
Analiză K2S: Munca de acasă nu va mai domina piața muncii în 2022
28 Ianuarie 2022
BizLawyer• Cresc investițiile în programe de sănătate mintală adresate angajaților • Accentul va fi pus pe ablități mai degrabă, decât pe roluri • Cresc investițiile în tehnologia pentru monitorizarea productivității • Inteligența artificială va automatiza joburile de bază, repetitive
În contextul unei evoluții favorabile a pandemiei de Covid-19, principala tendință care va domina piața muncii în 2022 nu va mai fi munca de acasă, ci munca hibridă, un mix între lucrul de acasă sau din altă locație și cel de la birou. Tabloul tendințelor de anul acesta este completat de o accelerare a inteligenței artificiale, integrarea programelor de sănătate mintală în rândul angajaților, accentul pus pe abilități și nu pe roluri, dar și monitorizarea productivității la locul de muncă.
În acest context, principala provocare a companiilor în 2022 va fi să găsească un echilibru între așteptările angajaților din ce în ce mai mari cu privire la un program de lucru flexibil chiar și de acasă, menținerea unei culturi organizaționale solide și lucrul în echipă, relevă o analiză la început de an a companiei de soluții de resurse umane K2S - Key 2 Success.
În acest context, principala provocare a companiilor în 2022 va fi să găsească un echilibru între așteptările angajaților din ce în ce mai mari cu privire la un program de lucru flexibil chiar și de acasă, menținerea unei culturi organizaționale solide și lucrul în echipă, relevă o analiză la început de an a companiei de soluții de resurse umane K2S - Key 2 Success.
“Datele noastre arată că aproximativ 90% dintre angajații români, manageri sau specialiști, sunt multumiți de libertatea crescută pe care o aduce munca de tip hibrid, sugerând că aceasta va fi probabil o tendință care se va impune pe termen mediu și lung.
Așadar, 2022 vine cu noi provocări pentru angajatori - în special din zona de reinventare continuă a procedurilor și proceselor, coeziunii echipei, dar și a comunicării interne. Aceasta din urmă suplinește prezența fizică limitată la locul tradițional de muncă și echilibrează impactul negativ produs de știrile despre pandemie. Toate acestea vor pune în continuare presiune pe top management și pe departamentele de resurse umane, de a asculta mai mult sugestiile angajaților și de a crea programe prin care angajații să se simtă conectați și motivați”, declară Valentin Dima, Consultant Senior în cadrul K2S.
În România, studiile arată că circa 18,4% dintre angajați au început să lucreze de acasă ca urmare a pandemiei de COVID-19 în timp ce media europeană a celor care au început să lucreze de la distanță ca urmare a pandemiei este de 36,8%. La nivel global, cifrele arată că 70% dintre angajați își doresc să aibă în continuare acces la opțiuni flexibile de lucru de la distanță și 65% dintre aceștia spun că își doresc să lucreze mai des alături de colegii lor.
Forumul Economic Mondial previzionează că inteligența artificială și automatizarea vor duce la crearea a 97 de milioane de noi locuri de muncă până în 2025. Inteligența artificială va fi folosită în primul rând pentru a automatiza o serie de activități repetitive, pentru a le permite angajaților să se concentreze asupra unor activități care necesită o muncă mai complexă, ce necesită creativitate sau inteligență emoțională. Unele exemple includ avocații care vor folosi tehnologia pentru a reduce timpul petrecut în revizuirea istoricelor de caz pentru a găsi precedente. Totodată, medicii vor avea capacități de viziune computerizată pentru a analiza dosarele medicale și prin care ulterior să poată să pună un diagnostic pacienților.
De asemenea angajatorii încep să înțeleagă importanța critică a integrării strategiilor de sănătate și bunăstare a angajaților, inclusiv sănătatea mintală, în obiectivele companiilor, căutând să reinventeze definiția bunăstării la locul de muncă.
Din perspectiva angajatului, concentrarea pe dezvoltarea abilităților, mai degrabă decât pe dezvoltarea unui rol, îl va poziționa mai bine pe piața muncii, pentru a-și valorifica ulterior noile oportunități de carieră. Această schimbare a focalizării de la roluri la competențe va fi o tendință cheie atât pentru organizații, cât și pentru angajați în 2022, apreciază specialiștii K2S – Key 2 Success.
Înființată în anul 2009, K2S – Key 2 Success este singura companie de soluții de resurse umane care oferă integrat tot spectrul de servicii strategice adapate nevoilor actuale ale companiilor: recrutare și retenție pentru nivelurile de senior și middle management sau roluri operaționale și de specialiști, dezvoltare și transformare organizațională, consultanță privind cultura organizațională sau outplacement și, inclusiv, servicii de mental health support, wellbeing sau coaching.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 11843 / 19911 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari cu 0-3 ani experienta in profesie
„The Lawyer European Awards 2025” | Trei firme cu activitate în România concurează pentru titlu la secțiunea ”Law Firm of the Year: South Eastern Europe”: NNDKP, Popescu & Asociații și TZA, pe lista scurtă a premianților. Firma fondată de Octavian Popescu, printre finaliști și în secțiunea ”European litigation team of the year”
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 2 - 6 years Attorney at Law | Dispute Resolution
Oportunități, provocări și diferențe de abordare - CMS European M&A Outlook 2026 | Horea Popescu, Managing Partner CMS România: “Europa Centrală și de Est se conturează ca o surpriză pozitivă pe harta investițiilor”. Rodica Manea, Corporate Partner: “Vedem o activitate susținută pe piața locală, iar companiile românești continuă să se adapteze rapid și să valorifice oportunitățile emergente”
bpv Grigorescu Ștefănică: tranzacțiile strategice și consolidările sectoriale definesc piața de fuziuni și achiziții | 2025 aduce structuri inovatoare, distressed M&A și o redefinire a noțiunii de succes, într-o piață în care avocații devin arhitecții echilibrului între reglementări stricte și interesele investitorilor. Cătălin Grigorescu (managing partner): „Succesul în tranzacții nu se mai măsoară doar în valoare, ci în capacitatea de a le finaliza într-un mediu juridic tot mai complex”
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Banking & Finance | Echipa Popovici Nițu Stoica & Asociații, coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica, a acordat consultanță Grupului La Fântâna pentru accesarea unei finanțări sindicalizate de 70 milioane euro, menită să susțină activitatea curentă și dezvoltarea businessului
BSMP - Bohâlțeanu și Asociații a asistat UNIGEA România în contractarea unei finanțări de 30,25 milioane EUR pentru dezvoltarea unui proiect solar de referință de 85 MW în Arad. Echipă pluridisciplinară, coordonată de partenerii Daniela Milculescu și Ionuț Bohâlțeanu, într-un efort multijurisdicțional ce a reunit investitori și consultanți cheie din patru țări
Principalele aspecte pe care angajatorii trebuie să le aibă în vedere pentru a se conforma legislației privind combaterea discriminării și hărțuirii la locul de muncă | De vorbă cu Dan Dascălu (Partener) și Sonia Bălănescu (Managing Associate) - D&B David și Baias, despre prevederile legale în vigoare, combaterea acestui fenomen și modul în care poate fi diminuat riscul apariției unor litigii inițiate de salariați
Voicu & Asociații is looking for Junior level Business Lawyers
Filip & Company a asistat ACP Credit în acordarea unei noi runde de finanțare rețelei de clinici veterinare PartnerVet. Echipa, coordonată de Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel)
Clifford Chance își consolidează practica de Litigii prin recrutarea lui Remus Codreanu ca partener în echipa din București
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...