
Curtea de Conturi: Lipsuri la ANAF în sumă de 11,57 mil. lei în 2017, după inventarierea activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii
18 Martie 2019
AGERPRESCurtea de Conturi recomandă efectuarea anuală a inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii deţinute, astfel încât aceasta să preceadă întocmirii situaţiilor financiare anuale.
Inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii deţinute de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a scos evidenţiat lipsuri în sumă de 11,572 milioane de lei, potrivit "Raportului Public pe anul 2017" al Curţii de Conturi, postat pe site-ul instituţiei.
"La Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) nu a fost efectuată inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii deţinute, fapt pentru care în situaţiile financiare ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală la data de 31.12.2017 - aparat propriu - au fost prezentate elemente patrimoniale neconfirmate prin inventariere. Inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii deţinute de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală - aparat propriu, prevăzută a fi realizată în perioada 23.08.2017-30.11.2017, a fost finalizată în data de 22.06.2018. În urma inventarierii s-au constatat lipsuri în sumă de 11,572 milioane de lei", se spune în raport.
"La Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) nu a fost efectuată inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii deţinute, fapt pentru care în situaţiile financiare ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală la data de 31.12.2017 - aparat propriu - au fost prezentate elemente patrimoniale neconfirmate prin inventariere. Inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii deţinute de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală - aparat propriu, prevăzută a fi realizată în perioada 23.08.2017-30.11.2017, a fost finalizată în data de 22.06.2018. În urma inventarierii s-au constatat lipsuri în sumă de 11,572 milioane de lei", se spune în raport.
Conform documentului, s-a constatat că nu au fost respectate principiile de economicitate, eficienţă şi eficacitate în utilizarea fondurilor publice şi în administrarea patrimoniului public şi privat al statului, deoarece, în timp ce Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Bucureşti închiriază spaţii pentru desfăşurarea activităţii de la firme private, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a lăsat nefolosite, din anul 2015 şi până în prezent, unele imobile pe care le are în administrare (situate în Bucureşti, str. Mărăşti, respectiv str. Londra).
Astfel, deşi ANAF a aprobat, încă din anul 2015, realizarea unor lucrări de reabilitare a acestor imobile aflate în administrarea DGRFP Bucureşti, iar pentru desfăşurarea activităţii personalului a fost închiriat un imobil proprietate privată, la mai mult de trei ani de la încheierea contractului de închiriere, lucrările de consolidare şi amenajare nu au fost începute, neavând loc nici măcar licitaţia pentru desemnarea societăţii care să efectueze lucrările. Consecinţa economică constă în creşterea cheltuielilor cu chiriile, în condiţiile în care imobile aflate în administrarea sau proprietatea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Bucureşti stau nefolosite, fiind supuse degradării.
"În anul 2017, ANAF a plătit suma de 250,7 mii lei, reprezentând contravaloarea livrabilului 'Ghid de îmbunătăţire a colectării creanţelor bugetare' (valoare livrabil - 160,3 mii lei şi penalităţi de întârziere - 90,4 mii lei, livrabile recepţionate de ANAF, aceasta fiind obligată în acest sens prin Sentinţa civilă nr. 5055/2016 (rămasă definitivă prin Decizia civilă nr. 3641/2017), emisă în urma acţionării în instanţă de către operatorul economic ca urmare a refuzului ANAF de a recepţiona şi achita livrabilele la termenul prevăzut în contract (21.12.2015), motivat de calitatea necorespunzătoare a acestora. În aceste condiţii, Curtea de Conturi a constatat că livrabilele respective se află şi în prezent depozitate la nivelul compartimentului de specialitate care a solicitat achiziţia, nefiind distribuite şi utilizate conform scopului pentru care au fost achiziţionate", se spune în raport.
Curtea de Conturi recomandă efectuarea anuală a inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii deţinute, astfel încât aceasta să preceadă întocmirii situaţiilor financiare anuale.
Instituţia recomandă asigurarea, de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, a fondurilor necesare pentru consolidarea şi amenajarea sediului Administraţiei Finanţelor Publice, sector 1, Bucureşti, din str. Roma şi relocarea serviciilor din cadrul Administraţiei Finanţelor Publice, sector 1, Bucureşti pentru reducerea cheltuielilor cu chiriile, precum şi punerea în folosinţă a imobilului din bulevardul Mărăşti, sector 1, Bucureşti.
De asemenea, s-a recomandat ca ANAF să identifice soluţii de utilizare a Ghidului de îmbunătăţire a colectării creanţelor bugetare în scopul pentru care a fost achiziţionat, inclusiv prin actualizarea/modificarea corespunzătoare a conţinutului
livrabilelor în sumă de 160.300 lei, precum şi efectuarea unei analize în vederea identificării cauzelor şi persoanelor din vina cărora s-a produs plata penalităţilor de întârziere în sumă de 90.400 lei.
În situaţia în care se concluzionează că aceste livrabile nu vor putea fi utilizate, conducerea ANAF va dispune măsuri pentru stabilirea întinderea prejudiciului şi recuperarea acestuia, la care se vor adăuga dobânzile şi penalităţile/majorările de întârziere, după caz, aplicabile pentru veniturile bugetare, ce urmează a se calcula şi încasa la nivelul ANAF pentru perioada de când s-a produs prejudiciul şi până la data la care se vor recupera sumele.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 19348 / 19653 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Kinstellar a asistat cumpărătorul East Grain într-una dintre cele mai mari tranzacții din agrobusiness din ultimii ani. Vânzătorii au fost asistatați de avocați italieni, care au coordonat și echipa din București a unei firme internaționale
Filip & Company a asistat OLX în vânzarea Kiwi Finance | Alina Stancu Bîrsan, partener: ”Această tranzacție reflectă dinamica accelerată a pieței locale de servicii financiare și interesul în creștere pentru tranzacții în segmente-cheie”
Bondoc si Asociații asistă un consorțiu de bănci și instituții financiare în finanțarea de 331 milioane EUR pentru faza a doua a parcului eolian Vifor din Buzău. Echipa, coordonată de partenerii Simona Petrișor, Diana Ispas și Monica Iancu, cu suportul partenerului Cosmin Stăvaru
Schoenherr și Asociații promovează trei avocați în pozițiile managing attorney at law și senior attorney at law | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Schoenherr continuă să se extindă în România, unde echipa noastră numără în prezent peste 75 de avocați și avem planuri mari pentru perioada următoare”
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
Provocările cu care se vor confrunta companiile în anul 2025, pe segmentul de Muncă ̸ Resurse Umane, sunt multiple și complexe, depășind adesea simpla conformitate legislativă, avertizează avocații firmei D&B David și Baias | Dan Dascălu, Partener: ”Necesitatea de a anticipa modificările, de a comunica transparent cu angajații și partenerii sociali, precum și riscurile asociate nerespectării prevederilor, cresc presiunea asupra angajatorilor”
GNP Guia Naghi și Partenerii obține la Înalta Curte anularea definitivă a unei decizii de sancționare emisă de Consiliul Concurenței împotriva unui important furnizor din sectorul alimentar | Dosarul s-a aflat la intersecția unor domenii juridice deosebit de tehnice – dreptul concurenței, dreptul administrativ și dreptul Uniunii Europene
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
RTPR obține, printr-o hotărâre definitivă, reducerea cu 85% a amenzii aplicate de Consiliul Concurenței unei agenții media, după un „roller coaster” juridic de 10 ani. Complexitatea speței, accentuată de necesitatea de a gestiona aspectele de natură tehnică referitoare la calculul veniturilor reale ale unei agenții media, cu excluderea sumelor refacturate clienților acesteia | Echipa asistă clientul și în cadrul procedurilor legale prin care să poată obține compensațiile care i se cuvin în contextul lipsirii acestuia de o sumă importantă de bani pe o perioadă îndelungată
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...