“Rabla pentru electrocasnice” începe pe 14 mai, cu etapa de înscriere a solicitanţilor
12 Mai 2021 Agerpres
Ministrul de resort a menţionat, totodată, că, după perioada de înscriere care va dura o săptămână (14 - 20 mai), prima etapă de achiziţii se va desfăşura în perioada 21 mai - 3 iunie şi va viza maşinile de spălat rufe, maşinile de spălat vase şi aparatele frigorifice.
Programul "Rabla pentru electrocasnice" din acest an va debuta pe 14 mai cu etapa de înscriere a beneficiarilor, iar din 21 mai beneficiarii pot începe achiziţia de aparatură nouă în schimbul predării uneia vechi, a anunţat, marţi, ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Barna Tanczos, într-o conferinţă de presă.
"Săptămâna aceasta lansăm programul 'Rabla pentru electrocasnice'. Vineri (14 mai - n. r.) este prima zi când beneficiarii se pot înscrie în program. Bugetul de anul acesta este de 75 de milioane de lei şi ne aşteptăm la un număr foarte mare de beneficiari, peste 200.000, pe nouă categorii de produse: maşini de spălat rufe, maşini de spălat vase, aparate frigorifice, uscătoare de rufe, aparate de aer condiţionat, televizoare, aspiratoare, laptopuri şi tablete. Am modificat categoriile de clasă energetică, pentru că la nivel european aceste încadrări s-au modificat la sfârşitul anului 2020. A fost nevoie de o reîncadrare a echipamentelor noi, astfel încât să corespundă cu cerinţele şi Regulamentul european", a afirmat Tanczos.
Conform ministrului, sumele care se asigură sub forma unor vouchere vor fi următoarele: 400 de lei pentru maşini de spălat rufe - cel puţin clasa energetică C, 400 de lei pentru maşini de spălat vase - cu cel puţin noua clasă energetică D, 400 de lei pentru aparatele de aer condiţionat cu clasa energetică de cel puţin A++, 400 de lei pentru combine frigorifice, lăzi frigorifice, congelatoare - cu clasa energetică de cel puţin E, 400 de lei pentru televizoare având cel puţin clasa energetică E, 400 de lei pentru uscătoare de rufe minimum A++, 200 de lei pentru aspiratoare cu consumul ce mai mic de 400 kWh/an, 500 de lei pentru laptopuri şi 300 de lei pentru tablete.
"În ediţia trecută au fost probleme în momentul înscrierii beneficiarilor. Sistemul a cedat, motiv pentru care am regândit acest sistem şi, în prima fază, se vor înregistra beneficiarii în sistemul informatic, cu nume, prenume, localitate, judeţ, CNP, adresă de e-mail şi număr de telefon valid. De asemenea, are opţiunea de a încărca pe loc un buletin de identitate sau o carte de identitate şi o declaraţie pe propria răspundere că pune la dispoziţia AFM datele personale", a adăugat Barna Tanczos.
Ministrul de resort a menţionat, totodată, că, după perioada de înscriere care va dura o săptămână (14 - 20 mai), prima etapă de achiziţii se va desfăşura în perioada 21 mai - 3 iunie şi va viza maşinile de spălat rufe, maşinile de spălat vase şi aparatele frigorifice.
Etapa a doua se va desfăşura între 4 şi 17 iunie şi va destinată cumpărării de televizoare, laptopuri şi tablete noi, iar etapa a treia se va derula în intervalul 18 iunie - 1 iulie şi va viza achiziţionarea de aparate de aer condiţionat, uscătoare de rufe şi aspiratoare.
"Principiul după care funcţionează programul este echipament vechi şi voucher primit în schimbul acestor sume care au fost menţionate. Pentru maşini de spălat vase şi uscătoare de rufe se poate preda orice alt aparat electrocasnic din program, dar în celelalte cazuri trebuie predat un echipament din aceeaşi categorie cu cel nou. După parcurgerea etapelor de înregistrare şi validare a voucherelor, în momentul în care începe fiecare categorie de câte trei tipuri de electrocasnice se vor valida voucherele şi beneficiarii pot merge la magazinele de unde vor cumpăra aparatura nouă sau o pot comanda pe internet", a explicat oficialul.
Ediţia din acest an a programului "Rabla pentru electrocasnice" va avea un buget de 75 de milioane de lei, aproape dublu faţă sesiunea precedentă, din 2019, când alocarea financiară a fost de 40 de milioane de lei.
În 2020, Programul "Rabla pentru electrocasnice" a fost anulat, din cauza unor probleme ce au ţinut de securitatea cibernetică a aplicaţiei.
Datele oficiale referitoare la acest program arată că, în total, în 2019, au fost aprobate 49.118 de cereri pentru 89.193 de vouchere şi au fost scoase din uz peste 60.000 de echipamente.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 7501 / 10226 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Patru firme de avocați, în proiectul prin care Banca Transilvania a finalizat cu succes cea mai mare emisiune de obligaţiuni AT 1 din Europa Centrală şi de Est
Kinstellar a asistat Lidl în achiziția unui teren situat în incinta fostei platforme industriale Aversa din București. Victor Constantinescu (Partner) și Sandra Gheorghe (Senior Associate), în prim plan
GNP obține o nouă soluție favorabilă definitivă la Înalta Curte de Casație și Justiție prin care a fost anulată o decizie de sancționare emisă de Consiliul Concurenței | Reper jurisprudențial care impune un standard de analiză mai riguros în litigiile de concurență
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Băncilă, Diaconu și Asociații a asistat asociații Mamaia Resort Hotels în vânzarea părților lor sociale către Steaua de Mare Hotels & Resorts
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Clifford Chance Badea a asistat Aukera Energy în obținerea unei finanțări de 60 mil. € pentru primul său proiect de stocare a energiei pe bază de baterii din România
LegiTeam: GNP Guia Naghi and Partners — Corporate | M&A Associate (2–4 years)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





