
Şucu (FPRC): Soluţia nu era amânarea ratelor, ci micşorarea substanţială a dobânzii la creditele populaţiei
14 Mai 2020
AGERPRESReprezentantul Federaţiei Patronale a Reţelelor de Comerţ a apreciat că producătorii şi reţelele comerciale se concentrează în prezent pe supravieţuire.
Soluţia sistemului bancar pentru persoanele cu credite trebuia să fie micşorarea substanţială a dobânzii la împrumuturile populaţiei, şi nu amânarea plăţii ratelor, deoarece costul creditării este prea mare, a declarat, joi, reprezentantul Federaţiei Patronale a Reţelelor de Comerţ (FPRC), Dan Şucu, într-o conferinţă de presă organizată de Confederaţia Patronală Concordia.
"Sunt multe moduri în care clientul poate să vadă că toate afacerile din România îi înţeleg problemele şi încearcă să se repoziţioneze în avantajul lui ca şi client. E cel mai simplu mod în care putem să contribuim la ideea de optimismul necesar şi la încredere pentru clientul nostru. Aici am însă o mică problemă - în toată construcţia asta lipseşte ceva: ca să se poată vinde maşini în rate, ca să poată fi vândute apartamente, preţul creditării din păcate este mult prea mare în acest moment. Dacă nu vinzi apartamente, nu există locuri de muncă în construcţii sau în fabricile de materiale de construcţii, nu există vânzări de mobilă sau în fabricile care produc covoare, corpuri de iluminat, draperii, lenjerii şi tot ceea ce este nevoie într-o casă. La veniturile din martie, rata la bancă pentru casă putea să fie 40% din venit. Acum, cu salariile diminuate, dar cu dobânzile aproape la acelaşi nivel, aceasta (rata bancară, n.r.) poate să urce la 60%, devine prohibitivă. Soluţia pe care o vedem noi pentru client nu este amânarea ratelor, pe care din punctul nostru de vedere băncile am văzut că au îmbrăţişat-o, ci micşorarea substanţială a dobânzii la împrumuturi", a afirmat Dan Şucu.
"Sunt multe moduri în care clientul poate să vadă că toate afacerile din România îi înţeleg problemele şi încearcă să se repoziţioneze în avantajul lui ca şi client. E cel mai simplu mod în care putem să contribuim la ideea de optimismul necesar şi la încredere pentru clientul nostru. Aici am însă o mică problemă - în toată construcţia asta lipseşte ceva: ca să se poată vinde maşini în rate, ca să poată fi vândute apartamente, preţul creditării din păcate este mult prea mare în acest moment. Dacă nu vinzi apartamente, nu există locuri de muncă în construcţii sau în fabricile de materiale de construcţii, nu există vânzări de mobilă sau în fabricile care produc covoare, corpuri de iluminat, draperii, lenjerii şi tot ceea ce este nevoie într-o casă. La veniturile din martie, rata la bancă pentru casă putea să fie 40% din venit. Acum, cu salariile diminuate, dar cu dobânzile aproape la acelaşi nivel, aceasta (rata bancară, n.r.) poate să urce la 60%, devine prohibitivă. Soluţia pe care o vedem noi pentru client nu este amânarea ratelor, pe care din punctul nostru de vedere băncile am văzut că au îmbrăţişat-o, ci micşorarea substanţială a dobânzii la împrumuturi", a afirmat Dan Şucu.
Reprezentantul Federaţiei Patronale a Reţelelor de Comerţ a apreciat că producătorii şi reţelele comerciale se concentrează în prezent pe supravieţuire.
"Astăzi, veniturile sunt mai mici decât în martie, asta e evident. Iar noi, toţi retailerii şi fabricanţii, care ne aflăm, normal, într-o competiţie acerbă pentru banii clientului, vom încerca să ne repoziţionăm: vom încerca să renegociem cu furnizorii, micşorăm marje, vânzările vor fi în principal la oferte, iar preţurile vor scădea. Nu profitul este cuvântul de ordine, ci supravieţuirea. Din păcate, cu toţii în clipa de faţă ne gândim la supravieţuire. Din fericire, energia electrică a scăzut ca preţ, combustibilii scad şi ei, utilităţile probabil că vor urma", a menţionat Dan Şucu.
Reprezentantul Federaţiei Patronale a Reţelelor de Comerţ a opinat că o strategie comună a reţelelor comerciale este promovarea produselor fabricate în România.
"Când am plecat (când magazinele au fost închise, n.r.), clientul nostru era optimist şi încrezător. Astăzi întâlnim o mare masă de clienţi care îşi pun probleme în ce priveşte ziua de mâine, sau care preferă să economisească decât să cheltuie. Este de datoria noastră, fiind primii care intrăm în contact cu clientul, să reuşim să aducem optimismul înapoi. Fiecare dintre noi are mijloace proprii, dar ideile sunt cam aceleaşi. Prima dintre ele, cu aplicabilitate imediată, este accentul pe produse fabricate în România. Clienţii noştri caută din ce în ce mai mult produsele fabricate acasă, iar majoritatea magazinelor mari, care sunt acum deschise, insistă deja pe promovarea produselor româneşti. Cumpărând un produs românesc, vecinul tău care îl fabrică va avea un loc de muncă, iar celălalt vecin, care produce componente pentru fabricant, va avea şi el un loc de muncă. Amândoi vor cumpăra din magazinul tău, vor fi mai optimişti şi îţi vor crea şi ţie o porţiune de optimism", a adăugat Dan Şucu.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 9135 / 9807 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
PNSA a asistat una dintre cele mai mari finanțări acordate în ultimii ani | Grupul Ameropa, client tradițional al casei de avocatură, semnează o facilitate de refinanțare de 1,35 miliarde USD cu un sindicat format din trei bănci. Partenerul Bogdan C. Stoica a coordonat echipa, cu contribuția Ioanei Lazăr (Senior Associate) și a Crinei Stan (Associate)
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
Tranzacție majoră în energia verde: RTPR asistă OX2 la vânzarea unui parc eolian de 96 MW. Echipă cu avocații A&O Shearman pe parte juridică, EY - consultant financiar pentru vânzător
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
Kinstellar își consolidează practica de Energie din București prin recrutarea Ralucăi Gabor (Counsel) | Iustinian Captariu, coordonatorul practicii regionale de Energie a Kinstellar: ”Alăturarea Ralucăi ne întărește angajamentul de a excela într-unul dintre cele mai dinamice și strategice sectoare din România”
Țuca Zbârcea & Asociații stabilește un precedent important în domeniul serviciilor digitale și comerțului electronic | Reprezentarea, asigurată de o echipă coordonată de Alina Ungureanu (partner) și Cătălina Ionescu (senior associate)
Schoenherr i-a asistat pe fondatorii Purcari Wineries în legătură cu oferta publică de preluare voluntară de acțiuni ale companiei de către Maspex. Narcisa Oprea (partener) a coordonat echipa
bpv GRIGORESCU ȘTEFĂNICĂ și Andronic and Partners au gestionat juridic, în plan local, achiziția startup-ului Planable, fondat în Moldova și România, de către SE Ranking. Firme de avocatură din SUA și Moldova, în tranzacție
Kinstellar a asistat cumpărătorul East Grain într-una dintre cele mai mari tranzacții din agrobusiness din ultimii ani. Vânzătorii au fost asistatați de avocați italieni, care au coordonat și echipa din București a unei firme internaționale
Filip & Company a asistat OLX în vânzarea Kiwi Finance | Alina Stancu Bîrsan, partener: ”Această tranzacție reflectă dinamica accelerată a pieței locale de servicii financiare și interesul în creștere pentru tranzacții în segmente-cheie”
Bondoc si Asociații asistă un consorțiu de bănci și instituții financiare în finanțarea de 331 milioane EUR pentru faza a doua a parcului eolian Vifor din Buzău. Echipa, coordonată de partenerii Simona Petrișor, Diana Ispas și Monica Iancu, cu suportul partenerului Cosmin Stăvaru
Schoenherr și Asociații promovează trei avocați în pozițiile managing attorney at law și senior attorney at law | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Schoenherr continuă să se extindă în România, unde echipa noastră numără în prezent peste 75 de avocați și avem planuri mari pentru perioada următoare”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...