
Ştefan (Poşta Română): Nu există o companie de stat care să nu poată să-şi reducă aparatul administrativ cu minimum 30%
28 Ianuarie 2025
AgerpresEl a menţionat că Poşta Română are un salariat la resurse umane pentru fiecare 500 de angajaţi.
Orice companie de stat poată să-şi reducă în prezent aparatul administrativ cu minimum 30%, a afirmat, marţi, directorul general al operatorului poştal de stat, Valentin Ştefan, într-o conferinţă de presă.
"Mă uit zilele acestea, săptămânile acestea, că se pune mare accent, şi cred că este pentru prima oară când văd la nivel central că diferite persoane au curajul să ia nişte decizii în această direcţie, de optimizare a numărului de personal. Mă refer aici, la politica domnului Bolojan (preşedintele Senatului, Ilie Bolojan), care sper să creeze un trend, să dea un exemplu care să fie urmat şi de alte instituţii centrale, de alte companii naţionale, astfel încât această reducere a numărului de personal să aducă, pe de o parte, o optimizare a activităţii companiei sau instituţiei şi, pe de altă parte, evident, o reducere a cheltuielilor. Acelaşi lucru l-am simţit şi noi în companie. În clipa în care am redus numărul de personal în administraţia centrală, administraţia a început să devină mai eficientă. Era un flux de luare a deciziilor mai scurt, erau oamenii mai responsabili, pentru că nu puteau să se mai ascundă în spatele hârtiilor sau în spatele altor colegi. Exemplul de la Senat este extrem de puternic, dar sunt şi alte instituţii. Vedem asta în companiile din subordinea Ministerului Energiei, care au luat aceeaşi decizie, de a-şi reduce numărul de personal, inclusiv la Ministerul Energiei. Şi vă spun, cu toată experienţa pe care noi am acumulat-o aici în ultimii ani, că nu există o companie de stat care să nu poată să-şi reducă aparatul administrativ cu minimum 30%", a spus Valentin Ştefan.
"Mă uit zilele acestea, săptămânile acestea, că se pune mare accent, şi cred că este pentru prima oară când văd la nivel central că diferite persoane au curajul să ia nişte decizii în această direcţie, de optimizare a numărului de personal. Mă refer aici, la politica domnului Bolojan (preşedintele Senatului, Ilie Bolojan), care sper să creeze un trend, să dea un exemplu care să fie urmat şi de alte instituţii centrale, de alte companii naţionale, astfel încât această reducere a numărului de personal să aducă, pe de o parte, o optimizare a activităţii companiei sau instituţiei şi, pe de altă parte, evident, o reducere a cheltuielilor. Acelaşi lucru l-am simţit şi noi în companie. În clipa în care am redus numărul de personal în administraţia centrală, administraţia a început să devină mai eficientă. Era un flux de luare a deciziilor mai scurt, erau oamenii mai responsabili, pentru că nu puteau să se mai ascundă în spatele hârtiilor sau în spatele altor colegi. Exemplul de la Senat este extrem de puternic, dar sunt şi alte instituţii. Vedem asta în companiile din subordinea Ministerului Energiei, care au luat aceeaşi decizie, de a-şi reduce numărul de personal, inclusiv la Ministerul Energiei. Şi vă spun, cu toată experienţa pe care noi am acumulat-o aici în ultimii ani, că nu există o companie de stat care să nu poată să-şi reducă aparatul administrativ cu minimum 30%", a spus Valentin Ştefan.
El a menţionat că Poşta Română are un salariat la resurse umane pentru fiecare 500 de angajaţi.
"Nu există instituţie sau primărie care să aibă nevoie de un aparat de resurse umane mai mare de patru sau cinci oameni. Nu există. Dacă întrebaţi un director sau un primar sau cineva care conduce o instituţie, de ce are nevoie de mai mult de cinci persoane, vă garantez că răspunsul acela nu va fi sincer. Deci nimeni nu are nevoie de mai mult de atâţi oameni pentru a gestiona politica de personal în instituţii. Mai mult, pe partea de achiziţii nu ai nevoie de mai mult de cinci-şase persoane pentru a face politica de achiziţii. Pe partea juridică, nu ai nevoie de mai mult de un aparat de şase-şapte persoane. Este extrem de uşor să vedeţi şi dumneavoastră acele companii, acele instituţii, care îşi îşi păstrează cu chibzuinţă resursele şi păstrează doar profesionişti în aparatele lor. Faceţi o verificare, cereţi să vedeţi câte persoane la resurse umane are fiecare minister şi dacă un minister are mai mult de cinci-şase oameni, vă spun că acel minister are surplus de personal şi ar trebui să-şi ducă personalul şi acelaşi lucru se aplică şi de către companiile de stat, cu precădere", a afirmat Valentin Ştefan.
El a precizat că este nedrept faţă de Compania Naţională Poşta Română, care a trecut prin calvarul optimizării numărului de personal, iar alte companii, în special din domeniul logisticii, "care nu au nici cea mai mică intenţie sau nici cea mai mică dorinţă de a se reforma şi de a-şi optimiza numărul de personal şi reduce cheltuielile, dar care primesc anual de la stat sute de milioane de lei".
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 489 / 9630 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat definitiv (Real Estate)
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat definitiv (Drept Societar și Comercial)
Filip & Company asistă NextUp Solutions în procesul de vânzare către Symfonia. Andreea Bănică (counsel): ”Tranzacția confirmă încă o dată că ecosistemul tech românesc este suficient de matur pentru a atrage interesul unor jucători internaționali serioși”
LegiTeam | Mitel & Asociații caută avocat stagiar pentru practica de Drept Societar și Comercial
bpv GRIGORESCU ȘTEFĂNICĂ a oferit consultanță companiei germane de tehnologie cbs în achiziția diviziei SAP a SkyConsult | Cristina Daianu (Partener): ”A fost o tranzacție deosebit de dificilă. Proiectul a combinat elemente brownfield și greenfield”
Women Lawyers | Să fii femeie în lumea avocaturii de business de astăzi înseamnă atât provocări, cât și oportunități semnificative. Dana Bivol (Partener): ”Alături de ceilalți colegi parteneri am reușit să creăm o firmă cu un brand puternic, recunoscut pentru expertiza sa, atât pe plan local, cât și internațional. Popescu & Asociații oferă un mix ideal de oportunități profesionale, mediu de lucru pozitiv și resurse pentru dezvoltare personală și profesională”
Proiectul eșuat de lobby, prin care liderii Alianței pentru Unirea Românilor ar fi beneficiat de o întâlnire și o ședință foto cu Donald Trump la reședința din Mar-a-Lago (Florida) se lasă cu un proces în SUA. Pretenții de 4,6 mil. USD pentru că șefii partidului AUR nu s-au întâlnit cu înalți oficiali americani, peste Ocean
Activitate intensă în practica de Employment de la NNDKP, firmă cu una dintre cele mai mari și performante echipe de avocați specializați în oferirea de asistență juridică pe întregul spectru de aspecte de Dreptul Muncii, într-o perioadă în care solicitările clienților s-au diversificat | Roxana Abrașu (Partener): ”Avem situații care presupun complexitate prin anvergura și impactul global adus, dar și situații unde se ridică subiecte diverse sau sensibile ce trebuie gestionate cu prudență pentru a asigura că sunt abordate ținând cont de numeroasele reglementări aplicabile și se finalizează cu luarea măsurilor corespunzătoare”
Rising Stars | Raluca Biță, unul dintre cei mai buni studenți ai generației sale, a ales să profeseze în sfera Dreptului financiar-bancar în echipa Filip & Company: ” Una dintre principalele mele așteptări a fost să găsesc un mediu care să mă stimuleze intelectual și să-mi ofere ocazia de a rezolva probleme complexe și am întâlnit exact asta. Fiecare caz aduce provocări unice, care necesită o combinație de cunoștințe juridice, gândire critică și creativitate în găsirea celor mai bune soluții pentru clienți”
OMV Aktiengesellschaft a mers pe mâna avocaților de la ZRVP într-un alt arbitraj ICC cu statul român și a câștigat încă 47 mil. €, plus dobânzi. Pretenții de alte 50 mil. € la orizont, într-o procedură nouă, inițiată în decembrie 2024, în care lucrează deja aceeași echipă de avocați
Filip & Company asistă Conversion Marketing, parte a grupului eMAG, la transferul activității Profitshare către 2Performant
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | De vorbă cu Andrei Cosma (BACIU PARTNERS), revenit în avocatura locală după ce a activat ca general counsel pentru o firmă de tehnologie din Malta: ”Cred că succesul în avocatură apare atunci când un avocat înțelege cu adevărat distincția - și îmbinarea - dintre profesia de avocat și avocatura ca business. Ambele concepte au o importanță de sine stătătoare și trebuie creată o simbioză pentru a tinde spre succes”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...