ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Cushman & Wakefield Echinox: Costurile de ocupare a spațiilor de birouri reprezintă 3-4% din cifra de afaceri a companiilor de servicii din București

03 Decembrie 2020   |   BizLawyer

Consultanții Cushman & Wakefield Echinox atrag atenția că o parte din costurile de ocupare a spațiilor de birouri au fost “transferate” în această perioadă în conturile angajaților, aceștia fiind puși în situația de a achita facturi la utilități mai mari și chiar de a investi în mobilier de birou sau locuințe mai spațioase pentru a-și putea desfășura activitatea profesională de acasă.

 
 
Costurile de ocupare a spațiilor de birouri reprezintă, în medie, între 3 și 4% din cifra de afaceri a companiilor de servicii din București, putând coborî chiar și sub 2%, în anumite cazuri, potrivit unei analize a companiei de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox.

Analiza ia în calcul rezultatele din 2019 realizate de companii din domenii diverse, precum realizarea de software-uri, agenții de publicitate, consultanță în tehnologia informației, inginerie și consultanță tehnică, servicii de suport pentru întreprinderi, contabilitate și audit financiar, arhitectură sau agenții imobiliare.

Companiile analizate, ale căror venituri sunt realizate preponderent din munca prestată în cadrul spațiului de birouri, au realizat în 2019 o cifră de afaceri cumulată de 8 miliarde de euro, având circa 112.000 de angajați și o productivitate medie de 70.000 de euro per angajat. Costul de ocupare a spațiilor de birouri pentru aceste companii, format din chirie, taxă de servicii și utilități, a fost estimat la 255 de milioane de euro pe an, echivalentul a circa 190 de euro / angajat / lună.  


În contextul pandemiei Covid-19, care a impus o serie de reguli de distanțare pentru a limita răspândirea virusului, companiile au implementat proceduri pentru desfășurarea activității de acasă pentru cea mai mare parte a angajaților, reducând gradul de ocupare fizică a birourilor spre nivelul de 35 – 40%. În condițiile în care noul model de lucru a venit cu o serie de provocări, dar și cu beneficii, cea mai mare parte a companiilor analizează în prezent felul în care își vor desfășura activitatea pe termen mediu și lung, monitorizând atent evoluția productivității și reanalizând costurile de ocupare a spațiilor.

Mădălina Cojocaru, Partner, Office Agency, Cushman & Wakefield Echinox: „Datele analizate ne arată că restricţionarea muncii de la birou, impusă de regulile de distanţare socială, poate fi dăunătoare punând în pericol productivitatea, nevoile sociale ale angajaţilor sau nevoia de diversitate, de a învăţa şi a realiza lucruri noi. Angajații care au lucrat de acasă s-au adaptat în contextul actual și au căutat să performeze într-o situație excepțională percepând-o, în cele mai multe cazuri, ca o etapă temporară. Într-un scenariu în care munca de acasă ar fi adoptată pe scară largă pe termen mediu și lung, credem că indicatorul de productivitate ar fi greu pus la încercare, iar o scădere de doar 5% ar anula practic integral reducerea de costuri generată de eventuala renunțare la spațiile de birouri”.

Totodată, consultanții Cushman & Wakefield Echinox atrag atenția că o parte din costurile de ocupare a spațiilor de birouri au fost “transferate” în această perioadă în conturile angajaților, aceștia fiind puși în situația de a achita facturi la utilități mai mari și chiar de a investi în mobilier de birou sau locuințe mai spațioase pentru a-și putea desfășura activitatea profesională de acasă.

Bucureștiul are un stoc modern de birouri destinate închirierii de peste 2,9 milioane de metri pătrați, spații în care înainte de izbucnirea pandemiei Covid-19 își desfășurau activitatea aproximativ 260.000 de angajați, un sfert din salariații din Capitală. Proprietarii acestor spații realizează o cifră anuală de circa 600 de milioane de euro din închirierea și administrarea acestor spații. Pe lângă firmele de servicii incluse în analiză, în cadrul acestor birouri își mai desfășoară activitatea bănci, firme de asigurări sau case de avocatură, precum și echipele de management și suport ale unor companii din energie, industrie, farma sau comerț.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 13251 / 16823
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
După un an plin, în care s-au implicat în peste 20 de tranzacții, avocații de M&A de la PNSA au acum în lucru peste zece mandate „cu greutate” | Silviu Stoica, partener: ”Există un interes crescut al fondurilor de private equity, dar și al investitorilor strategici și instituționali. Avem proiecte în cele mai variate domenii”
Echipa integrată a KPMG Legal & Tax obține în fața Curții de Apel Ploiești anularea măsurii nelegale de stabilire a sediului fix în România a unui important jucător în industria fashion, precum și obligațiile fiscale aferente în valoare de 1,5 mil. €
CMS asistă Iberdrola în vânzarea activelor sale eoliene din România. Cumpărătorul i-a avut alături pe avocații firmei Bohâlțeanu & Asociații
Studenții din București s-au impus și în acest an în cadrul Hexagonul Facultăților de Drept
RTPR a fost desemnată „Firma de avocatură a anului în România” la Chambers Europe Awards 2024. Costin Tărăcilă, Managing Partner: Premiul are o semnificație și mai mare în contextul în care sărbătorim 20 de ani de activitate și este o mărturie a muncii de echipă impecabile și a abilităților excepționale ale avocaților noștri
Clifford Chance Badea câștigă Premiul IFLR Casa de Avocatură a Anului în România | Clifford Chance este Firma internațională de avocatură a anului și câștigă 12 premii la IFLR Europe Awards 2024
Ziua Mondială a Proprietății Intelectuale, sărbătorită și prin Concursul de Procese Simulate în Dreptul Proprietății Intelectuale, ediția a doua. Ana-Maria Baciu (Managing Partner Simion & Baciu): „Este o mare bucurie să putem contribui la ascensiunea viitoarelor talente în domeniul dreptului proprietății intelectuale. Ne-au bucurat energia și pasiunea pe care le-am simțit din partea concurenților, ceea ce a făcut ca această competiție să fie încă o experiență memorabilă pentru toți cei implicați”
Kinstellar consiliază divizia de ospitalitate a grupului House of Julius Meinl în achiziția istoricului Hotel Ambasador din centrul Bucureștiului. Victor Constantinescu, Managing Partner al biroului din București: ”Aceasta a fost de departe una dintre cele mai complicate tranzacții, cu numeroase părți, cu multe persoane implicate, necesitând abilități de negociere și o structurare inteligentă pentru a fi semnată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...