Familia, un factor cheie care influenţează comportamentul sustenabil (studiu)
16 Noiembrie 2023 Agerpres
De asemenea, factorii pe care românii îi consideră stimulatori pentru un comportament pro sustenabil sunt informaţia, implicarea, exemplele de bună practică sau implicarea companiilor private. Nevoia de informare privind sustenabilitatea este confirmată de aproape trei din patru români.
Familia este un factor cheie care influenţează comportamentul sustenabil, peste jumătate (53%) dintre cei care îşi autoevaluează deprinderile drept sustenabile declarând că au fost influenţaţi în adoptarea acestora de către familie, arată rezultatele celui mai recent studiu IRES.
De asemenea, factorii pe care românii îi consideră stimulatori pentru un comportament pro sustenabil sunt informaţia, implicarea, exemplele de bună practică sau implicarea companiilor private. Nevoia de informare privind sustenabilitatea este confirmată de aproape trei din patru români.
Conform cercetării, 51% dintre români au auzit vorbindu-se în ultima perioadă despre ideea de sustenabilitate, iar doi din trei se declară pro sustenabilitate, ceea ce sugerează dezirabilitatea acestui tip de comportament la nivel social.
"Familia este factorul cheie care influenţează comportamentul sustenabil, iar aproape 3 din 4 români confirmă nevoia de informare, respondenţii indicând drept factori stimulatori pentru un comportament pro sustenabil informaţia, implicarea, exemplele de bună practică sau implicarea companiilor private", arată autorii studiului "Comportamente de sustenabilitate ale Românilor", realizat în cadrul campaniei BAT România "Alege Asumat un Oraş Curat".
Potrivit studiului, între cele mai frecvent evidenţiate comportamente sustenabile se numără colectarea şi reciclarea selectivă (98%), achiziţia de electrocasnice cu consum redus de energie (97%), participarea la acţiuni de ecologizare, împădurire, stoparea defrişării (96%), utilizarea de pungi biodegradabile sau ambalaje reciclabile (95%), izolarea termică a locuinţelor (95%), reducerea deşeurilor în urma consumului de alimente (95%) sau utilizarea becurilor de tip led (94%).
"Un viitor mai bun începe cu fiecare dintre noi şi cu fiecare gest pe care îl facem, la nivel individual. Ne bucurăm ca, prin acest studiu, să oferim un reper important de informare, aşa cum au indicat şi respondenţii, pentru a încuraja comportamentul responsabil la nivel de societate. Sustenabilitatea este în centrul afacerii BAT şi, alături de o strategie foarte clară la nivel de grup şi parametri de evaluare specifici, credem în acţiuni concrete şi exemple de bună practică care pot să contribuie, în mod real, la un viitor mai bun pentru generaţiile următoare", a declarat Ileana Dumitru, director juridic şi afaceri externe, Aria Europa de Sud - Est din cadrul BAT.
Potrivit studiului IRES, 54% dintre români spun că, în gospodăria lor, adulţii sunt preocupaţi în cea mai mare măsură de economisirea energiei electrice, a apei, colectare selectivă sau alte acţiuni sustenabile.
Sustenabilitatea este asociată cu susţinerea financiară, utilizarea eficientă a resurselor, durabilitate, protecţia mediului, utilizarea resurselor regenerabile, reciclare şi preocupare pentru viitor. Rugaţi să definească conceptul, cei mai mulţi intervievaţi au menţionat "susţinerea financiară a unei idei sau a unui proiect" (18%), iar 15% au precizat că sustenabilitatea se referă la utilizarea eficientă a resurselor, conservarea acestora; mai sunt amintite frecvent şi continuitatea sau durabilitatea (11%), responsabilitatea financiară (7%) sau activităţi benefice pentru mediu şi omenire (6%).
Principalele surse de informare cu privire la acţiuni sustenabile sunt reprezentate de televiziune (6 din 10 respondenţi), site-uri de internet (aproximativ jumătate dintre intervievaţi), reţelele de socializare (3 din 10 participanţi la cercetare), precum şi radio (aproape o cincime dintre respondenţi).
Studiul a fost realizat de IRES în cadrul campaniei BAT România - Alege Asumat un Oraş Curat, iar concluziile sale se bazează pe percepţiile unui eşantion reprezentativ de 1101 respondenţi adulţi. Studiul a fost realizat de IRES în perioada 28 iulie - 4 august 2023, iar echipa de cercetare a folosit metoda de colectare CATI (interviu telefonic asistat de calculator).
BAT, cel mai mare jucător de pe piaţa tutunului din România, a generat un impact de peste 125 de miliarde de euro în economie în primii 25 de ani de prezenţă pe piaţa locală. Din această sumă, circa 24 de miliarde de euro reprezintă contribuţie directă la bugetul de stat, sub formă de taxe şi accize.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 4876 / 20290 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Filip & Company, consultant juridic în noua emisiune de obligațiuni prin care Agroserv Măriuța atrage 3 mil. €
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Dreptul muncii | Consultanță
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Real Estate | Consultanță
Cum lucrează una dintre cele mai performante echipe de Concurență de pe piața locală și care sunt particularitățile ce o diferențiază | O discuție cu Manuela Guia (Managing Partener GNP Guia Naghi & Partners) și Otilia Vîlcu (Partener), despre munca avocaților pe toată plaja serviciilor de concurență, standarde înalte și modul în care operează astfel încat să asigure clienților siguranță, claritate, robustețe probatorie și soluții care trec testul autorităților și al instanțelor
România solicită despăgubiri de 2 miliarde de euro la Curtea Internațională de Arbitraj din Londra pentru blocarea proiectului „Casa Radio” din București, dezvoltat de Plaza Centers NV | Statul și investitorii se înfruntă pe două planuri, comercial și investițional, cu seturi de remedii și probatoriu diferite, dar și cu potențiale efecte de interferență
Țuca Zbârcea & Asociații obține o soluție favorabilă într-un important litigiu de drept fiscal și vamal | Ionuț Șerban (Partener): „Este o victorie importantă pentru clientul nostru și un precedent valoros în disputele de drept vamal”
Avocații PNSA au stat alături de M Plus Croatia d.o.o, lider european în outsourcing-ul proceselor de afaceri și tehnologie, în tranzacția prin care a achiziționat Valoris Group - jucător local care deservește proiecte multilingve pentru clienți internaționali | Echipa pluridisciplinară a fost coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica
Piața de Real Estate, radiografiată de NNDKP, firmă despre care ghidurile juridice internaționale spun că este “probabil cea mai bună din România” în această practică: industrial-logistic în viteză, office cu accent pe retenție și eficiență, rezidențial cu presiune pe preț | De vorbă cu Vlad Tănase (partener) despre dinamica pieței, apetitul investitorilor, tranzacționarea proiectelor și blocajele de pe acest segment
Biroul Kinstellar din București a fost alături de Repono AB în achiziția unui sistem de stocare pe bază de baterii în județul Argeș | Karim Nils Grueber (CEO Repono): ”Echipa Kinstellar a fost un partener excepțional pe parcursul acestei tranzacții. Expertiza lor în sectorul energetic, abordarea pragmatică și capacitatea de a răspunde rapid și eficient au fost esențiale pentru a ne ghida prin reglementările complexe ale României”
Bohâlțeanu și Asociații a asistat Microfruits SA în achiziționarea pachetului majoritar de acțiuni emise de Armătura SA, cu o echipă coordonată de Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner) | Proiectul a presupus o analiză juridică amplă și o coordonare atentă între toate părțile implicate
ITR World Tax 2026 | Brandurile din avocatura locală cu o activitate notabilă în domeniul taxelor urcă în top. NNDKP, CMS, PNSA, TZA, Schoenherr, Băncilă, Diaconu și Asociații, Mușat & Asociații sau Popescu & Asociații, printre cele mai bune firme locale evidențiate pe palierele de General corporate tax, Transfer pricing și Tax controversy
Baciu Partners și coordonatoarea sa au urcat pe primul loc pe podium la gala inaugurală Legal 500 - CEE Awards | Ana-Maria Baciu, după ce a primit distincția „Romania Lawyer of the Year”, iar BACIU PARTNERS a fost desemnată „CEE IP Firm of the Year”: ”Încrederea nu se câștigă printr-o conjunctură, ci prin consistență, prezență și prin convingerea că lucrurile pot fi mereu făcute altfel, în beneficiul direct al echipei și clienților. Standardul pe care îl impune este clar: să livrezi claritate și rigoare în permanență și să ai curajul să gândești diferit, înțelegând miza reală”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





