DNA: Trei persoane care coordonau firme de ride-sharing, reţinute într-un dosar de evaziune fiscală
05 Decembrie 2024 Agerpres
Procurorii anticorupţie notează în ordonanţă că, în perioada februarie 2023 - martie 2024, persoanele ar fi coordonat activitatea unor societăţi comerciale de transport alternativ de persoane, prin care ar fi produs bugetului de stat un prejudiciu total de peste 49 milioane de lei, ca urmare a sustragerii de la plata obligaţiilor fiscale.
Trei persoane au fost reţinute de procurorii anticorupţie într-un dosar în care sunt acuzate de evaziune fiscală în legătură cu activitatea de ride-sharing a unor societăţi comerciale, aducând un prejudiciu statului de peste 49 milioane de lei.
Potrivit unui comunicat al DNA transmis AGERPRES, procurorii din cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie - Secţia de combatere a infracţiunilor asimilate infracţiunilor de corupţie au dispus punerea în mişcare a acţiunii penale şi reţinerea pentru 24 de ore, începând de marţi, a trei persoane care coordonau societăţi comerciale cu activitate de transport alternativ de persoane, pentru săvârşirea a două infracţiuni de evaziune fiscală în formă continuată.
Potrivit unui comunicat al DNA transmis AGERPRES, procurorii din cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie - Secţia de combatere a infracţiunilor asimilate infracţiunilor de corupţie au dispus punerea în mişcare a acţiunii penale şi reţinerea pentru 24 de ore, începând de marţi, a trei persoane care coordonau societăţi comerciale cu activitate de transport alternativ de persoane, pentru săvârşirea a două infracţiuni de evaziune fiscală în formă continuată.
De asemenea, sursa citată spune că s-a dispus măsura controlului judiciar pentru o perioadă de 60 de zile, începând cu ziua de marţi, faţă de alte trei persoane fără calitate specială, care coordonau societăţi comerciale cu activitate de transport alternativ de persoane, pentru săvârşirea a două infracţiuni de evaziune fiscală în formă continuată (autorat şi complicitate).
Procurorii anticorupţie notează în ordonanţă că, în perioada februarie 2023 - martie 2024, persoanele ar fi coordonat activitatea unor societăţi comerciale de transport alternativ de persoane, prin care ar fi produs bugetului de stat un prejudiciu total de peste 49 milioane de lei, ca urmare a sustragerii de la plata obligaţiilor fiscale.
"Concret, prejudiciul ar fi fost produs prin omisiunea înregistrării în evidenţa contabilă a 10 (zece) societăţi comerciale şi prin nedeclararea veniturilor impozabile către organele fiscale, pe de o parte, iar de pe altă parte, prin ascunderea sursei impozabile ca efect al neîncheierii unor contracte individuale de muncă şi astfel al plăţii la negru a salariilor către proprii angajaţi", menţionează anchetatorii.
Conform DNA, în perioada menţionată, ar fi fost înfiinţate mai multe societăţi de transport alternativ de persoane care, sub controlul şi coordonarea celor şase inculpaţi, ar fi ajuns să colaboreze cu peste 1.000 de şoferi. După ce şoferii erau recrutaţi, acestora li se solicita încheierea cu societăţile controlate de inculpaţi a unor contracte de comodat prin care transmiteau cu titlu gratuit autoturismul lor către societate - operator de transport; societatea obţinea autorizaţia de la Autoritatea Rutieră Română (ARR), precum şi înscrierea pe platformele de ride-sharing.
"După începerea activităţii, din sumele pe care le încasau de la companiile deţinătoare ale platformelor de ride-sharing, inculpaţii, care coordonau societăţile de transport, opreau un comision între 8 şi 12%, iar restul sumelor erau virate şoferilor. În acest fel, având în vedere că nu erau plătite contribuţii salariale, şoferii primeau o indemnizaţie mai mare decât în mod legal. După ce erau plătite sumele cuvenite şoferilor, inculpaţii - coordonatori sau administratori de drept ai societăţilor comerciale - retrăgeau sumele rămase de la bancomat, însuşindu-şi aceste sume de bani", explică procurorii, care adaugă că activitatea se desfăşura în această modalitate până când societatea intra în atenţia organelor fiscale, după care activitatea era mutată pe altă societate.
Una dintre persoane, din banii obţinuţi în modul descris mai sus, ar fi cumpărat automobile de lux, imobile şi ar fi creditat societăţi comerciale în care are calitatea de acţionar, susţin procurorii.
Miercuri, cele trei persoane reţinute au fost prezentate Tribunalului Bucureşti cu propunere de arestare preventivă pentru 30 de zile, informează DNA.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 272 / 4827 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Bohâlțeanu și Asociații a asistat Microfruits SA în achiziționarea pachetului majoritar de acțiuni emise de Armătura SA, cu o echipă coordonată de Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner) | Proiectul a presupus o analiză juridică amplă și o coordonare atentă între toate părțile implicate
ITR World Tax 2026 | Brandurile din avocatura locală cu o activitate notabilă în domeniul taxelor urcă în top. NNDKP, CMS, PNSA, TZA, Schoenherr, Băncilă, Diaconu și Asociații, Mușat & Asociații sau Popescu & Asociații, printre cele mai bune firme locale evidențiate pe palierele de General corporate tax, Transfer pricing și Tax controversy
Baciu Partners și coordonatoarea sa au urcat pe primul loc pe podium la gala inaugurală Legal 500 - CEE Awards | Ana-Maria Baciu, după ce a primit distincția „Romania Lawyer of the Year”, iar BACIU PARTNERS a fost desemnată „CEE IP Firm of the Year”: ”Încrederea nu se câștigă printr-o conjunctură, ci prin consistență, prezență și prin convingerea că lucrurile pot fi mereu făcute altfel, în beneficiul direct al echipei și clienților. Standardul pe care îl impune este clar: să livrezi claritate și rigoare în permanență și să ai curajul să gândești diferit, înțelegând miza reală”
Practica de Banking & Finance de la Bondoc & Asociații rămâne calibrată pe proiecte de mare anvergură, execuție la standarde internaționale și expunere transfrontalieră constantă | De vorbă cu partenerele Simona Petrișor și Diana Ispas despre tendințe, tipuri de finanțări, structuri inovatoare și provocările anului din acest sector. Portofoliul de proiecte îmbină ”verdele”, infrastructura și consolidarea bancară, repere clare ale unui an încărcat
Legal500 a desemnat Clifford Chance Badea drept Casa de Avocatură a Anului în România în 2025 | Daniel Badea, Managing Partner: Premiile primite încununează aproape 20 de ani de excelență profesională, de-a lungul cărora ne-am consolidat poziția de lider pe piața de avocatură din România și din regiune, câștigând în paralel aprecierea întregii rețele globale Clifford Chance
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Achiziții & Corporate| Consultanță
D&B David și Baias confirmă reziliența M&A: achiziții strategice dominante, mecanisme flexibile, grafic de lucru modelat de conformare și componenta tehnică. Echipa livrează soluții prompte în proiecte cu arhitectură complexă, aliniind interesele vânzătorilor cu obiectivele investitorilor și orchestrând integrarea post-closing | Anda Rojanschi (Partener): „Tranzacția de succes este aceea în care cele două afaceri se integrează după finalizarea deal-ului”. O regulă care devine rutină operațională prin rigoare, colaborare și coordonare interdisciplinară
Schoenherr lansează a cincea ediție a concursului de eseuri „law, sweet law‟, cu premii totale de 21.000 lei
Filip & Company a asistat ACP Credit în acordarea unei investiții de capital grupului Dental Elite Clinics. Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel) au coordonat echipa
ZRVP aniversează în 2025 trei decenii de avocatură | Cosmin Vasile, Managing Partner: “Am crescut organic, am construit fără grabă și fără artificii, și am ajuns aici pentru că am rămas fideli profesiei și valorilor ei. Rămânem, după 30 de ani, cu aceleași ținte primordiale: perfecțiunea juridică și formarea de avocați care să ne împărtășească pasiunea, valorile și viziunea”
Mitel & Asociații se remarcă în practica de Concurență prin rigoare și sincronizare, oferind clienților remedii țintite, viteză procedurală și certitudine în calendarul de closing | Sub coordonarea partenerului Șerban Suchea, firma asigură trasee clare de conformare, maximizează predictibilitatea autorizărilor și păstrează direcția tranzacțiilor într-un peisaj normativ exigent și bine articulat
CMS, implicată în proiectul câștigător al premiului „Investiția Anului” în cadrul SEE Property Forum Awards 2025 pentru al doilea an consecutiv
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





