
ANALIZĂ DSV Road: Piața de transport de mărfuri din România își încetinește creșterea, dar este mai stabilă decât anul trecut. Tarifele de transport au stagnat
27 Iunie 2023
BizLawyerRitmul de creștere al industrii de transport încetinește și pe fondul unui consum mai redus, generat de inflația ridicată.
![]() |
Sursa: Pixaby |
Piața de transport rutier de mărfuri a înregistrat o încetinire a ritmului de creștere în perioada ianuarie-iunie 2023 comparativ cu aceeași perioadă de anul trecut, pe fondul scăderii volumelor transportate, care a generat și o stagnare a tarifelor de transport, arată o analiză DSV Road, a treia cea mai mare companie de transport din Europa. În acest context, DSV Road are o creștere a business-ului de 20% în prima jumătate din an, sub nivelul de anul trecut, în România.
“Dacă în 2022 piața de transport rutier de mărfuri a crescut destul de accelerat, anul acesta, potrivit datelor din primele șase luni, creșterea este mai mică în România, piața trecând printr-un proces de restabilizare. În același timp, la nivelul Europei, se resimte o încetinire a creșterii economice, spre exemplu Germania, care are cea mai puternică industrie de transport din Europa, a intrat în recesiune tehnică, înregistrând o scădere ușoară a pieței. Totuși, în acest context, impactul asupra pieței de transport rutier de mărfuri din România este destul de redus”, explică Sergiu Iordache, Managing Director DSV Road.
“Dacă în 2022 piața de transport rutier de mărfuri a crescut destul de accelerat, anul acesta, potrivit datelor din primele șase luni, creșterea este mai mică în România, piața trecând printr-un proces de restabilizare. În același timp, la nivelul Europei, se resimte o încetinire a creșterii economice, spre exemplu Germania, care are cea mai puternică industrie de transport din Europa, a intrat în recesiune tehnică, înregistrând o scădere ușoară a pieței. Totuși, în acest context, impactul asupra pieței de transport rutier de mărfuri din România este destul de redus”, explică Sergiu Iordache, Managing Director DSV Road.
Ritmul de creștere al industrii de transport încetinește și pe fondul unui consum mai redus, generat de inflația ridicată. Astfel, până la final de 2023, conform previziunilor DSV Road, piața de transport din România va continua să crească, însă nu va depăși nivelul de creștere din 2022.
Dacă în 2022, capacitatea de transport mărfuri era insuficientă, provocând întârzieri ale transportului, anul acesta are loc o scădere ușoară a volumelor de mărfuri transportate, revenind la capacitatea normală de gestionare. Ca rezultat, prin scăderea volumelor de mărfuri, dar și a ieftinirii motorinei, costurile de transport au stagnat.
În acest context, DSV Road înregistrează în continuare creștere în business, însă mai mică decât anul trecut, de 20% în prima jumătate din an față de aceeași perioadă din 2022, când a înregistrat o creștere de 30%-40% față de 2021. În ceea ce privește volumul de mărfuri, DSV Road a transportat 280.000 tone de marfă, în creștere cu 10% față de primul semestru din 2022.
“Compania noastră a crescut constant, an de an, România având un potențial foarte mare în ceea ce privește transportul de mărfuri. Creșterea este susținută atât de numărul mai mare de clienți, cât și de dezvoltarea anumitor piețe, cum sunt ecommerce și automotive, unde volumele de mărfuri sunt tot mai mari. La nivel de servicii, transportul de tip grupaj este în continuare cel mai căutat, dar transportul intermodal are cea mai accelerată creștere datorită costurilor mai mici și a dorinței companiilor a folosi metode care protejează mediul”, declară Mihai Teodorescu, Country General Manager DSV Road.
Transportul de tip grupaj este unul din cele mai căutate tipuri de transport în cadrul DSV Road, pentru care conform estimărilor cererea va crește cu 30% în acest an. Acest tip de transport generează peste 50% din business-ul DSV Road în România. În tandem cu transportul de tip grupaj și intermodal, DSV Road înregistrează cereri spectaculoase pentru transport intern și soluții de green transport.
În contextul actual, în 2023, compania DSV Road se așteaptă la o creștere a business-ului cu 10%, după ce anul trecut a înregistrat o cifră de afaceri de 70 de milioane de euro, mai mare cu 40% decât în 2021, datorită creșterii numărului de clienți și a cererii pentru toate tipurile de transport, în special grupaj și inftermodal. România este una dintre cele mai importante piețe din regiune pentru grupul danez DSV, prezent local de aproape 30 de ani.
Despre DSV Road
DSV Road este unul dintre cei mai mari transportatori din România și Europa, oferind servicii complete de transport – regim grupaj, încărcare parțială (less than truckload) și încărcare completă (full truck load), dar și servicii de transport pe bază de combustibil bio, ca parte din misiunea companiei de a reduce poluarea. DSV Road este una din entitățile juridice ale grupul DSV, prezent în România din 1994, alături de DSV Solutions și DSV Air&Sea.
Parte din grupul danez DSV Global Transport & Logistics, compania DSV are activitate în 13 orașe din România. DSV oferă servicii complete de transport și logistică pe toate tipurile de transport (rutier, aerian, maritim și feroviar), servicii multimodale și servicii de depozitare și fulfilment pentru industrii ca retail, pharma, automotive și altele. DSV România investește constant în automatizarea operațiunilor de business pentru a eficientiza gestionarea și distribuția mărfurilor și în digitalizarea colaborării cu clienții, oferind posibilitatea de rezervare și urmărire în timp real a produselor prin aplicația myDSV. De asemenea, pentru a proteja mediul înconjurător, compania a creat divizia green transport pentru servicii de transport verde și programe de sustenabilitate care reduc cantitatea de emisii de carbon.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 5139 / 19227 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
PNSA susține juridic Turneul Internațional Stradivarius
LMG Life Sciences Awards EMEA 2025 | Kinstellar, Muşat & Asociaţii, NNDKP și Popescu & Asociații, pe lista scurtă din care va fi aleasă peste câteva zile ”South East Europe Firm of the Year”. Popescu & Asociații concurează cu patru firme internaționale de top pentru titlul de ”White Collar Crime Firm of the Year”, iar unul dintre partenerii săi, Mirel Rădescu, este printre cei patru finaliști la categoria ”White Collar Crime Lawyer of the Year”
Liviu Togan părăsește Dentons, unde coordona practica de drept penal și investigații și se alătură din nou firmei Mușat & Asociații, pe poziția de Partner: “Revin în cadrul unei echipe pe care o cunosc și în care am încredere”
Avocații Kinstellar spun că semnalul cel mai pregnant din ultima perioadă e dat de proiectele de reorganizare și apreciază că anul acesta va crește numărul companiilor care fac disponibilizări masive. Clienții sunt interesați de consolidarea politicilor privind prevenirea și combaterea hărțuirii la locul de muncă, precum și de regândirea modului de organizare a muncii, pe fondul unei tendințe de creștere a volumului de cauze privind litigiile de muncă | Activitate intensă în practica de Employment, evidențiată de ghidurile juridice internaționale, cu mandate diverse și o echipă expusă la proiecte cu un caracter multidisciplinar
Premieră juridică în România | Popescu & Asociații obține prima despăgubire integrală pentru expropriere: peste 60 mil. lei pentru Viorelo International. Succesul este rezultatul unei strategii juridice riguroase, elaborate și implementate de o echipă interdisciplinară de specialiști
Premieră pe piața avocaturii din România: NNDKP, desemnată pentru a șaptea oară „Firma de avocatură a anului în România” la gala premiilor Chambers Europe 2025. | Ion Nestor, Co-Managing Partner: ” Această recunoaștere, care vine în anul în care sărbătorim 35 de ani de activitate, reprezintă încă o confirmare a poziției de top pe care NNDKP o ocupă pe piața avocaturii din România și validează munca, performanța și rezultatele excelente obținute de întreaga echipă”
GNP obține o soluție favorabilă pentru un operator de platformă, ce ar putea să contureze o practică constantă și predictibilă, în baza căreia autoritățile de reglementare naționale vor analiza întinderea răspunderii furnizorilor de servicii intermediare. Problemele juridice ridicate în acest litigiu vizează în principal modul de interpretare și aplicare a reglementărilor din Regimul eCommerce și DSA | Avocații Octavian Adam (Partener), Cristina Badea (Senior Associate) și Alice Moisac (Associate), în prim plan
Rising Stars | Eduard Morariu, unul dintre cei mai buni absolvenți ai generației 2022, a ales să profeseze ca avocat la Filip & Company, unde urmărește să se dezvolte în câteva dintre ramurile mai „nișate” ale Dreptului: „Parcursul meu a presupus implicarea în multe dosare de instanță și arbitraj, unele chiar de importanță națională, cu probleme de drept sensibile, dar și cu echipe de avocați excepționali, care le-au făcut față cu o măiestrie la care nu pot decât să aspir”
Cum lucrează echipele Băncilă, Diaconu și Asociații (EY Law) și Grants & Incentives Avisory (EY), în proiectele care vizează accesarea ajutoarelor de stat, în care au o rată de succes mai mare de 90% | Ramificarea multidisciplinară a expertizei permite echipei să ofere clienților o viziune completă asupra pașilor de parcurs și modului în care pot implementa soluțiile propuse, astfel încât să obțină cele mai mari beneficii. Ce servicii integrate asigură clienților și care sunt strategiile pentru maximizarea șanselor de obținere a fondurilor
OMV Aktiengesellschaft a mers pe mâna avocaților de la ZRVP într-un alt arbitraj ICC cu statul român și a câștigat încă 47 mil. €, plus dobânzi. Pretenții de alte 50 mil. € la orizont, într-o procedură nouă, inițiată în decembrie 2024, în care lucrează deja aceeași echipă de avocați
Țuca Zbârcea & Asociații a adus la București 100 de avocați din 33 de țări
Women Lawyers | Din vorbă în vorbă cu Corina Roman (Partener BACIU PARTNERS), pentru care cea mai bună decizie din carieră a fost aceea de a se îndrepta către avocatura de business: ”Expunerea la proiecte interesante și provocatoare este mereu un plus, deoarece te dezvoltă și, personal, îmi satisface curiozitatea înnăscută. Beneficiul principal oferit de BACIU PARTNERS constă în faptul că mă bucur de un mediu preocupat pentru knowledge, calitate și binele clienților”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...