încât să înlocuim multe dintre maşinile care sunt folosite la serviciile locale, fie că discutăm de componente de curierat, fie de ceea ce înseamnă companiile de salubritate. Trebuie să ne uităm la ceea ce înseamnă companiile de transport public, unde au fost fonduri la dispoziţie şi vor fi în continuare ca să investim să înlocuim autobuzele care sunt folosite", a subliniat demnitarul.
| Publicitate pe BizLawyer? | 
|   | 
| Articol 1389 / 10134 | Următorul articol | 
| Publicitate pe BizLawyer? | 
|  | 
 
 
	       
        BREAKING NEWS
                    	    	ESENTIAL
                    	    Filip & Company, consultant juridic în noua emisiune de obligațiuni prin care Agroserv Măriuța atrage 3 mil. €
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Dreptul muncii | Consultanță
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Real Estate | Consultanță
Cum lucrează una dintre cele mai performante echipe de Concurență de pe piața locală și care sunt particularitățile ce o diferențiază | O discuție cu Manuela Guia (Managing Partener GNP Guia Naghi & Partners) și Otilia Vîlcu (Partener), despre munca avocaților pe toată plaja serviciilor de concurență, standarde înalte și modul în care operează astfel încat să asigure clienților siguranță, claritate, robustețe probatorie și soluții care trec testul autorităților și al instanțelor
România solicită despăgubiri de 2 miliarde de euro la Curtea Internațională de Arbitraj din Londra pentru blocarea proiectului „Casa Radio” din București, dezvoltat de Plaza Centers NV | Statul și investitorii se înfruntă pe două planuri, comercial și investițional, cu seturi de remedii și probatoriu diferite, dar și cu potențiale efecte de interferență
Țuca Zbârcea & Asociații obține o soluție favorabilă într-un important litigiu de drept fiscal și vamal | Ionuț Șerban (Partener): „Este o victorie importantă pentru clientul nostru și un precedent valoros în disputele de drept vamal”
Avocații PNSA au stat alături de M Plus Croatia d.o.o, lider european în outsourcing-ul proceselor de afaceri și tehnologie, în tranzacția prin care a achiziționat Valoris Group - jucător local care deservește proiecte multilingve pentru clienți internaționali | Echipa pluridisciplinară a fost coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica
Piața de Real Estate, radiografiată de NNDKP, firmă despre care ghidurile juridice internaționale spun că este “probabil cea mai bună din România” în această practică: industrial-logistic în viteză, office cu accent pe retenție și eficiență, rezidențial cu presiune pe preț | De vorbă cu Vlad Tănase (partener) despre dinamica pieței, apetitul investitorilor, tranzacționarea proiectelor și blocajele de pe acest segment
Biroul Kinstellar din București a fost alături de Repono AB în achiziția unui sistem de stocare pe bază de baterii în județul Argeș | Karim Nils Grueber (CEO Repono): ”Echipa Kinstellar a fost un partener excepțional pe parcursul acestei tranzacții. Expertiza lor în sectorul energetic, abordarea pragmatică și capacitatea de a răspunde rapid și eficient au fost esențiale pentru a ne ghida prin reglementările complexe ale României”
Bohâlțeanu și Asociații a asistat Microfruits SA în achiziționarea pachetului majoritar de acțiuni emise de Armătura SA, cu o echipă coordonată de Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner) | Proiectul a presupus o analiză juridică amplă și o coordonare atentă între toate părțile implicate
ITR World Tax 2026 | Brandurile din avocatura locală cu o activitate notabilă în domeniul taxelor urcă în top. NNDKP, CMS, PNSA, TZA, Schoenherr, Băncilă, Diaconu și Asociații, Mușat & Asociații sau Popescu & Asociații, printre cele mai bune firme locale evidențiate pe palierele de General corporate tax, Transfer pricing și Tax controversy
Baciu Partners și coordonatoarea sa au urcat pe primul loc pe podium la gala inaugurală Legal 500 - CEE Awards | Ana-Maria Baciu, după ce a primit distincția „Romania Lawyer of the Year”, iar BACIU PARTNERS a fost desemnată „CEE IP Firm of the Year”: ”Încrederea nu se câștigă printr-o conjunctură, ci prin consistență, prezență și prin convingerea că lucrurile pot fi mereu făcute altfel, în beneficiul direct al echipei și clienților. Standardul pe care îl impune este clar: să livrezi claritate și rigoare în permanență și să ai curajul să gândești diferit, înțelegând miza reală”
Citeste pe SeeNews Digital Network
    
    - 
        	BizBanker
- 
        	BizLeader-  in curand...
                 
 
- 
        	SeeNewsin curand...
 
			







 
			
 RSS
RSS
 
                        




 
  
  
  
  
 
































