Familia, un factor cheie care influenţează comportamentul sustenabil (studiu)
16 Noiembrie 2023 Agerpres
De asemenea, factorii pe care românii îi consideră stimulatori pentru un comportament pro sustenabil sunt informaţia, implicarea, exemplele de bună practică sau implicarea companiilor private. Nevoia de informare privind sustenabilitatea este confirmată de aproape trei din patru români.
Familia este un factor cheie care influenţează comportamentul sustenabil, peste jumătate (53%) dintre cei care îşi autoevaluează deprinderile drept sustenabile declarând că au fost influenţaţi în adoptarea acestora de către familie, arată rezultatele celui mai recent studiu IRES.
De asemenea, factorii pe care românii îi consideră stimulatori pentru un comportament pro sustenabil sunt informaţia, implicarea, exemplele de bună practică sau implicarea companiilor private. Nevoia de informare privind sustenabilitatea este confirmată de aproape trei din patru români.
Conform cercetării, 51% dintre români au auzit vorbindu-se în ultima perioadă despre ideea de sustenabilitate, iar doi din trei se declară pro sustenabilitate, ceea ce sugerează dezirabilitatea acestui tip de comportament la nivel social.
"Familia este factorul cheie care influenţează comportamentul sustenabil, iar aproape 3 din 4 români confirmă nevoia de informare, respondenţii indicând drept factori stimulatori pentru un comportament pro sustenabil informaţia, implicarea, exemplele de bună practică sau implicarea companiilor private", arată autorii studiului "Comportamente de sustenabilitate ale Românilor", realizat în cadrul campaniei BAT România "Alege Asumat un Oraş Curat".
Potrivit studiului, între cele mai frecvent evidenţiate comportamente sustenabile se numără colectarea şi reciclarea selectivă (98%), achiziţia de electrocasnice cu consum redus de energie (97%), participarea la acţiuni de ecologizare, împădurire, stoparea defrişării (96%), utilizarea de pungi biodegradabile sau ambalaje reciclabile (95%), izolarea termică a locuinţelor (95%), reducerea deşeurilor în urma consumului de alimente (95%) sau utilizarea becurilor de tip led (94%).
"Un viitor mai bun începe cu fiecare dintre noi şi cu fiecare gest pe care îl facem, la nivel individual. Ne bucurăm ca, prin acest studiu, să oferim un reper important de informare, aşa cum au indicat şi respondenţii, pentru a încuraja comportamentul responsabil la nivel de societate. Sustenabilitatea este în centrul afacerii BAT şi, alături de o strategie foarte clară la nivel de grup şi parametri de evaluare specifici, credem în acţiuni concrete şi exemple de bună practică care pot să contribuie, în mod real, la un viitor mai bun pentru generaţiile următoare", a declarat Ileana Dumitru, director juridic şi afaceri externe, Aria Europa de Sud - Est din cadrul BAT.
Potrivit studiului IRES, 54% dintre români spun că, în gospodăria lor, adulţii sunt preocupaţi în cea mai mare măsură de economisirea energiei electrice, a apei, colectare selectivă sau alte acţiuni sustenabile.
Sustenabilitatea este asociată cu susţinerea financiară, utilizarea eficientă a resurselor, durabilitate, protecţia mediului, utilizarea resurselor regenerabile, reciclare şi preocupare pentru viitor. Rugaţi să definească conceptul, cei mai mulţi intervievaţi au menţionat "susţinerea financiară a unei idei sau a unui proiect" (18%), iar 15% au precizat că sustenabilitatea se referă la utilizarea eficientă a resurselor, conservarea acestora; mai sunt amintite frecvent şi continuitatea sau durabilitatea (11%), responsabilitatea financiară (7%) sau activităţi benefice pentru mediu şi omenire (6%).
Principalele surse de informare cu privire la acţiuni sustenabile sunt reprezentate de televiziune (6 din 10 respondenţi), site-uri de internet (aproximativ jumătate dintre intervievaţi), reţelele de socializare (3 din 10 participanţi la cercetare), precum şi radio (aproape o cincime dintre respondenţi).
Studiul a fost realizat de IRES în cadrul campaniei BAT România - Alege Asumat un Oraş Curat, iar concluziile sale se bazează pe percepţiile unui eşantion reprezentativ de 1101 respondenţi adulţi. Studiul a fost realizat de IRES în perioada 28 iulie - 4 august 2023, iar echipa de cercetare a folosit metoda de colectare CATI (interviu telefonic asistat de calculator).
BAT, cel mai mare jucător de pe piaţa tutunului din România, a generat un impact de peste 125 de miliarde de euro în economie în primii 25 de ani de prezenţă pe piaţa locală. Din această sumă, circa 24 de miliarde de euro reprezintă contribuţie directă la bugetul de stat, sub formă de taxe şi accize.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 5272 / 20686 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Victorie Mușat & Asociații pentru o companie membră a Grupului TIU: fapte de concurență neloială săvârșite ocult, sancționate de instanță | Hotărârea setează un reper jurisprudențial în materia concurenței neloiale
Bondoc & Asociații a asistat ENGIE în achiziția unuia dintre cele mai mari proiecte eoliene din România. De cealaltă parte, Schoenherr a stat alături de Greenvolt Power pe tot parcursul tranzacției, care a implicat o structură contractuală complexă și multiple considerente de reglementare. Echipele, coordonate de Monica Iancu și Monica Cojocaru
Cea mai mare fuziune din istoria avocaturii de business: Hogan Lovells și Cadwalader, Wickersham & Taft au anunțat intenția de a se combina într-o singură firmă
Apreciată constant de ghidurile juridice internaționale pentru mandatele sofisticate, practica de Capital Markets a CMS România a devenit, prin consistență și profunzime, unul dintre pilonii reputației firmei pe piața locală și un reper important în rețeaua sa regională | De vorbă cu Cristina Reichmann (Partener) despre disciplina pregătirii pentru bursă, finețea aplicării regulilor de piață și forța unei echipe care lucrează articulat, cu roluri clare și obiective aliniate
PNSA a asistat Grupul Société Générale în finalizarea vânzării BRD Pensii. Echipa, coordonată de Silviu Stoica (Avocat Asociat) și Florian Nițu (Avocat Asociat Coordonator)
NNDKP, parte din echipa juridică internațională care a asistat Metinvest în achiziția ArcelorMittal Iași
Mușat & Asociații obține o nouă victorie definitivă pentru NUROL într-un proiect strategic de infrastructură rutieră
Record de promovări la Țuca Zbârcea & Asociații: trei noi parteneri și alte 16 numiri interne | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Această serie de promovări, una dintre cele mai extinse din istoria noastră, coincide cu aniversarea a 20 de ani de la fondarea firmei, un moment ce reconfirmă valoarea, profesionalismul și dăruirea întregii noastre echipe”
Filip & Company a organizat în parteneriat cu Asociația Studenților în Drept cea de-a zecea ediție a Concursului de negocieri simulate „Teodora Tudose”
MAXIM ̸ Asociații asistă EMSIL TECHTRANS în tranzacția imobiliară încheiată cu METSO pentru o proprietate industrială din Oradea
Mitel & Asociații dezvoltă o practică de litigii construită în jurul unui nucleu de avocați cu mare experiență, capabilă să ducă la capăt mandate complexe cu impact financiar și reputațional major, într-o piață în care disputele devin tot mai tehnice și mai dure | De vorbă cu Magda Dima (Partener) despre cum se construiește strategia, se evaluează riscurile și se formează generația nouă de litigatori
Echipa de Concurență a RTPR îmbină experiența cu precizia operațională, într-o formulă remarcată în Legal 500 și Chambers | De vorbă cu partenerii Valentin Berea și Roxana Ionescu despre modul de lucru care privilegiază consistența și rigoarea, cu rezultate ce confirmă profesionalismul și anvergura practicii
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





