ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Pîrvu (ANPC): Hypermarketurile stau mai greu cu punerea în practică a procedurilor de calitate

24 Mai 2019   |   AGERPRES

Preşedintele ANPC a precizat, totodată, că numărul comercianţilor care prezintă abateri de calitate la marfa vândută este extrem de mare şi depăşeşte valoarea de 50%.

 
 
Hypermarketurile stau foarte bine la ceea ce înseamnă proceduri de calitate, dar mai greu este cu punerea în practică a acestora, a declarat, vineri, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Marius Pîrvu, într-o conferinţă de presă.

"Am reuşit să verificăm trasabilitatea produsului, de la transportator la forma frigorifică în care este depozitat şi apoi livrarea, în general, către hypermarketuri. Am constatat că mare parte din acest produs vine deja expirat sau într-o stare deplorabilă. Din nefericire, acest lucru se întâmplă. Hypermarketurile stau foarte bine la ceea ce înseamnă proceduri de calitate. Sunt multinaţionale, au documente, au tot ce trebuie, dar mai greu este cu punerea în practică (a procedurilor - n. r.), deşi au om specializat în depozit care, în mod normal, recepţionează marfa care vine din exterior şi ar trebui să nu o mai pună spre revânzare, dar acest lucru continuă. Există o a doua persoană care primeşte marfa în hypermarket, tot conform procedurilor de calitate. Pe rafturi ar trebui să ajungă numai ce este sănătos, bun, conform şi de calitate pentru românul european, că tot sunt poimâine alegeri europarlamentare. Din nefericire, toate aceste lucruri nu se întâmplă şi ceea ce găsim noi în magazine este de neacceptat", a spus Pîrvu.


Preşedintele ANPC a precizat, totodată, că numărul comercianţilor care prezintă abateri de calitate la marfa vândută este extrem de mare şi depăşeşte valoarea de 50%.

"Am continuat controalele la peşte de import, nu neapărat că avem o problemă cu peştele de import, dar, din nefericire, acesta a sufocat cumva piaţa românească. Din punctul meu de vedere, nu ar fi nicio problemă dacă acest produs ar fi conform şi ar îndeplini standardele de calitate necesare. Noi, ca şi autoritate, am continuat aceste controale şi, după cum ştiţi, chiar în luna aprilie am comunicat pe acest subiect. Am avut o acţiune amplă pe subiectul peşte de import şi au fost verificaţi foarte mulţi agenţi economici. Continui să spun că numărul celor care sunt în abateri este extrem de mare şi depăşeşte valoarea de 50%. Pentru mine acest lucru este îngrijorător şi din acest motiv, atât pe peşte, cât şi pe legume - fructe, vom continua controalele până când operatorii economici vor înţelege că România este o ţară a Uniunii Europene şi trebuie să i se livreze consumatorului un produs de calitate", a afirmat oficialul ANPC.

Acesta a adăugat că, săptămâna viitoare, va intra în procesul de avizare ordonanţa de urgenţă privind înăsprirea sancţiunilor pe anumite legi privind protecţia consumatorilor.

"În aprilie am scos de la vânzare 40 de tone de peşte, am dat amenzi de 1,3 milioane de lei. În mai, într-o singură zi, am scos de la vânzare 1,6 tone de peşte şi am dat amenzi de 200.000 de lei. Se pare că acest subiect nu deranjează. Se pare raportul profit vs sănătatea populaţiei înclină foarte clar în zona profitului, iar eu nu pot accepta acest lucru. În acest sens, odată cu implementarea legislaţiei privind dublul standard, separat, am pus în dezbatere publică ordonanţa de urgenţă vizavi de înăsprirea sancţiunilor pe anumite legi privind protecţia consumatorilor. A existat acea dezbatere publică şi am primit propuneri de la asociaţii, agenţi economici, case de avocatură. Din nefericire, marea majoritate au fost să nu existe o astfel de ordonanţă, dar eu, constatând ceea ce se întâmplă în piaţă, în fiecare zi, în controalele pe care le facem, se pare că uneori măsurile mai puternice din punct de vedere sancţionabil sunt mai importante. Din acest motiv, săptămâna viitoare voi da în procesul de avizare această ordonanţă de urgenţă, va fi pusă din nou în transparenţă pe site-ul Ministerului Economiei şi suntem siguri că împreună cu legislaţia privind dublul standard să reuşim să stopăm aceste practici care, din punctul meu de vedere, sunt inacceptabile", a subliniat Marius Pîrvu.

Comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au aplicat amenzi de 200.000 de lei şi au confiscat o cantitate de 1,6 tone de peşte şi produse din peşte provenite din import, în urma controalelor desfăşurate într-o singură zi în hypermarketurile din zona Bucureşti-Ilfov.

Conform unui comunicat al ANPC transmis, vineri, AGERPRES, în data de 22 mai 2019, au fost controlaţi 11 operatori economici, fiind aplicate 10 amenzi contravenţionale în valoare de 200.000 lei şi un avertisment. De asemenea, a fost oprită definitiv de la comercializare cantitatea de 1,6 tone de peşte şi produse din peşte, în valoare de 40.000 lei.

Printre principalele nereguli constatate au fost legate de vânzarea peştelui refrigerat fără respectarea regimului termic impus şi fără strat de gheaţă protector, comercializarea de icre sărate vrac şi fructe de mare pentru care nu se respectau condiţiile de temperatură impuse şi declarate pe etichetele produsului, comercializarea de peşte congelat, ambalat, cu acumulare cantitativă de gheaţă în ambalaj sau arsuri de congelare, comercializarea de peşte refrigerat care prezenta modificări organoleptice: miros nespecific, culoare modificată, consistenţă flască comercializarea de peşte impropriu consumului uman din cauza caracteristicilor calitative neconforme, etc.

Reprezentanţii ANPC susţin că nu vor tolera nicio abatere de la prevederile legale, dar şi că vor supraveghea piaţa pentru a se asigura, în continuare, de respectarea drepturilor consumatorilor.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3659 / 4448
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...