ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

UNTRR cere Guvernului sprijin în procesul european pentru anularea obligaţiei întoarcerii acasă a camioanelor

22 Februarie 2021   |   Agerpres

"Semnalăm Guvernului României că termenul limită pentru această intervenţie importantă pentru soarta transportatorilor rutieri români este astăzi, 22 februarie 2020!", potrivit comunicatului.

 
 
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită ministrului Transporturilor şi Infrastructurii, ministrului Afacerilor Externe şi Agentului Guvernamental pentru Curtea de Justiţie a Uniunii Europene susţinerea urgentă a transportatorilor români în acţiunea depusă la Tribunalul General UE pentru anularea obligaţiei întoarcerii acasă a camioanelor, se menţionează într-un comunicat remis luni de organizaţia transportatorilor.
 
"Semnalăm Guvernului României că termenul limită pentru această intervenţie importantă pentru soarta transportatorilor rutieri români este astăzi, 22 februarie 2020!", potrivit comunicatului.
 
UNTRR şi companii de transport rutier din România au depus anul trecut o acţiune de anulare în faţa Tribunalului General al Uniunii Europene solicitând anularea obligaţiei întoarcerii acasă a camioanelor, măsură introdusă prin Regulamentul (UE) 1055/2020 de modificare a regulilor de acces la profesie şi la piaţa de transport rutier de mărfuri în UE, parte a Pachetului Mobilitate 1 publicat pe 31 iulie 2020 şi ale cărui prevederi se vor aplica din 21 februarie 2022, se precizează în comunicat.
 
De asemenea, UNTRR a susţinut acţiunea Guvernului Român de contestare a Pachetului Mobilitate 1 la Curtea de Justiţie a Uniunii Europene, şi a transmis Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor studiile şi analizele UNTRR privind impactul negativ al Pachetului Mobilitate 1 asupra transportatorilor romani, realizate pe baza numeroaselor probleme semnalate de firmele româneşti de transport rutier.
 
Obligaţia întoarcerii acasă a camioanelor are un impact negativ semnificativ asupra României, deoarece operatorii români de transport rutier sunt obligaţi să organizeze întoarcerea vehiculelor la unul dintre centrele operaţionale din România în termen de opt săptămâni de la plecarea din acesta, cu consecinţe negative majore asupra activităţii acestora, se menţionează în comunicat.
 
Întoarcerea obligatorie acasă a celor 60.650 de camioane româneşti implicate în transport internaţional cross-trade şi cabotaj va duce la curse goale şi la costuri suplimentare semnificative pentru companiile româneşti, generând pierderi anuale de venituri de 524 milioane euro, conform Studiului KPMG - Analiza de impact a modificărilor Pachetului Mobilitate 1 asupra sectorului de transport rutier de marfă, document solicitat de UNTRR.
 
Aceste pierderi de venituri şi creşteri ale costurilor vor determina mulţi dintre transportatorii rutieri de mărfuri din România fie să-şi întrerupă activitatea, fie să îşi mute operaţiunile în alte state membre, potrivit UNTRR.
 
"Per total, această nouă condiţie va determina o scădere a veniturilor României din transportul rutier internaţional de marfă cu 4,5 miliarde euro, corespunzător unui impact net estimat de 3 miliarde de euro asupra economiei României. Aceasta reprezintă o scădere de 1,4% a PIB-ului României!", se precizează în comunicatul Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2388 / 4752
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
RTPR a asistat ROCA la vânzarea participației sale în Artesana. Echipa de proiect, coordonată de Alina Stăvaru (Partner)
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
Finanțările sindicalizate își păstrează poziția solidă, iar club-deal-urile câștigă teren pe piață, spun avocații din practica de Banking & Finance de la NNDKP | Valentin Voinescu (Partener): ”Am remarcat o creștere a interesului din partea fondurilor de investiții și a creditorilor non-bancari. Profilul clientului a evoluat: companiile sunt mai bine informate, mai receptive la structuri mixte și tot mai interesate de optimizarea costurilor și a structurii de capital”
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2025” | NNDKP, ZRVP și Dincă & Speciac au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Liana Ștefana Bonca, 85 de puncte, printre primii intrați în anul 2022: “Facultatea vine cu provocări însemnate, iar examenele te testează în moduri neașteptate, cerând mai mult decât ai crezut vreodată că poți oferi. Totuși, în mijlocul acestui tumult și a nesiguranței cu care încă mă confrunt, am credința profundă că munca și pasiunea pot transforma chiar și cele mai grele obstacole în realizări”
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Filip & Company a asistat consorțiul de bănci în legătură cu prima emisiune de obligațiuni verzi a Electrica, în valoare de 500 de milioane de euro. Alexandru Bîrsan (managing partner) și Olga Niță (partener) au coordonat echipa
Țuca Zbârcea & Asociații salvează Asociația Municipală de Fotbal București de la dizolvare | Dosarul, preluat abia după pronunțarea hotărârii definitive de dizolvare. Dan Cristea (Partener): “Admiterea unei căi extraordinare de atac este un eveniment”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...