
Ministerul Energiei anunţă reducerea cu 25% a cheltuielilor salariale şi desfiinţarea a 91 de posturi
08 Mai 2025
AgerpresProiectul de Hotărâre de Guvern privind reorganizarea instituţiei a fost aprobat în şedinţa de Guvern de joi, 8 mai, după parcurgerea tuturor paşilor procedurali, şi vizează o administraţie publică mai suplă, mai eficientă şi mai aproape de interesul cetăţeanului.
Cheltuielile salariale din Ministerul Energiei se vor reduce cu 25%, iar numărul posturilor va scădea cu 23%, echivalentul a 91 de poziţii, a anunţat Ministerul Energiei într-un comunicat de presă transmis, joi, AGERPRES.
Proiectul de Hotărâre de Guvern privind reorganizarea instituţiei a fost aprobat în şedinţa de Guvern de joi, 8 mai, după parcurgerea tuturor paşilor procedurali, şi vizează o administraţie publică mai suplă, mai eficientă şi mai aproape de interesul cetăţeanului.
"Am spus că facem reformă şi o facem, aşa cum am promis. Fără scuze, fără amânări. Reorganizarea Ministerului Energiei este dovada că statul poate să strângă cureaua, exact cum o face fiecare român în vremuri grele. Este o chestiune de bun simţ şi de respect ca, înainte să cerem cetăţenilor şi companiilor să facă economii, să dăm acest exemplu dinspre sectorul public. Am redus drastic funcţiile de conducere, cu o treime, am eliminat posturi de execuţie şi am simplificat structura administrativă. Rezultatul? Un minister mai suplu, mai eficient şi mai hotărât să livreze rezultate. Facem economie de peste 10 milioane lei anual şi arătăm că performanţa în administraţie nu înseamnă birocraţie, ci responsabilitate. România are nevoie de o administraţie publică orientată către performanţă şi eficienţă. Reorganizarea Ministerului Energiei este un angajament respectat şi o dovadă că putem face mai mult cu mai puţine resurse, dacă există voinţă politică şi curaj administrativ. Prin aceste măsuri, dovedim că reforma este posibilă şi că statul poate deveni mai eficient, fără să afecteze funcţionarea sa esenţială", a declarat, în comunicat, ministrul Energiei, Sebastian Burduja.
Proiectul de Hotărâre de Guvern privind reorganizarea instituţiei a fost aprobat în şedinţa de Guvern de joi, 8 mai, după parcurgerea tuturor paşilor procedurali, şi vizează o administraţie publică mai suplă, mai eficientă şi mai aproape de interesul cetăţeanului.
"Am spus că facem reformă şi o facem, aşa cum am promis. Fără scuze, fără amânări. Reorganizarea Ministerului Energiei este dovada că statul poate să strângă cureaua, exact cum o face fiecare român în vremuri grele. Este o chestiune de bun simţ şi de respect ca, înainte să cerem cetăţenilor şi companiilor să facă economii, să dăm acest exemplu dinspre sectorul public. Am redus drastic funcţiile de conducere, cu o treime, am eliminat posturi de execuţie şi am simplificat structura administrativă. Rezultatul? Un minister mai suplu, mai eficient şi mai hotărât să livreze rezultate. Facem economie de peste 10 milioane lei anual şi arătăm că performanţa în administraţie nu înseamnă birocraţie, ci responsabilitate. România are nevoie de o administraţie publică orientată către performanţă şi eficienţă. Reorganizarea Ministerului Energiei este un angajament respectat şi o dovadă că putem face mai mult cu mai puţine resurse, dacă există voinţă politică şi curaj administrativ. Prin aceste măsuri, dovedim că reforma este posibilă şi că statul poate deveni mai eficient, fără să afecteze funcţionarea sa esenţială", a declarat, în comunicat, ministrul Energiei, Sebastian Burduja.
Oficialul a adăugat că, şi înainte de reorganizare, Ministerul Energiei era unul dintre cele mai suple ministere din arcul guvernamental.
"Am dat ocazia oamenilor performanţi să rămână şi să fie recunoscuţi pentru munca lor. Un funcţionar public care nu îşi face treaba generează frustrare şi demotivare în rândul colegilor săi care vor să performeze. De aceea, sunt convins că vom reuşi să facem, ca minister, mai mult bine cu mai puţine resurse. Menţionez şi ca Ministerul Energiei era, chiar dinainte de această reorganizare, unul dintre cele mai suple ministere din arcul guvernamental", a subliniat ministrul citat.
Potrivit acestuia, în urma reorganizării, din totalul actual de 393 de posturi, Ministerul Energiei va desfiinţa 91 de poziţii, echivalentul unei reduceri de 23% din personal. Aceasta include: un post vacant de demnitar (secretar de stat), două posturi vacante aferente cabinetului acestuia, 72 de posturi vacante, dintre care un post de înalt funcţionar public (secretar general adjunct), şase posturi de funcţii publice de conducere, 63 de posturi de execuţie (funcţii publice) şi două posturi de personal contractual de execuţie.
De asemenea, din 16 posturi ocupate, nouă sunt funcţii publice de execuţie şi şapte posturi de personal contractual.
"De la anunţul reorganizării Ministerului Energiei în luna ianuarie a.c., un număr de alte 24 de persoane au plecat voluntar din cadrul instituţiei, iar posturile rămase vacante în consecinţă sunt acum desfiinţate. Reducerea funcţiilor de conducere este de 35%, iar cheltuielile salariale ale instituţiei vor scădea cu 25% - ceea ce înseamnă economii de peste 10 milioane de lei, anual. Reorganizarea nu vizează doar reducerea de posturi, ci şi optimizarea activităţii interne. Structurile administrative redundante au fost eliminate, iar procesele de lucru au fost revizuite pentru a creşte eficienţa şi transparenţa", notează ministerul de resort.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 4 / 19036 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Schoenherr a asistat Hellman & Friedman în legătură cu investiția sa, alături de CVC, în Mehiläinen. Mădălina Neagu (partner) a coordonat echipa care a oferit consultanță juridică în România și Serbia
Exim Banca Românească participă la un credit sindicalizat de 110 mil. € atras de Moov Leasing. Filip & Company a asistat juridic băncile
Women Lawyers | Adela Nuță, Managing Associate BACIU PARTNERS, spune că un loc este modelat de oamenii care îl compun, la fel cum oamenii sunt influențați de spiritul locului. „Iar atunci când această dinamică este construită pe curaj, agilitate și dorința de a atinge excelența, profesia devine mai mult decât o carieră, devine o modalitate de a înțelege, influența și transforma realitatea din jur”
Leroy și Asociații a asistat ENGIE Romania în achiziția unui proiect eolian în județul Constanța. Ce avocați au fost în prima linie
Filip & Company a asistat Amstar Management în vânzarea hotelurilor Duke Romană și Duke Armenească din București. Ioana Roman (partener) a coordonat echipa
Cum lucrează avocații firmei Țuca Zbârcea & Asociații în proiectele de obținere și implementare a ajutoarelor de stat și cum îi pot ajuta pe clienții care solicită asistență | Șansele unui proiect depind de caracteristicile sale intrinseci, de îndeplinirea criteriilor de eligibilitate și de corectitudinea cu care sunt colectate documentele necesare depunerii dosarului. De vorbă cu Raluca Vasilache (Partener) și Andreea Oprișan (Partener) despre pașii care trebuie urmați și aspectele sensibile de care companiile trebuie să țină cont
RTPR, avocații băncilor în finanțarea sindicalizată de 3,1 miliarde lei acordată Electrica. Cosmin Tilea (Partner) și Andreea Nedeloiu (Counsel) au coordonat echipa
Women Lawyers | De vorbă cu Angela Porumb (Partener Mușat & Asociații), avocat o carieră de peste 20 de ani în avocatura de business, care a ales această firmă din dorința clară de a evolua: ”Pasul spre Mușat & Asociații a fost definitoriu pentru maturizarea și împlinirea mea ca avocat. Am avut în acest fel avantajul de a intra în dosare complexe, cu rezonanță juridică, cauze ce, dincolo de pregătirea teoretică, au implicat creativitate maximă și obligatoriu efort de echipă”
Răsturnare de situație: doar trei case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Filip & Company intră în top, iar două firme cu un trecut bogat în domeniul arbitrajelor și prezență constantă în ghidurile de profil au părăsit clasamentul. ZRVP și LDDP rămân pilonii prezenței românești în GAR 100, ediția 2025
Women Lawyers | De vorbă cu Gabriela Neagu, Managing Associate la Băncilă, Diaconu și Asociații, avocatul care a construit de la zero practica de Banking & Finance a firmei: „Să ai șansa nu doar să faci parte dintr-o echipă, ci să o modelezi și să o dezvolți, este un proces care îți aduce atât satisfacție, cât și o responsabilitate reală”
Rundă de promovări în mai multe arii de practică în biroul Kinstellar din București. Magdalena Răducanu preia rolul de Partener, alți șase avocați fac un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Aceste promovări recente nu sunt doar etape importante în cariera colegilor noștri, ci și confirmare a abilității lor de leadership și a rolurilor esențiale în cadrul biroului nostru”
Women Lawyers | De vorbă cu Andreea Soare (Senior Associate - BSMP), avocat care spune că pentru a avea o carieră durabilă, este fundamental să fii cu adevărat pasionat de munca pe care o depui și dedicat îndeplinirii cu succes a mandatelor încredințate. ”Principalele avantaje ale apartenenței la această firmă sunt diversitatea proiectelor la care avem acces și oportunitățile de dezvoltare professională. Cultura deschisă și orientată spre colaborare permite un schimb constant de idei și soluții creative”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...