
Curtea de Conturi: Lipsuri la ANAF în sumă de 11,57 mil. lei în 2017, după inventarierea activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii
18 Martie 2019
AGERPRESCurtea de Conturi recomandă efectuarea anuală a inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii deţinute, astfel încât aceasta să preceadă întocmirii situaţiilor financiare anuale.
Inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii deţinute de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a scos evidenţiat lipsuri în sumă de 11,572 milioane de lei, potrivit "Raportului Public pe anul 2017" al Curţii de Conturi, postat pe site-ul instituţiei.
"La Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) nu a fost efectuată inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii deţinute, fapt pentru care în situaţiile financiare ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală la data de 31.12.2017 - aparat propriu - au fost prezentate elemente patrimoniale neconfirmate prin inventariere. Inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii deţinute de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală - aparat propriu, prevăzută a fi realizată în perioada 23.08.2017-30.11.2017, a fost finalizată în data de 22.06.2018. În urma inventarierii s-au constatat lipsuri în sumă de 11,572 milioane de lei", se spune în raport.
"La Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) nu a fost efectuată inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii deţinute, fapt pentru care în situaţiile financiare ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală la data de 31.12.2017 - aparat propriu - au fost prezentate elemente patrimoniale neconfirmate prin inventariere. Inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii deţinute de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală - aparat propriu, prevăzută a fi realizată în perioada 23.08.2017-30.11.2017, a fost finalizată în data de 22.06.2018. În urma inventarierii s-au constatat lipsuri în sumă de 11,572 milioane de lei", se spune în raport.
Conform documentului, s-a constatat că nu au fost respectate principiile de economicitate, eficienţă şi eficacitate în utilizarea fondurilor publice şi în administrarea patrimoniului public şi privat al statului, deoarece, în timp ce Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Bucureşti închiriază spaţii pentru desfăşurarea activităţii de la firme private, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a lăsat nefolosite, din anul 2015 şi până în prezent, unele imobile pe care le are în administrare (situate în Bucureşti, str. Mărăşti, respectiv str. Londra).
Astfel, deşi ANAF a aprobat, încă din anul 2015, realizarea unor lucrări de reabilitare a acestor imobile aflate în administrarea DGRFP Bucureşti, iar pentru desfăşurarea activităţii personalului a fost închiriat un imobil proprietate privată, la mai mult de trei ani de la încheierea contractului de închiriere, lucrările de consolidare şi amenajare nu au fost începute, neavând loc nici măcar licitaţia pentru desemnarea societăţii care să efectueze lucrările. Consecinţa economică constă în creşterea cheltuielilor cu chiriile, în condiţiile în care imobile aflate în administrarea sau proprietatea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Bucureşti stau nefolosite, fiind supuse degradării.
"În anul 2017, ANAF a plătit suma de 250,7 mii lei, reprezentând contravaloarea livrabilului 'Ghid de îmbunătăţire a colectării creanţelor bugetare' (valoare livrabil - 160,3 mii lei şi penalităţi de întârziere - 90,4 mii lei, livrabile recepţionate de ANAF, aceasta fiind obligată în acest sens prin Sentinţa civilă nr. 5055/2016 (rămasă definitivă prin Decizia civilă nr. 3641/2017), emisă în urma acţionării în instanţă de către operatorul economic ca urmare a refuzului ANAF de a recepţiona şi achita livrabilele la termenul prevăzut în contract (21.12.2015), motivat de calitatea necorespunzătoare a acestora. În aceste condiţii, Curtea de Conturi a constatat că livrabilele respective se află şi în prezent depozitate la nivelul compartimentului de specialitate care a solicitat achiziţia, nefiind distribuite şi utilizate conform scopului pentru care au fost achiziţionate", se spune în raport.
Curtea de Conturi recomandă efectuarea anuală a inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii deţinute, astfel încât aceasta să preceadă întocmirii situaţiilor financiare anuale.
Instituţia recomandă asigurarea, de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, a fondurilor necesare pentru consolidarea şi amenajarea sediului Administraţiei Finanţelor Publice, sector 1, Bucureşti, din str. Roma şi relocarea serviciilor din cadrul Administraţiei Finanţelor Publice, sector 1, Bucureşti pentru reducerea cheltuielilor cu chiriile, precum şi punerea în folosinţă a imobilului din bulevardul Mărăşti, sector 1, Bucureşti.
De asemenea, s-a recomandat ca ANAF să identifice soluţii de utilizare a Ghidului de îmbunătăţire a colectării creanţelor bugetare în scopul pentru care a fost achiziţionat, inclusiv prin actualizarea/modificarea corespunzătoare a conţinutului
livrabilelor în sumă de 160.300 lei, precum şi efectuarea unei analize în vederea identificării cauzelor şi persoanelor din vina cărora s-a produs plata penalităţilor de întârziere în sumă de 90.400 lei.
În situaţia în care se concluzionează că aceste livrabile nu vor putea fi utilizate, conducerea ANAF va dispune măsuri pentru stabilirea întinderea prejudiciului şi recuperarea acestuia, la care se vor adăuga dobânzile şi penalităţile/majorările de întârziere, după caz, aplicabile pentru veniturile bugetare, ce urmează a se calcula şi încasa la nivelul ANAF pentru perioada de când s-a produs prejudiciul şi până la data la care se vor recupera sumele.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 19688 / 19993 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Practica de M&A de la Volciuc-Ionescu accelerează într-o piață mai activă, unde conformarea multiplă și mecanismele sofisticate de preț ̸ structurare ridică miza juridică. “O tranzacție este cu adevărat de succes dacă, după closing, integrarea noii afaceri decurge fluent, sinergiile preconizate se realizează efectiv și nu apar probleme majore care să-i erodeze valoarea”, spun avocații | În spatele fiecărui mandat finalizat se află o combinație atent dozată de expertiză, colaborare și reziliență
CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
Radiografia unui an intens în practica de Employment la KPMG Legal – Toncescu și Asociații | Arhitectura normelor de dreptul muncii arată ca un șantier în lucru: reglementări noi, intenții bune, dar și intersecții nerezolvate între acte normative, zone fără busolă și practici care alunecă în interpretări divergente. De vorbă cu membrii echipei despre provocările perioadei, proiectele cheie și prioritățile clienților, în linie cu valul normativ
Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner ZRVP) va susține un curs de arbitraj la INPPA: “Noțiuni introductive de arbitraj comercial – un ghid practic pentru începători”, desfășurat în cinci ateliere | Înscrierile se fac până pe 7 octombrie
Mitel & Asociatii recruteaza avocati stagiari
Saga „Micula vs. România” foarfecă bugetul | Frații Micula cer a treia serie de sancțiuni în SUA împotriva României, după ce administrația de la București a refuzat să ofere date precise despre bunuri și conturi ce pot fi executate. Statul ar trebui să mai plătească penalități de 5,8 mil. USD după ce a fost deja sancționată cu cca. 15 mil. USD în ultimii 4 ani. White & Case, Dentons și F.A. Vasquez accelerează demersurile de executare; statul este apărat de Foley Hoag și SLV Legal
Lawyer – Associate ̸ Senior Associate (1-6 years) | Banking & Finance | Reff & Associates
Lexology Capital Markets Rankings 2025 | Cine sunt avocații români care se remarcă în practica de piețe de capital: Anca Simeria (partener, Popescu & Asociații) este considerată „Thought Leaders”. Zsuzsa Csiki (partener, Kinstellar), evidențiată pe segmentul de ”Structured Finance”, iar Loredana Chițu (partener Dentons, în secțiunea ”Debt & Equity”. Un semnal că piața locală poate seta standarde și concura cu jurisdicții consacrate
BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari cu 0-3 ani experienta in profesie
ZRVP a asistat UniCredit Bank în materia relațiilor de muncă în contextul fuziunii cu Alpha Bank Romania. Cătălin Micu (partener) a coordonat proiectul, alți trei avocați, în prim plan | Buna colaborare cu factorii cheie din proiect și focusul pe comunicarea eficientă în cadrul organizațiilor implicate a făcut ca toate etapele planificate să fie implementate și inerentele provocări să fie depășite cu succes
GNP Guia Naghi and Partners is looking for a talented lawyer | Technology & Data protection
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 2 - 6 years Attorney at Law | Dispute Resolution
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...