ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

CE investighează cartelul din domeniul bateriilor pentru demaroare auto

30 Noiembrie 2023   |   Agerpres

Bateriile pentru demaroare auto furnizează curent electric demarorului, care porneşte motorul în automobilele cu motoare cu combustie tradiţionale. De asemenea, acestea furnizează energie electrică echipamentelor electrice ale automobilelor.

 
 
Comisia Europeană a informat producătorii de baterii pentru demaroare auto Banner, Clarios (fosta JC Autobatterie), Exide, FET (şi predecesoarea sa, Elettra) şi Rombat, precum şi organismul profesional Eurobat şi furnizorul său de servicii, Kellen, cu privire la opinia sa preliminară potrivit căreia au încălcat normele antitrust ale UE prin coluziunea ce a avut drept scop creşterea preţurilor bateriilor pentru demaroare auto vândute producătorilor de automobile din Spaţiul Economic European ("SEE"), se arată într-un comunicat al Executivului comunitar.
 
Bateriile pentru demaroare auto furnizează curent electric demarorului, care porneşte motorul în automobilele cu motoare cu combustie tradiţionale. De asemenea, acestea furnizează energie electrică echipamentelor electrice ale automobilelor.
 
Comisia este preocupată de faptul că, între 2004 şi 2017, cei cinci producători de baterii pentru demaroare au creat, publicat şi convenit să utilizeze noi indici în negocierile lor privind preţurile cu producătorii de automobile (aşa-numitul "sistem de prime Eurobat"). Scopul acestui presupus comportament a fost de a fixa un element important al preţului final al bateriilor.
 
De asemenea, Comisia este preocupată de faptul că Eurobat şi furnizorul său de servicii, Kellen, aveau cunoştinţă de presupusul comportament şi au contribuit în mod activ la acesta, ajutând producătorii de baterii să creeze şi să aplice sistemul de prime Eurobat.
 
Presupusul comportament se referă la bateriile pentru demaroare auto vândute producătorilor de automobile din SEE pentru a fi utilizate: în automobilele noi şi ca piese de schimb (dar numai dacă erau vândute prin intermediul reţelei de servicii de reparatori autorizaţi ai producătorilor de automobile respectivi).
 
În cazul în care opinia preliminară a Comisiei este confirmată, acest comportament ar încălca articolul 101 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene ("TFUE") şi articolul 53 din Acordul privind SEE, care interzic cartelurile şi alte practici comerciale restrictive. Această interdicţie include comportamentul anticoncurenţial al asociaţiilor de întreprinderi.
 
Comunicarea privind obiecţiunile reprezintă o etapă oficială a investigaţiilor efectuate de Comisie în cazurile în care suspectează încălcări ale normelor antitrust ale UE. Comisia informează în scris părţile interesate cu privire la obiecţiunile formulate împotriva lor. Părţile interesate pot apoi examina documentele din dosarul întocmit de Comisie cu privire la investigaţie, pot formula în scris un răspuns şi pot solicita o audiere pentru a-şi prezenta punctul de vedere referitor la cazul respectiv în faţa reprezentanţilor Comisiei şi ai autorităţilor naţionale de concurenţă.
 
În cazul în care Comisia concluzionează, după exercitarea de către părţi a dreptului la apărare, că există suficiente dovezi ale unei încălcări, poate adopta o decizie de interzicere a comportamentului şi de aplicare a unei amenzi de până la 10 % din cifra de afaceri mondială anuală a societăţii în cauză.
 
Nu este prevăzut niciun termen în legislaţie în care Comisia trebuie să finalizeze investigaţiile antitrust în cazurile de practici anticoncurenţiale. Durata unei investigaţii antitrust depinde de o serie de factori, printre care se numără complexitatea cazului, măsura în care societăţile în cauză cooperează cu Comisia şi exercitarea dreptului la apărare.
 
Comisia a efectuat o serie de investigaţii importante cu privire la cartelurile din sectorul autovehiculelor. Comisia a amendat deja furnizorii de rulmenţi auto, de fascicule de cabluri electrice pentru automobile, de spumă flexibilă folosită (printre altele) la scaunele auto, de încălzitoare staţionare pentru automobile şi camioane, de alternatoare şi demaroare, de sisteme de climatizare şi de răcire a motorului, de sisteme de iluminat, de sisteme de siguranţă a ocupanţilor pentru anumiţi producători de autoturisme japonezi şi europeni şi de sisteme de frânare şi bujii. De asemenea, Comisia a amendat producătorii de automobile cu 875 de milioane EUR pentru restrângerea concurenţei în domeniul sistemelor de curăţare a emisiilor pentru autoturismele diesel noi.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 774 / 16375
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Bondoc și Asociații, alături de cumpărător în tranzacția de 432 mil. lei prin care Fondul Proprietatea și-a vândut acțiunile deţinute la Engie România. Echipa, coordonată de Lucian Bondoc
Teodorescu Partners a asistat Autonom Protect în achiziția Nova Ria24
După un an bun, în care a fost solicitată să acorde consultanță în câteva dintre cele mai spectaculoase proiecte de pe piața locală, Bulboacă & Asociații vede un 2024 cu oportunități semnificative în mai multe domenii | ”Vom avea privilegiul să acționăm într-unul dintre cei mai interesanți ani din istoria recentă a țării, dar cu România în cea mai bună formă economică a sa. Provocări vor fi, important este să prindem vârful și acestui val”, spun avocații
Stănescu Vasile & Asociaţii și Strelia CVBA apără România în procesul intentat de Pfizer la Bruxelles, cu pretenții de peste o jumătate de miliard de euro plus dobânzi. Cine sunt apărătorii României și ce îi recomandă
Banking & Finance | Avocații NNDKP au asistat anul trecut finanțări locale de aproape un miliard de euro și s-au implicat în proiecte transfrontaliere de peste trei miliarde de euro. Echipa a continuat să lucreze pentru finanțatorii unor grupuri importante din industrie sau sectorul agricol, dar a stat alături și de clienții finanțați, companii fanion în domeniile în care operează. Valentin Voinescu (Partener): Mediul de business din România a demonstrat reziliență și numărul de proiecte nu s-a redus, ba chiar am asistat la o accelerare la sfârșitul anului trecut
Chambers Global 2024 | RTPR, singura firmă de avocați listată pe prima poziție în ambele arii de practică analizate: Corporate ̸ M&A și Banking & Finance. Filip & Company și Schoenherr sunt în prima bandă în Corporate ̸ M&A. Firmele care au cei mai mulți avocați evidențiați sunt RTPR (8), Filip & Company (6), CMS (5) și Clifford Chance Badea (5)
Ce firme au ales studenții aflați în fruntea listelor de absolvenți ai Facultății de Drept și cum au fost primii pași în profesie | Azi, despre avocatura văzută „din interior”, alături de Monica Alexandra Popa, una dintre premiantele anului 2021: “Mi-am dorit să lucrez într-o echipă în care să simt că mi se oferă oportunități de creștere și sunt încurajată să cresc și să absorb cât mai multă informație, atât în primii ani de avocatură, cât și ulterior. Firma de avocatură cu care am simțit și simt că sunt compatibilă este Filip & Company”
Bohâlțeanu & Asociații, implicată într-o nouă tranzacție importantă din domeniul industriei aviatice | Firma de avocați a asistat grupul Christian Tour în procedura de preluare de la Aegean Airlines SA a 51% în cadrul companiei aeriene românești Anima Wings Aviation SA. Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner) și Daniela Milculescu (Partner), în prim plan
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Lista scurtă a finaliștilor “Chambers Europe Awards - 2024” | Cinci firme din România luptă pentru trofeu: CMS, NNDKP și Schoenherr, prezențe constante la gala premiilor, RTPR intră în competiție propulsată de activitatea intensă din ultimul an, iar Filip & Company este nominalizată pentru a treia oară consecutiv
DLA Piper | The Opportunity: Lawyer, Employment
Ioana Gelepu The Office Litigation & Enforcement obține la ICCJ o soluție definitivă în favoarea unui cunoscut operator de restaurante, într-o dispută judiciară cu un probatoriu voluminos, care a durat peste 4 ani. Proiect coordonat de Ioana Gelepu (Managing Partner)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...