
Analiză DSV Road - Previziuni în industria de transport în 2023: Piața crește în continuare, iar România devine punct cheie pe harta transportului internațional
23 Februarie 2023
BizLawyer”Cu toate că efectele inflației s-au făcut resimțite, vedem potențial de creștere pe serviciile de transport, în special cele de tip grupaj și intermodal, iar reașezarea unor rute de transport, în urma războiului, va genera noi creșteri”, a declarat Sergiu Iordache, Managing Director DSV Road.
![]() |
DSV Road, a treia cea mai mare companie de transport de mărfuri din România și Europa, estimează că piața de transport de mărfuri din România continuă să crească și în 2023, însă nu la nivelul anului trecut, România devine un pol important pe harta transportului internațional, iar serviciile de transport care ajută companiile să-și reducă cheltuielile vor fi cele mai căutate pe parcursul anului, acestea fiind principalele previziuni pe piața de transport în 2023 potrivit unei analizei a companiei.
“Evoluția pieței din România este în strânsă legătură cu situația de la nivel macro, cu ce se întâmplă pe celelalte piețe, contextul regional. Urmărim mereu factorii externi, iar dacă privim anul 2023 ne așteptăm mai ales la o consolidare a avansului important obținut anul trecut, unul după perioada de pandemie. Cu toate că efectele inflației s-au făcut resimțite, vedem potențial de creștere pe serviciile de transport, în special cele de tip grupaj și intermodal, iar reașezarea unor rute de transport, în urma războiului, va genera noi creșteri”, a declarat Sergiu Iordache, Managing Director DSV Road.
“Evoluția pieței din România este în strânsă legătură cu situația de la nivel macro, cu ce se întâmplă pe celelalte piețe, contextul regional. Urmărim mereu factorii externi, iar dacă privim anul 2023 ne așteptăm mai ales la o consolidare a avansului important obținut anul trecut, unul după perioada de pandemie. Cu toate că efectele inflației s-au făcut resimțite, vedem potențial de creștere pe serviciile de transport, în special cele de tip grupaj și intermodal, iar reașezarea unor rute de transport, în urma războiului, va genera noi creșteri”, a declarat Sergiu Iordache, Managing Director DSV Road.
Principalele previziuni pe piața de transport în 2023, potrivit companiei DSV Road
1. Piața de transport continuă să crească
Conform previziunilor DSV Road, piața de transport din România va continua să crească în acest an, însă nu va depăși nivelul din 2022. Mai exact, în 2023, ritmul de creștere al acestei industrii va încetini pe fondul unui consum mai redus, pe fondul inflației crescute.
De altfel, industria de transport din România este una dintre cele mai stabile ramuri ale economiei, cu creșteri continue, chiar și în perioade de crize.
În acest context, DSV Road estimează o creștere de 10% a business-ului local, ceea ce va duce la o consolidare a avansului accelerat din 2022, când a înregistrat o cifră de afaceri de 70 de milioane de euro, mai mare cu 40% decât în anul anterior.
2. România devine tot mai importantă pe harta transportului internațional
România devine o destinație tot mai interesantă pe harta internațională a transportului de mărfuri, care este de așteptat să crească și în 2023, cu toate că evoluția va fi sub cea de anul trecut, când a avut loc o revenire în forță a activității în urma pandemiei.
Din punctul de vedere al transportului de mărfuri, România a câștigat importanță la nivel internațional din mai multe motive, printre care războiul din Ucraina, care a mutat o parte de trafic în țara noastră, proiectele de infrastructură pentru dezvoltarea de autostrăzi și căi ferate și proiectele realizate cu bani europeni, care au ajutat la dezvoltarea business-urilor din România.
3. Transportul de tip grupaj va rămâne cel mai folosit mod de transport
Transportul de tip grupaj, care permite încărcarea unui singur camion cu mărfurile mai multor companii continuă să fie cel mai solicitat mod de transport la nivel de piață, în special pentru import, dar din ce în ce mai mult și pentru export, datorită beneficiilor sale. Printre acestea se află posibilitatea de a transporta orice greutate, între 10 kg și 2.500 kg, fără obligația de a încărca un camion complet, optimizarea costurilor cu până la 80% pentru companii și rapiditatea de transport către destinatari diferiți.
Creșterea tansportului de tip grupaj este susținută tot mai mult de dezvoltarea e-commerce și a serviciilor online și de minimizarea stocurilor.
În cadrul DSV Road, serviciul de transport grupaj este cel mai solicitat serviciu, reprezentând 60% din business-ul companiei. În 2022, cererea pentru grupaj a crescut cu 40% în cadrul companiei de transport.
4. Transportul intermodal se află în creștere accelerată
Transportul intermodal, care reprezintă combinarea a două moduri de transport (de exemplu, feroviar și rutier), devine tot mai important pe piața de transport din România datorită costurilor mai reduse și efectelor pozitive asupra mediului, o preocupare tot mai importantă pentru companii.
În cadrul DSV Road, transportul intermodal se află pe locul doi în topul celor mai solicitate servicii, estimând o creștere a cererii acestui tip de transport de cel puțin 20% în 2023.
5. Soluțiile Green Transport prind viteză în România
Alinierea la standardele UE și la directivele europene a dus la o creștere a interesului companiilor pentru reducerea cantității de CO2 și astfel pentru implementarea soluțiilor Green Transport (transport verde).
Deși încă la început în România, partea de sustenabilitate câștigă tot mai mult teren, mai ales în contextul în care strategia de ESG a devenit o parte esențială în strategia de business a companiilor.
Astfel, DSV Road a dezvoltat soluția CO2 Reporting Tool, un sistem de monitorizare a impactului amprentei de carbon asupra mediului, ca urmare a folosirii combustibilului în transportul rutier de mărfuri, care are ca efect reducerea în timp real a cantității de emisii de carbon per fiecare lot de marfă transportată și, implicit, per camion.
De asemenea, recent, grupul DSV, din care face parte DSV Road, a lansat cel mai ambițios program de sustenabilitate, pentru reducerea amprentei de carbon, prin care vor fi alocate fonduri de aproximativ 1 miliard DKK (peste 134 milioane de euro) pentru proiecte verzi, inițiative durabile și proiecte de inovare în următorii cinci ani.
Prin acest program special, DSV Road din România intră în cursa inițiativelor pentru protejarea mediului înconjurător, accelerând creșterea diviziei Green Transport cu noi proiecte de reducere a cantității emisiilor de carbon.
“Acordăm o importanță crescută serviciilor de tip green, iar prin utilizarea tehnologiei noastre de monitorizare a cantității de emisii de carbon eliminate în aer, companiile pot vedea impactul asupra mediului. Este totodată în aceeași linie cu misiunea DSV Road de a reduce cu până la 40% cantitatea de emisii de CO2 până în 2030”, explică Sergiu Iordache, Managing Director DSV Road.
6. Activitatea de export, tot mai intensă
O altă tendință importantă o reprezintă creșterea activității pe zona de exporturi, odată cu avansul înregistrat atât pe categorii tradiționale de export, cât și pe unele noi. Diversificarea economiei locale a crescut tot mai mult, iar România a urcat în topurile internaționale care analizează nivelul de complexitate al economiilor lumii, fiind a 19-a cea mai complexă și sofisticată țară din 133 de țări din lume, după un avans de 20 de locuri în doar câțiva ani, conform unei analize realizate de Universitatea Harvard.
7. Digitalizarea, tot mai vizibilă în transport
Nu în ultimul rând, piața de logistică și transporturi din România va fi într-o continuă transformare, în contextual în care digitalizarea redefinește modul în care sunt gândite operațiunile și serviciile din acest sector. Soluții precum cele de urmărire a transportului de mărfuri, direct de către clienți, cum este aplicația ETA de la DSV Road, vor fi utile mai ales în condițiile în care contextul actual va menține problema legată de creșterea numărului de ore de așteptare la graniță.
DSV Road se așteaptă ca tendințele acestui an, din industrie, să ducă la o dinamică pozitivă și să consolideze poziția pieței românești, una dintre cele mai importante piețe din regiune.
DSV Road este unul dintre cei mai mari transportatori din România și Europa, oferind servicii complete de transport – regim grupaj, încărcare parțială (less than truckload) și încărcare completă (full truck load), dar și servicii de transport pe bază de combustibil bio, ca parte din misiunea companiei de a reduce poluarea. DSV Road este una din entitățile juridice ale grupul DSV, prezent în România din 1994, alături de DSV Solutions și DSV Air&Sea.
Parte din grupul danez DSV Global Transport & Logistics, compania DSV are activitate în 13 orașe din România. DSV oferă servicii complete de transport și logistică pe toate tipurile de transport (rutier, aerian, maritim și feroviar), servicii multimodale și servicii de depozitare și fulfilment pentru industrii ca retail, pharma, automotive și altele. DSV România investește constant în automatizarea operațiunilor de business pentru a eficientiza gestionarea și distribuția mărfurilor și în digitalizarea colaborării cu clienții, oferind posibilitatea de rezervare și urmărire în timp real a produselor prin aplicația myDSV. De asemenea, pentru a proteja mediul înconjurător, compania a creat divizia green transport pentru servicii de transport verde și programe de sustenabilitate care reduc cantitatea de emisii de carbon.
Parte din grupul danez DSV Global Transport & Logistics, compania DSV are activitate în 13 orașe din România. DSV oferă servicii complete de transport și logistică pe toate tipurile de transport (rutier, aerian, maritim și feroviar), servicii multimodale și servicii de depozitare și fulfilment pentru industrii ca retail, pharma, automotive și altele. DSV România investește constant în automatizarea operațiunilor de business pentru a eficientiza gestionarea și distribuția mărfurilor și în digitalizarea colaborării cu clienții, oferind posibilitatea de rezervare și urmărire în timp real a produselor prin aplicația myDSV. De asemenea, pentru a proteja mediul înconjurător, compania a creat divizia green transport pentru servicii de transport verde și programe de sustenabilitate care reduc cantitatea de emisii de carbon.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 6345 / 19227 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
PNSA susține juridic Turneul Internațional Stradivarius
LMG Life Sciences Awards EMEA 2025 | Kinstellar, Muşat & Asociaţii, NNDKP și Popescu & Asociații, pe lista scurtă din care va fi aleasă peste câteva zile ”South East Europe Firm of the Year”. Popescu & Asociații concurează cu patru firme internaționale de top pentru titlul de ”White Collar Crime Firm of the Year”, iar unul dintre partenerii săi, Mirel Rădescu, este printre cei patru finaliști la categoria ”White Collar Crime Lawyer of the Year”
Liviu Togan părăsește Dentons, unde coordona practica de drept penal și investigații și se alătură din nou firmei Mușat & Asociații, pe poziția de Partner: “Revin în cadrul unei echipe pe care o cunosc și în care am încredere”
Avocații Kinstellar spun că semnalul cel mai pregnant din ultima perioadă e dat de proiectele de reorganizare și apreciază că anul acesta va crește numărul companiilor care fac disponibilizări masive. Clienții sunt interesați de consolidarea politicilor privind prevenirea și combaterea hărțuirii la locul de muncă, precum și de regândirea modului de organizare a muncii, pe fondul unei tendințe de creștere a volumului de cauze privind litigiile de muncă | Activitate intensă în practica de Employment, evidențiată de ghidurile juridice internaționale, cu mandate diverse și o echipă expusă la proiecte cu un caracter multidisciplinar
Premieră juridică în România | Popescu & Asociații obține prima despăgubire integrală pentru expropriere: peste 60 mil. lei pentru Viorelo International. Succesul este rezultatul unei strategii juridice riguroase, elaborate și implementate de o echipă interdisciplinară de specialiști
Premieră pe piața avocaturii din România: NNDKP, desemnată pentru a șaptea oară „Firma de avocatură a anului în România” la gala premiilor Chambers Europe 2025. | Ion Nestor, Co-Managing Partner: ” Această recunoaștere, care vine în anul în care sărbătorim 35 de ani de activitate, reprezintă încă o confirmare a poziției de top pe care NNDKP o ocupă pe piața avocaturii din România și validează munca, performanța și rezultatele excelente obținute de întreaga echipă”
GNP obține o soluție favorabilă pentru un operator de platformă, ce ar putea să contureze o practică constantă și predictibilă, în baza căreia autoritățile de reglementare naționale vor analiza întinderea răspunderii furnizorilor de servicii intermediare. Problemele juridice ridicate în acest litigiu vizează în principal modul de interpretare și aplicare a reglementărilor din Regimul eCommerce și DSA | Avocații Octavian Adam (Partener), Cristina Badea (Senior Associate) și Alice Moisac (Associate), în prim plan
Rising Stars | Eduard Morariu, unul dintre cei mai buni absolvenți ai generației 2022, a ales să profeseze ca avocat la Filip & Company, unde urmărește să se dezvolte în câteva dintre ramurile mai „nișate” ale Dreptului: „Parcursul meu a presupus implicarea în multe dosare de instanță și arbitraj, unele chiar de importanță națională, cu probleme de drept sensibile, dar și cu echipe de avocați excepționali, care le-au făcut față cu o măiestrie la care nu pot decât să aspir”
Cum lucrează echipele Băncilă, Diaconu și Asociații (EY Law) și Grants & Incentives Avisory (EY), în proiectele care vizează accesarea ajutoarelor de stat, în care au o rată de succes mai mare de 90% | Ramificarea multidisciplinară a expertizei permite echipei să ofere clienților o viziune completă asupra pașilor de parcurs și modului în care pot implementa soluțiile propuse, astfel încât să obțină cele mai mari beneficii. Ce servicii integrate asigură clienților și care sunt strategiile pentru maximizarea șanselor de obținere a fondurilor
OMV Aktiengesellschaft a mers pe mâna avocaților de la ZRVP într-un alt arbitraj ICC cu statul român și a câștigat încă 47 mil. €, plus dobânzi. Pretenții de alte 50 mil. € la orizont, într-o procedură nouă, inițiată în decembrie 2024, în care lucrează deja aceeași echipă de avocați
Țuca Zbârcea & Asociații a adus la București 100 de avocați din 33 de țări
Women Lawyers | Din vorbă în vorbă cu Corina Roman (Partener BACIU PARTNERS), pentru care cea mai bună decizie din carieră a fost aceea de a se îndrepta către avocatura de business: ”Expunerea la proiecte interesante și provocatoare este mereu un plus, deoarece te dezvoltă și, personal, îmi satisface curiozitatea înnăscută. Beneficiul principal oferit de BACIU PARTNERS constă în faptul că mă bucur de un mediu preocupat pentru knowledge, calitate și binele clienților”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...