ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Ministerul Energiei anunţă reducerea cu 25% a cheltuielilor salariale şi desfiinţarea a 91 de posturi

08 Mai 2025   |   Agerpres

Proiectul de Hotărâre de Guvern privind reorganizarea instituţiei a fost aprobat în şedinţa de Guvern de joi, 8 mai, după parcurgerea tuturor paşilor procedurali, şi vizează o administraţie publică mai suplă, mai eficientă şi mai aproape de interesul cetăţeanului.

 
 
Cheltuielile salariale din Ministerul Energiei se vor reduce cu 25%, iar numărul posturilor va scădea cu 23%, echivalentul a 91 de poziţii, a anunţat Ministerul Energiei într-un comunicat de presă transmis, joi, AGERPRES.

Proiectul de Hotărâre de Guvern privind reorganizarea instituţiei a fost aprobat în şedinţa de Guvern de joi, 8 mai, după parcurgerea tuturor paşilor procedurali, şi vizează o administraţie publică mai suplă, mai eficientă şi mai aproape de interesul cetăţeanului.

"Am spus că facem reformă şi o facem, aşa cum am promis. Fără scuze, fără amânări. Reorganizarea Ministerului Energiei este dovada că statul poate să strângă cureaua, exact cum o face fiecare român în vremuri grele. Este o chestiune de bun simţ şi de respect ca, înainte să cerem cetăţenilor şi companiilor să facă economii, să dăm acest exemplu dinspre sectorul public. Am redus drastic funcţiile de conducere, cu o treime, am eliminat posturi de execuţie şi am simplificat structura administrativă. Rezultatul? Un minister mai suplu, mai eficient şi mai hotărât să livreze rezultate. Facem economie de peste 10 milioane lei anual şi arătăm că performanţa în administraţie nu înseamnă birocraţie, ci responsabilitate. România are nevoie de o administraţie publică orientată către performanţă şi eficienţă. Reorganizarea Ministerului Energiei este un angajament respectat şi o dovadă că putem face mai mult cu mai puţine resurse, dacă există voinţă politică şi curaj administrativ. Prin aceste măsuri, dovedim că reforma este posibilă şi că statul poate deveni mai eficient, fără să afecteze funcţionarea sa esenţială", a declarat, în comunicat, ministrul Energiei, Sebastian Burduja.


Oficialul a adăugat că, şi înainte de reorganizare, Ministerul Energiei era unul dintre cele mai suple ministere din arcul guvernamental.

"Am dat ocazia oamenilor performanţi să rămână şi să fie recunoscuţi pentru munca lor. Un funcţionar public care nu îşi face treaba generează frustrare şi demotivare în rândul colegilor săi care vor să performeze. De aceea, sunt convins că vom reuşi să facem, ca minister, mai mult bine cu mai puţine resurse. Menţionez şi ca Ministerul Energiei era, chiar dinainte de această reorganizare, unul dintre cele mai suple ministere din arcul guvernamental", a subliniat ministrul citat.

Potrivit acestuia, în urma reorganizării, din totalul actual de 393 de posturi, Ministerul Energiei va desfiinţa 91 de poziţii, echivalentul unei reduceri de 23% din personal. Aceasta include: un post vacant de demnitar (secretar de stat), două posturi vacante aferente cabinetului acestuia, 72 de posturi vacante, dintre care un post de înalt funcţionar public (secretar general adjunct), şase posturi de funcţii publice de conducere, 63 de posturi de execuţie (funcţii publice) şi două posturi de personal contractual de execuţie.

De asemenea, din 16 posturi ocupate, nouă sunt funcţii publice de execuţie şi şapte posturi de personal contractual.

"De la anunţul reorganizării Ministerului Energiei în luna ianuarie a.c., un număr de alte 24 de persoane au plecat voluntar din cadrul instituţiei, iar posturile rămase vacante în consecinţă sunt acum desfiinţate. Reducerea funcţiilor de conducere este de 35%, iar cheltuielile salariale ale instituţiei vor scădea cu 25% - ceea ce înseamnă economii de peste 10 milioane de lei, anual. Reorganizarea nu vizează doar reducerea de posturi, ci şi optimizarea activităţii interne. Structurile administrative redundante au fost eliminate, iar procesele de lucru au fost revizuite pentru a creşte eficienţa şi transparenţa", notează ministerul de resort.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 865 / 19897
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 2 - 6 years Attorney at Law | Dispute Resolution
bpv Grigorescu Ștefănică: tranzacțiile strategice și consolidările sectoriale definesc piața de fuziuni și achiziții | 2025 aduce structuri inovatoare, distressed M&A și o redefinire a noțiunii de succes, într-o piață în care avocații devin arhitecții echilibrului între reglementări stricte și interesele investitorilor. Cătălin Grigorescu (managing partner): „Succesul în tranzacții nu se mai măsoară doar în valoare, ci în capacitatea de a le finaliza într-un mediu juridic tot mai complex”
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Banking & Finance | Echipa Popovici Nițu Stoica & Asociații, coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica, a acordat consultanță Grupului La Fântâna pentru accesarea unei finanțări sindicalizate de 70 milioane euro, menită să susțină activitatea curentă și dezvoltarea businessului
BSMP - Bohâlțeanu și Asociații a asistat UNIGEA România în contractarea unei finanțări de 30,25 milioane EUR pentru dezvoltarea unui proiect solar de referință de 85 MW în Arad. Echipă pluridisciplinară, coordonată de partenerii Daniela Milculescu și Ionuț Bohâlțeanu, într-un efort multijurisdicțional ce a reunit investitori și consultanți cheie din patru țări
Principalele aspecte pe care angajatorii trebuie să le aibă în vedere pentru a se conforma legislației privind combaterea discriminării și hărțuirii la locul de muncă | De vorbă cu Dan Dascălu (Partener) și Sonia Bălănescu (Managing Associate) - D&B David și Baias, despre prevederile legale în vigoare, combaterea acestui fenomen și modul în care poate fi diminuat riscul apariției unor litigii inițiate de salariați
Voicu & Asociații is looking for Junior level Business Lawyers
Filip & Company a asistat ACP Credit în acordarea unei noi runde de finanțare rețelei de clinici veterinare PartnerVet. Echipa, coordonată de Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel)
Clifford Chance își consolidează practica de Litigii prin recrutarea lui Remus Codreanu ca partener în echipa din București
Kinstellar are un nou Office Managing Partner în București | Iustinian Captariu a preluat managementul biroului de la Victor Constantinescu, cel care a condus echipa locală timp de șase ani, cu rezultate remarcabile. Kristóf Ferenczi, Firm Managing Partner: ”Numirea lui Iustinian face parte din programul nostru de planificare a succesiunii, un element esențial pentru a asigura creșterea și succesul continuu al Kinstellar”
ANALIZĂ | Gabriel Resources a deschis o procedură de anulare a hotărârii ICSID prin care Tribunalul arbitral a respins cererea de peste 3 mld. USD privind controversatul proiect minier de la Roșia Montană, iar România a răspuns cu un Contramemoriu care demontează acuzațiile și atacă frontal strategia reclamanților. Dacă statul ar pierde, impactul ar fi devastator pentru finanțele publice și ar compromite rezultatele măsurilor pe care guvernul Bolojan încearcă să le implementeze
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...