ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

“Rabla pentru electrocasnice” începe pe 14 mai, cu etapa de înscriere a solicitanţilor

12 Mai 2021   |   Agerpres

Ministrul de resort a menţionat, totodată, că, după perioada de înscriere care va dura o săptămână (14 - 20 mai), prima etapă de achiziţii se va desfăşura în perioada 21 mai - 3 iunie şi va viza maşinile de spălat rufe, maşinile de spălat vase şi aparatele frigorifice.

 
 
Programul "Rabla pentru electrocasnice" din acest an va debuta pe 14 mai cu etapa de înscriere a beneficiarilor, iar din 21 mai beneficiarii pot începe achiziţia de aparatură nouă în schimbul predării uneia vechi, a anunţat, marţi, ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Barna Tanczos, într-o conferinţă de presă.
 
"Săptămâna aceasta lansăm programul 'Rabla pentru electrocasnice'. Vineri (14 mai - n. r.) este prima zi când beneficiarii se pot înscrie în program. Bugetul de anul acesta este de 75 de milioane de lei şi ne aşteptăm la un număr foarte mare de beneficiari, peste 200.000, pe nouă categorii de produse: maşini de spălat rufe, maşini de spălat vase, aparate frigorifice, uscătoare de rufe, aparate de aer condiţionat, televizoare, aspiratoare, laptopuri şi tablete. Am modificat categoriile de clasă energetică, pentru că la nivel european aceste încadrări s-au modificat la sfârşitul anului 2020. A fost nevoie de o reîncadrare a echipamentelor noi, astfel încât să corespundă cu cerinţele şi Regulamentul european", a afirmat Tanczos.
 
Conform ministrului, sumele care se asigură sub forma unor vouchere vor fi următoarele: 400 de lei pentru maşini de spălat rufe - cel puţin clasa energetică C, 400 de lei pentru maşini de spălat vase - cu cel puţin noua clasă energetică D, 400 de lei pentru aparatele de aer condiţionat cu clasa energetică de cel puţin A++, 400 de lei pentru combine frigorifice, lăzi frigorifice, congelatoare - cu clasa energetică de cel puţin E, 400 de lei pentru televizoare având cel puţin clasa energetică E, 400 de lei pentru uscătoare de rufe minimum A++, 200 de lei pentru aspiratoare cu consumul ce mai mic de 400 kWh/an, 500 de lei pentru laptopuri şi 300 de lei pentru tablete.
 
"În ediţia trecută au fost probleme în momentul înscrierii beneficiarilor. Sistemul a cedat, motiv pentru care am regândit acest sistem şi, în prima fază, se vor înregistra beneficiarii în sistemul informatic, cu nume, prenume, localitate, judeţ, CNP, adresă de e-mail şi număr de telefon valid. De asemenea, are opţiunea de a încărca pe loc un buletin de identitate sau o carte de identitate şi o declaraţie pe propria răspundere că pune la dispoziţia AFM datele personale", a adăugat Barna Tanczos.
 
Ministrul de resort a menţionat, totodată, că, după perioada de înscriere care va dura o săptămână (14 - 20 mai), prima etapă de achiziţii se va desfăşura în perioada 21 mai - 3 iunie şi va viza maşinile de spălat rufe, maşinile de spălat vase şi aparatele frigorifice.
 
Etapa a doua se va desfăşura între 4 şi 17 iunie şi va destinată cumpărării de televizoare, laptopuri şi tablete noi, iar etapa a treia se va derula în intervalul 18 iunie - 1 iulie şi va viza achiziţionarea de aparate de aer condiţionat, uscătoare de rufe şi aspiratoare.
 
"Principiul după care funcţionează programul este echipament vechi şi voucher primit în schimbul acestor sume care au fost menţionate. Pentru maşini de spălat vase şi uscătoare de rufe se poate preda orice alt aparat electrocasnic din program, dar în celelalte cazuri trebuie predat un echipament din aceeaşi categorie cu cel nou. După parcurgerea etapelor de înregistrare şi validare a voucherelor, în momentul în care începe fiecare categorie de câte trei tipuri de electrocasnice se vor valida voucherele şi beneficiarii pot merge la magazinele de unde vor cumpăra aparatura nouă sau o pot comanda pe internet", a explicat oficialul.
 
Ediţia din acest an a programului "Rabla pentru electrocasnice" va avea un buget de 75 de milioane de lei, aproape dublu faţă sesiunea precedentă, din 2019, când alocarea financiară a fost de 40 de milioane de lei.
 
În 2020, Programul "Rabla pentru electrocasnice" a fost anulat, din cauza unor probleme ce au ţinut de securitatea cibernetică a aplicaţiei.
 
Datele oficiale referitoare la acest program arată că, în total, în 2019, au fost aprobate 49.118 de cereri pentru 89.193 de vouchere şi au fost scoase din uz peste 60.000 de echipamente. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 5857 / 8582
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...