ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

7 iunie - data limită de preschimbare a cărţilor de identitate expirate în perioada pandemiei

10 Martie 2022   |   Agerpres

Într-o conferinţă de presă desfăşurată la sediul DEPABD, Giulescu a precizat că data limită a schimbării actelor de identitate a căror valabilitate a expirat în perioada stării de urgenţă sau de alertă este de 7 iunie 2022.

 
 
Cărţile de identitate cu termen de valabilitate expirat în perioada 1 martie 2020 - 7 martie 2022 sunt valabile pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea stării de alertă, a anunţat miercuri directorul Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date, Aurel-Cătălin Giulescu.
 
Într-o conferinţă de presă desfăşurată la sediul DEPABD, Giulescu a precizat că data limită a schimbării actelor de identitate a căror valabilitate a expirat în perioada stării de urgenţă sau de alertă este de 7 iunie 2022.
 
"Invităm cetăţenii să se informeze cu privire la programul de activitate al serviciului public comunitar de evidenţa persoanelor de la locul de domiciliu, inclusiv prin accesarea informaţiilor existente pe websiteurile primăriilor în subordinea cărora aceste servicii publice funcţionează. Pentru evitarea prezentării în acelaşi timp a unui număr mare de cetăţeni la sediile serviciilor publice comunitare de evidenţa persoanelor, recomandăm accesarea, acolo unde acestea există, a platformelor de programare online sau telefonice pentru depunerea cererilor pe întreaga perioadă de 90 de zile, începând cu data de 9 martie", a spus Aurel-Cătălin Giulescu.
 
Directorul Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date a informat că în prezent se mai află în circulaţie, expirate, un număr de 387.000 de cărţi de identitate, a căror valabilitate va înceta în data de 7 iunie 2022.
 
"Aproximativ 111.000, deci un sfert din numărul acestor documente a expirat în lunile ianuarie, februarie şi în prima săptămână din martie ale acestui an. Aproximativ 202.000 au expirat în anul 2021 şi 74.000 sunt expirate în anul 2020. Pe evaluările pe care le-am făcut în ultimele două săptămâni, cifra scade cu un interval de 4.500 - 5.000 de cărţi de identitate în fiecare săptămână", a precizat Giulescu.
 
Întrebat despre eventuale măsuri suplimentare necesare în perioada următoare, Giulescu a informat că în această perioadă a anului, la nivel naţional, prin cele aproximativ 620 de servicii publice comunitare active au fost preluate, până în urmă cu două săptămâni, "undeva între 7.000 - 8.000 de cereri pe zi".
 
"În ultimele două săptămâni a crescut numărul de solicitări, astfel încât am ajuns la 9.000 - 10.000 de cereri pe zi. Capacitatea noastră de producţie este de 32.000 de cărţi de identitate pe zi. Nu am atins-o niciodată, aceasta este capacitatea tehnică într-un singur schimb. Putem să creştem numărul în măsura în care va fi necesar, putem să introducem schimbul doi pentru producţie. În ceea ce priveşte preluarea de cereri, un număr maxim de cereri sunt preluate în lunile iulie şi august în fiecare an. În luna iulie media este de 19.000 de cereri zilnice, iar în luna august este de 20.000 de cereri zilnice. Maximul a fost atins în 20 august 2019, acesta fiind de aproximativ 21.000 de cereri preluate într-o singură zi. Cifra de ieri a fost de 9.700 de cereri preluate. Avem capacitate deplină pentru a dubla numărul de cereri (preluate n.r.)", a explicat Giulescu.
 
Pe de altă parte, el a arătat că cererile pentru eliberarea certificatului privind domiciliul înregistrat în registrul de evidenţă a persoanelor pot fi adresate în continuare în sistem online, ca şi până acum, sau prin prezentare la serviciul public comunitar de domiciliu, ori la sediul Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date, de luni până vineri, între orele 12,00 - 14,00.
 
Cătălin Giulescu a dat asigurări că instituţia pe care o conduce nu întâmpină "niciun fel de dificultăţi în ceea ce priveşte producerea cărţilor de identitate".
 
Totodată, Giulescu a mai anunţat că activităţile de audienţă la sediul Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date vor fi reluate. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1888 / 5530
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ANALIZĂ | Gabriel Resources a deschis o procedură de anulare a hotărârii ICSID prin care Tribunalul arbitral a respins cererea de peste 3 mld. USD privind controversatul proiect minier de la Roșia Montană, iar România a răspuns cu un Contramemoriu care demontează acuzațiile și atacă frontal strategia reclamanților. Dacă statul ar pierde, impactul ar fi devastator pentru finanțele publice și ar compromite rezultatele măsurilor pe care guvernul Bolojan încearcă să le implementeze
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Ana-Maria Baciu, avocatul din România cu cele mai multe nominalizări la gala Legal 500 CEE Awards 2025: Intellectual Property Lawyer of the Year, Romania Lawyer of the Year și CEE Partner of the Year. Astfel de validări contribuie nu doar la consolidarea brandului său personal, ci și la repoziționarea avocaturii de business din România ca un partener credibil, capabil să ofere consultanță sofisticată clienților internaționali
Filip & Company a asistat statul român prin Ministerul Finanțelor în contractarea unor plasamente private sub forma de împrumuturi în valoare de peste 2 miliarde de euro | Echipa, coordonată de Alexandra Manciulea (partener)
Ce case de avocatură se bat pentru titlul de Law Firm of the Year în România la gala Benchmark Litigation Europe Awards 2025 | Sorina Olaru, Octavian Popescu, Dan Cristea și Cosmin Vasile, printre avocații aflați pe lista scurtă pentru titlul de titlul de Litigator of the Year. Emil Bivolaru (partener NNDKP), nominalizat și la categoria Central & Eastern Europe Litigator of the Year
Finanțele caută avocați pentru litigii arbitrale investiționale internaționale judecate potrivit regulilor de arbitraj UNCITRAL și ICSID | Acorduri-cadru de reprezentare juridică a României semnate, pentru 4 ani, cu cel mult 4 firme pentru fiecare lot
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
ITR EMEA Tax Awards 2025 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații, CMS și Schoenherr concurează pentru titlul ”Firma anului în România în domeniul taxelor”. Popescu & Asociații are două nominalizări în jurisdicția locală și este, alături de NNDKP, pe lista scurtă pentru distincția ”Firma anului în dispute fiscale”. TZA, printre finaliste în competitia pentru ”Transfer Pricing Firm of the Year”
Bondoc & Asociații acordă asistență pentru 5 proiecte eoliene și solare în cadrul celei de-a doua licitații CfD din România | Echipa a fost coordonată de Cosmin Stăvaru (Partener), susținut de Raluca Catargiu (Senior Associate)
Bulboacă & Asociatii caută un Avocat Colaborator pentru Echipa de Tranzacții de Elită (Corporate ̸ M&A)
Bulboacă & Asociatii caută avocați apecializați în Drept Bancar & Finanțări | Practica Noastră de Referinţă
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...