
Ministerul Energiei anunţă reducerea cu 25% a cheltuielilor salariale şi desfiinţarea a 91 de posturi
08 Mai 2025
AgerpresProiectul de Hotărâre de Guvern privind reorganizarea instituţiei a fost aprobat în şedinţa de Guvern de joi, 8 mai, după parcurgerea tuturor paşilor procedurali, şi vizează o administraţie publică mai suplă, mai eficientă şi mai aproape de interesul cetăţeanului.
Cheltuielile salariale din Ministerul Energiei se vor reduce cu 25%, iar numărul posturilor va scădea cu 23%, echivalentul a 91 de poziţii, a anunţat Ministerul Energiei într-un comunicat de presă transmis, joi, AGERPRES.
Proiectul de Hotărâre de Guvern privind reorganizarea instituţiei a fost aprobat în şedinţa de Guvern de joi, 8 mai, după parcurgerea tuturor paşilor procedurali, şi vizează o administraţie publică mai suplă, mai eficientă şi mai aproape de interesul cetăţeanului.
"Am spus că facem reformă şi o facem, aşa cum am promis. Fără scuze, fără amânări. Reorganizarea Ministerului Energiei este dovada că statul poate să strângă cureaua, exact cum o face fiecare român în vremuri grele. Este o chestiune de bun simţ şi de respect ca, înainte să cerem cetăţenilor şi companiilor să facă economii, să dăm acest exemplu dinspre sectorul public. Am redus drastic funcţiile de conducere, cu o treime, am eliminat posturi de execuţie şi am simplificat structura administrativă. Rezultatul? Un minister mai suplu, mai eficient şi mai hotărât să livreze rezultate. Facem economie de peste 10 milioane lei anual şi arătăm că performanţa în administraţie nu înseamnă birocraţie, ci responsabilitate. România are nevoie de o administraţie publică orientată către performanţă şi eficienţă. Reorganizarea Ministerului Energiei este un angajament respectat şi o dovadă că putem face mai mult cu mai puţine resurse, dacă există voinţă politică şi curaj administrativ. Prin aceste măsuri, dovedim că reforma este posibilă şi că statul poate deveni mai eficient, fără să afecteze funcţionarea sa esenţială", a declarat, în comunicat, ministrul Energiei, Sebastian Burduja.
Proiectul de Hotărâre de Guvern privind reorganizarea instituţiei a fost aprobat în şedinţa de Guvern de joi, 8 mai, după parcurgerea tuturor paşilor procedurali, şi vizează o administraţie publică mai suplă, mai eficientă şi mai aproape de interesul cetăţeanului.
"Am spus că facem reformă şi o facem, aşa cum am promis. Fără scuze, fără amânări. Reorganizarea Ministerului Energiei este dovada că statul poate să strângă cureaua, exact cum o face fiecare român în vremuri grele. Este o chestiune de bun simţ şi de respect ca, înainte să cerem cetăţenilor şi companiilor să facă economii, să dăm acest exemplu dinspre sectorul public. Am redus drastic funcţiile de conducere, cu o treime, am eliminat posturi de execuţie şi am simplificat structura administrativă. Rezultatul? Un minister mai suplu, mai eficient şi mai hotărât să livreze rezultate. Facem economie de peste 10 milioane lei anual şi arătăm că performanţa în administraţie nu înseamnă birocraţie, ci responsabilitate. România are nevoie de o administraţie publică orientată către performanţă şi eficienţă. Reorganizarea Ministerului Energiei este un angajament respectat şi o dovadă că putem face mai mult cu mai puţine resurse, dacă există voinţă politică şi curaj administrativ. Prin aceste măsuri, dovedim că reforma este posibilă şi că statul poate deveni mai eficient, fără să afecteze funcţionarea sa esenţială", a declarat, în comunicat, ministrul Energiei, Sebastian Burduja.
Oficialul a adăugat că, şi înainte de reorganizare, Ministerul Energiei era unul dintre cele mai suple ministere din arcul guvernamental.
"Am dat ocazia oamenilor performanţi să rămână şi să fie recunoscuţi pentru munca lor. Un funcţionar public care nu îşi face treaba generează frustrare şi demotivare în rândul colegilor săi care vor să performeze. De aceea, sunt convins că vom reuşi să facem, ca minister, mai mult bine cu mai puţine resurse. Menţionez şi ca Ministerul Energiei era, chiar dinainte de această reorganizare, unul dintre cele mai suple ministere din arcul guvernamental", a subliniat ministrul citat.
Potrivit acestuia, în urma reorganizării, din totalul actual de 393 de posturi, Ministerul Energiei va desfiinţa 91 de poziţii, echivalentul unei reduceri de 23% din personal. Aceasta include: un post vacant de demnitar (secretar de stat), două posturi vacante aferente cabinetului acestuia, 72 de posturi vacante, dintre care un post de înalt funcţionar public (secretar general adjunct), şase posturi de funcţii publice de conducere, 63 de posturi de execuţie (funcţii publice) şi două posturi de personal contractual de execuţie.
De asemenea, din 16 posturi ocupate, nouă sunt funcţii publice de execuţie şi şapte posturi de personal contractual.
"De la anunţul reorganizării Ministerului Energiei în luna ianuarie a.c., un număr de alte 24 de persoane au plecat voluntar din cadrul instituţiei, iar posturile rămase vacante în consecinţă sunt acum desfiinţate. Reducerea funcţiilor de conducere este de 35%, iar cheltuielile salariale ale instituţiei vor scădea cu 25% - ceea ce înseamnă economii de peste 10 milioane de lei, anual. Reorganizarea nu vizează doar reducerea de posturi, ci şi optimizarea activităţii interne. Structurile administrative redundante au fost eliminate, iar procesele de lucru au fost revizuite pentru a creşte eficienţa şi transparenţa", notează ministerul de resort.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 1081 / 20113 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Dr. Cosmin Vasile, singurul avocat român considerat de Lexology „Thought Leader” atât în practica de Arbitration, cât și de Commercial Litigation | Ce spune un practician român de top despre prezentul și viitorul arbitrajului: piața cere proceduri eficiente și previzibile, UE trebuie să clarifice circulația sentințelor arbitrale străine, iar finanțarea de către terți urcă pe agendă. Arbitrajul rămâne opțiunea asumată pentru dispute complexe, cu rezultate măsurabile
Clifford Chance Badea a asistat Nofar Energy la vânzarea participației în Rătești Solar și a împrumuturilor acordate ca acționar către Econergy International, pentru 45,6 milioane EUR
Mitel & Asociații se remarcă în practica de Concurență prin rigoare și sincronizare, oferind clienților remedii țintite, viteză procedurală și certitudine în calendarul de closing | Sub coordonarea partenerului Șerban Suchea, firma asigură trasee clare de conformare, maximizează predictibilitatea autorizărilor și păstrează direcția tranzacțiilor într-un peisaj normativ exigent și bine articulat
LegiTeam: Junior lawyers 0-1 years - Dispute Resolution Practice | GNP Guia Naghi and Partners
Lexology IP Rankings 2025 | Cine sunt profesioniștii care setează standardele pe o piață din ce în ce mai competitivă: Ana-Maria Baciu, Răzvan Dincă, Dana Blaer și Ciprian Dragomir, printre avocații a căror poziționare confirmă maturizarea sectorului local și relevanța lui în arhitectura regională a proprietății intelectuale
CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
Radiografia unui an intens în practica de Employment la KPMG Legal – Toncescu și Asociații | Arhitectura normelor de dreptul muncii arată ca un șantier în lucru: reglementări noi, intenții bune, dar și intersecții nerezolvate între acte normative, zone fără busolă și practici care alunecă în interpretări divergente. De vorbă cu membrii echipei despre provocările perioadei, proiectele cheie și prioritățile clienților, în linie cu valul normativ
Lexology Capital Markets Rankings 2025 | Cine sunt avocații români care se remarcă în practica de piețe de capital: Anca Simeria (partener, Popescu & Asociații) este considerată „Thought Leaders”. Zsuzsa Csiki (partener, Kinstellar), evidențiată pe segmentul de ”Structured Finance”, iar Loredana Chițu (partener Dentons, în secțiunea ”Debt & Equity”. Un semnal că piața locală poate seta standarde și concura cu jurisdicții consacrate
Practica de M&A de la Volciuc-Ionescu accelerează într-o piață mai activă, unde conformarea multiplă și mecanismele sofisticate de preț ̸ structurare ridică miza juridică. “O tranzacție este cu adevărat de succes dacă, după closing, integrarea noii afaceri decurge fluent, sinergiile preconizate se realizează efectiv și nu apar probleme majore care să-i erodeze valoarea”, spun avocații | În spatele fiecărui mandat finalizat se află o combinație atent dozată de expertiză, colaborare și reziliență
Filip & Company asistă OH Holding Limited în finalizarea tranzacției prin care fondul de investiții intră în acționariatul Lensa. Echipa, coordonată de Alina Stancu Bîrsan (partener)
Filip & Company a asistat Victoriabank în finalizarea achiziției OCN “Microinvest” SRL în Republica Moldova. Alina Stancu Bîrsan (partener) a coordonat echipa
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocati stagiari promoția septembrie 2025 | Litigii
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...