ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

ANCOM vrea să revizuiască pachetele tarifare din telecom destinate persoanelor cu dizabilităţi

23 Mai 2019   |   AGERPRES

ANCOM a realizat, în 2017, două studii de piaţă la nivel naţional care au avut ca obiectiv obţinerea de informaţii relevante în ceea ce priveşte gradul de acces al persoanelor cu dizabilităţi auditive, respectiv vizuale la serviciile de comunicaţii electronice la puncte fixe şi mobile, dar şi în privinţa comportamentului de utilizare a acestor servicii, inclusiv din perspectiva substituibilităţii lor.

 
 
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) propune, printr-un proiect de decizie aflat în dezbatere publică, revizuirea pachetelor tarifare destinate persoanelor cu dizabilităţi prin creşterea semnificativă a numărului de minute, respectiv SMS-uri, precum şi a volumului de date incluse în aceste pachete, comparativ cu beneficiile stabilite în anul 2015.

Potrivit unui comunicat al arbitrului pieţei telecom, transmis joi AGERPRES, în cazul utilizatorilor finali cu dizabilităţi auditive şi/sau de vorbire, furnizorii de servicii de comunicaţii la puncte mobile ar urma să fie obligaţi să asigure pachete care să conţină ca beneficii lunare minime, disponibile exclusiv la nivel naţional, un număr nelimitat de SMS-uri în reţeaua proprie şi 300 de SMS-uri în alte reţele la un tarif recomandat de 4 euro/lună, inclusiv TVA. Totodată, la cererea utilizatorilor, furnizorii vor oferi un volum de date de minimum 3 GB, precum şi un volum nelimitat de date pentru utilizarea serviciilor de interpretare video în limbaj mimico-gestual prin intermediul aplicaţiilor dedicate, la un tarif recomandat de 2 euro/lună, inclusiv TVA, tariful total recomandat al pachetului fiind de 6 euro/lună, inclusiv TVA.


În prezent, persoanele cu dizabilităţi auditive şi/sau de vorbire pot beneficia lunar de oferte cu un număr nelimitat de SMS-uri în reţelele proprii, cel puţin 150 de SMS-uri în reţelele naţionale şi, la cerere, un trafic naţional la internet mobil de minimum 300 MB.

ANCOM propune, de asemenea, ca pentru utilizatorii finali cu dizabilităţi vizuale pachetele puse la dispoziţie de furnizorii de servicii de comunicaţii la puncte mobile să conţină ca beneficii lunare minime, disponibile exclusiv la nivel naţional, 2.000 de minute în reţeaua proprie şi 500 de minute în alte reţele, la un tarif recomandat de 2 euro/lună, inclusiv TVA. În plus, la cererea utilizatorilor, volumul de date mobile propus este de 3 GB, la un tarif recomandat de 2 euro/lună, inclusiv TVA, tariful total recomandat al pachetului fiind de 4 euro/lună, inclusiv TVA.

La ora actuală, persoanele cu dizabilităţi vizuale pot beneficia de oferte cu cel puţin 300 de minute naţionale şi, la cerere, trafic naţional lunar la internet mobil de minimum 300 MB.

"În ceea ce priveşte pachetele de servicii de comunicaţii electronice la punct fix puse la dispoziţia persoanelor cu dizabilităţi, având în vedere că din analiza efectuată de Autoritate a rezultat că, în prezent, aceste pachete se regăsesc în ofertele comerciale ale furnizorilor, în configuraţii şi tarife similare celor reglementate, ANCOM propune eliminarea obligaţiei existente în acest sens în sarcina furnizorilor potrivit actualei reglementări", se arată în comunicatul autorităţii de reglementare.

ANCOM a realizat, în 2017, două studii de piaţă la nivel naţional care au avut ca obiectiv obţinerea de informaţii relevante în ceea ce priveşte gradul de acces al persoanelor cu dizabilităţi auditive, respectiv vizuale la serviciile de comunicaţii electronice la puncte fixe şi mobile, dar şi în privinţa comportamentului de utilizare a acestor servicii, inclusiv din perspectiva substituibilităţii lor.

În acest context, studiile au arătat că cele mai cunoscute şi apreciate măsuri adresate utilizatorilor finali cu dizabilităţi, stabilite prin intermediul legislaţiei în vigoare, sunt reprezentate de posibilitatea utilizatorilor de a returna echipamentele (53%), urmată de posibilitatea interogării serviciului cost-control prin mesaje audio (43%), adresarea solicitărilor/reclamaţiilor printr-o persoană desemnată (41%) şi accesul la serviciul de relaţii cu clienţii prin metode specifice persoanelor cu dizabilităţi (41%). Referitor la gradul de folosire a acestora, cel puţin 21% dintre respondenţi au declarat că, în decurs de un an, au folosit mare parte dintre aceste beneficii.

Proiectul de decizie privind stabilirea unor măsuri adresate utilizatorilor finali cu dizabilităţi poate fi consultat pe site-ul Autorităţii, iar persoanele interesate pot să formuleze observaţii şi propuneri până la data de 24 iunie 2019.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 5006 / 5654
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Allianz-Ţiriac Asigurări preia compania de brokeraj din asigurări Campion Broker. Schoenherr, alături de cumpărător
NNDKP confirmă, prin practica de Litigii, că este prima opțiune pentru companiile care au nevoie de reprezentare în dosare cu miză de sute de milioane de euro, în instanțe și arbitraje la curți internaționale | De vorbă cu Emil Bivolaru (Partener Executiv) și Sorina Olaru (Partner) despre combinația dintre strategie, tehnologie și echipe capabile să ducă la capăt dosare complexe cu soluții favorabile, construite pe argumente solide, într-o piață a disputelor sofisticată
Filip & Company a asistat Global Vision Investment Fund S.A. în obținerea unei refinanțări pentru prima sa investiție în retail
Filip & Company operează în segmentul cel mai sofisticat al pieței de Capital Markets, acolo unde se proiectează emisiuni pentru stat, bănci sistemice, companii listate și emitenți antreprenoriali, toate sub presiunea unui calendar strâns și a unor standarde de conformare ridicate | De vorbă cu Olga Niță (Partener) despre direcția pieței, proiectele-reper ale anului, modul în care funcționează ”laboratorul de soluții” și mecanismele interne care permit echipei să finalizeze, la timp și în siguranță, tranzacții extrem de sofisticate
Filip & Company a asistat Grupul Banca Transilvania în finalizarea achiziției BRD SAFPP SA. Alina Stancu Bîrsan (partener) a coordonat echipa
ZRVP, desemnată din nou „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards 2025 | Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner): Un premiu obținut doi ani la rând spune un lucru simplu: că echipa merge în direcția bună. O astfel de recunoaștere confirmă nivelul profesional atins și, în același timp, ne obligă să rămânem la fel de exigenți
Albota Law Firm își menține standardele ridicate în Real Estate cu o echipă alcătuită doar din avocați seniori, recunoscută constant în ghidurile internaționale. Practica are anvergură, ritm și disciplină, iar vizibilitatea internațională validează un mod de lucru orientat spre rezultat | De vorbă cu Oana Albota (Managing Partner) despre tendințele pieței, provocările perioadei modul în care lucrează echipa
Filip & Company a asistat Banca Transilvania în cea mai mare emisiune de obligațiuni AT1 din Europa Centrală și de Est | Echipa de proiect, coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner)
Balog & Stoica: Un nou jucător pe piața serviciilor juridice și o perspectivă contemporană asupra avocaturii
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Țuca Zbârcea & Asociații și britanicii de la Legal 500 au lansat ediția 2025 a GC Powerlist Romania
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...