
Ştefan (Poşta Română): Nu există o companie de stat care să nu poată să-şi reducă aparatul administrativ cu minimum 30%
28 Ianuarie 2025
AgerpresEl a menţionat că Poşta Română are un salariat la resurse umane pentru fiecare 500 de angajaţi.
Orice companie de stat poată să-şi reducă în prezent aparatul administrativ cu minimum 30%, a afirmat, marţi, directorul general al operatorului poştal de stat, Valentin Ştefan, într-o conferinţă de presă.
"Mă uit zilele acestea, săptămânile acestea, că se pune mare accent, şi cred că este pentru prima oară când văd la nivel central că diferite persoane au curajul să ia nişte decizii în această direcţie, de optimizare a numărului de personal. Mă refer aici, la politica domnului Bolojan (preşedintele Senatului, Ilie Bolojan), care sper să creeze un trend, să dea un exemplu care să fie urmat şi de alte instituţii centrale, de alte companii naţionale, astfel încât această reducere a numărului de personal să aducă, pe de o parte, o optimizare a activităţii companiei sau instituţiei şi, pe de altă parte, evident, o reducere a cheltuielilor. Acelaşi lucru l-am simţit şi noi în companie. În clipa în care am redus numărul de personal în administraţia centrală, administraţia a început să devină mai eficientă. Era un flux de luare a deciziilor mai scurt, erau oamenii mai responsabili, pentru că nu puteau să se mai ascundă în spatele hârtiilor sau în spatele altor colegi. Exemplul de la Senat este extrem de puternic, dar sunt şi alte instituţii. Vedem asta în companiile din subordinea Ministerului Energiei, care au luat aceeaşi decizie, de a-şi reduce numărul de personal, inclusiv la Ministerul Energiei. Şi vă spun, cu toată experienţa pe care noi am acumulat-o aici în ultimii ani, că nu există o companie de stat care să nu poată să-şi reducă aparatul administrativ cu minimum 30%", a spus Valentin Ştefan.
"Mă uit zilele acestea, săptămânile acestea, că se pune mare accent, şi cred că este pentru prima oară când văd la nivel central că diferite persoane au curajul să ia nişte decizii în această direcţie, de optimizare a numărului de personal. Mă refer aici, la politica domnului Bolojan (preşedintele Senatului, Ilie Bolojan), care sper să creeze un trend, să dea un exemplu care să fie urmat şi de alte instituţii centrale, de alte companii naţionale, astfel încât această reducere a numărului de personal să aducă, pe de o parte, o optimizare a activităţii companiei sau instituţiei şi, pe de altă parte, evident, o reducere a cheltuielilor. Acelaşi lucru l-am simţit şi noi în companie. În clipa în care am redus numărul de personal în administraţia centrală, administraţia a început să devină mai eficientă. Era un flux de luare a deciziilor mai scurt, erau oamenii mai responsabili, pentru că nu puteau să se mai ascundă în spatele hârtiilor sau în spatele altor colegi. Exemplul de la Senat este extrem de puternic, dar sunt şi alte instituţii. Vedem asta în companiile din subordinea Ministerului Energiei, care au luat aceeaşi decizie, de a-şi reduce numărul de personal, inclusiv la Ministerul Energiei. Şi vă spun, cu toată experienţa pe care noi am acumulat-o aici în ultimii ani, că nu există o companie de stat care să nu poată să-şi reducă aparatul administrativ cu minimum 30%", a spus Valentin Ştefan.
El a menţionat că Poşta Română are un salariat la resurse umane pentru fiecare 500 de angajaţi.
"Nu există instituţie sau primărie care să aibă nevoie de un aparat de resurse umane mai mare de patru sau cinci oameni. Nu există. Dacă întrebaţi un director sau un primar sau cineva care conduce o instituţie, de ce are nevoie de mai mult de cinci persoane, vă garantez că răspunsul acela nu va fi sincer. Deci nimeni nu are nevoie de mai mult de atâţi oameni pentru a gestiona politica de personal în instituţii. Mai mult, pe partea de achiziţii nu ai nevoie de mai mult de cinci-şase persoane pentru a face politica de achiziţii. Pe partea juridică, nu ai nevoie de mai mult de un aparat de şase-şapte persoane. Este extrem de uşor să vedeţi şi dumneavoastră acele companii, acele instituţii, care îşi îşi păstrează cu chibzuinţă resursele şi păstrează doar profesionişti în aparatele lor. Faceţi o verificare, cereţi să vedeţi câte persoane la resurse umane are fiecare minister şi dacă un minister are mai mult de cinci-şase oameni, vă spun că acel minister are surplus de personal şi ar trebui să-şi ducă personalul şi acelaşi lucru se aplică şi de către companiile de stat, cu precădere", a afirmat Valentin Ştefan.
El a precizat că este nedrept faţă de Compania Naţională Poşta Română, care a trecut prin calvarul optimizării numărului de personal, iar alte companii, în special din domeniul logisticii, "care nu au nici cea mai mică intenţie sau nici cea mai mică dorinţă de a se reforma şi de a-şi optimiza numărul de personal şi reduce cheltuielile, dar care primesc anual de la stat sute de milioane de lei".
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 305 / 9446 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
EximAsig, parte a Grupului Exim Banca Românească, preia Asito Kapital. KPMG Legal a asistat cumpărătorul
Sebastian Guțiu, Managing Partner Schoenherr România, interviu în Italia Oggi: ” Mediul economic românesc prezintă lumini și umbre. 2025 va fi un an delicat; unele decizii politice și reforme structurale ar putea fi încetinite”
Women Lawyers | De vorbă cu Gabriela Neagu, Managing Associate la Băncilă, Diaconu și Asociații, avocatul care a construit de la zero practica de Banking & Finance a firmei: „Să ai șansa nu doar să faci parte dintr-o echipă, ci să o modelezi și să o dezvolți, este un proces care îți aduce atât satisfacție, cât și o responsabilitate reală”
Cum văd anul 2025 avocații considerați Leading Lawyers în M&A de către ghidurile juridice internaționale | Azi, de vorbă cu Bogdan C. Stoica, Partener PNSA, evidențiat de Legal 500 în categoria Leading Partners în practica de fuziuni și achiziții: ”Apariția unui nou val de antreprenori care se maturizează de la an al an, apariția unui numar record de fonduri de investiții ̸ private-equity și faptul că acestea cred în existența unor ținte de achiziție, sunt de natură să dea încredere”
Schoenherr a asistat Dentas Kağıt Sanayi cu privire la vânzarea fabricii sale din România către Hartmann Packaging | Mădălina Neagu (partener), coordonatoarea echipei: ”Sectorul producției din România continuă să atragă atenția investitorilor strategici”
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Ordonanța de plată și arbitrajul (Powered by ZRVP)
Rundă de promovări în mai multe arii de practică în biroul Kinstellar din București. Magdalena Răducanu preia rolul de Partener, alți șase avocați fac un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Aceste promovări recente nu sunt doar etape importante în cariera colegilor noștri, ci și confirmare a abilității lor de leadership și a rolurilor esențiale în cadrul biroului nostru”
Răsturnare de situație: doar trei case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Filip & Company intră în top, iar două firme cu un trecut bogat în domeniul arbitrajelor și prezență constantă în ghidurile de profil au părăsit clasamentul. ZRVP și LDDP rămân pilonii prezenței românești în GAR 100, ediția 2025
Women Lawyers | De vorbă cu Andreea Soare (Senior Associate - BSMP), avocat care spune că pentru a avea o carieră durabilă, este fundamental să fii cu adevărat pasionat de munca pe care o depui și dedicat îndeplinirii cu succes a mandatelor încredințate. ”Principalele avantaje ale apartenenței la această firmă sunt diversitatea proiectelor la care avem acces și oportunitățile de dezvoltare professională. Cultura deschisă și orientată spre colaborare permite un schimb constant de idei și soluții creative”
LegiTeam: Atorney at Law | Dispute Resolution for commercial ̸ administrative litigation and arbitration | Reff & Associates
Promovări în echipa Filip & Company: Andreea Bănică și Alin Grapă ajung pe poziția de Counsel, alți patru avocați urcă în ierarhie | Cristina Filip, co-managing partner: ”Prin aceste promovari consolidăm fundamentele organizației printr-o noua generație de avocați excepționali”
BACIU PARTNERS câștigă premiul ‘Firma de Copyright & Design a Anului în România’ la gala Managing IP EMEA Awards 2025, desfășurată la Londra. Andreea Bende (Partener), premiată ca ‘Practicianul Anului în România’ | Ana-Maria Baciu, Managing Partner: ”Este o reconfirmare a faptului că principiile pe care le integrăm în fiecare proiect creează în mod constant valoare tangibilă, vizibilă și demnă de recunoaștere”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...