ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

75 % dintre angajaţii din sectorul public care au lucrat de acasă s-au simţit la fel de productivi ca la birou(studiu)

16 Martie 2021   |   Agerpres

Acesta semnalează că noul mod de lucru a adus numeroase avantaje pentru angajaţi. Astfel, 71% dintre respondenţii care au lucrat de la distanţă consideră că beneficiul cel mai mare al lucrului de acasă a fost timpul câştigat prin faptul că nu s-au mai deplasat la birou, 55% au apreciat flexibilitatea în organizarea timpului de lucru, iar 17% au declarat că au avut costuri lunare mai mici pe perioada cât au lucrat de acasă.

 
 
Trei sferturi dintre angajaţii din sectorul public care au lucrat de acasă parţial sau permanent s-au simţit cel puţin la fel de productivi ca atunci când îşi desfăşurau activitatea la birou, conform unui studiu realizat de o companie de IT.
 
Acesta semnalează că noul mod de lucru a adus numeroase avantaje pentru angajaţi. Astfel, 71% dintre respondenţii care au lucrat de la distanţă consideră că beneficiul cel mai mare al lucrului de acasă a fost timpul câştigat prin faptul că nu s-au mai deplasat la birou, 55% au apreciat flexibilitatea în organizarea timpului de lucru, iar 17% au declarat că au avut costuri lunare mai mici pe perioada cât au lucrat de acasă.
 
Din datele rezultate, printre cele mai mari dificultăţi cu care s-au confruntat angajaţii din sectorul public în lucrul la distanţă s-au aflat comunicarea cu echipa (37%), singurătatea (26%) şi lipsa spaţiului sau a mobilierului adecvat (25%). Deşi majoritatea angajaţilor au considerat că, în perioada în care au lucrat de la distanţă, comunicarea eficientă cu colegii a fost o provocare, 27% dintre respondenţi spun că nu au folosit nicio aplicaţie pentru a organiza videoconferinţe cu echipa, iar 67% nu folosesc semnătura electronică, relevă rezultatele studiului naţional Regista "Noua realitate a lucrului de acasă, realizat de Zitec.
 
Conform studiului, din totalul respondenţilor, aproape 70% nu au mai lucrat niciodată de acasă înainte de pandemie. În timpul Stării de Urgenţă, aproape 55% au lucrat exclusiv de acasă, 20% au lucrat parţial de acasă şi parţial de la birou, în timp ce 25% au continuat să lucreze exclusiv de la birou. Totodată, 20% dintre respondenţi au lucrat de la distanţă şi în Starea de Urgenţă şi continuă să lucreze de acasă şi în prezent.
 
Deşi 60% dintre funcţionari consideră că pandemia a contribuit la digitalizarea instituţiei la care lucrează, 85% dintre aceştia nu au urmat niciun curs de digitalizare în contextul schimbării modului de lucru. Mai mult, peste jumătate dintre respondenţi folosesc în continuare adresele de e-mail personale în interes de serviciu, iar 65% nu au folosit un sistem VPN (Virtual Private Network) pentru o conexiune securizată în utilizarea aplicaţiilor instituţiei.
 
"Peste două treimi din angajaţii instituţiilor publice au trecut pentru prima dată în martie anul trecut la un mod de lucru de acasă, ceea ce a implicat multe schimbări, de cele mai multe ori nu tocmai facile pe fondul gradului de digitalizare foarte scăzut. Fiind o soluţie cloud, utilizatorii Regista au putut să îşi continue activitatea cu succes şi în siguranţă, indiferent de unde au lucrat. Rezultatele acestui studiu ne-au ajutat să înţelegem mai bine particularităţile lucrului de acasă pentru instituţiile publice şi să creăm soluţii mai bune pentru eficientizarea telemuncii", a declarat Alexandru Lăpuşan, CEO şi cofondator Zitec.
 
Studiul Regista "Noua realitate a lucrului de acasă" vine în completarea demersurilor pentru accelerarea procesului de digitalizare a instituţiilor publice realizate anul trecut prin "Caravana Regista" şi prin "Ghidul esenţial pentru digitalizarea primăriei".
 
Studiul Regista a fost realizat pe baza răspunsurilor din chestionarul "Măsuri de prevenţie în pandemie. Cum aţi adaptat modul de lucru în cadrul instituţiei?" la care au participat reprezentanţi din peste 400 de instituţii publice din toate judeţele ţării în perioada 15 februarie - 14 martie 2021. Cei mai mulţi dintre respondenţi provin din următoarele sectoare publice de activitate: administraţii publice locale (30%), învăţământ (25%), urmate de sănătate (10%) şi instituţii guvernamentale (10%).
 
Soluţia Regista, dezvoltată de echipa Zitec, este lider de piaţă pe segmentul aplicaţiilor de registratură şi managementul documentelor în administraţia publică locală. Rolul aplicaţiei este să automatizeze şi să eficientizeze activităţile din instituţiile locale, guvernamentale şi din companii, prin modulele de registratură electronică, managementul documentelor şi e-Guvernare. Regista facilitează atât o comunicare optimă între departamentele unei instituţii, cât şi între funcţionari şi cetăţeni, pentru o rezolvare rapidă şi mult mai organizată a solicitărilor primite.
 
Până în prezent, peste 600 de instituţii şi companii din toate judeţele ţării şi-au îmbunătăţit procesele de lucru şi au redus birocraţia folosind Regista. Aplicaţia are peste 12.000 de utilizatori la nivel naţional care au înregistrat de-a lungul timpului 12 milioane de documente.
 
Lider pe piaţa IT & Digital Marketing din România, cu birouri în Bucureşti şi Braşov, Zitec este specializată în dezvoltarea de soluţii de afaceri, servicii şi produse tehnologice personalizate, aplicaţii mobile, blockchain, precum şi servicii de digital marketing. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 15134 / 19722
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ITR EMEA Tax Awards 2025 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații, CMS și Schoenherr concurează pentru titlul ”Firma anului în România în domeniul taxelor”. Popescu & Asociații are două nominalizări în jurisdicția locală și este, alături de NNDKP, pe lista scurtă pentru distincția ”Firma anului în dispute fiscale”. TZA, printre finaliste în competitia pentru ”Transfer Pricing Firm of the Year”
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Bondoc & Asociații acordă asistență pentru 5 proiecte eoliene și solare în cadrul celei de-a doua licitații CfD din România | Echipa a fost coordonată de Cosmin Stăvaru (Partener), susținut de Raluca Catargiu (Senior Associate)
Bulboacă & Asociatii caută un Avocat Colaborator pentru Echipa de Tranzacții de Elită (Corporate ̸ M&A)
CMS asistă Rezolv Energy în obținerea finanțării suplimentare de 331 milioane euro pentru parcul eolian VIFOR din România. Echipa, coordonată de Ana Radnev (Head of Banking and Finance) și Varinia Radu (Head of Energy and Projects) | Prin adoptarea în premieră a schemei de sprijin Contracte pentru Diferență, proiectul stabilește un precedent pentru viitoarele dezvoltări în domeniul energiei verzi din România
Bulboacă & Asociatii caută avocați apecializați în Drept Bancar & Finanțări | Practica Noastră de Referinţă
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
Kinstellar își consolidează practica de Energie din București prin recrutarea Ralucăi Gabor (Counsel) | Iustinian Captariu, coordonatorul practicii regionale de Energie a Kinstellar: ”Alăturarea Ralucăi ne întărește angajamentul de a excela într-unul dintre cele mai dinamice și strategice sectoare din România”
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
Women Lawyers | Pentru Irina Văleanu, Counsel în cadrul firmei BACIU PARTNERS, nucleul comun de valori fundamentale a fost esențial în alegerea echipei în care se dezvoltă profesional acum: ”Reputația firmei în piața avocaturii de business din România a fost un factor decisiv, iar întâlnirea cu Ana-Maria Baciu a consolidat această alegere; am rezonat imediat, iar decizia de a colabora a venit în mod firesc”
Popovici Nițu Stoica & Asociații asistă PPC în procesul de consolidare a afacerilor din domeniul energiei regenerabile
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...