ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Autoritatea europeană de reglementare nu este de acord ca avioanele să fie pilotate doar de un singur pilot

07 Februarie 2023   |   Agerpres

Propunerile venite de la constructorii de avioane includ o serie de limitări precum acea de a interzice piloţilor cu probleme medicale sau cei care au puţine ore de zbor la activ să fie singuri în cabină, a dezvăluit Andrea Boiardi, directorul în cadrul EASA.

 
 
Agenţia Europeană de Siguranţă a Aviaţiei (AESA) a refuzat o solicitare venită din partea industriei aeriene pentru a permite ca avioanele să fie pilotate doar de un singur pilot începând din 2030, dar a adăugat că va analiza posibilitatea ca anumite părţi ale zborului să fie gestionate de o singură persoană începând din 2027, transmite Reuters.
 
AESA a analizat o solicitare venită de la producătorii europeni de avioane Airbus SE şi Dassault Aviation SA privind posibilitatea ca avioanele să fie pilotate de o singură persoană în momentele în care avionul funcţionează în regim de tip "cruise", un moment mai puţin solicitant decât operaţiunile de decolare şi aterizare, când va fi obligatoriu în continuare ca în cabină să fie cel puţin doi piloţi.
 
Propunerile venite de la constructorii de avioane includ o serie de limitări precum acea de a interzice piloţilor cu probleme medicale sau cei care au puţine ore de zbor la activ să fie singuri în cabină, a dezvăluit Andrea Boiardi, directorul în cadrul EASA.
 
Companiile aeriene vor ca avioanele să fie pilotate doar de un singur pilot pentru că asta ar ajuta la reducerea deficitului de personal, în condiţiile în care relaxarea reglementărilor ar permite piloţilor să se odihnească în timpul zborurilor pe distanţe lungi, fără a fi nevoie de înlocuitori la bord.
 
Cu toate acestea, Boiardi a subliniat că propunerile venite din partea industriei aeronautice conform cărora avioanele să fie pilotate doar de un singur pilot începând din 2030 "sunt complet nerealiste", pentru că automatizarea nu a avansat destul de mult pentru a permite nivelul de siguranţă necesar în cazul zborurilor cu un singur pilot.
 
Chiar şi în regim "cruise", zborul cu un singur pilot are nevoie de aprobarea Organizaţiei Internaţionale a Aviaţiei Civile, o agenţie a Naţiunilor Unite, a companiilor aeriene şi a sindicatelor piloţilor. Agenţia ONU ar urma să înceapă să analizeze acest dosar în cursul acestui an.
 
Andrea Boiardi a mai spus că numai cele mai avansate avioane, echipate pentru un nivel de siguranţă mai mare decât standardele minime, ar putea fi utilizat pentru a zbura cu un singur pilot în regim "cruise". Printre aceste avioane se numără Airbus A350 şi, posibil, Boeing 787 şi 777X.
 
Propunerile mai puţin ambiţioase privind operaţiunile cu un singur pilot în regim "cruise", care nu ar urma să demareze înainte de 2027, ar viza iniţial îmbunătăţirea perioadei de odihnă a piloţilor în timpul zborurilor regulate, a precizat Andrea Boiardi. Conform acestor propuneri, un pilot obosit ar putea să se odihnească într-un spaţiu separat în loc să aţipească pentru perioade scurte de timp în cabină.
 
Dacă siguranţa va putea fi dovedită, echipajele zborurilor pe distanţe lungi, care acum sunt obligate să includă trei şi chiar patru piloţi, ar putea fi reduse la doi piloţi, care vor fi obligaţi să fie prezenţi ambii în cabină pentru operaţiunile de decolare şi aterizare, a adăugat Boiardi.
 
Însă chiar şi perioadele scurte de zbor cu un singur pilot provoacă diviziuni în rândul companiilor aeriene şi îngrijorări în rândul opiniei publice, precum şi critici în rândul sindicatelor piloţilor precum European Cockpit Association. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 7300 / 19993
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Practica de M&A de la Volciuc-Ionescu accelerează într-o piață mai activă, unde conformarea multiplă și mecanismele sofisticate de preț ̸ structurare ridică miza juridică. “O tranzacție este cu adevărat de succes dacă, după closing, integrarea noii afaceri decurge fluent, sinergiile preconizate se realizează efectiv și nu apar probleme majore care să-i erodeze valoarea”, spun avocații | În spatele fiecărui mandat finalizat se află o combinație atent dozată de expertiză, colaborare și reziliență
CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
Radiografia unui an intens în practica de Employment la KPMG Legal – Toncescu și Asociații | Arhitectura normelor de dreptul muncii arată ca un șantier în lucru: reglementări noi, intenții bune, dar și intersecții nerezolvate între acte normative, zone fără busolă și practici care alunecă în interpretări divergente. De vorbă cu membrii echipei despre provocările perioadei, proiectele cheie și prioritățile clienților, în linie cu valul normativ
Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner ZRVP) va susține un curs de arbitraj la INPPA: “Noțiuni introductive de arbitraj comercial – un ghid practic pentru începători”, desfășurat în cinci ateliere | Înscrierile se fac până pe 7 octombrie
Mitel & Asociatii recruteaza avocati stagiari
Saga „Micula vs. România” foarfecă bugetul | Frații Micula cer a treia serie de sancțiuni în SUA împotriva României, după ce administrația de la București a refuzat să ofere date precise despre bunuri și conturi ce pot fi executate. Statul ar trebui să mai plătească penalități de 5,8 mil. USD după ce a fost deja sancționată cu cca. 15 mil. USD în ultimii 4 ani. White & Case, Dentons și F.A. Vasquez accelerează demersurile de executare; statul este apărat de Foley Hoag și SLV Legal
Lawyer – Associate ̸ Senior Associate (1-6 years) | Banking & Finance | Reff & Associates
Lexology Capital Markets Rankings 2025 | Cine sunt avocații români care se remarcă în practica de piețe de capital: Anca Simeria (partener, Popescu & Asociații) este considerată „Thought Leaders”. Zsuzsa Csiki (partener, Kinstellar), evidențiată pe segmentul de ”Structured Finance”, iar Loredana Chițu (partener Dentons, în secțiunea ”Debt & Equity”. Un semnal că piața locală poate seta standarde și concura cu jurisdicții consacrate
BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari cu 0-3 ani experienta in profesie
ZRVP a asistat UniCredit Bank în materia relațiilor de muncă în contextul fuziunii cu Alpha Bank Romania. Cătălin Micu (partener) a coordonat proiectul, alți trei avocați, în prim plan | Buna colaborare cu factorii cheie din proiect și focusul pe comunicarea eficientă în cadrul organizațiilor implicate a făcut ca toate etapele planificate să fie implementate și inerentele provocări să fie depășite cu succes
GNP Guia Naghi and Partners is looking for a talented lawyer | Technology & Data protection
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 2 - 6 years Attorney at Law | Dispute Resolution
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...