ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Tudorie (Inspecţia Muncii): Prin noul REGES, salariaţii vor putea verifica online datele transmise de angajatori

28 Septembrie 2021   |   BizLawyer

Noul REGES va permite angajatorilor să completeze datele privind angajaţii direct online, fără să mai fie nevoiţi să dedice un calculator special pentru acest registru.

 
 
Angajaţii vor putea verifica online datele transmise de angajatori cu privire la contractul lor de muncă, după ce va fi implementat viitorul Registru General de Evidenţă a Salariaţilor (REGES) online, proiect aprobat în cadrul Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), a declarat, marţi, Andreea Tudorie, director în cadrul Inspecţiei Muncii, într-o dezbatere despre digitalizare organizată de Blocul Naţional Sindical.

"Un avantaj foarte important pentru salariat este acela că va avea posibilitatea ca singur să îşi verifice activitatea pe care angajatorul la care lucrează sau angajatorii la care a lucrat, dacă aceştia i-au declarat corect datele în Registrul General de Evidenţă a Salariaţilor. Acest lucru se va face tot online: pe baza unui credenţial şi a unei parole care vor fi eliberate de Inspectoratul Teritorial de Muncă, salariatul va putea să-şi verifice personal activitatea. La această dată se întâmplă următorul fenomen: vin la inspectorat cu buletinul, le verificăm activităţile şi de multe ori vedem că de fapt angajatorul nu le-a transmis datele din contractul individual de muncă în Registrul General de Evidenţă a Salariaţilor", a afirmat Andreea Tudorie.


Aceasta a explicat că noul REGES va permite angajatorilor să completeze datele privind angajaţii direct online, fără să mai fie nevoiţi să dedice un calculator special pentru acest registru.

"Există o digitalizare legată de Registrul General de Evidenţă a Salariaţilor, registru care în 2006 a fost implementat ca un instrument de lucru al inspectorului de muncă, în care angajatorii introduc date, iar inspectorii de muncă verifică valabilitatea acestora pe teren. Din 2006 avem acest Registru General de Evidenţă a Salariaţilor, care a suferit modificări prin realizarea unor versiuni care au ajuns la această dată la versiunea 608 şi trebuie să vă spun că prin PNRR noi avem aprobat unul din proiectele pe care Inspecţia Muncii le va implementa, Registrul General de Evidenţă a Salariaţilor online, noul REGES. Acest lucru va aduce avantaje din punctul de vedere al angajatorului, dar şi din punctul de vedere al angajatului. Angajatorul va avea posibilitatea să completeze Registrul General de Evidenţă a Salariaţilor online, fără a mai fi nevoiţi să fie dedicat la sediul social al angajatorului un calculator pentru acest registru. El va putea completa acest registru inclusiv dacă alege să lucreze în regim de telemuncă, de acasă", a menţionat Tudorie.

Potrivit acesteia, Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR) poate verifica direct în timpul controalelor realizate în trafic dacă şoferii vehiculelor de transport au contract de muncă valid şi transmis în REGES.

"Dezvoltăm parteneriate cu instituţii ale statului şi am interconectat bazele de date - vorbesc de Ministerul Muncii şi de alte instituţii ale statului cu care inclusiv Inspecţia Muncii are încheiate protocoale de colaborare pentru accesul direct la datele din Registrul General de Evidenţă a Salariaţilor. Vorbesc de instituţii gen ANAF, Casa Naţională de Pensii, ANOFM, ANPIS, Direcţia pentru persoane cu handicap... Săptămâna trecută am semnat protocol de colaborare cu ISCTR, deci cei care fac controale şi opresc transportatorii au acces direct să verifice dacă şoferul respectiv oprit în trafic are sau nu are contract individual de muncă şi transmis în Registrul General de Evidenţă a Salariaţilor. La fel, cei de la investiţii rurale, AFIR, avem protocol de colaborare cu dânşii pentru acces direct în Registrul General de Evidenţă a Salariaţilor. Deci datele privind toţi salariaţii angajaţi cu contract individual de muncă (...) sunt puse la dispoziţia instituţiilor, care au dreptul legal de a interoga bazele de date, pe baza protocoalelor pe care instituţia noastră e are încheiate", a adăugat Andreea Tudorie.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 6451 / 10248
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Balog & Stoica: Un nou jucător pe piața serviciilor juridice și o perspectivă contemporană asupra avocaturii
Care sunt liniile de forță ale practicii de Concurență de la PNSA, apreciată de ghidurile internaționale pentru expertiza profundă, reflexele rapide și capacitatea de a duce la capăt mandate complexe | De vorbă cu Mihaela Ion (Partener) despre tendințele pieței, modul în care lucrează avocații, disciplina procedurală și gândirea strategică în proiectele în care miza, presiunea de timp și finețea analizei fac diferența
Filip & Company a asistat Autonom Services S.A. la încheierea unui contract de facilități de credit în valoare de 300 mil. €. Ce avocați au fost în echipa de proiect
Refinitiv Legal Advisers - Q3 2025 | Piața de M&A a continuat să crească, în primele nouă luni, pe piețele emergente și la nivel nivel global, chiar dacă numărul tranzacțiilor este în scădere. Europa prinde viteză, iar Estul continentului redevine un teritoriu în care investitorii strategici și financiari caută randament. CMS își menține pozițiile de top la nivel global și în Europa de Est, regiune în care Clifford Chance și Schoenherr strălucesc, iar Kinstellar rămâne în Top 15
În spatele scenei, alături de avocații din practica de Real Estate de la Țuca Zbârcea & Asociații, într-un mediu în care calitatea documentației, calibrarea riscurilor și gestionarea inteligentă a calendarului determină dacă un proiect se finanțează, se construiește și se capitalizează corect | De vorbă cu Răzvan Gheorghiu-Testa (partener) despre tendințele pieței imobiliare și forța unei echipe care operează integrat, folosește inteligent regulile și anticipează riscurile, astfel încât proiectele complicate, de la teren și autorizare până la finanțare, leasing și exit să ajungă la linia de sosire
Popovici Nițu Stoica & Asociații a asistat Hexagon în achiziția Platformei CUG din Cluj, într-unul dintre cele mai mari proiecte imobiliare ale anului
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...