ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Ministerul Muncii: Arhiva electronică a caselor de pensii poate fi folosită pentru calcularea stagiilor de cotizare pierdute

25 Septembrie 2020   |   Agerpres

Astfel, potrivit Ordonanţei de urgenţă care modifică şi completează Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, la stabilirea drepturilor de pensie vor putea fi utilizate, în mod excepţional, informaţiile din arhiva electronică existentă la nivelul caselor de pensii publice.

 
 
Informaţiile din arhiva electronică a caselor de pensii publice vor putea fi folosite pentru calcularea perioadelor de cotizare la sistemul public de pensii, în situaţia în care carnetele de muncă ale beneficiarilor sunt deteriorate sau pierdute, potrivit prevederilor unei ordonanţe de urgenţă adoptate de Guvern, se menţionează într-un comunicat remis vineri de Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale (MMPS).
 
"În situaţii excepţionale, în care carnetele de muncă nu se mai găsesc sau sunt deteriorate, perioadele de stagiu de cotizare realizate în sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001 ar putea fi valorificate în baza informaţiilor din arhiva electronică de la casele de pensii publice, dacă acestea sunt complete", se precizează în comunicatul MMPS.
 
Astfel, potrivit Ordonanţei de urgenţă care modifică şi completează Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, la stabilirea drepturilor de pensie vor putea fi utilizate, în mod excepţional, informaţiile din arhiva electronică existentă la nivelul caselor de pensii publice.
 
Arhiva electronică a caselor de pensii publice a fost creată prin HG nr. 1.768/2005 privind preluarea din carnetele de muncă a datelor referitoare la perioadele de stagiu de cotizare realizat în sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001. Această arhivă cuprinde atât datele preluate din carnetele de muncă, cât şi carnetele de muncă scanate.
 
"Din păcate, activitatea de scanare nu a fost complet şi corect executată, astfel încât să poată fi utilizate toate informaţiile din carnetele de muncă pentru orice persoană care astăzi ar fi avut nevoie", notează Ministerul Muncii.
 
Această măsură a Guvernului are rolul de a sprijini persoanele care în prezent sunt în imposibilitatea de a dovedi stagiile de cotizare şi veniturile pe care le-au realizat în timpul activităţii profesionale, din cauza unor situaţii excepţionale cum ar fi distrugerea, degradarea sau pierderea carnetului de muncă, conform comunicatului Ministerului Muncii.
 
Practic, în baza unei declaraţii pe proprie răspundere a solicitantului că nu deţine carnetul de muncă sau că documentul este degradat, dacă informaţiile introduse în baza de date sunt identice cu cele din carnetele de muncă scanate, aceste informaţii referitoare la vechimea în muncă realizată anterior datei de 1 aprilie 2001 vor fi luate în calcul pentru stabilirea drepturilor la pensie, potrivit Ministerului Muncii.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2798 / 5118
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...