ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

EY: Consumatorii continuă să cheltuiască pentru produse şi servicii digitale pentru casă, în ciuda crizei (studiu)

20 Septembrie 2023   |   BizLawyer

În cadrul cercetării au fost intervievaţi peste 21.000 de consumatori cu privire la atitudinea lor faţă de tehnologie, media şi telecomunicaţiile de acasă din opt ţări: Canada, Franţa, Italia, Coreea de Sud, Spania, Suedia, Marea Britanie şi SUA.

 
 
Mai puţin de una din cinci gospodării digitale (16%) şi-a redus sau intenţionează să îşi reducă cheltuielile pentru serviciile de bandă largă, conectivitate mobilă sau streaming, relevă un studiu publicat, miercuri, de o companie de consultanţă.

Mai puţin de o treime (32%) nu au luat nicio măsură pentru a reduce cheltuielile cu conţinutul de conectivitate şi tehnologia de acasă din cauza costului vieţii, procentul ajungând la 49% în Marea Britanie, arată studiul Decoding the digital home, realizat de EY.

În cadrul cercetării au fost intervievaţi peste 21.000 de consumatori cu privire la atitudinea lor faţă de tehnologie, media şi telecomunicaţiile de acasă din opt ţări: Canada, Franţa, Italia, Coreea de Sud, Spania, Suedia, Marea Britanie şi SUA.


"În ciuda îngrijorărilor tot mai mari în rândul unei părţi a consumatorilor cu privire la creşterea preţurilor la serviciile de bandă largă şi streaming/pay-TV (menţionate de 63% şi, respectiv, 60% dintre respondenţi), raportul calitate-preţ perceput rămâne constant de la an la an şi a crescut substanţial în cazul conţinutului furnizorilor de bandă largă (51%, faţă de 41% anul trecut) şi produse inteligente pentru casă (40%, faţă de 34% anul trecut). Raportul calitate-preţ perceput pentru conţinutul furnizorilor de bandă largă este cel mai ridicat în SUA (60%) şi în Marea Britanie (55%)", precizează autorii studiului.

Conform sursei citate, această atitudine pozitivă este completată de un entuziasm sporit pentru ofertele premium la serviciile de bandă largă, consumatorii fiind din ce în ce mai dispuşi să plătească mai mult pentru un serviciu de mai bună calitate (în creştere cu 6% de la an la an, ajungând la 36%) şi pentru conectivitate de rezervă (de asemenea, în creştere cu 6%, ajungând la 35%).

În ceea ce priveşte serviciile de streaming, 40% dintre respondenţi ar fi dispuşi să plătească mai mult pentru a avea acces la tot conţinutul prin intermediul unei singure platforme, ajungând la 50% în SUA şi la 51% în rândul persoanelor cu vârste cuprinse între 25 şi 34 de ani de pe toate pieţele.

"Consumatorii îşi schimbă priorităţile pe măsură ce societatea se adaptează la hiperinflaţie, însă ofertele de bandă largă şi conectivitate au rezistat în multe privinţe perturbărilor. Îmbunătăţirea percepţiei valorii este încurajatoare pentru furnizorii de conectivitate, ceea ce sugerează că clienţii rezonează bine cu propunerile lor de pachete de servicii. Acest lucru nu numai că intensifică concurenţa, dar prezintă şi oportunităţi uriaşe pentru furnizorii care se pot diferenţia prin servicii superioare pentru clienţi şi fiabilitate a reţelei prin prisma unor pachete simplificate, care se adresează tuturor categoriilor demografice", a afirmat Tom Loozen, EY Global Telecommunications Leader.

În timp ce studiul evidenţiază rezilienţa locuinţei digitale, noile servicii şi produsele emergente pentru locuinţe inteligente sunt încă puse la încercare de presiunea asupra cheltuielilor gospodăriilor.

Totodată, aproape jumătate dintre consumatori afirmă că, din cauza climatului economic, este mai puţin probabil să caute noi experienţe de conectivitate şi conţinut (43%) şi să adopte noi tehnologii şi gadgeturi pentru casă (48%). De asemenea, 56% dintre intervievaţi spun că presiunea asupra finanţelor i-a făcut mai predispuşi să caute cele mai bune oferte de conectivitate sau conţinut.

În mod similar, ratele de penetrare a tehnologiilor mai sofisticate pentru casă rămân scăzute. Niciunul dintre cele 17 dispozitive sau produse prezentate în studiu (inclusiv securitatea inteligentă şi asistenţii casnici digitali) nu este deţinut în prezent de mai mult de una din cinci gospodării, iar nivelurile de adoptare cresc doar uşor de la an la an. În special, preţul atractiv este primul factor care îi influenţează pe consumatori atunci când aleg un dispozitiv inteligent pentru casă (40%), iar încrederea în brand se situează imediat după (39%), precizează sursa citată.

"Concurenţa între serviciile de streaming continuă. Pe măsură ce tot mai multe servicii intră pe piaţă, există semne de oboseală decizională, 54% dintre respondenţi fiind de acord că se confruntă cu prea multe opţiuni între platforme. Între timp, 20% dintre cei care consumă servicii de streaming indică faptul că au anulat cel puţin un abonament lunar în ultimele 12 luni, iar 13% intenţionează să anuleze unul sau mai multe în viitor", se menţionează în document.

Potrivit cercetării, atât peisajul concurenţial, cât şi presiunile asupra cheltuielilor sunt factori care influenţează aceste decizii, 45% dintre respondenţi menţionând economiile de costuri ca motiv de anulare, în timp ce 31% citează conţinutul inadecvat sau preferinţa pentru servicii de streaming alternative.

Studiul mai evidenţiază faptul că fiabilitatea reţelei continuă să reprezinte un motiv de nemulţumire pentru consumatori. Mai mult de un sfert dintre respondenţi (26%) declară că au o conexiune de bandă largă la domiciliu care nu este fiabilă, ceea ce reprezintă o uşoară scădere faţă de 28% în fiecare dintre cei doi ani precedenţi.

"Percepţiile legate de datele mobile sunt mai îngrijorătoare: în pofida creşterii nivelurilor de acoperire 4G şi 5G, 29% indică faptul că se confruntă des sau foarte des cu o conexiune mobilă nesigură - în creştere de la 24% (2022) şi 22% (2021). În general, o treime dintre gospodării (33%) consideră că îmbunătăţirea fiabilităţii conexiunii lor este cea mai mare îmbunătăţire a serviciilor pe care ar putea să o facă furnizorul lor", mai arată studiul.

EY furnizează, cu ajutorul celor peste 1000 de angajaţi din România şi Republica Moldova, servicii integrate de audit, asistenţă fiscală, juridică, strategie şi tranzacţii, consultanţă către companii multinaţionale şi locale.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 4953 / 19740
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Filip & Company a asistat ING Bank și Raiffeisen Bank în acordarea unei finanțări de 70 milioane euro către grupul La Fântâna. Echipa a fost coordonată de Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel) | Tranzacția a fost complexă, multijurisdicțională și finalizată într-un termen scurt
Ce case de avocatură se bat pentru titlul de Law Firm of the Year în România la gala Benchmark Litigation Europe Awards 2025 | Sorina Olaru, Octavian Popescu, Dan Cristea și Cosmin Vasile, printre avocații aflați pe lista scurtă pentru titlul de titlul de Litigator of the Year. Emil Bivolaru (partener NNDKP), nominalizat și la categoria Central & Eastern Europe Litigator of the Year
Finanțele caută avocați pentru litigii arbitrale investiționale internaționale judecate potrivit regulilor de arbitraj UNCITRAL și ICSID | Acorduri-cadru de reprezentare juridică a României semnate, pentru 4 ani, cu cel mult 4 firme pentru fiecare lot
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
ITR EMEA Tax Awards 2025 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații, CMS și Schoenherr concurează pentru titlul ”Firma anului în România în domeniul taxelor”. Popescu & Asociații are două nominalizări în jurisdicția locală și este, alături de NNDKP, pe lista scurtă pentru distincția ”Firma anului în dispute fiscale”. TZA, printre finaliste în competitia pentru ”Transfer Pricing Firm of the Year”
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Bondoc & Asociații acordă asistență pentru 5 proiecte eoliene și solare în cadrul celei de-a doua licitații CfD din România | Echipa a fost coordonată de Cosmin Stăvaru (Partener), susținut de Raluca Catargiu (Senior Associate)
Bulboacă & Asociatii caută un Avocat Colaborator pentru Echipa de Tranzacții de Elită (Corporate ̸ M&A)
CMS asistă Rezolv Energy în obținerea finanțării suplimentare de 331 milioane euro pentru parcul eolian VIFOR din România. Echipa, coordonată de Ana Radnev (Head of Banking and Finance) și Varinia Radu (Head of Energy and Projects) | Prin adoptarea în premieră a schemei de sprijin Contracte pentru Diferență, proiectul stabilește un precedent pentru viitoarele dezvoltări în domeniul energiei verzi din România
Bulboacă & Asociatii caută avocați apecializați în Drept Bancar & Finanțări | Practica Noastră de Referinţă
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...