ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Limitarea interacţiunii impune regândirea strategiei de piaţă şi a forţei de vânzări în industria farma (analiză)

18 Septembrie 2020   |   Agerpres

Astfel, companiile fără portofoliu de produse folosite în tratarea COVID-19 sau cu portofoliu de produse care înregistrează scăderi semnificative în această perioadă şi-ar putea reduce forţa de reprezentanţi medicali cu până la 30% în următorii ani. În schimb, pentru companiile care produc medicamente şi terapii de specialitate căutate în această perioadă scăderea ar trebui să fie sub media industriei.

 
 
Limitarea interacţiunii impune regândirea strategiei de piaţă şi a forţei de vânzări în industria farma, iar numărul de reprezentanţi medicali ar putea scădea cu 10% până la 30%, conform unui comunicat al PwC Romania.
 
"Până acum şase luni, majoritatea interacţiunilor dintre medici şi companiile farmaceutice erau face to face şi implicau adesea călătorii de sute de kilometri. Măsurile de distanţare socială şi izolare impuse de pandemia COVID - 19 au schimbat modul de desfăşurare a lucrurilor, restricţionând evenimentele şi conferinţele tradiţionale, accesul în spitale şi contactul direct cu medicii. A crescut astfel presiunea pe vânzările companiilor farmaceutice care trebuie să-şi regândească forţa de vânzări şi strategia de punere pe piaţă sau promovare a produselor utilizând o interacţiune tot mai digitală", arată într-un articol, Ruxandra Târlescu, partener PwC Romania.
 
Conform analizei, una dintre principalele consecinţe ale limitării interacţiunilor directe cu medicii va conduce în mod inevitabil la o reducere a forţei de reprezentanţi medicali. Potrivit sondajului "Pharma companies' route to a Digitized go-to-market model - Drumul companiilor farma spre o strategie de piaţă digitală" , această reducere va fi în medie cu 10-30%. Companiile vor fi mai mult sau mai puţin afectate, în funcţie de portofoliul pe care îl deţin.
 
Astfel, companiile fără portofoliu de produse folosite în tratarea COVID-19 sau cu portofoliu de produse care înregistrează scăderi semnificative în această perioadă şi-ar putea reduce forţa de reprezentanţi medicali cu până la 30% în următorii ani. În schimb, pentru companiile care produc medicamente şi terapii de specialitate căutate în această perioadă scăderea ar trebui să fie sub media industriei.


În ceea ce priveşte zona de digital, furnizorii de servicii de asistenţă medicală au adoptat la scară largă canale digitale pentru interacţiunea cu pacienţii în perioada stării de urgenţă şi de alertă, iar această tendinţă va continua şi pe viitor. Astfel, companiile farmaceutice trebuie să ţină pasul cu furnizorii de servicii de asistenţă medicală din ce în ce mai avansaţi digital pentru a nu pierde avantajul pe o piaţă intens competitivă şi cu o creştere rapidă şi li se recomandă să redirecţioneze echipele de vânzări către activităţi digitale, inclusiv să investească în îmbunătăţirea abilităţilor digitale pentru reprezentanţii medicali.
 
Potrivit sursei citate, este de aşteptat ca viitorul model de punere pe piaţă a produselor să aibă la bază trei caracteristici cheie: digital, mai ţintit şi mai eficient. Pentru a-şi consolida poziţia, companiile trebuie să integreze interacţiunea face to face cu canale digitale foarte bine puse la punct. Acestea includ "push marketing" optimizat, în care un produs este promovat în mod activ către medici, sporind înţelegerea acestora asupra medicamentului şi probabilitatea prescripţiei şi "pull marketing", unde medicii caută mai multe informaţii despre produs de la reprezentanţii medicali decât pe alte canale.
 
Digitalizarea va permite companiilor farmaceutice să valorifice modul în care COVID-19 a crescut brusc utilizarea canalelor digitale de către furnizorii de servicii medicale, cum ar fi paneluri online de experţi şi platforme dedicate pentru a obţine şi a partaja informaţii. Luate împreună, aceste tendinţe digitale oferă un potenţial imens de piaţă pentru companiile farmaceutice, cu condiţia să construiască o strategie de piaţă potrivită.
 
În iunie, Strategy&, parte a reţelei PwC, a chestionat 100 de medici din Germania cu privire la principalele provocări cu care s-au confruntat înainte de pandemie şi în timpul crizei COVID-19 şi la ce se aşteaptă în următoarele 12-18 luni, după primul val de infecţie.
 
Trei sferturi (76%) spun că cele mai mari provocări în timpul crizei COVID-19 au fost respectarea reglementărilor stricte de igienă şi menţinerea distanţării sociale. Privind în perspectivă, majoritatea consideră că acest "nou normal" cu interacţiuni limitate faţă în faţă cu pacientul va continua, iar 61% prezic că nu vor mai reveni la modurile de lucru pre-pandemice în următoarele 12 - 18 luni, având în vedere continuarea distanţării sociale şi teama generală de virus. Între timp, efectele secundare ale COVID-19 pentru medici au inclus întârzieri în diagnosticarea unor boli critice precum cancerul (42%) şi amânarea unor tratamente pentru afecţiuni cronice, cum ar fi bolile de inimă (41%).
 
De asemenea, 74% dintre respondenţi anticipează mult mai puţine vizite din partea reprezentanţilor medicali în următoarele 12-18 luni, comparativ cu perioada pre-pandemică. Aproximativ o cincime se aşteaptă la o reducere a vizitelor cu până la 50%.
 
Autoarea articolului susţine că pandemia COVID-19 a schimbat fundamental modul de funcţionare a industriei farmaceutice şi în acest context companiile trebuie să fie agile şi inovative pentru a se adapta la noua realitate.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 14639 / 17596
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
RTPR a asistat PragmaGO la intrarea pe piața din România prin achiziția Omnicredit. Echipa a fost coordonată de Alina Stăvaru (Partner) și Ianita Țui (Counsel)
Andreea Zvâc face un pas înainte în carieră și devine Partener în cadrul biroului Wolf Theiss din București | Bryan W. Jardine (Managing Partner): Promovarea sa reflectă nu numai contribuțiile profesionale remarcabile la dezvoltarea departamentului său, ci și rolul semnificativ în consolidarea poziției generale a firmei pe piața din România
Bondoc & Asociații a asistat TDI Renewables, unul dintre principalii actori în domeniul dezvoltării regenerabile, într-o restructurare internațională
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of legal - Farmexim: „Când ești managerul unei echipe de legal, rolul nu se rezumă doar în a asigura îndeplinirea sarcinilor, ci este de fapt mai mult orientat spre partea umană. Cresc echipe, cresc oameni de niște ani buni și nu există satisfacție mai mare ca atunci când vezi transformarea acestora, acolo unde există ‘sămânța dorinței de a evolua ’ ”
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Avansul cheltuielilor arbitrale (Powered by ZRVP)
„The Lawyer European Awards 2024”| Patru firme cu activitate în România concurează pentru titlu la secțiunea ”Law Firm of the Year: South Eastern Europe” | Popescu & Asociații și TZA, pe lista scurtă a premianților. ZRVP, pentru a treia oară în ultimii cinci ani, printre finaliștii secțiunii ”European litigation team of the year”
Rising Stars | Tudor Bonifate, primul admis la Facultatea de Drept și mai apoi șef de promoție în 2022, cu media 10, a ales să profeseze ca avocat la Țuca Zbârcea & Asociații: ”Învăț permanent – de la avocații care mă coordonează, de la colegii mei avocați, de la profesorii cu care am șansa de a colabora la facultate, de la studenții mei. Cred că avocatura mă face un profesor mai bun, după cum profesoratul mă face un avocat mai bun”
Încă un spin-off în piața avocaturii | Luminița Popa și Miruna Suciu, fondatoarele Suciu Popa, o iau pe drumuri diferite. Popa Legal se va focusa pe practica de arbitraj, iar Suciu Partners anunță consolidarea echipei
Țuca Zbârcea & Asociații apără interesele statului român în litigiul inițiat de Damen Holding la Curtea de Arbitraj de la Viena | Legea 187 ̸ 2023 referitoare la guvernanța corporativă a întreprinderilor publice a pus pe butuci modelul de cooperare cu investitorul olandez la Damen Shipyards Mangalia SA, o companie în care statul deține 51%, prin Șantierul Naval 2 Mai SA. Pierderea litigiului antrenează plata unor ”despăgubiri semnificative”
Mușat & Asociații intră în arbitrajul ICSID inițiat de bulgarii de la Eurohold și va lupta, de partea statului român, cu Pinsent Masons și DGKV. Reclamanții și-au ales un arbitru din Anglia
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocați stagiari
LegiTeam | Mitel & Asociatii caută avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...