ZRP Schoenherr
Tuca Zbarcea & Asociatii

INTERVIU | Ovidiu Șerban, după 12 ani de la intrarea în echipa ZRVP - Colaborarea cu o societate de avocatură de calibru, în general, și cu ZRVP, în special, îți aduce mai multe avantaje. Privind retrospectiv, cred că a fost cea mai bună decizie, pentru că aici am avut ascensiunea profesională pe care mi-am dorit-o și îmi desfășor cu plăcere activitatea de avocat în fiecare zi

16 Septembrie 2021   |   Bogdan Alexandru

Astăzi, Ovidiu coordonează o echipă formată din 5 avocați, iar proiectele de care se ocupă sunt în special litigii de drept civil și dreptul familiei, litigii de contencios administrativ și fiscal și litigii de muncă.

 
 
Ovidiu Șerban s-a alăturat ZRVP în urmă cu 12 ani, atras de faptul că, încă de atunci, firma era percepută ca o veritabilă ”fabrică” de avocați litiganți, cu o clientelă bogată și cu avocați formatori cu o vastă experiență în avocatură, pe care doar îi urmărise pledând în instanță. A preluat mandate chiar din prima zi în care a intrat în noua echipă și a avut norocul să lucreze pe dosare cu toți cei trei parteneri de la departamentul de litigii de la momentul respectiv: Călin-Andrei Zamfirescu, Stan Tîrnoveanu și Cosmin Vasile. A avut astfel ocazia să îi observe în instanță în timp ce pledau, să fie revizuit pe lucrări de fiecare dintre ei și, în esență, să învețe ce ar trebui să facă un litigant de la avocați cu o bogată experiență, provenind totuși din generații diferite.


Astăzi, Ovidiu coordonează o echipă formată din 5 avocați, iar proiectele de care se ocupă sunt în special litigii de drept civil și dreptul familiei, litigii de contencios administrativ și fiscal și litigii de muncă.”Colaborarea cu o societate de avocatură de calibru, în general, și cu ZRVP, în special, îți aduce mai multe avantaje: pe lângă posibilitatea de a învăța de la avocați cu experiență și o cazuistică extrem de variată cu care te confrunți, este și avantajul unei organizări logistice care îți ușurează mult activitatea și te ajută să te concentrezi preponderent pe ceea ce trebuie să faci tu ca avocat”, a declarat Ovidiu Șerban într-un interviu acordat BizLawyer.

El spune că ar recomanda ZRVP avocaților care caută noi provocări profesionale pentru că aici găsesc de toate: avocați cu experiență de la care să învețe, colegi amabili care în timp le pot deveni prieteni, dosare ”cu nemiluita” din care pot să învețe și să se specializeze și, să nu uităm, un pachet financiar corespunzator. Le-ar spune acestora și faptul că trebuie să vină cu inima deschisă, să muncească mult și să își dorească în fiecare zi să fie mai buni.

”Privind retrospectiv, cred că alegerea ZRVP a fost cea mai bună decizie, pentru că, alături de ZRVP am avut ascensiunea profesională pe care mi-am dorit-o încă din vremea facultății și încă îmi face plăcere să îmi desfășor activitatea de avocat în fiecare zi”, a mai spus avocatul în interviul acordat publicației noastre.

♦  ♦  ♦  ♦  ♦  ♦  ♦  ♦  ♦  ♦ 

BizLawyer: Când v-ați alăturat firmei Zamfirescu Racoți Vasile & Partners (ZRVP) și de ce ați ales-o?

Ovidiu Șerban: Am început colaborarea cu ZRVP în anul 2009. Anterior, încă din timpul facultății, am colaborat cu o altă societate de avocatură, unde am făcut inițial practică, începând cu anul III de facultate, apoi mi-am făcut stagiatura și mi-am luat definitivatul în profesie în anul 2008. Motivul principal a fost acela că, la acel moment, ZRVP era văzută în piață ca o veritabilă ”fabrică” de avocați litiganți, cu o bogată clientelă și cu avocați formatori cu o vastă experiență în avocatură; aici îi amintesc pe domnii Zamfirescu sau Tîrnoveanu, pe care doar îi urmărisem pledând în instanță. Cum eu doream să ajung un foarte bun avocat de litigii, a fost o alegere firească.

Ce vă așteptați să găsiți aici și cum a fost realitatea ”din teren”? Ce ați găsit aici?

Știam din ”surse” că portofoliul de proiecte gestionat de societate era complex și variat. De altfel, nici la casa de avocatură la care lucrasem înainte nu era foarte diferit, așa că nu m-a speriat prea tare ce auzisem din această perspectivă. Însă, când am început efectiv să preiau mandate (adică din chiar prima zi) și am văzut că trebuia să pregătesc pentru termenul de a doua zi mai multe dosare, am fost puțin șocat. Dar, cu ajutorul colegilor și experiența pe care o dobândisem în anii anteriori, am reușit ușor-ușor să intru în ritm. După ceva timp am realizat că, de fapt, modul de lucru și de organizare sunt elemente cheie pentru a reuși.


 

Cu ce avocați ați interacționat, ce senioritate aveau aceștia și cum v-au sprijinit în evoluția profesioanală?

Fiind la început de carieră, îmi doream să fiu implicat în proiecte de tot felul, fie că era vorba de comercial/civil, fie că era vorba de litigii de muncă sau contencios-fiscal. Am avut norocul să lucrez pe dosare cu toți cei trei parteneri de la departamentul de litigii de la momentul respectiv: domnii Călin-Andrei Zamfirescu, Stan Tîrnoveanu și Cosmin Vasile. Am avut astfel ocazia să îi observ în instanță în timp ce pledau, să fiu revizuit pe lucrări de fiecare dintre ei și, în esență, să învăț ce ar trebui să fac ca avocat litigant de la avocați cu o bogată experiență, provenind totuși din generații diferite. Bineînțeles, pe lângă cei trei parteneri, au fost și avocații seniori cu care am lucrat în echipă și care m-au ajutat, dintre care aș menționa pe Nicoleta Boboc, cu care am colaborat foarte bine aproximativ 6 ani.

În ce tip de proiecte vă implicați azi și care sunt satisfacțiile profesionale ale activității dvs?

Astăzi coordonez o echipă formată din 5 avocați, iar proiectele de care ne ocupăm sunt în special litigii de drept civil și dreptul familiei, litigii de contencios administrativ și fiscal și litigii de muncă. Satisfacțiile sunt mai multe, ordinea fiind întâmplătoare: satisfacția victoriei asupra adversarului, satisfacția că ai reușit să rezolvi problema cu care clientul a venit la tine, satisfacția unei profesii care îți oferă un oarecare prestigiu și mai puține griji pentru ziua de mâine etc.

Ce contează mai mult? Cum și cât lucrezi, sau cu cine lucrezi? Meseria se fură sau depinde totul de colaborarea cu superiorii? Valorile firmei sunt importante?

Contează toate cele de mai sus și nu numai acestea. Contează cât lucrezi, pentru că munca este esențială, dar contează și să ai o echipă bine pregătită pentru că este infinit mai greu să lucrezi singur, dacă nu chiar imposibil. Meseria se mai și ”fură”, deși cred că în prezent, când există societăți de avocatură cu o structură bine determinată, cu departamente organizate pe criterii de senioritate, cred că mai mult se învață de la mentori. Valorile firmei sunt importante, dar aș spune că mai important este să existe o convergență între acestea și valorile în care crede avocatul, altfel colaborarea nu prea are sorți de izbândă.

Care ar fi, în opinia dumneavoastră, principalele avantaje ale apartenenței la firma cu care colaborați acum?

Colaborarea cu o societate de avocatură de calibru în general și cu ZRVP în special îți aduce mai multe avantaje: pe lângă posibilitatea de a învăța de la avocați cu experiență și o cazuistică extrem de variată cu care te confrunți, este și avantajul unei organizări logistice care îți ușurează mult activitatea și te ajută să te concentrezi preponderent pe ceea ce trebuie să faci tu ca avocat.  





Care a fost cel mai fericit moment de împlinire profesională din cariera dumneavoastră?

Fiecare promovare în societate a fost primită cu mare bucurie, pentru că însemna o recunoaștere a eforturilor pe care le făceam. Apoi, au fost numeroase victorii obținute în litigii importante, însă e greu să identific un moment anume.

Cât de greu se promovează în ierarhia firmei? Unde vă vedeți peste 5 ani?

Din anul 2009 și până în prezent am reușit să promovez de la poziția de associate la cea de senior associate în anul 2013 și la cea de managing associate, în anul 2016, intervale pe care le întâlnim la majoritatea avocaților care au trecut prin această societate, cel puțin în ultimii 12 ani. Nu aș putea spune că este ușor sau greu, însă cred că este o recunoaștere a eforturilor depuse care intervine mai devreme sau mai târziu. Peste 5 ani? Probabil tot în ZRVP.

Privind în urmă, a fost o decizie inspirată alegerea ZRVP? Care ar fi argumentele?

La momentul când am aplicat la ZRVP în anul 2009, trimisesem CV-ul și către alte două societăți de avocatură de același rang. Celelalte două m-au sunat să merg la interviu după aprox. o săptămână de la primirea CV-ului meu, în timp ce actualii colegi de la ZRVP s-au mișcat mai repede. Îmi aduc aminte și acum că într-o luni după amiază am trimis CV-ul, marți am fost sunat și am mers la interviu, unde am dat și un test, miercuri am mers la al doilea interviu și am discutat oferta financiară și joi am semnat contractul de colaborare.

Privind retrospectiv, cred că a fost cea mai bună decizie, pentru că, alături de ZRVP am avut ascensiunea profesională pe care mi-am dorit-o încă din vremea facultății și încă îmi face plăcere să îmi desfășor activitatea de avocat în fiecare zi.








De ce ați recomanda ZRVP celor care caută noi provocări profesionale? Ce le-ați spune?

Pentru că la ZRVP găsesc de toate: avocați cu experiență de la care să învețe, colegi amabili care în timp le pot deveni prieteni, dosare cu nemiluita din care pot să învețe și să se specializeze și, să nu uităm, un pachet financiar corespunzator. Că trebuie să vină cu inima deschisă, să muncească mult și să își dorească în fiecare zi să fie mai buni.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 43 / 5774
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Arbitration Rules (Powered by ZRVP)
Despe norocul de a lucra cu profesionişti care îți conferă încrederea şi gradul de libertate necesare pentru a te dezvolta şi a nu rămâne în umbra lor. Andra Constantinescu, după primii 5 ani petrecuți la ZRVP: Un loc în care nu ai cum să nu evoluezi: tipul de proiecte la care eşti expus, complexitatea problemelor dezbătute, caracterul de noutate al mandatelor creează premisele unei evoluţii constante şi vizibile
Bohâlțeanu & Asociații, alături de acționarii Agra’s SA la vânzarea companiei către Scandia Food și ai Memento Group în procedura prin care Aegean Airlines preia pachetul de control în Anima Wings Aviation. Ionuț Bohâlțeanu, Managing Partner: Sunt două tranzacții importante, prin care BSMP își consolidează poziția pe piața avocaturii și își lărgește portofoliul de clienți
Credit sindicalizat de 636 milioane de lei pentru Carmistin, coordonat de BCR. Ce avocați au asistat sindicatul bancar
VIDEO | Dicționar de arbitraj: IBA rules on taking of evidence (Powered by ZRVP)
Finanțări sindicalizate | Avocații de la Mușat & Asociații spun că, în ciuda tendințelor prudente de anul trecut, s-a văzut că nu există o problemă de lichiditate în piață și se așteaptă ca numeroase proiecte de investiții să primească undă verde în viitorul apropiat. Monia Dobrescu, Partener: Analizarea sustenabilității unei companii prin prisma factorilor ESG devine noua realitate și companiile vor fi nevoite să se conformeze și să își adapteze planul de afaceri în consecință
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Soft Law Instruments (Powered by ZRVP)
LegiTeam: Reff & Associates is looking for Experienced Lawyer | Environmental Law
LegiTeam: Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL is recruiting senior associates for the legal consultancy practice | corporate, M&A, commercial
LegiTeam: Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL is recruiting senior associate for the legal consultancy practice | Banking, Finance, Digital & Tech Law
Ce calități trebuie să demonstreze tinerii stagiari care vor să se alăture echipei Stratulat Albulescu & Asociații. Cum sunt integrați nou-veniții și care sunt beneficiile apartenenței la firma în care jumătate dintre avocați au sub 30 de ani
Cum văd viitorul finanțărilor sindicalizate, în actualul context economic, avocații de Banking & Finance de la Wolf Theiss, care au asistat în ultima perioadă peste 50 de tranzacții de acest tip, printre care și cea mai mare finanțare de pe piața imobiliară din România. Claudia Chiper, Partener: Transparență, claritate cu privire la proiect şi situații financiare satisfăcătoare sunt ingredientele esențiale pentru succesul obținerii de fonduri
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...