Şeful MFP: Nu se discută, deocamdată, de o taxă de poluare; nu cred că o taxă auto ar rezolva problema poluării la nivel naţional
13 Februarie 2020 AGERPRES
Şeful MFP a amintit, totodată, de programul guvernamental "Rabla" prin care, în acest an, se urmăreşte eliminarea din trafic a 60.000 de autovehicule uzate.
Nu cred că o taxă de poluare doar pentru automobile ar rezolva problema la nivel naţional, iar mesajul meu este atunci când ai o strategie de retehnologizare pe termen lung, reducerea poluării este sustenabilă pe termen lung, a declarat, joi, într-o conferinţă de specialitate, ministrul Finanţelor Publice, Florin Cîţu.
"Noi ne uităm la o strategie pentru întreaga economie şi aici includem toate sectoarele de energie care poluează, inclusiv traficul rutier. Nu cred că o taxă de poluare doar pentru automobile ar rezolva problema la nivel naţional. Ceea ce încercăm să facem este retehnologizarea. Este o politică mult mai bună şi sustenabilă pe termen lung decât o taxă. Mesajul meu este că politica fiscală folosită ca instrument pentru reducerea poluării are rezultate mixte de-a lungul timpului. Atunci când ai o strategie de retehnologizare pe termen lung, cu ajutorul unor împrumuturi de la BEI, de exemplu, reducerea poluării este sustenabilă pe termen lung. Deocamdată, nu se discută de o taxă de poluare, dar vom vedea în viitor", a spus Cîţu.
"Noi ne uităm la o strategie pentru întreaga economie şi aici includem toate sectoarele de energie care poluează, inclusiv traficul rutier. Nu cred că o taxă de poluare doar pentru automobile ar rezolva problema la nivel naţional. Ceea ce încercăm să facem este retehnologizarea. Este o politică mult mai bună şi sustenabilă pe termen lung decât o taxă. Mesajul meu este că politica fiscală folosită ca instrument pentru reducerea poluării are rezultate mixte de-a lungul timpului. Atunci când ai o strategie de retehnologizare pe termen lung, cu ajutorul unor împrumuturi de la BEI, de exemplu, reducerea poluării este sustenabilă pe termen lung. Deocamdată, nu se discută de o taxă de poluare, dar vom vedea în viitor", a spus Cîţu.
Şeful MFP a amintit, totodată, de programul guvernamental "Rabla" prin care, în acest an, se urmăreşte eliminarea din trafic a 60.000 de autovehicule uzate.
"Programul "Rabla" susţine eliminarea acestor maşini care poluează. Anul acesta sunt 60.000 de unităţi care vor distribuite, deci programul continuă. Dacă programul "Rabla" reuşeşte să aducă mai multe maşini noi decât cele importate, vom vedea rezultatele. În acelaşi timp, spun că trebuie să găsim o soluţie la nivel de economie, nu doar pentru sectorul auto", a afirmat oficialul.
De la 1 februarie 2017, taxa auto a fost eliminată, iar toţi cei care plătiseră o sumă la înmatricularea autovehiculelor urmau să-şi primească banii înapoi de la stat. Ulterior acestei măsuri, fostul ministru al Mediului, Graţiela Gavrilescu, declara că Timbrul de mediu va avea un înlocuitor, dar "în niciun caz nu va fi vorba despre o nouă taxă". La jumătatea lunii decembrie 2018, Gavrilescu anunţa că nu a fost găsită nicio variantă a noii contribuţii care urma să înlocuiască taxa auto până la ora actuală, iar până la găsirea unei formule finale va mai dura.
Pe data de 9 septembrie 2019, Ministerul Finanţelor Publice (MFP), prin Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), anunţa că a restituit taxe auto (taxa auto pentru autoturisme şi autovehicule, taxa pe poluare, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule sau timbrul de mediu) tuturor contribuabililor români care au depus documentaţii complete. Astfel, începând din 2017 până în prezent, ANAF a restituit taxe auto în valoare totală de 6,16 miliarde de lei, pentru 1,91 de milioane de cereri depuse şi aprobate.
Taxa auto pentru autovehicule la prima înmatriculare a fost introdusă pentru prima dată la 1 ianuarie 2007, imediat după aderarea României la Uniunea Europeană. La acea vreme, taxa de primă înmatriculare se calcula în funcţie de trei variabile: vechimea maşinii, tipul de catalizator (euro) şi capacitatea cilindrică a maşinii.
Pe 19 februarie 2009, taxa de poluare auto a fost modificată, iar Guvernul a scăzut valoarea acesteia cu o treime. De la 1 ianuarie 2012, taxa auto a devenit obligatorie atât la reînmatricularea maşinilor înregistrate în România înainte de 1 ianuarie 2007, cât şi pentru cei care aduceau maşini din Vest. Începând cu 30 ianuarie 2012, taxa a fost suspendată până la 31 decembrie 2012, iar persoanele care plătiseră deja urmau să primească banii înapoi.
Din 15 martie 2013 a intrat în vigoare timbrul de mediu pentru autovehicule, iar din acel moment taxa auto a fost calculată exclusiv pe baza emisiilor de CO2, înscrise în cartea de identitate a maşinii.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 9940 / 10260 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance Badea a asistat Nofar Energy în acordul de finanțare semnat cu BERD în valoare de 192 mil. €
Popescu & Asociații, singura firmă independentă locală evidențiată la gala ”The Lawyer European Awards”
ZRVP, desemnată din nou „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards 2025 | Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner): Un premiu obținut doi ani la rând spune un lucru simplu: că echipa merge în direcția bună. O astfel de recunoaștere confirmă nivelul profesional atins și, în același timp, ne obligă să rămânem la fel de exigenți
Albota Law Firm își menține standardele ridicate în Real Estate cu o echipă alcătuită doar din avocați seniori, recunoscută constant în ghidurile internaționale. Practica are anvergură, ritm și disciplină, iar vizibilitatea internațională validează un mod de lucru orientat spre rezultat | De vorbă cu Oana Albota (Managing Partner) despre tendințele pieței, provocările perioadei modul în care lucrează echipa
Filip & Company a asistat Banca Transilvania în cea mai mare emisiune de obligațiuni AT1 din Europa Centrală și de Est | Echipa de proiect, coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner)
Clifford Chance Badea a asistat Nofar Energy la semnarea a trei contracte de operare și mentenanță (O&M) cu EnergoBit pentru trei parcuri fotovoltaice cu o capacitate totală de peste 360 MW
Balog & Stoica: Un nou jucător pe piața serviciilor juridice și o perspectivă contemporană asupra avocaturii
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Țuca Zbârcea & Asociații și britanicii de la Legal 500 au lansat ediția 2025 a GC Powerlist Romania
Filip & Company a asistat Autonom Services S.A. la încheierea unui contract de facilități de credit în valoare de 300 mil. €. Ce avocați au fost în echipa de proiect
Popovici Nițu Stoica & Asociații a asistat Hexagon în achiziția Platformei CUG din Cluj, într-unul dintre cele mai mari proiecte imobiliare ale anului
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





