ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Limitarea interacţiunii impune regândirea strategiei de piaţă şi a forţei de vânzări în industria farma (analiză)

18 Septembrie 2020   |   Agerpres

Astfel, companiile fără portofoliu de produse folosite în tratarea COVID-19 sau cu portofoliu de produse care înregistrează scăderi semnificative în această perioadă şi-ar putea reduce forţa de reprezentanţi medicali cu până la 30% în următorii ani. În schimb, pentru companiile care produc medicamente şi terapii de specialitate căutate în această perioadă scăderea ar trebui să fie sub media industriei.

 
 
Limitarea interacţiunii impune regândirea strategiei de piaţă şi a forţei de vânzări în industria farma, iar numărul de reprezentanţi medicali ar putea scădea cu 10% până la 30%, conform unui comunicat al PwC Romania.
 
"Până acum şase luni, majoritatea interacţiunilor dintre medici şi companiile farmaceutice erau face to face şi implicau adesea călătorii de sute de kilometri. Măsurile de distanţare socială şi izolare impuse de pandemia COVID - 19 au schimbat modul de desfăşurare a lucrurilor, restricţionând evenimentele şi conferinţele tradiţionale, accesul în spitale şi contactul direct cu medicii. A crescut astfel presiunea pe vânzările companiilor farmaceutice care trebuie să-şi regândească forţa de vânzări şi strategia de punere pe piaţă sau promovare a produselor utilizând o interacţiune tot mai digitală", arată într-un articol, Ruxandra Târlescu, partener PwC Romania.
 
Conform analizei, una dintre principalele consecinţe ale limitării interacţiunilor directe cu medicii va conduce în mod inevitabil la o reducere a forţei de reprezentanţi medicali. Potrivit sondajului "Pharma companies' route to a Digitized go-to-market model - Drumul companiilor farma spre o strategie de piaţă digitală" , această reducere va fi în medie cu 10-30%. Companiile vor fi mai mult sau mai puţin afectate, în funcţie de portofoliul pe care îl deţin.
 
Astfel, companiile fără portofoliu de produse folosite în tratarea COVID-19 sau cu portofoliu de produse care înregistrează scăderi semnificative în această perioadă şi-ar putea reduce forţa de reprezentanţi medicali cu până la 30% în următorii ani. În schimb, pentru companiile care produc medicamente şi terapii de specialitate căutate în această perioadă scăderea ar trebui să fie sub media industriei.


În ceea ce priveşte zona de digital, furnizorii de servicii de asistenţă medicală au adoptat la scară largă canale digitale pentru interacţiunea cu pacienţii în perioada stării de urgenţă şi de alertă, iar această tendinţă va continua şi pe viitor. Astfel, companiile farmaceutice trebuie să ţină pasul cu furnizorii de servicii de asistenţă medicală din ce în ce mai avansaţi digital pentru a nu pierde avantajul pe o piaţă intens competitivă şi cu o creştere rapidă şi li se recomandă să redirecţioneze echipele de vânzări către activităţi digitale, inclusiv să investească în îmbunătăţirea abilităţilor digitale pentru reprezentanţii medicali.
 
Potrivit sursei citate, este de aşteptat ca viitorul model de punere pe piaţă a produselor să aibă la bază trei caracteristici cheie: digital, mai ţintit şi mai eficient. Pentru a-şi consolida poziţia, companiile trebuie să integreze interacţiunea face to face cu canale digitale foarte bine puse la punct. Acestea includ "push marketing" optimizat, în care un produs este promovat în mod activ către medici, sporind înţelegerea acestora asupra medicamentului şi probabilitatea prescripţiei şi "pull marketing", unde medicii caută mai multe informaţii despre produs de la reprezentanţii medicali decât pe alte canale.
 
Digitalizarea va permite companiilor farmaceutice să valorifice modul în care COVID-19 a crescut brusc utilizarea canalelor digitale de către furnizorii de servicii medicale, cum ar fi paneluri online de experţi şi platforme dedicate pentru a obţine şi a partaja informaţii. Luate împreună, aceste tendinţe digitale oferă un potenţial imens de piaţă pentru companiile farmaceutice, cu condiţia să construiască o strategie de piaţă potrivită.
 
În iunie, Strategy&, parte a reţelei PwC, a chestionat 100 de medici din Germania cu privire la principalele provocări cu care s-au confruntat înainte de pandemie şi în timpul crizei COVID-19 şi la ce se aşteaptă în următoarele 12-18 luni, după primul val de infecţie.
 
Trei sferturi (76%) spun că cele mai mari provocări în timpul crizei COVID-19 au fost respectarea reglementărilor stricte de igienă şi menţinerea distanţării sociale. Privind în perspectivă, majoritatea consideră că acest "nou normal" cu interacţiuni limitate faţă în faţă cu pacientul va continua, iar 61% prezic că nu vor mai reveni la modurile de lucru pre-pandemice în următoarele 12 - 18 luni, având în vedere continuarea distanţării sociale şi teama generală de virus. Între timp, efectele secundare ale COVID-19 pentru medici au inclus întârzieri în diagnosticarea unor boli critice precum cancerul (42%) şi amânarea unor tratamente pentru afecţiuni cronice, cum ar fi bolile de inimă (41%).
 
De asemenea, 74% dintre respondenţi anticipează mult mai puţine vizite din partea reprezentanţilor medicali în următoarele 12-18 luni, comparativ cu perioada pre-pandemică. Aproximativ o cincime se aşteaptă la o reducere a vizitelor cu până la 50%.
 
Autoarea articolului susţine că pandemia COVID-19 a schimbat fundamental modul de funcţionare a industriei farmaceutice şi în acest context companiile trebuie să fie agile şi inovative pentru a se adapta la noua realitate.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 17156 / 20113
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Dr. Cosmin Vasile, singurul avocat român considerat de Lexology „Thought Leader” atât în practica de Arbitration, cât și de Commercial Litigation | Ce spune un practician român de top despre prezentul și viitorul arbitrajului: piața cere proceduri eficiente și previzibile, UE trebuie să clarifice circulația sentințelor arbitrale străine, iar finanțarea de către terți urcă pe agendă. Arbitrajul rămâne opțiunea asumată pentru dispute complexe, cu rezultate măsurabile
Clifford Chance Badea a asistat Nofar Energy la vânzarea participației în Rătești Solar și a împrumuturilor acordate ca acționar către Econergy International, pentru 45,6 milioane EUR
Mitel & Asociații se remarcă în practica de Concurență prin rigoare și sincronizare, oferind clienților remedii țintite, viteză procedurală și certitudine în calendarul de closing | Sub coordonarea partenerului Șerban Suchea, firma asigură trasee clare de conformare, maximizează predictibilitatea autorizărilor și păstrează direcția tranzacțiilor într-un peisaj normativ exigent și bine articulat
LegiTeam: Junior lawyers 0-1 years - Dispute Resolution Practice | GNP Guia Naghi and Partners
Lexology IP Rankings 2025 | Cine sunt profesioniștii care setează standardele pe o piață din ce în ce mai competitivă: Ana-Maria Baciu, Răzvan Dincă, Dana Blaer și Ciprian Dragomir, printre avocații a căror poziționare confirmă maturizarea sectorului local și relevanța lui în arhitectura regională a proprietății intelectuale
CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
Radiografia unui an intens în practica de Employment la KPMG Legal – Toncescu și Asociații | Arhitectura normelor de dreptul muncii arată ca un șantier în lucru: reglementări noi, intenții bune, dar și intersecții nerezolvate între acte normative, zone fără busolă și practici care alunecă în interpretări divergente. De vorbă cu membrii echipei despre provocările perioadei, proiectele cheie și prioritățile clienților, în linie cu valul normativ
Lexology Capital Markets Rankings 2025 | Cine sunt avocații români care se remarcă în practica de piețe de capital: Anca Simeria (partener, Popescu & Asociații) este considerată „Thought Leaders”. Zsuzsa Csiki (partener, Kinstellar), evidențiată pe segmentul de ”Structured Finance”, iar Loredana Chițu (partener Dentons, în secțiunea ”Debt & Equity”. Un semnal că piața locală poate seta standarde și concura cu jurisdicții consacrate
Practica de M&A de la Volciuc-Ionescu accelerează într-o piață mai activă, unde conformarea multiplă și mecanismele sofisticate de preț ̸ structurare ridică miza juridică. “O tranzacție este cu adevărat de succes dacă, după closing, integrarea noii afaceri decurge fluent, sinergiile preconizate se realizează efectiv și nu apar probleme majore care să-i erodeze valoarea”, spun avocații | În spatele fiecărui mandat finalizat se află o combinație atent dozată de expertiză, colaborare și reziliență
Filip & Company asistă OH Holding Limited în finalizarea tranzacției prin care fondul de investiții intră în acționariatul Lensa. Echipa, coordonată de Alina Stancu Bîrsan (partener)
Filip & Company a asistat Victoriabank în finalizarea achiziției OCN “Microinvest” SRL în Republica Moldova. Alina Stancu Bîrsan (partener) a coordonat echipa
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocati stagiari promoția septembrie 2025 | Litigii
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...