Tudorie (Inspecţia Muncii): Prin noul REGES, salariaţii vor putea verifica online datele transmise de angajatori
28 Septembrie 2021 BizLawyer
Noul REGES va permite angajatorilor să completeze datele privind angajaţii direct online, fără să mai fie nevoiţi să dedice un calculator special pentru acest registru.
Angajaţii vor putea verifica online datele transmise de angajatori cu privire la contractul lor de muncă, după ce va fi implementat viitorul Registru General de Evidenţă a Salariaţilor (REGES) online, proiect aprobat în cadrul Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), a declarat, marţi, Andreea Tudorie, director în cadrul Inspecţiei Muncii, într-o dezbatere despre digitalizare organizată de Blocul Naţional Sindical.
"Un avantaj foarte important pentru salariat este acela că va avea posibilitatea ca singur să îşi verifice activitatea pe care angajatorul la care lucrează sau angajatorii la care a lucrat, dacă aceştia i-au declarat corect datele în Registrul General de Evidenţă a Salariaţilor. Acest lucru se va face tot online: pe baza unui credenţial şi a unei parole care vor fi eliberate de Inspectoratul Teritorial de Muncă, salariatul va putea să-şi verifice personal activitatea. La această dată se întâmplă următorul fenomen: vin la inspectorat cu buletinul, le verificăm activităţile şi de multe ori vedem că de fapt angajatorul nu le-a transmis datele din contractul individual de muncă în Registrul General de Evidenţă a Salariaţilor", a afirmat Andreea Tudorie.
"Un avantaj foarte important pentru salariat este acela că va avea posibilitatea ca singur să îşi verifice activitatea pe care angajatorul la care lucrează sau angajatorii la care a lucrat, dacă aceştia i-au declarat corect datele în Registrul General de Evidenţă a Salariaţilor. Acest lucru se va face tot online: pe baza unui credenţial şi a unei parole care vor fi eliberate de Inspectoratul Teritorial de Muncă, salariatul va putea să-şi verifice personal activitatea. La această dată se întâmplă următorul fenomen: vin la inspectorat cu buletinul, le verificăm activităţile şi de multe ori vedem că de fapt angajatorul nu le-a transmis datele din contractul individual de muncă în Registrul General de Evidenţă a Salariaţilor", a afirmat Andreea Tudorie.
Aceasta a explicat că noul REGES va permite angajatorilor să completeze datele privind angajaţii direct online, fără să mai fie nevoiţi să dedice un calculator special pentru acest registru.
"Există o digitalizare legată de Registrul General de Evidenţă a Salariaţilor, registru care în 2006 a fost implementat ca un instrument de lucru al inspectorului de muncă, în care angajatorii introduc date, iar inspectorii de muncă verifică valabilitatea acestora pe teren. Din 2006 avem acest Registru General de Evidenţă a Salariaţilor, care a suferit modificări prin realizarea unor versiuni care au ajuns la această dată la versiunea 608 şi trebuie să vă spun că prin PNRR noi avem aprobat unul din proiectele pe care Inspecţia Muncii le va implementa, Registrul General de Evidenţă a Salariaţilor online, noul REGES. Acest lucru va aduce avantaje din punctul de vedere al angajatorului, dar şi din punctul de vedere al angajatului. Angajatorul va avea posibilitatea să completeze Registrul General de Evidenţă a Salariaţilor online, fără a mai fi nevoiţi să fie dedicat la sediul social al angajatorului un calculator pentru acest registru. El va putea completa acest registru inclusiv dacă alege să lucreze în regim de telemuncă, de acasă", a menţionat Tudorie.
Potrivit acesteia, Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR) poate verifica direct în timpul controalelor realizate în trafic dacă şoferii vehiculelor de transport au contract de muncă valid şi transmis în REGES.
"Dezvoltăm parteneriate cu instituţii ale statului şi am interconectat bazele de date - vorbesc de Ministerul Muncii şi de alte instituţii ale statului cu care inclusiv Inspecţia Muncii are încheiate protocoale de colaborare pentru accesul direct la datele din Registrul General de Evidenţă a Salariaţilor. Vorbesc de instituţii gen ANAF, Casa Naţională de Pensii, ANOFM, ANPIS, Direcţia pentru persoane cu handicap... Săptămâna trecută am semnat protocol de colaborare cu ISCTR, deci cei care fac controale şi opresc transportatorii au acces direct să verifice dacă şoferul respectiv oprit în trafic are sau nu are contract individual de muncă şi transmis în Registrul General de Evidenţă a Salariaţilor. La fel, cei de la investiţii rurale, AFIR, avem protocol de colaborare cu dânşii pentru acces direct în Registrul General de Evidenţă a Salariaţilor. Deci datele privind toţi salariaţii angajaţi cu contract individual de muncă (...) sunt puse la dispoziţia instituţiilor, care au dreptul legal de a interoga bazele de date, pe baza protocoalelor pe care instituţia noastră e are încheiate", a adăugat Andreea Tudorie.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 6395 / 10192 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
ANALIZĂ | Eurohold Bulgaria AD & Euroins Insurance Group AD vs România: 1-1 după prima încleștare la ICSID. Arbitrii au decis bifurcarea procedurii și vor analiza mai întâi efectele Acordului de denunțare a tratatelor bilaterale intra-UE. Urmează o fază preliminară decisivă - dacă România are dreptate, Tribunalul nu va avea jurisdicție, iar dosarul se oprește
PNSA, consultanții Five Elms Capital în runda de finanţare serie B a companiei Digitail Inc. | Echipă pluridisciplinară extinsă, coordonată de Florian Nițu (Partener M&A) și Diana Dobra (Managing Associate)
VIDEO-INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS Romania și Head of CEE Corporate M&A: De când coordonez practica de fuziuni și achiziții în CEE, este pentru prima dată când numărul tranzacțiilor din România este cel mai mare din regiune după primele nouă luni. A fost un an interesant din perspectiva private equity, însă investitorii strategici rămân în continuare cei de bază. Toate ariile de practică au fost foarte ocupate, dar finanțările și departamentul de Banking, cu mandate ce însumează 3 miliarde euro, ”poartă coroana” anul acesta
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
‘Leading lawyers’ in Romania | RTPR, NNDKP, CMS, TZA și PNSA au cei mai mulți avocaţi recomandaţi de IFLR 1000, ediția 2025. Ce firme sunt recomandate în practicile de M&A, Banking & Finance, Capital markets și Project development
Practica de Concurență de la Băncilă, Diaconu și Asociații își confirmă maturitatea prin claritate și execuție disciplinată, luciditate tactică și robustețe în decizie | De vorbă cu Claudia Grosu (Managing Associate) despre modul de lucru al unei echipe care anticipează, ordonează pașii esențiali și finalizează impecabil mandatele dificile
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
CMS, alături de Buildcom EOOD la achiziția Argus în România. Echipă pluridisciplinară, cu Rodica Manea (Corporate M&A) și Cristina Reichmann în prim plan
Filip & Company a acordat asistență juridică companiei Instant Factoring în structurarea și implementarea unui parteneriat transfrontalier de securitizare în valoare de 30 de milioane EUR cu un fond din Luxemburg
Schoenherr a asistat fondatorii Calla Oradea în vânzarea unei participații majoritare către Integral Capital Group I Echipa, coordonată de Mădălina Neagu (partner)
Mușat & Asociații anunță cooptarea fostei președinte a Curții Supreme, Corina Corbu, în poziția de Partener Coordonator al Departamentului de Litigii | Gheorghe Mușat, Senior Partner: ”Este un mare câștig pentru firmă, pentru avocații firmei, pentru clienții firmei”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





