
Ministerul Mediului lucrează la un program ‘Rabla’ pentru flotele de transport mediu şi greu (secretar de stat)
12 Iunie 2024
AgerpresPotrivit oficialului MMAP, provocările sunt legate de alocarea bugetară pentru fiecare dintre aceste componente.
Un program "Rabla" destinat flotelor de transport mediu şi greu se află în lucru, dar acesta nu poate deveni operaţional mai devreme de anul viitor, a declarat, miercuri, într-o conferinţă de specialitate, Bogdan Balanişcu, secretar de stat în Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor (MMAP).
"Ce am reuşit noi de anul trecut până în anul acesta, am investit în ceea ce înseamnă componenta de "Rabla Plus". În urma discuţiilor cu producătorii şi importatorii de maşini electrice, a fost modificat planul, a fost modificat tariful sau valoarea tichetului respectiv, astfel încât să reuşim să punem mai multe unităţi în circulaţie în acest an. Deja pe anul 2024, primul program "Rabla Plus" s-a lansat şi s-a consumat. Mai pregătim încă unul pentru anul care care urmează. De asemenea, este foarte important şi lucrăm în acest moment şi la ceea ce înseamnă un viitor program pe care am putea să-l lansăm pe componenta de flote, şi aici mă refer la partea de turism, pe partea de transport uşor. Acolo este o zonă auto care face mulţi kilometri şi automat poluează pe măsura kilometrilor făcuţi. Deci, avem un lucru şi această chestiune, la fel şi componenta de transport mediu sau transport greu", a spus Balaşnicu, la cea de-a doua ediţie a conferinţei Electric Truck Experience.
"Ce am reuşit noi de anul trecut până în anul acesta, am investit în ceea ce înseamnă componenta de "Rabla Plus". În urma discuţiilor cu producătorii şi importatorii de maşini electrice, a fost modificat planul, a fost modificat tariful sau valoarea tichetului respectiv, astfel încât să reuşim să punem mai multe unităţi în circulaţie în acest an. Deja pe anul 2024, primul program "Rabla Plus" s-a lansat şi s-a consumat. Mai pregătim încă unul pentru anul care care urmează. De asemenea, este foarte important şi lucrăm în acest moment şi la ceea ce înseamnă un viitor program pe care am putea să-l lansăm pe componenta de flote, şi aici mă refer la partea de turism, pe partea de transport uşor. Acolo este o zonă auto care face mulţi kilometri şi automat poluează pe măsura kilometrilor făcuţi. Deci, avem un lucru şi această chestiune, la fel şi componenta de transport mediu sau transport greu", a spus Balaşnicu, la cea de-a doua ediţie a conferinţei Electric Truck Experience.
Potrivit oficialului MMAP, provocările sunt legate de alocarea bugetară pentru fiecare dintre aceste componente.
"N-am fost niciodată tipul de om din administraţie sau din politică care să vorbească pe după masă sau pe după scară. Este destul de dificil, aproape imposibil, să existe o linie de finanţare deschisă în acest sens, pentru că este o chestiune legată de ceea ce înseamnă componenta bugetară, ce se bugetează la începutul anului, ce se face după partea de rectificare bugetară. Din punctul acesta de vedere, ceva operaţional nu se poate discuta mai devreme de anul anul viitor, pentru că nu se poate din punct de vedere legal la cum funcţionează bugetele", a subliniat secretarul de stat.
În ceea ce priveşte dezvoltarea reţelei de încărcare a vehiculelor electrice, reprezentantul Ministerului Mediului a punctat faptul că este optimist deşi sunt ceva probleme.
"Cred, de asemenea, că este nevoie şi de pe celelalte linii ale Guvernului României să investim în componenta de Cercetare-Dezvoltare şi asta pentru a încuraja la nivel naţional partea economică, să putem să venim şi noi şi să începem să dezvoltăm România. Sunt anumite elemente care să fie conexe cu ceea ce înseamnă industria auto pe acest segment. Au fost ceva discuţii la Ministerul Dezvoltării pe o componentă de finanţare în care să venim şi cu capacităţi de stocare pentru energia electrică pentru cele două componente de transport electric şi producţie consum a energiei electrice. Cred că merg mână în mână şi nu putem să le privim separat, mai ales în zona dumneavoastră de activitate, unde există o dependenţă foarte puternică şi unde există un impact financiar foarte puternic, în sensul în care nu discutăm doar de camioane electrice, ci discutăm şi de staţiile de încărcare care înseamnă un cost semnificativ", a explicat Bogdan Balaşnicu.
Acesta a adăugat că un sprijin important ar trebui să vină şi din partea autorităţilor publice locale.
"Ele trebuie să aibă un interes direct asupra calităţii aerului din fiecare comunitate. Uitaţi ce indicatori avem pe Bucureşti. Mare parte din poluarea de pe Bucureşti vine din trafic. De asemenea, ce indicatori avem pe Iaşi, oraşul din care provin şi eu. Anul trecut, Agenţia Europeană pentru Mediu plasa Iaşi pe locul 360 din 370 de oraşe, la nivel european, din perspectiva calităţii aerului. Cred că este nevoie să venim cu sprijin şi din partea UAT-ului, dar şi din partea guvernamentală, astfel încât să înlocuim multe dintre maşinile care sunt folosite la serviciile locale, fie că discutăm de componente de curierat, fie de ceea ce înseamnă companiile de salubritate. Trebuie să ne uităm la ceea ce înseamnă companiile de transport public, unde au fost fonduri la dispoziţie şi vor fi în continuare ca să investim să înlocuim autobuzele care sunt folosite", a subliniat demnitarul.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 1224 / 9969 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Voicu & Asociații is looking for Junior level Business Lawyers
ZRVP a asistat UniCredit Bank în materia relațiilor de muncă în contextul fuziunii cu Alpha Bank Romania. Cătălin Micu (partener) a coordonat proiectul, alți trei avocați, în prim plan | Buna colaborare cu factorii cheie din proiect și focusul pe comunicarea eficientă în cadrul organizațiilor implicate a făcut ca toate etapele planificate să fie implementate și inerentele provocări să fie depășite cu succes
Lawyer – Associate ̸ Senior Associate (1-6 years) | Banking & Finance | Reff & Associates
Filip & Company asistă Continental și divizia sa ContiTech în procesul de vânzare a unității de business Original Equipment Solutions către Regent | Echipa implicată în proiect a fost coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner)
Bohâlțeanu și Asociații a asistat Grupul Ion Moș în achiziția brandului românesc Lucas Bites, o etapă importantă în strategia de expansiune a grupului. Echipa de proiect, coordonată de Ionuț Bohâlțeanu (Head of Corporate ̸ M&A)
Din amfiteatru, la boardroom: „Think Ahead! Practice at Filip & Company!” – programul de vară care oferă studenților o experiență multidisciplinară, remunerată, cu proiecte reale, mentorat și evaluare riguroasă. Mai mult de jumătate dintre absolvenții recentelor ediții au devenit avocați stagiari ai firmei | De vorbă cu Cristina Tudoran (partener) și Alexandra Țugui (HR specialist) despre accesul studenților interesați de avocatura de business la o experiență practică autentică în cadrul unei firme de top
Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner ZRVP) va susține un curs de arbitraj la INPPA: “Noțiuni introductive de arbitraj comercial – un ghid practic pentru începători”, desfășurat în cinci ateliere | Înscrierile se fac până pe 7 octombrie
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 2 - 6 years Attorney at Law | Dispute Resolution
BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari cu 0-3 ani experienta in profesie
Kinstellar, local counsel în regiunea CEE pentru GTCR, cumpărătorul Zentiva, într-o tranzacție de 4,1 miliarde euro. Rusandra Sandu (Partner) a coordonat echipa în jurisdicția locală | Kirkland & Ellis și Freshfields au fost lead counsels
Clifford Chance Badea își consolidează practica de Corporate M&A și Real Estate prin recrutarea Flaviei Petcu-Ciurel ca Senior Associate
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...