
Ştefan (Poşta Română): Nu există o companie de stat care să nu poată să-şi reducă aparatul administrativ cu minimum 30%
28 Ianuarie 2025
AgerpresEl a menţionat că Poşta Română are un salariat la resurse umane pentru fiecare 500 de angajaţi.
Orice companie de stat poată să-şi reducă în prezent aparatul administrativ cu minimum 30%, a afirmat, marţi, directorul general al operatorului poştal de stat, Valentin Ştefan, într-o conferinţă de presă.
"Mă uit zilele acestea, săptămânile acestea, că se pune mare accent, şi cred că este pentru prima oară când văd la nivel central că diferite persoane au curajul să ia nişte decizii în această direcţie, de optimizare a numărului de personal. Mă refer aici, la politica domnului Bolojan (preşedintele Senatului, Ilie Bolojan), care sper să creeze un trend, să dea un exemplu care să fie urmat şi de alte instituţii centrale, de alte companii naţionale, astfel încât această reducere a numărului de personal să aducă, pe de o parte, o optimizare a activităţii companiei sau instituţiei şi, pe de altă parte, evident, o reducere a cheltuielilor. Acelaşi lucru l-am simţit şi noi în companie. În clipa în care am redus numărul de personal în administraţia centrală, administraţia a început să devină mai eficientă. Era un flux de luare a deciziilor mai scurt, erau oamenii mai responsabili, pentru că nu puteau să se mai ascundă în spatele hârtiilor sau în spatele altor colegi. Exemplul de la Senat este extrem de puternic, dar sunt şi alte instituţii. Vedem asta în companiile din subordinea Ministerului Energiei, care au luat aceeaşi decizie, de a-şi reduce numărul de personal, inclusiv la Ministerul Energiei. Şi vă spun, cu toată experienţa pe care noi am acumulat-o aici în ultimii ani, că nu există o companie de stat care să nu poată să-şi reducă aparatul administrativ cu minimum 30%", a spus Valentin Ştefan.
"Mă uit zilele acestea, săptămânile acestea, că se pune mare accent, şi cred că este pentru prima oară când văd la nivel central că diferite persoane au curajul să ia nişte decizii în această direcţie, de optimizare a numărului de personal. Mă refer aici, la politica domnului Bolojan (preşedintele Senatului, Ilie Bolojan), care sper să creeze un trend, să dea un exemplu care să fie urmat şi de alte instituţii centrale, de alte companii naţionale, astfel încât această reducere a numărului de personal să aducă, pe de o parte, o optimizare a activităţii companiei sau instituţiei şi, pe de altă parte, evident, o reducere a cheltuielilor. Acelaşi lucru l-am simţit şi noi în companie. În clipa în care am redus numărul de personal în administraţia centrală, administraţia a început să devină mai eficientă. Era un flux de luare a deciziilor mai scurt, erau oamenii mai responsabili, pentru că nu puteau să se mai ascundă în spatele hârtiilor sau în spatele altor colegi. Exemplul de la Senat este extrem de puternic, dar sunt şi alte instituţii. Vedem asta în companiile din subordinea Ministerului Energiei, care au luat aceeaşi decizie, de a-şi reduce numărul de personal, inclusiv la Ministerul Energiei. Şi vă spun, cu toată experienţa pe care noi am acumulat-o aici în ultimii ani, că nu există o companie de stat care să nu poată să-şi reducă aparatul administrativ cu minimum 30%", a spus Valentin Ştefan.
El a menţionat că Poşta Română are un salariat la resurse umane pentru fiecare 500 de angajaţi.
"Nu există instituţie sau primărie care să aibă nevoie de un aparat de resurse umane mai mare de patru sau cinci oameni. Nu există. Dacă întrebaţi un director sau un primar sau cineva care conduce o instituţie, de ce are nevoie de mai mult de cinci persoane, vă garantez că răspunsul acela nu va fi sincer. Deci nimeni nu are nevoie de mai mult de atâţi oameni pentru a gestiona politica de personal în instituţii. Mai mult, pe partea de achiziţii nu ai nevoie de mai mult de cinci-şase persoane pentru a face politica de achiziţii. Pe partea juridică, nu ai nevoie de mai mult de un aparat de şase-şapte persoane. Este extrem de uşor să vedeţi şi dumneavoastră acele companii, acele instituţii, care îşi îşi păstrează cu chibzuinţă resursele şi păstrează doar profesionişti în aparatele lor. Faceţi o verificare, cereţi să vedeţi câte persoane la resurse umane are fiecare minister şi dacă un minister are mai mult de cinci-şase oameni, vă spun că acel minister are surplus de personal şi ar trebui să-şi ducă personalul şi acelaşi lucru se aplică şi de către companiile de stat, cu precădere", a afirmat Valentin Ştefan.
El a precizat că este nedrept faţă de Compania Naţională Poşta Română, care a trecut prin calvarul optimizării numărului de personal, iar alte companii, în special din domeniul logisticii, "care nu au nici cea mai mică intenţie sau nici cea mai mică dorinţă de a se reforma şi de a-şi optimiza numărul de personal şi reduce cheltuielile, dar care primesc anual de la stat sute de milioane de lei".
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 892 / 10033 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Țuca Zbârcea & Asociații, la finalizarea proiectului în care a asistat Vodafone România la achiziția Telekom România Mobile Communications: O tranzacție de durată, sofisticată, care a necesitat multă dedicare, pricepere și inspirație
Filip & Company asistă DIGI Romania la achiziția unei părți din Telekom România Mobile Communications | Echipa implicată în proiect a fost coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner)
CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
Lexology Competition Rankings 2025 | Cine sunt avocații români care modelează practica de concurență pe piața locală: Cătălin Suliman (Filip & Company) și Georgiana Bădescu (Schoenherr), printre avocații considerați Thought Leaders. Manuela Guia (GNP Guia Naghi & Partners), Georgeta Dinu (NNDKP), Andreea Oprișan și Raluca Vasilache (Țuca Zbârcea & Asociații), în nucleul de forță al practicii pe piața locală
KPMG Legal - Toncescu și Asociații îl recrutează pe Alexandru Slujitoru de la Reff & Asociații, pe poziția de Partener. Ramona Jurubiță, reconfirmată pentru al treilea mandat în funcția de Country Managing Partner al KPMG în România și Moldova
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocati stagiari promoția septembrie 2025 | Litigii
Decizie ÎCCJ: O victorie fiscală de referință în materia cheltuielilor intra-grup internațional și a reciclării deșeurilor de ambalaje, obținută de avocații Mușat & Asociații | Echipă interdisciplinară, coordonată de partenerii Angela Porumb și Răzvan Graure
Avocații PNSA au stat alături de compania locală Bit Soft în tranzacția prin care grupul canadian Volaris a intrat pe piața românească a tehnologiei pentru ospitalitate. Echipa pluridisciplinară a fost coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica
Instanța de judecată a constatat deductibilitatea serviciilor intra-grup de marketing și negociere, respectiv a serviciilor de cercetare și dezvoltare fără posibilitatea organelor fiscale de a evalua oportunitatea acestor servicii | Echipa Băncilă, Diaconu și Asociații, condusă de Emanuel Băncilă, a obținut victoria
Practica de M&A de la Volciuc-Ionescu accelerează într-o piață mai activă, unde conformarea multiplă și mecanismele sofisticate de preț ̸ structurare ridică miza juridică. “O tranzacție este cu adevărat de succes dacă, după closing, integrarea noii afaceri decurge fluent, sinergiile preconizate se realizează efectiv și nu apar probleme majore care să-i erodeze valoarea”, spun avocații | În spatele fiecărui mandat finalizat se află o combinație atent dozată de expertiză, colaborare și reziliență
Radiografia unui an intens în practica de Employment la KPMG Legal – Toncescu și Asociații | Arhitectura normelor de dreptul muncii arată ca un șantier în lucru: reglementări noi, intenții bune, dar și intersecții nerezolvate între acte normative, zone fără busolă și practici care alunecă în interpretări divergente. De vorbă cu membrii echipei despre provocările perioadei, proiectele cheie și prioritățile clienților, în linie cu valul normativ
Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner ZRVP) va susține un curs de arbitraj la INPPA: “Noțiuni introductive de arbitraj comercial – un ghid practic pentru începători”, desfășurat în cinci ateliere | Înscrierile se fac până pe 7 octombrie
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...