ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

CSALB a primit în lunile de vară cu 50% mai multe cereri

28 August 2024   |   Agerpres

În cele mai multe cazuri consumatorii au solicitat băncilor: restituirea unor sume percepute în trecut sub formă de comisioane; soluţionarea amiabilă a litigiilor aflate pe rolul instanţelor; ajutorul instituţiei financiare în cazurile de fraudă şi înşelăciune în care au căzut victime consumatorii.

 
 
Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) a primit în lunile de vară cu 50% mai multe cereri de la consumatori decât în perioada similară din anul anterior, iar numărul negocierilor dintre consumatori şi bănci este cu 60% mai mare decât în lunile iunie, iulie şi august din 2023, conform unui comunicat de presă, remis miercuri AGERPRES.

Astfel, în prima săptămână din luna august, consumatorii au trimis 114 cereri de negociere cu băncile, al doilea cel mai mare număr de cereri săptămânale din acest an (recordul este de 115 cereri în săptămâna 18-22 martie). Tot în luna august, s-a înregistrat cel mai mare număr de dosare constituite într-o săptămână, de la înfiinţarea CSALB. Astfel, băncile au acceptat 34 de negocieri în perioada 19-23 august. Aproximativ 2.500 de cereri au trimis consumatorii de la începutul anului şi s-au derulat până în prezent 720 de negocieri.


În cele mai multe cazuri consumatorii au solicitat băncilor: restituirea unor sume percepute în trecut sub formă de comisioane; soluţionarea amiabilă a litigiilor aflate pe rolul instanţelor; ajutorul instituţiei financiare în cazurile de fraudă şi înşelăciune în care au căzut victime consumatorii.

"În cazurile pe care le-am întâlnit în ultimele luni în cadrul CSALB am constatat situaţii particulare care pot reprezenta anumite tendinţe în relaţia consumatori-bănci. Au fost cazuri când consumatorii au solicitat sume mai mici decât cele oferite de către bancă. Asta arată faptul că băncile analizează situaţiile financiare particulare ale consumatorilor şi acordă despăgubirea în echitate, nu doar în funcţie de litera contractului sau de solicitarea scrisă a consumatorului. Atragem atenţia atât consumatorilor, cât şi persoanelor juridice, să ia în serios tehnicile de fraudare mereu în schimbare pe care le folosesc infractorii informatici. Vedem cazuri în care pierderile pot fi de zeci de mii de euro. Accesarea linkurilor cu publicitate înşelătoare trebuie să fie precedată de simţul critic al utilizatorilor de internet. Trebuie verificată din mai multe surse autenticitatea site-ului sau a paginilor care reprezintă sursa linkului accesat", a spus Alexandru Păunescu, reprezentantul Băncii Naţionale a României în Colegiul de Coordonare al CSALB, citat în comunicat.

Potrivit acestuia, o provocare tot mai mare pentru sistemele informatice ale băncilor o reprezintă tranzacţiile frauduloase de valori mici. Consumatorii sunt atraşi de faptul că achiziţionează un bun sau un serviciu subevaluat, autorizează în aplicaţia de home banking respectiva tranzacţie, dar prin asta oferă infractorilor informatici accesul la conturi, de unde aceştia retrag ulterior sume neautorizate.

"De aceea, consultarea permanentă a contului, sms-urilor prin care ne este notificată orice tranzacţie din cont şi păstrarea în permanenţă a contactului cu banca sunt primele măsuri pe care consumatorii trebuie să le ia. Din păcate, de cele mai multe ori astfel de fraude rămân fără rezolvare din partea Poliţiei sau a băncii. Gesturile comerciale pe care le fac unele bănci reprezintă excepţia în astfel de cazuri, motivată, cel mai probabil, de intenţia de fidelizare a partenerului de afaceri", a adăugat Alexandru Păunescu.

CSALB este o entitate înfiinţată ca urmare a unei Directive europene şi intermediază gratuit şi în mai puţin de trei luni negocierea dintre consumatori şi bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare. Consumatorii din orice judeţ al ţării pot trimite cereri către Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) completând un formular online direct pe site-ul www.csalb.ro. Dacă banca acceptă intrarea în procedură de conciliere/negociere este desemnat un conciliator. CSALB colaborează cu 17 conciliatori, dintre cei mai buni specialişti în Drept, cu expertiză în domeniul financiar-bancar. Totul se rezolvă amiabil, iar înţelegerea părţilor are puterea unei hotărâri în instanţă.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2280 / 19721
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Bondoc & Asociații acordă asistență pentru 5 proiecte eoliene și solare în cadrul celei de-a doua licitații CfD din România | Echipa a fost coordonată de Cosmin Stăvaru (Partener), susținut de Raluca Catargiu (Senior Associate)
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
CMS asistă Rezolv Energy în obținerea finanțării suplimentare de 331 milioane euro pentru parcul eolian VIFOR din România. Echipa, coordonată de Ana Radnev (Head of Banking and Finance) și Varinia Radu (Head of Energy and Projects) | Prin adoptarea în premieră a schemei de sprijin Contracte pentru Diferență, proiectul stabilește un precedent pentru viitoarele dezvoltări în domeniul energiei verzi din România
Bulboacă & Asociatii caută avocați apecializați în Drept Bancar & Finanțări | Practica Noastră de Referinţă
ITR EMEA Tax Awards 2025 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații, CMS și Schoenherr concurează pentru titlul ”Firma anului în România în domeniul taxelor”. Popescu & Asociații are două nominalizări în jurisdicția locală și este, alături de NNDKP, pe lista scurtă pentru distincția ”Firma anului în dispute fiscale”. TZA, printre finaliste în competitia pentru ”Transfer Pricing Firm of the Year”
Bulboacă & Asociatii caută un Avocat Colaborator pentru Echipa de Tranzacții de Elită (Corporate ̸ M&A)
Women Lawyers | Pentru Irina Văleanu, Counsel în cadrul firmei BACIU PARTNERS, nucleul comun de valori fundamentale a fost esențial în alegerea echipei în care se dezvoltă profesional acum: ”Reputația firmei în piața avocaturii de business din România a fost un factor decisiv, iar întâlnirea cu Ana-Maria Baciu a consolidat această alegere; am rezonat imediat, iar decizia de a colabora a venit în mod firesc”
Popovici Nițu Stoica & Asociații asistă PPC în procesul de consolidare a afacerilor din domeniul energiei regenerabile
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...