ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

ANCOM propune compensarea costului net pentru serviciul universal, prestat de Poşta Română în 2018

21 Septembrie 2020   |   Agerpres

Potrivit sursei citate, datele şi ipotezele utilizate de Poşta Română în procesul de întocmire a cererii de compensare a costului net, metodologia şi calculul efectiv al costului net, precum şi informaţiile suplimentare puse la dispoziţie de către operatorul poştal au fost analizate în detaliu de ANCOM, iar acolo unde a fost necesar Autoritatea a efectuat ajustări asupra datelor şi calculului efectiv al valorii costului net.

 
 
Compania Naţională Poşta Română (CNPR) solicită compensarea costului net pentru serviciul universal poştal din anul 2018 cu suma de 6,285 milioane de lei, solicitarea transmisă Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) fiind supusă consultării publice până la data de 21 octombrie 2020.
 
"ANCOM propune compensarea costului net pentru furnizarea serviciilor din sfera serviciului universal poştal în anul 2018 cu suma de 6.285.244 lei, în urma cererii de compensare transmise de Compania Naţională Poşta Română S.A. (CNPR). Propunerea ANCOM are la bază o analiză complexă prin care Autoritatea a constatat că, în anul 2018, costul net aferent furnizării serviciilor din sfera serviciului universal constituie o sarcină injustă pentru furnizorul desemnat de serviciu universal poştal - CNPR şi poate fi compensat. Propunerea ANCOM de compensare a costului net pentru furnizarea serviciilor din sfera serviciului universal poştal în anul 2018 vine pe fondul restrângerii, prin efectul direct al legislaţiei primare, a sferei serviciului universal, respectiv excluderii serviciilor care au ca obiect trimiteri poştale în număr mare, inclusiv serviciilor de distribuire a taloanelor de plată a drepturilor de protecţie socială. Modificările legislative survenite la finalul anului 2016 sunt cele care au determinat şi compensarea costului net pentru anul 2017, CNPR fiind desemnată furnizor de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale de la data de 1 ianuarie 2014 până la data de 31 decembrie 2019", se arată într-un comunicat al arbitrului telecom, transmis luni AGERPRES.
 
Potrivit sursei citate, datele şi ipotezele utilizate de Poşta Română în procesul de întocmire a cererii de compensare a costului net, metodologia şi calculul efectiv al costului net, precum şi informaţiile suplimentare puse la dispoziţie de către operatorul poştal au fost analizate în detaliu de ANCOM, iar acolo unde a fost necesar Autoritatea a efectuat ajustări asupra datelor şi calculului efectiv al valorii costului net.
 
"În urma analizei, ANCOM a constatat că sunt îndeplinite cumulativ condiţiile necesare stabilirii caracterului de sarcină injustă a costului net aferent furnizării serviciului universal în anul 2018. Astfel, obligaţiile rezultând din calitatea de furnizor de serviciu universal au constituit o sarcină injustă pentru CNPR în anul 2018. Potrivit calculului ANCOM, valoarea costului net înregistrat de CNPR în anul 2018 ca urmare a obligaţiilor ce decurg din calitatea de furnizor de serviciu universal, inclusiv beneficiile intangibile, este de 16.278.484 lei, iar suma maximă ce poate fi compensată este de 6.285.244 lei, reprezentând valoarea costului net ce ar putea fi compensat până la atingerea nivelului rezonabil al rentabilităţii capitalului mediu angajat înregistrat din furnizarea serviciilor din sfera serviciului universal", notează autoritatea de reglementare
 
ANCOM precizează că mecanismul de compensare a costului net se va stabili ulterior, prin hotărâre a Guvernului, prin utilizarea uneia dintre următoarele surse de finanţare: din fonduri de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, cu respectarea cadrului legal naţional şi european din domeniul ajutorului de stat, respectiv prin partajarea costului net între furnizorii de servicii poştale şi/sau utilizatori, cu respectarea cadrului legal naţional şi european din domeniul ajutorului de stat.
 
Accesul la serviciul universal poştal reprezintă dreptul oricărei persoane de a beneficia de furnizarea permanentă a unor servicii poştale (serviciile incluse în sfera serviciului universal), la un anumit nivel de calitate, în orice punct de pe teritoriul României, la tarife accesibile.
 
Costul net al furnizării serviciilor din sfera serviciului universal reprezintă diferenţa dintre costul net suportat de furnizorul de serviciu universal ca urmare a îndeplinirii obligaţiilor de serviciu universal şi costul net al furnizorului în cazul în care şi-ar desfăşura activitatea fără a avea obligaţiile de serviciu universal. Acesta reprezintă o sarcină injustă şi poate fi compensat doar în cazul în care sunt îndeplinite în mod cumulativ două condiţii legate de nivelul rentabilităţii capitalului mediu angajat înregistrat din furnizarea serviciilor din sfera serviciului universal şi de pragul de materialitate în funcţie de veniturile înregistrate din furnizarea serviciilor din sfera serviciului universal.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 13656 / 16626
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...