ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Allianz-Țiriac: Tinerii din Generația Z sunt cei mai optimiști privind viitorul lor financiar, deși peste 63% spun că nu reușesc să pună niciun ban deoparte și doar 16% cred că s-ar descurca în situația unor cheltuieli neprevăzute

02 Iulie 2025   |   BizLawyer

Puțin sub 30% dintre tinerii din generația Z spun că au o situație financiară care le permite și să pună ceva deoparte și doar 7,2% simt că au o situație bună și economii suficiente.

Adriana Matache, Deputy CEO & CFO la Allianz-Tiriac Asigurări

 
 
Românii sunt rezervați privind viitorul lor financiar în contextul lipsei de stabilitate și a unei situații financiare solide care să-i protejeze de incertitudini. Doar 30% sunt optimiști când vine vorba de perspectivele lor financiare, mai ales că nu reușesc să economisească și foarte puțini cred că s-ar descurca în situația unor cheltuieli neprevăzute, arată un sondaj online inițiat de Allianz-Țiriac la nivel național. Cei mai optimiști sunt tinerii din generația Z (47%), cu toate că tot ei au și cele mai mari provocări financiare, confirmând nevoia ridicată de protecție.

Unul din doi respondenți spune că nu reușește să pună niciun ban deoparte, având venituri cu care doar acoperă cheltuielile zilnice sau care de-abia ajung chiar și pentru strictul necesar. Nivelul este mai mare în rândul generației Z (63,6%), însă ușor mai scăzut în rândul Millennials (45,5%), în linie cu tendința de creștere a veniturilor personale odată cu evoluția în carieră, mai arată sondajul Allianz-Țiriac.


Puțin sub 30% dintre tinerii din generația Z spun că au o situație financiară care le permite și să pună ceva deoparte și doar 7,2% simt că au o situație bună și economii suficiente. În acest context, doar 16,3% cred că pot face față cheltuielilor într-o situație neașteptată, cum ar fi un accident, o problemă de sănătate sau chiar un deces în familie. În plus, dacă și-ar pierde veniturile, 6 din 10 nu cred că se vor putea descurca mai mult de trei luni cu rezervele pe care le au.

Pentru a avea un confort financiar, aproape 62% dintre respondenții Gen Z consideră că ar fi nevoie să aibă deoparte echivalentul a până la 6 salarii, peste media de 45,5% în rândul tuturor generațiilor, potrivit sondajului Allianz-Țiriac. Iar pentru alți 23% nivelul de confort este între 12 și 24 de salarii, sub media în ansamblu de 33,5%, reflectând gândirea pe termen mai scurt a tinerilor față de Millennials și Gen X.

„Nivelul de protecție din România este sub nevoile reale ale oamenilor, mai ales când vorbim de tineri, care adesea nu au economii suficiente. Românii vor siguranță financiară, însă doar 11% se bazează pe asigurări, deși recunosc importanța acestora pentru protecția personală și a celor dragi. În schimb, aproape 48% se gândesc că se vor împrumuta la nevoie, de la familie, prieteni sau chiar de la bancă, iar aproape 41% nu au un plan, ci se bazează că vor găsi soluții pe moment. Realitatea arată însă că o problemă care vine cu cheltuieli neplanificate nu așteaptă după economii sau soluții de avarie, iar situația financiară a familiei ajunge astfel să fie sub presiune. Tocmai aici intervine rolul asigurărilor, oferind protecție împotriva neprevăzutului la un cost redus și sprijin financiar imediat când este cel mai necesar”, spune Adriana Matache, Deputy CEO & CFO la Allianz-Țiriac Asigurări.

Peste 61% dintre respondenții din Generația Z conștientizează că asigurările sunt o soluție reală de protecție, dar și de siguranță financiară. Mai mult, pentru 3 din 10 este un mod de a reduce presiunile asupra bugetului personal în situații cum ar fi un accident, o intervenție chirurgicală, o boală gravă, un deces în familie sau diferite riscuri când vine vorba de mașina sau casa lor, mai arată sondajul Allianz-Țiriac. Totuși, peste o treime consideră că nu își permit o asigurare, iar unul din zece este de părere că mai are timp să se gândească la o asigurare, deși majoritatea tinerilor - aproape 85% - sunt de acord că o asigurare le-ar aduce beneficii importante pentru stabilitatea și viitorul lor financiar.

Datele privind vânzările de asigurări arată că românii își asigură în primul rând mașina și casa și de-abia apoi se gândesc la asigurări de viață, de sănătate sau alte soluții care să-i protejeze financiar în cazul unui accident, al unei invalidități sau altor riscuri care pot duce la pierderea veniturilor. De exemplu, la finalul anului 2024, în România erau active peste 5,6 milioane de asigurări auto și peste 4 milioane de asigurări obligatorii și facultative de locuință. În schimb, în cazul asigurărilor de viață erau active doar puțin peste 2 milioane de contracte, iar în cazul celor de sănătate doar aproape 250.000 de contracte, conform datelor oficiale.

„În ultimii ani vedem însă un interes tot mai mare al românilor pentru asigurări care să protejeze tot ce le face inima să bată mai tare, reflectat și în creșterea mai rapidă a asigurărilor de viață și de sănătate comparativ cu alte categorii. Evoluția este susținută de diversificarea opțiunilor de asigurare, de extinderea beneficiilor oferite de acest tip de asigurări și inclusiv de dezvoltarea unor soluții cu costuri mai accesibile, inclusiv pentru tineri, disponibile 100% online”, adaugă Adriana Matache.

Sondajul Allianz-Țiriac a fost desfășurat în aprilie 2025, la nivel național, pe un eșantion total de 1.011 utilizatori de internet din România. Aproximativ 52% dintre respondenți sunt bărbați, preponderent cu vârsta între 18 și 44 de ani, iar aproape 59% au venituri lunare de peste 4.000 de lei.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 604 / 20048
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Țuca Zbârcea & Asociații, la finalizarea proiectului în care a asistat Vodafone România la achiziția Telekom România Mobile Communications: O tranzacție de durată, sofisticată, care a necesitat multă dedicare, pricepere și inspirație
Filip & Company asistă DIGI Romania la achiziția unei părți din Telekom România Mobile Communications | Echipa implicată în proiect a fost coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner)
CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
Lexology Competition Rankings 2025 | Cine sunt avocații români care modelează practica de concurență pe piața locală: Cătălin Suliman (Filip & Company) și Georgiana Bădescu (Schoenherr), printre avocații considerați Thought Leaders. Manuela Guia (GNP Guia Naghi & Partners), Georgeta Dinu (NNDKP), Andreea Oprișan și Raluca Vasilache (Țuca Zbârcea & Asociații), în nucleul de forță al practicii pe piața locală
KPMG Legal - Toncescu și Asociații îl recrutează pe Alexandru Slujitoru de la Reff & Asociații, pe poziția de Partener. Ramona Jurubiță, reconfirmată pentru al treilea mandat în funcția de Country Managing Partner al KPMG în România și Moldova
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocati stagiari promoția septembrie 2025 | Litigii
Decizie ÎCCJ: O victorie fiscală de referință în materia cheltuielilor intra-grup internațional și a reciclării deșeurilor de ambalaje, obținută de avocații Mușat & Asociații | Echipă interdisciplinară, coordonată de partenerii Angela Porumb și Răzvan Graure
Avocații PNSA au stat alături de compania locală Bit Soft în tranzacția prin care grupul canadian Volaris a intrat pe piața românească a tehnologiei pentru ospitalitate. Echipa pluridisciplinară a fost coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica
Instanța de judecată a constatat deductibilitatea serviciilor intra-grup de marketing și negociere, respectiv a serviciilor de cercetare și dezvoltare fără posibilitatea organelor fiscale de a evalua oportunitatea acestor servicii | Echipa Băncilă, Diaconu și Asociații, condusă de Emanuel Băncilă, a obținut victoria
Practica de M&A de la Volciuc-Ionescu accelerează într-o piață mai activă, unde conformarea multiplă și mecanismele sofisticate de preț ̸ structurare ridică miza juridică. “O tranzacție este cu adevărat de succes dacă, după closing, integrarea noii afaceri decurge fluent, sinergiile preconizate se realizează efectiv și nu apar probleme majore care să-i erodeze valoarea”, spun avocații | În spatele fiecărui mandat finalizat se află o combinație atent dozată de expertiză, colaborare și reziliență
Radiografia unui an intens în practica de Employment la KPMG Legal – Toncescu și Asociații | Arhitectura normelor de dreptul muncii arată ca un șantier în lucru: reglementări noi, intenții bune, dar și intersecții nerezolvate între acte normative, zone fără busolă și practici care alunecă în interpretări divergente. De vorbă cu membrii echipei despre provocările perioadei, proiectele cheie și prioritățile clienților, în linie cu valul normativ
Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner ZRVP) va susține un curs de arbitraj la INPPA: “Noțiuni introductive de arbitraj comercial – un ghid practic pentru începători”, desfășurat în cinci ateliere | Înscrierile se fac până pe 7 octombrie
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...